Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 00:07

Vanaf 1 januari 2007 zal ik officieel eigenaresse zijn van Roxanne. Op dit moment is zij nog volledig van Roxyvip hier op bokt, maar vanwege tijd/financiële redenen gaan we het helemaal samen doen. Ik verzorg Rox al meer dan een jaar, en er is nog nooit onenigheid geweest tussen mij en Vip, dus met wat goede afspraken moet het samen gaan lukken!

Nu vraag ik me af wie hier ervaring mee heeft, samen een pony en dus alle kosten delen. We stellen een contract op, waar moet ik allemaal rekening mee houden? Ik heb zelf al bedacht:
-welke kosten allemaal delen
-voorafgaande aan uitgaven deze eerst samen bespreken
-wat te doen als er iemand wil stoppen met de samenwerking-> opzegtermijn
-vast laten zetten dat we allebei evenveel rechten en plichten hebben mbt Rox

Nog meer ideeën?

Ik heb er heel veel zin in, en ben ook zeker van plan dit echt te gaan doen, dat is dus geen reden waarom ik dit topic open. Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen en/of tips van anderen Lachen Brand maar los zou ik zeggen!

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:51

-Vastleggen wat er gebeurd als een van de 2 verhuisd, en het paard wil houden/meenemen. Moet de ander instemmen? Hoe gaan jullie dat aanpakken?
-Als er een van de 2 op kamp wil, en de ander wil haar in die week ook, wie krijgt haar dan?
-Als jij een nieuw zadel/hoofdstel/beenbeschermers wilt, en de ander vind het niet nodig, moet ze dan wel meebetalen? En als ze het wel gebruikt?
-Jij wilt graag een veulen fokken, de ander niet, wat doe je dan?
-Als jij haar op een andere mannier wil gaan rijden, of je wilt haar op een andere voeding hebben?
-Als zij haar naar een andere stal wil verplaatsen, en jij wilt dat niet?
-Als ze ziek word, en jij wilt dat ze blijft leven, en zij wil haar in laten slapen?
-Als ze koliek krijgt en jij hebt geen geld voor jou helft van een operatie, hoe doen jullie het dan?

Enz enz enz... ALLES vastleggen, denk niet: 'ach dat regelen we wel als het zover komt', over geld word het meest gevochten, wat je vastlegt ligt vast...

En IK zou het persoonlijk toch laten keuren, ook al klinkt dat vreemd. Jij koopt de helft van een paard, of bent iig aansprakelijk voor de helft van de kosten, dus dan wil je zeker weten dat ze gezond is

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:56

Om eerlijk te ziin zou ik er nooit aan beginnen. Ik ken genoeg voorbeelden waar het na verloop van tijd toch mis ging

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 10:07

Vjestagirl schreef:
-Vastleggen wat er gebeurd als een van de 2 verhuisd, en het paard wil houden/meenemen. Moet de ander instemmen? Hoe gaan jullie dat aanpakken?
-Als er een van de 2 op kamp wil, en de ander wil haar in die week ook, wie krijgt haar dan?
-Als jij een nieuw zadel/hoofdstel/beenbeschermers wilt, en de ander vind het niet nodig, moet ze dan wel meebetalen? En als ze het wel gebruikt?
-Jij wilt graag een veulen fokken, de ander niet, wat doe je dan?
-Als jij haar op een andere mannier wil gaan rijden, of je wilt haar op een andere voeding hebben?
-Als zij haar naar een andere stal wil verplaatsen, en jij wilt dat niet?
-Als ze ziek word, en jij wilt dat ze blijft leven, en zij wil haar in laten slapen?
-Als ze koliek krijgt en jij hebt geen geld voor jou helft van een operatie, hoe doen jullie het dan?

Enz enz enz... ALLES vastleggen, denk niet: 'ach dat regelen we wel als het zover komt', over geld word het meest gevochten, wat je vastlegt ligt vast...

En IK zou het persoonlijk toch laten keuren, ook al klinkt dat vreemd. Jij koopt de helft van een paard, of bent iig aansprakelijk voor de helft van de kosten, dus dan wil je zeker weten dat ze gezond is


Over spullen aankopen en overleggen daarover had ik al gedacht ja, omdat je iemand natuurlijk niet kunt dwingen ergens aan mee te betalen. Veulen fokken daar zijn al 'regels' voor ivm de oude eigenaar. In geval van ziekte zal het gewoon eerlijk alle kosten delen worden; evt. springen mijn ouders bij. Op kamp zullen we niet gaan denk, stal verplaatsen zal ook echt niet van toepassing zijn, de stal waar ze nu staat is voor ons beide maar 5 min. fietsen en het ziet er niet naar uit dat dit zal veranderen.
Wanneer er iemand toch zou verhuizen, gok ik dat Rox dan gewoon met Vip meegaat, zij heeft haar al het langst.

