Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbewijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 21:40

Kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde kosten zijn voor het behalen van het E-rijbewijs?
Ik zou graag willen weten wat de lessen ongeveer kosten, hoeveel de gemiddelde persoon er nodig heeft en wat het examen kost..
Alvast bedankt! Knipoog

Anoniem

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:41

Ik lees even mee Lachen

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:45

Het is heel erg afhankelijk van je aanleg en ervaring. Ik heb echt 0,0 rijkunstig gevoel ( met de auto dan Knipoog ). Ik heb een intest gedaan á 42,- Daarna 13 lessen á 42,-. Dat is bij elkaar iets van 590 euro. Vervolgen de aanvraag van het rijbewijs, dat zal iets rond de 150 - 200 euro zijn geweest ( heb geen gespecificeerde rekening meer ). In totaal was ik in ieder geval rond de 750 euro kwijt ( excl. kosten van het uitreksel, nieuw rijbewijs etc, maar dat verschilt erg per gemeente ).
Een stalgenootje van me had maar 6 rijlessen nodig, dat scheelt natuurlijk de helft ( meer dan dat zelfs ).

lucienne

Berichten: 388
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:48

Ik geloof dat ze pakketten aanbieden rond de 500 euro. Ik heb het laatst in ieder geval voor dit bedrag gezien. Ik weet niet of je dan onbeperkt examen mag doen.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:10

Zo'n pakket is met een vast aantal lessen, dus het hangt er vanaf of je daar genoeg aan hebt! Als je er meer nodig hebt, moet je gewoon bijlappen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:40

Ik ben ook aan het rondkijken (Belgie) en het goedkoopste wat ik tot nu toe vond was 8 lessen + examen, 700 Euro. Maar ik blijf nog even verder speuren want ik vind het stiekem toch wel belachelijk veel geld...

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 23:17

Bedankt voor jullie reacties!!
Ik vind het inderdaad ook nogal duur, maar ik vind het toch wel fijn om dat papiertje te halen. Ik ga zelf ook eens informeren voor zo`n pakket en meer info via dit topic is natuurlijk welkom Knipoog !!

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:59

Meestal zie ik prijzen tussen de 500 en 1000 euro, beetje afhankelijk van de plaats en de voorwaarden. Kwam ik laatst een aanbieding tegen voor 1500 euro je C-rijbewijs, inkl CCV-B. Nou C-E kost nog eens zo'n 1000 euro; ben je voor 2500 euro dus koopman. C-E geeft ook recht op B-E (in NL), het is een beroepsopleiding EN C-E doet het goed op je CV, ook al doe je er verder niks mee.

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 00:07

Ik heb in 1999 mijn E-rijbewijs gehaald in Alkmaar en dat kostte me toen 950 gulden. Dit waren 7 lessen, examen en overschrijven van mijn rijbewijs, maar ja dat is al zo lang terug. Ik zou zeggen lekker informeren in de omgeving en misschien hier of daar op eigen terrein oefenen met achteruitrijden en bochten achteruit. Doe dit niet op de openbare weg want als oom agent je snapt kost het je 200 euro omdat je dan niet verzekerd ben omdat je niet met een geldig rijbewijs rond stuurt Schijnheilig

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:09

Ik heb van de week gebeld met mijn rijschool waar ik mijn gewone rijbewijs gehaald heb.

Les: 40 euro
Gemiddeld 10 lessen als je nog nooit met een aanhanger hebt gereden of veel naast iemand hebt gezeten met een aanhanger.
6 lessen als je al wat ervaring hebt.

Aanvragen kost 175 euro

Dus reken maar uit!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:23

Proefles was laatst 25 euro en de spoedopleiding (1 hele of 2 halve dagen met examen en examengarantie (als je zakt mag je het 1x overdoen)) kost 495 euro. Losse lessen zijn bij mijn rijschool dacht ik 50 euro.

