beschuldigt worden terwijl niemand iets gezien heeft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: beschuldigt worden terwijl niemand iets gezien heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:32

Niet betalen hoor, dat zou me wat moois zijn...

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Re: beschuldigt worden terwijl niemand iets gezien heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:28

Wat een vervelende situatie zeg, zeker omdat je bij haar een stal huurt.
Mijn vorige paard heeft het paard van een vriendin kreupel geslagen, kon nooit meer gereden worden.
We waren er allebei bij, dus we hebben gezien wat er gebeurt is. Maar de verzekering keerde niets uit. Gelukkig gaf die vriendin niet mij de schuld, en we kunnen nog steeds goed met elkaar opschieten, maar je voelt je wel enorm rot door zoiets.
Heel veel sterkte, en zeker niet betalen!

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: beschuldigt worden terwijl niemand iets gezien heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:48

Hmm, iets dergelijks meegemaakt.

Mijn paard heeft een stuk van zijn heupkam afgebroken(is wel weer redelijk goed gekomen, heb geen wedstrijden meer gereden en ben niet meer op het niveau van ervoor gekomen maar denk eerder dat dat door gebrek aan goede training door mijn studie komt). Niemand weet hoe het is gebeurd. Geen haar op mijn hoofd om iemand aan te wijzen als schuldige en vragen om betaling.
Ookal wist ik wie of wat het veroorzaakt heeft...het was mijn keuze dat hij daar stond en ik denk niet dat er iemand zoiets heeft van, kom ik zal dat paard zijn heup even breken(dat hoop ik althans) dus zolang het niet expres was gebeurd, zou ik even slikken en sniffen, maar ja dat hoort nu eenmaal bij het hebben van een paard. Had even goed bij mij kunnen gebeuren.

Paarden zijn levende wezens, erg kwetsbaar en soms erg onberekenbaar. Samenzetten is riscovol(paarden zijn nu eenmaal sterk) en dat beslis je meestal zelf. Dus moet je ook gewoon de gevolgen zelf dragen. Als je dat niet begrijpt... tja...

Heb dus gewoon zelf de kosten betaald(ehem nu ja mijn ouders dan toch Bloos )

beenyman
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-12-05

Re: beschuldigt worden terwijl niemand iets gezien heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:55

spek schreef:
Het leek allemaal heel erg perfect, dat is het ook, tot dat er wat gebeurt wat niemand weet maar toch wordt je beschuldigt.

Het zit lastig in elkaar, ik heb een pony van 1,50 ik heb haar bij iemand thuis staan, een mooie stal, goeie bak, wordt goed verzorgt, wordt op de wei gezet en weer binnen gezet ga zo maar door.
De eigenaresse heeft zelf een paard, dat paard is een hele tijd ziek geweest er zijn veel problemen mee geweest, het paard is drachtig geraakt, van de zomer is er een heel leuk veulen uitgekomen. Na een poosje heeft de eigenaresse mijn paard bij haar paard en veulen in de wei gezet. Haar paard beschermt het veulen tegen mijn paard, wat heel logisch is. Mijn paard blijft uit de buurt, maar wordt soms aangevallen door de merrie. Mijn paard is angstig (is vroeger een keer flink in elkaar gemept) dus rent hard weg.

Het gaat heel goed met de merrie, ze rijdt hem weer volop, wedstrijden alweer gepland erg leuk voor haar. Tot dat ze hem kreupel uit de wei haalt (is nog gaan rijden om te kijken of het beter wordt). De merrie sleept met de achterbenen, kan haast niet lopen. Ze gaat de volgende dag naar de kliniek, ze krijgt te horen dat haar paard bloedingen heeft in zijn voorbeen bij de knie kapsel.

De eigenaresse denkt gelijk dat mijn paard haar paard heeft geslagen, als dat zo zou zijn dan is dat verschrikkelijk. Ze geeft al gelijk mij hier de schuld ervan, niemand heeft ooit gezien dat mijn paard haar paard heeft geslagen. Maar dat begrijpt ze niet, ze blijft erbij dat mijn paard het heeft gedaan.

Om de sfeer goed te houden schakel ik de verzekering in, in eerste instantie vergoeden ze het niet, het is je eigen risico dat je je paard bij elkaar in de wei zet. Ik doe meer moeite en stuur een aangifteformulier op naar mijn verzekering, tot op heden heb ik nog niks gehoord.
Maar de eigenaresse krijgt de ene naar de andere rekening binnen van de kliniek, (ze zal waarschijnlijk geen wedstrijden meer kunnen rijden) en vraagt aan mij hoe het verder moet als de verzekering niks uitkeert. Ze wil dat ik haar rekeningen dan voor een deel ga betalen. Mijn reactie was meteen: dat doe ik niet, je kan niks bewijzen!!!

