Manege paard kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hOlly_Girl

Berichten: 101
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Limburg

Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 16:38

Aangezien ik nu al meer dan 6 maanden opzoek ben naar een juist paardje begin ik te twijfelen of ik nog wel iets ga vinden Knipoog
Hier op de manege staat mijn lieveling; Mr James.
Een onwijs lieve ruin van 1,68 groot! Helaas is hij al wat jaren manege-paard en dus een beetje ''afgestompt'' maar hij is echt onwijs lief..!
Ik ben nu aan het afvragen of ik Mr James niet zou kunnen kopen?
Hoe zouden jullie te werk gaan?
Gewoon naar de manege gaan en zeggen; ''ik wil Mr james graag overkopen? Vork
Stal enz. is allemaal al geregeld , ik weet al een mooie plek Lachen

Maar hoe zouden jullie zoiets aanpakken? En aan welke prijsklasse kan ik denken?

Alvast bedankt

Anoniem

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:43

Ik zou gewoon zeggen dat je het paard wilt overkopen.
Prijs weet ik niet, is het een ras, heeft ie wedstrijden gelopen, leeftijd?

gr [***]

Lida3
Berichten: 340
Geregistreerd: 25-09-06

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:45

Heb ik ook gedaan met mijn 1e paardje leek ook afgestompt tot het moment dat het allemaal
een beetje op z'n plaats viel bij hem, ik heb nog 14 fantastische jaren met hem gehad
en hij dikke pret.

Dus go girl Cool

lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:46

Als het jou droompaardje is waarom niet?

hOlly_Girl

Berichten: 101
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Limburg

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 16:48

Hij is hij iets KWPN'r achtig, maar niet een raspaard volges mij... Leeftijd is ongeveer 14/15 jaar.. Niks wedstrijden, hij is al 10 jaar manege paard.. Misschien een manege-proefje.. Knipoog

Anoniem

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:50

Ik zou dan zo rond de 800 euro doen.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:50

Ja idd, gewoon vragen.
Prijsklasse is moeilijk te zeggen. Dat ligt eraan wat ie kan, hoe oud ie is en of er papieren bijzitten ja of nee. Een manegepaard hoeft niet persé goedkoop te zijn nl. Bij de manege waar ik gereden heb staan veel eigen fokprodukten met mooie bloedlijnen en daar zitten erg leuke dieren bij!

O,ik lees net de rest, zou zeggen rond de 1500 euro max.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:52

Ja gewoon doen, die van mij liep al 10 jaar in de manege mee, en had allerlei beginners op haar gehad, op het laatste moment werd ze compleet gek, en toen hebben we besloten haar te kopen, en nu is ze helemaal veranderd Haha! niks afgestompt, ja voor t been reageert ze nogal traag (als het haar uitkomt") maar het gaat al steeds beter, ze begint mooi te lopen enz..
dus als ze je perfecte paardje is, moet je 'm gewoon kopen.

je had net een berichtje geplaatst, kan dus nog effe op reageren, die van mij is kwpn (met brandmerk)
ze was 14 toen we haar kochten (3 maanden later werd ze 15) ze werd teon al grijs, maar nu kreeg ik zomers opmerkingen van : weet je zeker dat je geen arabier hebt gekocht ??? Nagelbijten / Gniffelen

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:52

moe wel zeggen wij hebben iets meer betaald voor haar, (anders wilde de manegeeigenaar haar niet kwijt doen)

hOlly_Girl

Berichten: 101
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Limburg

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 16:56

Maar jullie hebben dus gewoon gevraagt of jullie haar mochten overkopen? Lachen

nightlover

Berichten: 2775
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Achter de pc [duhhh]

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:04

Ik heb een paar jaar geleden een paardje van de manege gekocht!
Bij de vorige eigenaar was ze erg goed gereden..
Toen ik haar zag was ik verliefd.
Heb naar de manege gebeld en gevraagd of "het paardje" te koop stond
[uiteraard zeggen dat je veel op de manege komt/rijdt oid]
Daarna heb ik een afspraak gemaakt en gelijk overgekocht !
Moet je wel zeggen dat manege's vaak de hoofdprijs vragen :
Zo betaalde ik 2250 voor het paard en 100 voor zadel en hoofdstel
[ geen guldens Maar euro's !!!]

Veel succes met het maken van je keuze

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:17

Sorry, hoor maar een beetje manegepaard dat gezond, fijn te rijden en betrouwbaar is kost hier ook 2500-3000 euro. Ik denk dat jullie de handel/prijs voor dit soort paarden een beetje onderschatten. OnTopic: Ik zou gewoon vragen aan de eigenaar of Mr. James misschien te koop is. Nee heb je, ja kun je krijgen! Veel succes!

Anoniem

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:20

Oreo, ze zegt dat die afgestompt is, geen papier, en 15 jaar dus begint op leeftijd te raken. Dan nog boven de 2500?

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:21

een manege paard kun je zeker niet goedkoop kopen hoor!
Zeker als hij al 10 jaar op de manege staat, kun je ervanuitgaan dat het een heel goed manege paard is..

juist omdat het een manege paard is wil je er niet veel voor betalen, maar voor 1000 euro kunnen ze geen goed manege paard terug kopen hoor?

als je een 'goed' manege paard wilt kopen ben je al gauw veel geld kwijt aangezien de meeste manege's geen goede paarden kwijt willen, tenzij ze er een heel goed bedrag voor krijgen waarvan ze weer een nieuwe (of 2) kunnen kopen..

