"nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

"nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:14

Weet niet of hier goed staat, maar zal wel verplaatst worden als niet goe dis.
ik heb via internte een zadel gekocht, zou 2 keer gebruikt zijn. ik heb ook mijn zadels verkocht en heb nu dit zadel binnen gekregen na ruim een week. Zou 2 keer gebruikt zijn, en ik wilde eigenlijk een helemala nieuw zadel kopen maar deze advertentie viel me op. Ik heb binnen, ziet er wel netje suit hoor, alleen bij de zweetbladen vooraan is een stuk suede, dit is soort van groen en helemaal glad al. Kan echt niet na 2 keer te zijn gebruikt. Denk eerder 2 jaar. Kan verdre nergens beschadigingen vinden, op die slijtage plekken na ( ziet ook waar stijgbeugelriemen gelopen hebben en aan singelstoten welke gaatjes gebruitk werden, zijn groter) heb al mailtje gestuurd dat niet nieuw uitziet. Ben benieuwd wat reactie terug is.
Zadel past trouwens ook niet helemaal, voor bij de schoft zit meer dan een gebalde vuist ruimte, verder past het wel. wat kan ik nu doen? Is de verkoper nu verplicht om terug te nemen als ik dat wil?
Is trouwens bij een handelstal gekocht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-06 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:17

dat is niet netjes van de verkoper

hoe het juridisch zit?? ik heb hier geen verstand van
maar ben bang dat je geen poot hebt om op te staan
heb je alle correspondentie op papier staan? mss eens richting iemand die er verstand van heeft stappen..
succes

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5025
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:18

Zou afwachten wat de reactie op dat mailtje is en uitzoeken in hoeverre je in je recht staat m.b.t. het terugnemen van het zadel door de verkoper.
En de volgende keer dat je via internet een zadel koopt, kun je beter gewoon zelf even gaan kijken, kun je meteen zien wat je koopt en dus niet meer misleid worden...

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:20

was te ver weg, en heb alles op mailtjes nog bewaard. heb ook niet heel veel voor betaald, bijna 200 (kaal zadel) maar als ik wist dat het toch niet nieuw was had ik minder betaald of verder gekeken voor ander zadeltje.

Anoniem

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:24

PP --> TAO.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:25

Tja, dat het zadel achteraf niet past is niet het probleem van de verkoper, dat is dus geen reden om het zadel terug te nemen, wel dat het zadel in werkelijkheid niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

passiepeer

Berichten: 190
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:31

juridich, zou je binnen een week tijd het zadel gewoon terug kunnen sturen en je geld terug kunnen eisen, je bent namenlijk de dupe van dwaling, jij dacht dat het om een bijna nieuw zadel ging en dat is dus kennelijk voorgelogen dwaling dus als de week nog niet is verstreken.. terugsturen die handel!!

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5025
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:54

@passiepeer: maar geld dat ook voor kopen tussen particulieren, want daar is hier sprake van volgens mij?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:15

SiCa schreef:
@passiepeer: maar geld dat ook voor kopen tussen particulieren, want daar is hier sprake van volgens mij?


het was toch gekocht bij een handelsstal?

Indy377
Berichten: 138
Geregistreerd: 07-07-06

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:20

Als je het zadel gekocht hebt bij een handelsstal (geen particulier dus) en via internet heb je het wettelijk recht om zonder opgave van redenen het zadel terug te geven en je geld terug te vragen, dit moet wel binnen 7 dagen na de koop gebeuren!

ClaudiaFleur

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-12-06

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:15

Ik zou wachter op een reactie terug.
Als de verkoper zo vriendelijk is,zal ie het terug nemen.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:24

ClaudiaFleur schreef:
Ik zou wachter op een reactie terug.
Als de verkoper zo vriendelijk is,zal ie het terug nemen.


Maar dat lijkt me een beetje stug, omdat hij/zij ook niet eerlijk is geweest over de staat van het zadel.
Ik hoop het wel hoor.

Volgens mij is de verkoper niet verplicht om het terug te nemen, als je van een particulier heb gekocht.

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 16:57

ik heb nog geen reactie terug en het in een stal die ** heet, denk dat jullie wel weten wie het is dan. ik heb geen rechtsbijstand verzekering.
Dat niet goed past heeft idd niks met ruilen te maken, is met verstelbare boom dus dat komt wel goed. Maar gaat mij erom dat ik een zadel koop wat 2 keer gebruikt zou zijn, en waar je kan zien waar de stijbeugelsriemen hebben gelopen, en waar het suede al helemaal glad gescheurd van is.
Ik kan dus als ik goed begrijp binnen 7 dagen het zadel terugsturen en mijn geld terugvragen?
En wat als ik het zadel wil houden, kan ik dan nog geld terugvragen of is zoiets niet mogelijk?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-06 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd, die is niet relevant voor deze kwestie.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:54

Lynn_Nikita schreef:
ik heb nog geen reactie terug en het in een stal die ** heet, denk dat jullie wel weten wie het is dan. ik heb geen rechtsbijstand verzekering.
Dat niet goed past heeft idd niks met ruilen te maken, is met verstelbare boom dus dat komt wel goed. Maar gaat mij erom dat ik een zadel koop wat 2 keer gebruikt zou zijn, en waar je kan zien waar de stijbeugelsriemen hebben gelopen, en waar het suede al helemaal glad gescheurd van is.
Ik kan dus als ik goed begrijp binnen 7 dagen het zadel terugsturen en mijn geld terugvragen?
En wat als ik het zadel wil houden, kan ik dan nog geld terugvragen of is zoiets niet mogelijk?


