Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 18:26

Ik kom net terug van stal.
Op het bospad vlakbij liep al een tijdje een paard los. Hij was al een paar keer opgehaald door de overbuurvrouw van de eigenaar, maar brak steeds weer uit. Politie was er al bij geweest, want vanochtend liep ie er ook al.
In het donker was er zelfs al bijna een fietser opgeknald. Liever geen ongelukken, dus de politie werd nogmaals gebeld.

Samen met mijn instructrice en bijrijdster hebben we het paard voor de zoveelste keer gevangen en terug gebracht naar het huis waar hij hoort. Eigenaar zat in een hotel ergens aan de bar.
Bij het huis troffen we een enorme puinhoop aan (prikkeldraad, overal mest, oude auto's en rondslingerd puin) en niet veel later kwam de eigenaar aangejakkerd. Hij kreeg een waarschuwing want;
-de omheining is niet in orde (losse stukken hangend prikkeldraad)
-de stal waar het paard ingepropt werd staat op instorten, losse stukken hout, hekwerk en allemaal enge attributen
-het is niet de eerste keer dat dit dier los rondloopt

Ik heb het wel gezien. Het is een oud paard met bijna geen tanden meer en dus te mager, loopt gewoon de hele dag en nacht los rondom het huis en de stal waar ie af en toe in staat, staat écht op instorten.
We hebben dit gemeld bij de politie (die gek genoeg alleen was) en ze nemen het in behandeling.
Afgelopen januari is er nog iemand bij geweest van de AID (of AIVD?) maar dit kan echt niet meer.
Aan de puinhoop in en om het huis kan deze man (85) niet eens voor zichzelf zorgen, laat staan voor een dier.

Weet iemand misschien waar ik dit kan melden? Misschien zet het wat extra bij...

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:40

Ik heb dit paard vanmorgen ook zien lopen op het zandpad. Hij is mij en sandra zelfs nog een stukje achterna gelopen. Heb toen gelijk de staleigenaar gebeld, maar die zij dat ik hem maar moest laten lopen.

Doet de dierenbescherming ook iets?

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 11:38

CoSa schreef:
Ik heb dit paard vanmorgen ook zien lopen op het zandpad. Hij is mij en sandra zelfs nog een stukje achterna gelopen. Heb toen gelijk de staleigenaar gebeld, maar die zij dat ik hem maar moest laten lopen.

Doet de dierenbescherming ook iets?


Ik ben eigenlijk benieuwd waar de politie dit soort dingen meld. Kan ik er nog een schepje bovenop gooien, als het tenminste zinvol is Knipoog
De dierenbescherming doet hier niks aan denk ik, maar we kunnen natuurlijk altijd een poging wagen.
Heb je gezien hoe ie eruit ziet? Volgens mij is dit paard ver over de 30.

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:39

IS zeker geen jong paard. Misschien een idee om zaterdagop stal af te spreken en dan bedenken wat we kunnen doen?

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:21

ik zal toch de dierenbescherming inlichten.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 14:23

CoSa schreef:
IS zeker geen jong paard. Misschien een idee om zaterdagop stal af te spreken en dan bedenken wat we kunnen doen?


Ik kom nog wel eventjes, hoe laat ben jij er? Misschien kunnen we eens heen lopen en voorzichtig kijken hoe het paard erbij staat. Met nadruk op voorzichtig, want ik heb geen zin in gesodemieter met die kerel.
Volgens staleigenaar moet ie één van de grootste criminelen hier in Noord-NL zijn. Tenminste, dat hoorde ik gister.
En ja, geen jong paard idd, bijna al zijn tanden al kwijt.

Ik ga zoeken op de site van de DB of ik het ergens kan melden.

Iemand nog ideeën?

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:30

Vanmorgen vertelde de stal eigenaar inderdaad dat die man bekend en berucht is en alles doet wat niet mag. Kan er anders wel eens langs rijden met Sandra.
Weet eigenlijk nog niet hoelaat ik heen ga. Hoelaat ben jij er dan?

_kleinee_
Berichten: 116
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:33

kzou als ik jullie was flink uitkijken en zker een mobiel bij de hand houden voor als er iets zou gebeuren dat de politie snel ter plaatse is of is ingelicht veel succes meiden knap dat jullie der iets aan doen

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:34

Zoalng ik gewoon op de openbare weg blijf kan die man me niks maken...maar in elk geval bedankt voor de tip

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:36

Ik hoop dat de DB er iets aan wil en kan doen. Maar ik hoor de laatste tijd vaak dat ze er niet echt op inhaken bij dit soort gevallen.

Ben idd wel voorzichtig met die man !!!

frenie
Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:45

Ik zou proberen de db bestoken met klachten, dus iedereen af zonderlijk een klacht indienen. Want dit kan echt niet.
Wees idd voorzichtig, ga er niet alleen heen zorg dat je getuigen hebt. En schakel elke keer de politie in laten ze maar gek worden van jullie ,, gezeur,,.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 15:14

Ludora schreef:
Ik hoop dat de DB er iets aan wil en kan doen. Maar ik hoor de laatste tijd vaak dat ze er niet echt op inhaken bij dit soort gevallen.

Ben idd wel voorzichtig met die man !!!


Precies, dat heb ik dus ook gehoord. Maar ik ga er zeker werk van maken.
Heb meerdere getuigen van gisteren die vast wel ook een klacht willen indienen. Dit dier verdient een respectvolle oude dag! En niet dit.

@cosa: ik ga rond een uur of twee richting stal denk ik, is dat wat?

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:16

Ja is prima k ga denk ik om een uur of 12 heen nog even rijden enzo. Zie ik je dan!
Groetjes Ellen

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 14:18

Ik heb online een melding gedaan bij de AID, met een heel verhaal erbij Haha!

@cosa: zou jij dit ook willen doen? Op de site van de AID in linkermenuutje zie je een meldpunt.
Het kan eventueel anoniem. Zoveel mogelijk denk ik dan maar Knipoog

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Kan ik zelf een klacht indienen en waar? (verwaarlozing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:41

Oke prima