Anoniem

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:34

3 lessen á 1,5 uur, eigen verklaring, examen, rijbewijs aanpassen eeh... Ongeveer 450 euro was het in totaal geloof ik. Kan ook 400 geweest zijn. Zoiets iig Clown Heb mijn E btw van de zomer gehaald. Ik heb idd ook gewoon op ons erf geoefend met een aanhanger, en ik had natuurlijk wel wat ervaring (heb ooit mijn Trekker rijbewijs gehaald, nou de bijzondere verrichtingen die je voor een BE moet doen stellen niks bij, daarmee vergeleken) Haha!

@ Ikke, bij welke aanbieder was die aanbieding voor CE? Ben nog aan het sparen ervoor Lachen

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:36

Ik ben ook aan het sparen...

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:47

Maya schreef:
3 lessen á 1,5 uur, eigen verklaring, examen, rijbewijs aanpassen eeh... Ongeveer 450 euro was het in totaal geloof ik. Kan ook 400 geweest zijn. Zoiets iig Clown Heb mijn E btw van de zomer gehaald. Ik heb idd ook gewoon op ons erf geoefend met een aanhanger, en ik had natuurlijk wel wat ervaring (heb ooit mijn Trekker rijbewijs gehaald, nou de bijzondere verrichtingen die je voor een BE moet doen stellen niks bij, daarmee vergeleken) Haha!

@ Ikke, bij welke aanbieder was die aanbieding voor CE? Ben nog aan het sparen ervoor Lachen

Een van de rijscholen in Ede, ben even kwijt welke (ik hoef niet meer Haha! )

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:04

Wie weet er een goedkope rijschool voor het halen van rijbewijs E in Friesland?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:57


ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:08

ikke schreef:
Maya schreef:
3 lessen á 1,5 uur, eigen verklaring, examen, rijbewijs aanpassen eeh... Ongeveer 450 euro was het in totaal geloof ik. Kan ook 400 geweest zijn. Zoiets iig Clown Heb mijn E btw van de zomer gehaald. Ik heb idd ook gewoon op ons erf geoefend met een aanhanger, en ik had natuurlijk wel wat ervaring (heb ooit mijn Trekker rijbewijs gehaald, nou de bijzondere verrichtingen die je voor een BE moet doen stellen niks bij, daarmee vergeleken) Haha!

@ Ikke, bij welke aanbieder was die aanbieding voor CE? Ben nog aan het sparen ervoor Lachen

Een van de rijscholen in Ede, ben even kwijt welke (ik hoef niet meer Haha! )

Ik was abuis, maar kijk op marktplaats, Twin in Utrecht, voor 1850 euro. Iets meer dan ik riep, maar nog steeds niet echt duur; enne een goede accoutant trekt het van de belasting af als beroepsopleiding Haha!

Anoniem

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:09

Ik zal het eens overleggen thuis Clown Lachen Hebben toch een agrarisch bedrijf, dus wie weet krijg ik ze zo gek.. Knipoog Maar zal toch nog wel even moeten doorsparen zo te zien... Ach.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:06

Dagcursus incl examen 450 euro, daarbij omzetten van rijbewijs 38,50 euro.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:33

en vergeet die ellendige pasfoto's niet en je het uittreksel van het bevolkingsregister

Anoniem

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:38

Ik ga hem voor 340 euro halen Lachen

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:47

Nouks schreef:
Ik ga hem voor 340 euro halen Lachen


Ik ben stikjaloers, ben nog steeds niet verder gekomen dan meer dan het dubbele Boos!


KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:52

Ik denk dat je al snel zo'n 450,- kwijt bent.

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Wat zijn de gem kosten voor het behalen van het E-rijbew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:55

Ik ga binnenkort ook voor m'n E achter B, maar ben nu al aan t oefenen met de trailer, ben ook al naar les gereden met mn paard Tong uitsteken. De bus van m'n vader mag onze trailer met paard trekken met alleen B-rijbewijs. Maar eind 2007 met 2 paardjes naar wedstrijd vereist wel een grotere trailer dus ook E achter B.

Even dit topic in de gaten houden dus