transport van paard per vliegtuig???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chelleke
Berichten: 22
Geregistreerd: 06-09-06

transport van paard per vliegtuig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:16

hallo,
ik had een vraag : heeft er al eens iemand een paard meegenomen naar een ander land per vliegtuig??
ik wil namelijk heel graag een high school year doen maar ik wil wel een van mijn paarden meenemen. dus als iemand dit al eens gedaan heeft of weet van iemand die dit al eens gedaan heeft hoor ik het graag.
tips zijn altijd welkom

groetjes michele Cool

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: transport van paard per vliegtuig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:11

Ik weet alleen dat het heel duur is (paar duizend euro/dollars)en je van te voren een contract moet tekenen dat als je paard bijvoorbeeld heel erg ziek wordt(koliek e.d) of heel wild wordt dat ze hem dan een spuitje geven (=dood)

Anoniem

Re: transport van paard per vliegtuig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:44

Jup, heb stage gelopen bij European Horse Services : www.ehs.be Je kan daar een vrijblijvende offerte laten maken, en op de website (je kan ook naar NL-talig gaan) zie je ook een FAQ staan met veel voorkomende vragen.

In Nederland heb je verder nog Horse Services International (even googlen voor website) Lachen

Paard in de lucht afmaken gebeurt maar zéér zelden, geloof iets van 5 keer in de afgelopen 15 jaar. Dat zijn dus beetje broodje-aap verhalen. Doorgaans reizen paarden juist erg rustig via vliegtuig Lachen Kosten zijn wel inderdaad vrij hoog Lachen

chelleke
Berichten: 22
Geregistreerd: 06-09-06

Re: transport van paard per vliegtuig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 14:31

ok bedankt..

en de prijs is dat zo rond de €3000,- of toch meer in de richting van €8000,- per paard?

Anoniem

Re: transport van paard per vliegtuig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:41

Dat hangt van zoveel factoren af dat je beter een offerte kan laten maken Lachen Nl naar welk land, vanaf waar hij moet, of het een merrie, ruin of hengst is, bloedtesten, duur quarantaine etc. etc. Beide bedragen kunnen voorkomen Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: transport van paard per vliegtuig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:34

Ik ben meegevlogen als groom, met 9 paarden, van Amsterdam naar Seoul (Zuid Korea). De vluchtleider van het animal hotel (schiphol) heeft ons eea verteld en zei ook dat het echt heel zelden gebeurd dat er in de lucht echt iets misgaat en er een paard moet worden afgemaakt. Hij vertelde me wel een verhaal over een drachtige merrie waarmee ze zich schijnbaar hadden vergist in de dekdatum, en die spontaan begon te bevallen (bleek dat het echt wel haar tijd was). Dat is toen wel misgegaan, als de paarden in zo'n container staan kun je er ook niet goed bij komen om ze te helpen, zelfde idee als een 2-paards trailer, maar je kunt ze natuurlijk niet even uitladen
De paarden hadden trouwens totaal geen problemen met de reis.

http://www.peterlangeweg.nl/ regelt ook transporten (en is goed)

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re: transport van paard per vliegtuig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:50

Het is duur en er gaat een heel boekwerk aan papieren aan vooraf.
Daarbij moet je paard enige tijd in quarantaine.