Nog even een ding duidelijk stellen: Ik hoef geen aankoopsprijs te betalen voor deze pony. Ik word gewoon eigenaar vanaf 1 januari, en deel dan de kosten.

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:09

Ik deel mijn pony met mijn tante. We hebben een apparte rekening geopend voor de pony. We storten ieder 50 euro per maand.
- pony staat bij mij aan huis
- ik doe de stal
- ik zorg voor voer, hooi en stro
- ik koop de spullen waarvan ik denk dat het nodig is (dit gaat allemaal van de rekening af)
Mijn tante komt op dit moment ongeveer 1x per week rijden, we doen dan ieder 20 min tot half uur. Belangrijke beslissingen nemen we samen, duurdere spullen kopen doe ik wel in overleg. (denk aan een zadel) Maar goed in principe regel ik alles voor hem, als ik nodig vind dat de tandarts, dierenarts of wat dan ook langs moet komen dan doe ik dat. Ik koop dus ook geen onzin dingen van die rekening. In de loop van de tijd zal ik waarschijnlijk alleenrecht op de pony hebben als mijn tante niet meer kan rijden of wat dan ook. Als ik ga verhuizen en pony kan mee dan zal ze er waarschijnlijk geen probleem van maken, of ik neem de kosten helemaal op mezelf. En ja je kan het beste alles op papier zetten. Ik heb het dan niet gedaan maar goed dit was met een familie-lid (niet dat dit altijd goed zou gaan).

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:25

_Diesel schreef:
Vjestagirl schreef:
-Vastleggen wat er gebeurd als een van de 2 verhuisd, en het paard wil houden/meenemen. Moet de ander instemmen? Hoe gaan jullie dat aanpakken?
-Als er een van de 2 op kamp wil, en de ander wil haar in die week ook, wie krijgt haar dan?
-Als jij een nieuw zadel/hoofdstel/beenbeschermers wilt, en de ander vind het niet nodig, moet ze dan wel meebetalen? En als ze het wel gebruikt?
-Jij wilt graag een veulen fokken, de ander niet, wat doe je dan?
-Als jij haar op een andere mannier wil gaan rijden, of je wilt haar op een andere voeding hebben?
-Als zij haar naar een andere stal wil verplaatsen, en jij wilt dat niet?
-Als ze ziek word, en jij wilt dat ze blijft leven, en zij wil haar in laten slapen?
-Als ze koliek krijgt en jij hebt geen geld voor jou helft van een operatie, hoe doen jullie het dan?

Enz enz enz... ALLES vastleggen, denk niet: 'ach dat regelen we wel als het zover komt', over geld word het meest gevochten, wat je vastlegt ligt vast...

En IK zou het persoonlijk toch laten keuren, ook al klinkt dat vreemd. Jij koopt de helft van een paard, of bent iig aansprakelijk voor de helft van de kosten, dus dan wil je zeker weten dat ze gezond is


Over spullen aankopen en overleggen daarover had ik al gedacht ja, omdat je iemand natuurlijk niet kunt dwingen ergens aan mee te betalen. Veulen fokken daar zijn al 'regels' voor ivm de oude eigenaar. In geval van ziekte zal het gewoon eerlijk alle kosten delen worden; evt. springen mijn ouders bij. Op kamp zullen we niet gaan denk, stal verplaatsen zal ook echt niet van toepassing zijn, de stal waar ze nu staat is voor ons beide maar 5 min. fietsen en het ziet er niet naar uit dat dit zal veranderen.
Wanneer er iemand toch zou verhuizen, gok ik dat Rox dan gewoon met Vip meegaat, zij heeft haar al het langst.

Nog even een ding duidelijk stellen: Ik hoef geen aankoopsprijs te betalen voor deze pony. Ik word gewoon eigenaar vanaf 1 januari, en deel dan de kosten.


Kijk, je kan zeggen: spullen vervangen we alleen als ze kapot zijn. Dat kan, maar als jij niet meer lekker zit op een zadel is het een ander probleem. Leg dat vast.

Stal verplaatsen kan zijn dat het nu niet van toepassing is, maar misschien over 1,2,3 of 5 jaar wel. Je kan nu niet weten wat er dan gaat gebeuren.

En ook al betaal je geen aankoops prijs, je wilt toch zeker weten dat ze gezond is voordat jij ermee instemt om de helft van alle kosten te betalen? Stel dat ze nu iets heeft, wat met een simpele keuring aan het licht kan komen. Dan kost het je nu 100 euro, maar het kan je heel veel geld besparen.

