Andere auto voor de trailer, paard onrustig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Andere auto voor de trailer, paard onrustig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 20:07

Mijn paard staat eigenlijk altijd wel braaf op de trailer.
Natuurlijk heeft ze soms een keer dat ze iets aan de lompe kan anders gaat staan, maar dat kan gebeuren Knipoog .

Wij hebben thuis 2 busjes, een Ford Transit en een Kia Pregio.
Net naar buiten geweest om het na te kijken Schijnheilig
Over het algemeen is mijn vader met de Ford weg, en hebben wij de Kia tot onze beschikking Knipoog
Iedere week gaan we dan dus ook met de Kia naar les toe, en staat Tivara braaf stil.
Nou kwam het al een paar weken zo uit dat mijn vader op tijd thuis was en we dus met de Ford konden gaan.
Iedere keer als wij met de Ford naar les gingen, was Tivara erg onrustig en stond maar te stampen achterin, best vervelend dus want daar had ik geen zin in.
Een paar weken later hadden we de Kia weer voor de auto staan, en stond Tivara weer super braaf stil in de trailer.

We hebben er nu op gelet, en als de Ford voor de trailer staat dan is ze erg onrustig, zodra we met de Kia en trailer op pad gaan, staat ze super braaf stil.. Clown

Nou is mijn vraag, hebben meer paarden dit, of is het gewoon erg vaak toeval geweest?
Zelf merken wij ook als we in de Ford zitten dat deze veel meer "stuitert" zeg maar, de Kia rijdt wat soepeler..

Als het hier verkeerd staat, sorry!

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Andere auto voor de trailer, paard onrustig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:12

kan best zijn dat je paard het merkt dat de auto onrustiger rijd en daardoorde trailer ook. misschien dat de kia tijdens optrekken(bij automaat doorschakelen) rustiger gaat zonder schokken en met de ford meer. kan best zijn dat ze daarom onrustiger taat en dan opzoek blijft naar de plek waar ze het lekkerste kan staan.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Andere auto voor de trailer, paard onrustig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:15

Andere Ford kopen dan maar Extreme duivel
Wat zeer waarschijnlijk is, is dat de Ford een kortere wielbasis heeft (afstand tussen de wielen) dan de Kia. Als de Ford daarbij stugger geveerd is (ook zeer waarschijnlijk) dan is dat voor het paard wel degelijk merkbaar en soms reageren ze daar op.
Mogelijk rijdt je met de Ford minder soepel, dan doet dat ook weer geen goed aan het gedrag van het paard. Bedenk dat je voor je gevoel misschien wel hetzelfde rijdt, maar elke auto reageert anders en heeft daarmee een andere reactie op je rijgedrag.