Bellen!
Zoek het nr op en bel.

Misschien heben ze het verkeerde zadel opgestuurd?

Als je het zadel wilt houden, dan krijg je natuurlijk geen geld terug of je moet een bod doen op dát zadel
en hopen dat ze dat overige geld terug storten.

succes!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:05

Ik zou het zadel niet zomaar terug sturen als ik eerlijk ben. Ze zijn al niet eerlijk geweest over de staat van eht zadel, voor hetzelfde geld zeggen ze vervolgens dat het zadel nooit aangekomen is bij hun. Weg zadel weg geld Knipoog Probeer om samen tot een oplossing te komen maar stuur het niet zomaar terug!

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 22:07

aan de mod.. ik had alleen een gedeelte van de naam geplaatst, dus waarom weggehaald??
Ik bel morgen, heb nog geen reactie op het emailtje gekregen,
net nog een vriendin naar laten kijken, die zegt ook dat je echt slijtplekken al begint te zien. En dat dat suede glad is en niet zo hoort

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:08

Tot een oplossing zullen jullie waarschijnlijk niet komen maar zoals ik ook al per pm zei, stuur het niet zomaar terug dan ben je alles kwijt!

Anoniem

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:12

Omdat die naam en stalnaam waarvan dit zadel vandaan komt totaal niet relevant is voor deze kwestie is Lachen Jij vraagt gewoon in zijn algemeenheid raad voor deze situatie. Dat mag op Bokt, namen noemen echter niet. Daarnaast heb ik al de 1e keer de naam verwijderd, dus kan je zelf ook begrijpen dat een 2e verwijzing niet op prijs wordt gesteld Knipoog Ook een gedeelte van de naam is overduidelijk, en daarom niet netjes. Jij zal dit toch echt met de betrokkenen moeten regelen Lachen

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 22:58

dat je de eersta naam weggehaald had had ik niet gezien, en er zijn blijkbaar toch mensen die het gezien hebben en ook ervaringen met zadels kopen bij haar hebben. Ik wil weten wat hun gedaan hebben en hoe het afgelopen is. via pm kunnen ze het toch wel gewoon vragen of niet?

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 23:48

heb reactie!!!!

**

Nou, wat gek. In advertentie stond dus 2 keer gebruikt, en er zitten wel degelijk haren aan, bij singelstoter ertussen, onder de zweetbladen, En je ziet duidelijk waar stijgbeugelriemen gezeten hebben. En welke handelaar verkoopt zadel zonder winst???
Wat zouden jullie doen?
zadel ziet wel netjes uit, maar is echt wel gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-06 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Emails zijn privé en mogen niet openbaar gemaakt worden.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:52

Tja, ik denk dat het aangemerkt wordt als een handeltje tussen particulieren. Dat betekent, dat je geen consumentenbescherming hebt.

De verkoper hoeft het zadel niet terug te nemen en jijzelf had een onderzoeksplicht om te kijken wat de staat van het zadel was. Oplichting is het niet te noemen volgens mij. Alleen als het echt dramatisch is, zou je aangifte wegens oplichting bij de politie kunnen doen, maar omdat het zadel er wel netjes uitziet en aangegeven is, dat het zadel gebruikt was (ookal stond er maar 2x), is hier geen sprake van.

Dat hij niet past, is helaas ook jouw probleem. Dan had je dat ofwel vooraf moeten bekijken ofwel dat als een voorwaarde voor de koop moeten afspreken.

Sneu voor je, maar je bent echt veel te lichtvoetig geweest bij de aankoop van dit zadel.
Hooguit kan je een beroep doen op zijn welwillendheid. Zeker bij een handelaar wil het nog wel eens helpen bijvoorbeeld als je zegt dat je flink wat reclame zal maken over zijn goeie service, als je het zadel terug kan brengen.
Tja, en anders zet je het op marktplaats (''te koop wegens niet passen; twee keer gebruikt zadel").

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 11:20

zadel past nu niet, maar zet er andere boom is, daaro heb ik hem ook gekocht. Waarom word dat als een particulier aangemerkt? naam van handelstal stond bij advertentie erbij.
dat de email is weggehaald snap ik ook niet, heb naam weggehaald, stond nik bij waruit men kan ophalen wie het is, alleen wat ik als reactie krijg

valori
Berichten: 470
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: overijssel

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:15

Volgens mij heet dit leergeld!

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 12:28

ik heb l vaker spullen via internet gekocht en nooit problemen mee gehad, op een deken na die te groot was. maar ik denk dat ik het zadel houd, is op gebruikerssporen na nog wel in orde zo ik nu kan zien. Moet andere boom in laten zetten en dan laat ik gelijk ook nakijken.

irene85
Berichten: 2867
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Hoogezand

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:31

wat vervelend zeg.. Toch wel het nadeel van spullen kooen via internet.