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:23

Hij is hij iets KWPN'r achtig, maar niet een raspaard volges mij... Leeftijd is ongeveer 14/15 jaar.. Niks wedstrijden, hij is al 10 jaar manege paard.. Misschien een manege-proefje..

Afgestompt is heel vaak snel weer beter als zo'n paardje uit de lessen gaat en netjes gereden wordt door één baasje. Verder is het niet zeker of er wel of niet een papier bij hoort. Als het beestje goed gezond is vind ik 2500 niet een hele rare prijs.

Elja

Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:26

Als jij je goed voelt bij dit paard, gewoon naar de eigenaar gaan en vragen of.. SUcces ermee. Lachen

Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:27

Inderdaad, ik denk niet dat je moet onderschatten dat een goed manege paard voor de manege een hele hoop geld kan verdienen.
Maar ik zou het inderdaad gewoon vragen en dan de eigenaar laten zeggen wat ie voor prijs in gedachten had en dan kun je altijd kijken of je dat ook wilt en kunt betalen of kijken of er wat af kan.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:32

Wij hebben rium 9 jaar geleden ook een manege paard gekocht.
Leuk paardje, beginners paard.
inderdaad, het 1e jaar.
Hij is gigantisch veranderd in de tijd dat we hem hebben.
Toen we hemkochten was hij 7 of 8 (leeftijd niet precies bekend) en wij hebben er toen 5700 gulden voor betaald .

Na een tijdje een vast baasje, minder werk (neem aan dat jij niet 2 a 3 uur per dag gaat rijden) en meer aandacht knappen ze snel ene heel stuk op.
Toch moetik eerlijk zeggen dat ik 2000 euro erg veel vind voor een 14/15 jarig paard. Ik zou er max 1500 euro aan uit geven denk ik.
Hij is al niet meer de jongste, en paarden worden zoiezo over het algemeen minder oud dan pony's.

Als dit het paard van je dromen is, dan zou ikhet zeker proberen.

Vraag het gewoon, niet geschoten is altijd mis!


PS wij hebben ons paard gekocht bij een manege waar wij totaal vreemd waren. Mijn tante reed er, en attendeerde ons op een paardje (bleek niks, en vervolgens keken we bij de zelfde manege bij 2 andere waarvan 1 nu al rim 9 jaar van ons is)

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:32

succes er mee! ik ben benieuwd of je hem kan kopen.
Een goed manegepaard is inderdaad voor een manege veel waard, en daarom niet goedkoop.
Ik ben er ook achter gekomen dat mijn paardje een aantal jaar manegepaard is geweest, maar daar is ze me niets minder om, eerder meer!
Zij is 14 jaar, goed gezond en ik heb er 2000 euro (incl zadel etc) voor betaald. Lijkt me een redelijk bedrag.
Ik zou hem wel laten keuren als ik jou was.

succes!!

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:34

mijn pony was ook meer dan 10 jaar manege pony .... gaat best goed Lachen hij is er van opgefelurt om niet steeds verschillende op zn rug te heben heeft zn streken wer terug en is happy

ano0uk
Berichten: 393
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:36

Mijn pony is ook een ex-manegepony.
Ik heb aan een van de mensen die op de manege werkten gevraagd of de eigenaar hem zou willen verkopen.
Ze liep gelijk naar de eigenaar en hij zei ja, ookal had hij het liever niet gedaan Haha!
Ik vind het toch mooi als een manegepaard/pony toch nog een baasje krijgt, en niet meer allemaal van die verschillende mensen op hun rug krijgt.

suc6 Knipoog !

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:39

ik denk dat 1500 euro een redelijk bedrag is.
Niels: voor 800 kan de manegeeigenaar geen vervangend paard terug kopen.
Wat bij veel manegeeigenaren vaak ook een rol speeld: Zet je het paard daar in pension of niet.
Als ze er een pensionklantje bij krijgen zijn ze eerder geneigd te verkopen. (als ik het goed lees, ben jij dit niet van plan, maar houd het wel in je achterhoofd.)
Ik heb het zelf ooit ook gedaan en hij was de liefde van m'n leven. (had al meerdere paarden gehad) helaas is hij een paar jaar geleden overleden aan koliek.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:51

hOlly_Girl schreef:
Maar jullie hebben dus gewoon gevraagt of jullie haar mochten overkopen? Lachen


ja, paard begon gek te doen, dus hij zag ook wel in dat als ze langer bleef staan, zij niet meer verkoopbaar was( en ook niet echt meer te gebruiken in de lessen) maar omdat ze nog net niet op dat punt was, hebben we toch nog echt wat moeten betalen.
en ja het ging hier ook om een bedrag, zodat hij een nieuwe kon kopen (wat hij toen niet heeft gedaan, maar goed)

en we bleven op die stal staan.
(en omdat we dat een best hoog bedrag vonden, kregen we zadel en hoofdstel enzo erbij Haha! )

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:59

Als dit voor jou je droompaard is zou ik er zeker voor proberen te gaan. Het is alleen wel zo dat een goed manege paard moeilijk te vervangen is, dus daar zal de prijs ook wel naar zijn.

Probeer gewoon goed te onderhandelen, en laat em zeker even door de DA keuren.

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:11

Op de manege waar ik reed stonden enkele paarden die ze zouden verkopen en enkele wilden ze niet kwijt. Heb gewoon gezegd van noem je prijs en we kijken verder, helaas is het verder niets geworden, de manege eigenaar vroeg te veel, is zelfs nog in zijn bod verlaagd, maar het paard was de prijs niet waard. Maar ik zou dus gewoon vragen of hij mr. james dus ook wil verkopen.