Alle dingen die ik noemde waren voorbeelden, er kan zoveel mis gaan. Eerlijk gezegt zou ik het niet doen, maar dat ben ik. En ik zou echt vastleggen wie er het laatste woord heeft over wel of niet in laten slapen bij ziekte oid... Wat is een grotere ramp dan dat jij wilt dat je paardje blijft leven omdat je denkt dat het nog te genezen is (eventueel met dure behandeling) en zij wilt dat ze uit haar lijden verlost word...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:36

_Diesel schreef:
In geval van ziekte zal het gewoon eerlijk alle kosten delen worden; evt. springen mijn ouders bij. Op kamp zullen we niet gaan denk, stal verplaatsen zal ook echt niet van toepassing zijn, de stal waar ze nu staat is voor ons beide maar 5 min. fietsen en het ziet er niet naar uit dat dit zal veranderen.


Twee dingen:
* Stel je voor: een operatie van 2000,- euro is nodig om het paard beter te maken, je hebt 30% kans op slagen. Wat als de ene zegt ja dat doen we, en de ander zegt: nee dat vind ik te weinig kans voor die 1000 euro?
* Stel je voor dat de stal er mee stopt om welke reden dan ook, of 1 iemand gaat het echt vreselijk vinden op stal door nieuwe regels of nieuwkomers of wat ook...

INGEMUIS

Berichten: 775
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Limburg, Landgraaf

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:23

Ik zou dit noooit doen, ik denk dat hier vrijwel altijd veel ergernissen van komen!
Ik zou in ieder geval vast zetten hoe het gaat met rijden , wie rijd er op welke dag? En over het materiaal, als iets kapot gaat, samen betalen of degene die het stuk gemaakt heeft? Het betalen van medicijnen. Hoe het gaat als een van jullie wedstrijd wil gaan rijden.
Laatst bijgewerkt door INGEMUIS op 11-12-06 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:28

Ja ik zou het ook niet snel doen.
Ik heb mijn paarden samen met mijn vader, en onze ideeen over hoe en wat liggen erg dicht bij elkaar.. maar zelfs met hem heb ik soms meningsverschillen..
wanneer naar de grote wei? wanneer smidt...
Ik wil altijd erg optijd, mijn vader noemd dat nutteloos en duur.. (is dan nog niet nodig volgens hem)
welke brok, ik pavo energy control, pa: basic..

allemaal kleine dingetjes die zich behoorlijk op kunnen hopen.
Mijn vader en ik kunnen dit tot nu toe erg goed met elkaar oplossen en een probleem hebben we nooit, wie wanneer rijd of wedstrijden rijdt! want hij rijd niet..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78527
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:48

Even heel cru gezegd, maar wat zijn de voordelen voor jou dat je je ook eigenaar mag noemen? Ik begrijp dat je haar al verzorgd en rijdt, wat voor leuke extra's krijg je er nog bij? Ik zie alleen maar de minder leuke extra's, een hoop kosten namelijk.

lytse2003

Berichten: 453
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:56

Als je het paard kan blijven verzorgen zou ik dat doen en een vaste bijdrage leveren. Zo is de eigenaar altijd nog verantwoordelijk. Ik deel een paard met mijn zusje. Ik betaal de helft van de stalling maar omdat zij het paard gekocht heeft betaald zij de rest en wanneer nodig spring ik bij. Zij neemt dus ook alle beslissingen.

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:58

Ik heb t ook gedaan een paard delen. Maar wat ben ik blij dat ik nu mijn eigen paardje heb helemaal voormezelf. Je hebt over een hoop dingen al goed nagedacht en uiteraard hoop ik voor je dat t goed gaat en blijft gaan. Voor mij persoonlijk was t eens en nooit meer.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 12:43

@INGEMUIS: Wie wanneer rijd enz. dat ligt allemaal al een jaar vast en dat levert echt geen problemen op, die tijd hebben we wel gehad. We rijden vanaf januari ongeveer allebei wedstrijden; vip op zaterdag, ik op zondag. Dat zijn verder geen problemen. Over kosten: die delen we.

@daantjuhhh; dat overleggen we nu ook al altijd, en zijn nog nooit problemen over geweest.

@Neonlight: Als ik eigenaar ben heb ik natuurlijk wel meer te zeggen als verzorgster. Punt is; wanneer ik geen eigenaar wordt zou Rox misschien zelfs wel wegmoeten/gedeeld moeten worden met iemand anders. Dit is niet heel zeker ofzo, maar de andere eigenaresse heeft nu net een huis gekocht, en dan wordt een paard houden ook wel erg duur. Met Rox voor de helft van mij hebben we beiden meer zekerheid.

