Trailer zonder auto laten staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_hannah_

Berichten: 1617
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Delft

Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 20:56

Halloo hallo,
Nou ik weet niets van trailers dus help Clown Ik wil binnenkort gaan starten en mijn vader word slachtoffer (die heeft uiteraard rijbewijs ervoor enzo). Nou heeftie niet eeeeecht zin om elke dag te moeten wachten op al mijn paarden gemuts bij die wedstrijden, is het mogelijk om een trailer (met paard) zonder auto ergens te zetten? Of kieptie dan om?

Bedankt.

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:03

niet met paard zonder auto ervoor!! Dat kan inderdaad mis gaan en dan laad je paard nooit meer. Een lege trailer kan je achterlaten met een trailerslot er op.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:34

Ik heb op mijn trailer speciale "pootjes" laten zetten. Deze kun je net als bij een caravan uitdraaien als je ter plaatse bent en je kunt ook gewoon je paard laden zonder dat de trailer kiept.
Het kan dus wel!
Ik vond het in ieder geval echt een uitkomst toen ik mijn pony trailermak aan het maken was. Ik hoefde niet telkens de auto ervoor te zetten maar kon de trailer gewoon lekker laten staan op z'n pootjes.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:37

Vroeger toen ik met de pony startte, werden mijn vriendinnetje en ik met beide ponies gedumpt op het concours terrein.
Blokken eronder, handrem erop, jerrycan water en hooi mee, nog nooit problemen gehad.

Maar als je me vraagt of het nu weer zou doen, waarschijnlijk niet. Je wordt toch voorzichtiger en gaat nadenken over wat er mis zou kunnen gaan.

Een veiliger optie is om zelf je E te halen en paps lief aan te kijken of je zijn auto mag misbruiken.

_hannah_

Berichten: 1617
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Delft

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 23:59

hihi. Moet ik eerst m'n gewone rijbewijs (over 2 jaar) halen Haha!

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 00:01

Mensen bij mij op stal hebben er ook pootjes onder laten zetten, die kunnen ze uitklappen. Geen probleem trailer kan niet kiepen.

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:44

Weet iemand misschien ook waar je dat kan laten doen, pootjes eronder zetten?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:52

Ik heb dat meteen bij de dealer laten doen waar ik de trailer kocht. Kostte bijna niets extra. Geloof zo'n 70 euro of zo.
Ik denk dat het bij elke trailerhandelaar wel kan.

_hannah_

Berichten: 1617
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Delft

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 18:25

kaj schreef:
Ik heb dat meteen bij de dealer laten doen waar ik de trailer kocht. Kostte bijna niets extra. Geloof zo'n 70 euro of zo.
Ik denk dat het bij elke trailerhandelaar wel kan.

Tsja, het is niet mijn trailer. Ik leen/huur hem van iemand. Dus dan is het wel vrij veel geld Knipoog

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:30

Niet doen.

_hannah_

Berichten: 1617
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Delft

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 18:34

RUBYWHITE schreef:
Niet doen.

Duidelijke taal Bloos

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:36

tienus63 schreef:
Vroeger toen ik met de pony startte, werden mijn vriendinnetje en ik met beide ponies gedumpt op het concours terrein.
Blokken eronder, handrem erop, jerrycan water en hooi mee, nog nooit problemen gehad.

Maar als je me vraagt of het nu weer zou doen, waarschijnlijk niet. Je wordt toch voorzichtiger en gaat nadenken over wat er mis zou kunnen gaan.

Een veiliger optie is om zelf je E te halen en paps lief aan te kijken of je zijn auto mag misbruiken.


Het is denk ik wel een heel verschil of je er ponies op hebt staan of bijv. mijn paard van 800 kilo. Maar het verstandigste is gewoon om niet te laden als er geen auto voor staat.

_hannah_

Berichten: 1617
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Delft

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 18:43

Tsja, er zijn al veel te veel mensen die het niet aanraden, dus dan doe ik het natuurlijk niet. Ga geen risico's nemen hoor.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:16

Tsja het is maar wat je risico's noemt. Deze optie wordt gewoon bij de trailer geleverd.
Als het niet verantwoordt was dan zou het vast niet bestaan. Je moet uiteraard niet zelf gaan klooien met een blokje eronder of zo. Maar deze "pootjes" worden speciaal voor dit doeleinde gemaakt. Ze zijn ook handig voor paarden die moeilijk te laden zijn omdat ze het eng vinden dat de trailer beweegt als ze erop stappen. Met pootjes gebeurd dit dus niet.