Mijn vraag is heeft iemand dit ooit meegemaakt? ik ben benieuwd hoe dat dan is afgelopen en of zij mij dat echt kan verplichten om die rekeningen te betalen.


de eigenaresse heeft zelf de paarden bij elkaar gezet, dus zou ze je ook niks kunnen maken.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Re: beschuldigt worden terwijl niemand iets gezien heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:08

beenyman schreef:


de eigenaresse heeft zelf de paarden bij elkaar gezet, dus zou ze je ook niks kunnen maken.



Ze heeft zelf de keuze gemaakt om dit risico te lopen. heeft de veearts gezegt dat het door uitwendig trauma (een trap) is gekomen?

ik denk eigenlijk dat ze evt alleen haar eigen verzekering een zou kunnen bellen.

Wishful

Berichten: 61
Geregistreerd: 23-03-05

Re: beschuldigt worden terwijl niemand iets gezien heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:19

beantsje schreef:
Ik kan me voorstellen dat je haar DA wilt bellen maar de kans is groot, dat jouw stalhouder dat jou zeer kwalijk gaat nemen. Terecht, ik zou ook niet willen dat iemand achter mijn rug om mijn DA ging bellen over mijn paard.


In dat geval zou ik gewoon aan de pensionhoudster toestemming vragen om hierover contact op te mogen nemen met haar dierenarts. Als de DA echt de conclusie heeft getrokken dat de blessures het gevolg zijn van een klap van een ander paard, zal ze alleen maar blij zijn dat hij het voor haar bevestigt. Als de pensionhoudster hiervoor toestemming weigert, tja, dan zou ik toch echt serieuze vraagtekens plaatsen bij haar beschuldigingen.

Hoe dan ook zou ik dit 'conflict' inderdaad ook niet zelf oplossen, maar laten oplossen door de verzekeringsmaatschappij. Maar voor mijn persoonlijke rechtvaardigheidsgevoel zou ik wel willen weten hoe de vork nou daadwerkelijk in de steel zit Knipoog .

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: beschuldigt worden terwijl niemand iets gezien heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:36

Als het niet gezien is is nog maar de vraag of jouw paard dit andere paard geslagen heeft kan ook verstapt of gestoten zijn.

Wat betreft het bij elkaar zetten. Over het algemeen staan paarden voor eigen risico op een staladres. Je weet dat als je paarden bij elkaar zet dat er iets kan gebeuren. Indien zij dat risico niet wil lopen (wie wel maar we moeten natuurlijk wel paardvriendelijk blijven) moet zij haar paard(en) apart houden.

Nu is het een risico wat zij zelf heeft willen lopen.

Er is geen bewijs dat jouw paard dit gedaan heeft en geen enkele verzekering van jou zal de schade op zich nemen lijkt mij. Verzekeringen weten ook in geval van schuld het nog zo te draaien dat er niet uitbetaald wordt.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: beschuldigt worden terwijl niemand iets gezien heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:22

beantsje schreef:
Ik kan me voorstellen dat je haar DA wilt bellen maar de kans is groot, dat jouw stalhouder dat jou zeer kwalijk gaat nemen. Terecht, ik zou ook niet willen dat iemand achter mijn rug om mijn DA ging bellen over mijn paard.


Dat denk ik ook.. ik vraag me dan ook af of de dierenarts je die info zal geven.
Ik zou dan toch eerst de eigenaar van het paard vragen of je contact mag opnemen met de dierenarts.. Als zij dat niet wil hebben zegt dat eigenlijk al genoeg!
Het paard kan natuurlijk ook gewoon hard op de knie gevallen zijn en daar die bloeding aan over houden..

Mijn pony is ook een paar keer kreupel getrapt door andere paarden, (gezien door andere mensen) maar gelukkig geen van beide keren ernstig. Ik heb hierbij ook niet de schuld gelegd bij de eigenaar van dat paard, omdat het gewoon een risico is wat je neemt met meerdere paarden in een wei.

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Re: beschuldigt worden terwijl niemand iets gezien heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:46

ik heb dit ook meegemaakt, zag zelf dat mijn pony een ander paard trapte, paard stond ,meteen op 3 benen. eigenaresse gebeld en de v.a. 1000 euro schade aan t paard. Zij wilde dat ik dit zou betalen. Ik heb gezegd dat ik dit zou doen als mijn verzekering uit zui keren. Die deed dat niet door alle boven al genoemde redenen. Uiteindelijk heb ik uit eigen zak een kwart van de kosten betaald. Het heeft de sfeer niet bepaald beter gemaakt op stal en iedereen had er zijn mening over. Wat mij nog het meest zeer deed is dat zij nooit een v.a. had gebeld als ze wist dat ze zelf voor de kosten op zou draaien. Met de pony is alles goedgekomen. Ze heeft hem inmiddels verkocht... Ik heb nu een brief opgehangen dat ik mijn paard in de wei niet in de hand heb dat alle kosten door mijn ruzieende merrie voor eigen rekening zijn.