@lytse2003: dat doe ik al een jaar, ik heb altijd meebetaald aan Rox, maar ga nu gewoon wat meer betalen zeg maar.

@ sandr0; ik wil geen paardje voor mezelf, omdat ik daar de tijd helemaal niet voor heb, en waarschijnlijk ook het geld niet. De helft kan ik met hulp van ouders opbrengen, maar de complete stalling is voor mij al een maandsalaris ongeveer.

Pff, dat was veel te schrijven Haha! Wel bedankt voor de reacties. Moet zeggen dat nog geen een me heeft kunnen afschrikken dus dat is een goed teken.

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:54

t is ook lastig om alle tijd en geld voor een eigen paard te hebben. Maar ookal heb ik ook geen geldboompje helaas en moet ik er echt wel dingen voor laten om mijn paardje te houden..... Hij is van mij. Voor de tijd die ik niet kan(ookal ben ik er bijna altijd wel) heb ik een hele lieve bijrijdster gevonden die dan mijn paardje wil doen. Ze betaald niets maar ik vind goeie zorg voor mijn paard dan veel belangrijker dan geld. Maar op belangrijke momenten zijn alle beslsiingen omtrente mijn paard die van mij. Het is heel persoonlijk hoor maar ik wil echt nooit meer met 2 eigenaren 1 paard delen. Voor jou is t misschien de ideale oplossing voor mij was dat het niet. Heel veelkplezier in ieder geval met z'n dreitjes.

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:30

Ik zou toch echt op papier zetten vanaf hoeveel procent je een operatie wel kans geeft, en vanaf hoeveel procent niet meer. Die kosten kunnen zo oplopen. Een operatie is zo 2000 euro, en dan krijg je vaak nog kosten omdat ze op de kliniek moeten blijven staan, speciaal voer moeten krijgen, enz enz enz enz

RoxyVip
Berichten: 1445
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:25

Nou hier dus de andere eigenaresse! Wij staan hier allebei echt heel erg achter. Het is gewoon de beste oplossing voor ons. Suus doet Rox nu al bijna anderhalf jaar, we denken over heel veel dingen hetzelfde. En als we er echt niet uit zouden komen dan bestaat er ook altijd nog de 'oude' eigenaresse. Ik heb ook een contract met haar en zij staat ook volledig achter onze beslissing, sterker nog, zij vond het een prima super idee! Als er dus echt eeen meningsverschil zou ontstaan, dan kan zij de derde zijn. Er is dan altijd sprake van '2 tegen 1' en dan kan het zo zijn dat er 1 iemand dus teleurgesteld word. Maar dit echt alleen in extreme gevallen eigenlijk. Suus en ik zitten eigenlijk wat Rox betreft altijd op 1 lijn, dus ik verwacht eigenlijk geen problemen!!! En Rox heeft eigenlijk tot nog toe geen gekke dingen meegemaakt kwa gezondheid of dierenartskosten, maar ja ik weet dat die niet te voorspellen zijn. Ik verwacht in ieder geval voorlopig geen echt gekke dingen, maar daar kun je inderdaad nooit zeker van zijn.

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:28

Wat ik aangaf waren ook geen dingen die altijd perse mis gaan, het zijn dingen waar je over moet denken voor je een paard koopt/deelt met iemand anders.

Wat ik probeerde aan te geven is dat het gewoon wel goed is om dingen op pappier te zetten, voor het geval dát jullie ooit ruzie zouden krijgen. Als zij nu alle kosten mee gaat delen, en jij verhuisd over 5 jaar naar weet ik veel waar, dan kunnen jullie best weleens ruzie krijgen over gemaakte kosten ed... Het hoeft allemaal niet, maar het zou zo zonde zijn als het wel gebeurde...

wereldhummel

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:31

Ons goedgekeurde B-welsh hengst is van ons, en van Jos & Trudi Houwen
We hebben niet echt veel regelingen aangezien er niet op gereden enzo word.
Hij staat nu bij ons, maar in het dekseizoen en met keuringen enzo staat hij bij Houwen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:26

Een tip: zeg nooit nooit! Ik zou zoveel mogelijk op papier zetten, beter te veel dan te weinig.

RoxyVip
Berichten: 1445
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:31

Ja we gaan zowieso allerlei dingen op papier zetten, inderdaad voor de zekerheid! Maar we dachten misschien heeft iemand nog tips voor dingen waar we over na moeten denken!