Ik vind ze zelf ideaal. Ik gebruik ze nu voornamelijk voor het trailermak maken van de pony's. De trailer staat gewoon standaard op de pootjes en als ik dan wil gaan oefenen dan kan ik direct beginnen en hoef niet eerst een auto ervoor te zetten.

Van de mensen die hier zeggen "niet doen" zou ik graag een onderbouwing horen?
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en ook de dealer was hier niet bekend mee.

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:29

Ooit, een keer mijn paard geladen(fout in communicatie van mij tegenover mijn vader, auto stond ervoor, maar nog niet aangekoppeld) De trailer bewoog wel wat meer dan anders, maar kiepte niet dankzij het pootje waar dat kleine wieltje aanzit. Dit heeft niet lang geduurd en ik kan me indenken dat het wel zou kunnen kiepen...

Nu moet ik zeggen dat we een stevige 2paards dubbelastrailer met goede stabiliteit, zou het niet voor willen hebben met huis tuin en keuken trailer.

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:29

Ook nu niet, heb toen echt geluk gehad

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:26

Ja maar jij hebt het nu over een trailer die niet aangekoppeld was en dan zonder extra steunpootjes.
Ik zou mijn paard never nooit laden in een trailer die gewoon losstaat zonder steunpootjes!
Daar is de trailer niet op berekend inderdaad.

Maar met steunpootjes is dat natuurlijk heel anders want daar zijn ze voor bedoeld.

_hannah_

Berichten: 1617
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Delft

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:27

kaj schreef:
Tsja het is maar wat je risico's noemt. Deze optie wordt gewoon bij de trailer geleverd.
Als het niet verantwoordt was dan zou het vast niet bestaan. Je moet uiteraard niet zelf gaan klooien met een blokje eronder of zo. Maar deze "pootjes" worden speciaal voor dit doeleinde gemaakt. Ze zijn ook handig voor paarden die moeilijk te laden zijn omdat ze het eng vinden dat de trailer beweegt als ze erop stappen. Met pootjes gebeurd dit dus niet.

Ik vind ze zelf ideaal. Ik gebruik ze nu voornamelijk voor het trailermak maken van de pony's. De trailer staat gewoon standaard op de pootjes en als ik dan wil gaan oefenen dan kan ik direct beginnen en hoef niet eerst een auto ervoor te zetten.

Van de mensen die hier zeggen "niet doen" zou ik graag een onderbouwing horen?
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en ook de dealer was hier niet bekend mee.

Neee, ik bedoel niet geen pootjes eronder. Maar geen blokken ozd. Ik ga nml geen pootjes onder een trailer laten zetten die neit van mij is.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:33

Dat kan ik begrijpen!
Tja voor mij was het goedkoop als je bekijkt wat de aanschafprijs van de trailer zelf is Haha!
Maar als het geen eigen trailer is dan zou ik er ook niet gauw iets op laten zetten hoor.

_hannah_

Berichten: 1617
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Delft

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:34

kaj schreef:
Dat kan ik begrijpen!
Tja voor mij was het goedkoop als je bekijkt wat de aanschafprijs van de trailer zelf is Haha!
Maar als het geen eigen trailer is dan zou ik er ook niet gauw iets op laten zetten hoor.

Nee, ik zou wel de helft willen betalen ofzo, maar alsdie over een halfjaar zegt, okeee nou ga ik m'n trailer verkopen ofzo.. Dan is het wel echt weggegooid geld.

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:10

1 reden om geen pootjes er onder te zetten: als het wedstrijdterrein drassig is of de ondergrond niet hard dan zakken je pootjes in de grond, dus is het nut dan weg! net als bij je auto op de krik zetten (als je een lekke band wilt verwisselen) in de berm zonder plankje eronder Lachen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: Trailer zonder auto laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:49

Je moet uiteraard wel zorgen voor een goede ondergrond. En anders inderdaad plankje of tegel eronder. Heeft bij mij nog geen problemen opgeleverd. Ik rijdt zelf geen wedstrijden dus ik heb geen ervaring met drassige wedstrijdterreinen Haha!
Voor mij voldoet het in ieder geval prima. Ik gebruik de trailer nu nog weleens vlug om even in af te zadelen als het weer wat slechter is enzo. Hiervoor ga ik dus echt niet eerst de auto pakken, maar omdat de trailer dus op pootjes staat kan ik laden wanneer ik maar wil. Voor mij is het dus echt een prima uitkomst.