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:41

Wat ik denk dat verstandig is om over na te denken zijn dingen als wat te doen als de een het niet meer kan betalen, als er iemand verhuisd enz... Echt alle dingen die mis kunnen gaan...

lucille

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: noord holland

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:20

sinds 1,5 jaar heb ik samen met iemand anders een paard. Dit gaat heel goed !
Het was voor ons allebei alleen mogelijk om een "eigen "paard te hebben als je de kosten en de tijd kon delen. Van te voren wisten we wat onze doelen waren met dit paard. Ik rijd graag wedstrijden en volg veel lessen, de ander rijdt meer recreatief.
We hebben een contract opgesteld wat betreft de financieen. Alle kosten worden gedeeld.Maar als ik voor de wedstrijd een wit dekje nodig heb koop ik dat zelf, vind ik logisch.
We hebben samen een paardenrekening geopend, waar de vaste kosten van betaald worden.( stalling, hoefsmid etc.) We storten een vast bedrag per maand ( automatisch) er blijft per maand een bedrag over. Dit houden we als buffer voor evt. veeartskosten.
Mocht een vd 2 willen stopppen heeft de ander het recht om het paard geheel over te nemen. De aanschafsprijs :2, hoe ouder hij is hoe goedkoper hij wordt.( ook een schemaatje van gemaakt)
We rijden op vaste dagen, maar kunnen altijd ruilen als dit beter uitkomt.

Wat wel een probleem kan zijn is als bv het paard kreupel wordt en je hem niet meer gewoon kunt gebruiken. Tot hoever ga je dan met artsen en kosten en wanneer besluit je om hem te laten inslapen. Daar hebben we het wel over gehad, maar ik denk als je er voor staat dat je dan met je emoties heel anders kan gaan denken.Maar wij hebben de gok genomen en hebben in deze korte tijd al heel veel plezier vh paard gehad.
Dus ik kan het je aanraden.
Maar je moet natuurlijk mazzel hebben met de gezondheid van je paard !

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:24

lucille, duidelijk zoals jullie het geregeld hebben, en fijn dat het goed gaat op deze manier!

Maar hoe doen jullie het bijv. als het paard tijdens het rijden bij een van jullie bov. kreupel wordt of een ijzer aftrapt?

Deel je dan ook de veearts-/hoefsmid kosten, of zijn die dan voor degene waarbij het is gebeurd?

lucille

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: noord holland

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 05:17

daar hebben we ook afspraken over gemaakt.
we zijn allebei heel voorzichtig en nemen geen risico's ( bv van hele steile hellingen springen ed)
scheelt dat we allebei "op leeftijd"zijn (40 jr) dus geen ballorig gedrag.
Dus als er tijdens een rit iets gebeurd delen we ook de evt . kosten.Het blijven vluchtdieren dus er kan altijd iets gebeuren.
Je moet er natuurlijk zeker van zijn dat je allebei hetzelfde denkt over de omgang met het paard.

shaolanneke
Berichten: 612
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie hebben er allemaal samen een paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:57

Ik heb samen met een ander meisje 4 jaar een paard gehad, ik heb het paard nog steeds maar zij is 'gedwongen' gestopt.

Het is denk ik 3 jaar goed gegaan, al waren er altijd wel kleine irritaties. Ik ben bv veel prestatiegerichter dan zij, zij vond alles zielig (bv met spoortje rijden). Je krijgt als je ieder een totaal andere manier van rijden en omgaan met het paard hebt wel irritaties. Ik ben wedstrijden gaan rijden, zij vond dat dat teveel (?) voor het paard was. Ik ging in de training steeds meer vragen (sb, travers, appuy. etc) zij vond dat maar 'rare' oefeningen en vond dat het paard dat (nog) niet aankon. Toen het paard ruim 3 jaar geleden kreupel was was dat volgens haar mijn schuld en die van mijn instructrice (Ik deed immers 'rare' dingen met het paard). Vervolgens kregen we bonje over waar we gingen staan met het paard ( zij had het wel naar haar zin, ik niet en het paard ook niet)...
na onwijze ruzie/verwijten en alles naar elkaar te hebben gegooid heb ik tegen haar gezegd dat ik ermee stopte, ik ging wel een paard voor mij alleen kopen. Maar ik wist dat zij financieel het niet in haar eentje kon doen. Gevolg was dus dat zij ermee stopte en volledig afstand van het paard heeft gedaan en alle spullen (contract ondertekend en alles), ik heb haar nooit 1 cent ervoor gegeven.

Ik zal nooit maar dan ook nooit meer een paard met iemand anders doen....heb er echt van geleerd.