Prijs voor leasen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fake
Berichten: 2419
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Limburg

Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 21:20

Als je eigen paard de lease in zou moeten door bijv. tijdgebrek oid. voor hoeveel zou je hem dan per maand laten leasen?

En vinden jullie 50 euro per maand zonder voeren, hooi ed. een redelijke prijs?

Ik weet niet zeker of het hier hoort Knipoog

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:27

Uhh.. bij ons op de manege kun je ook paarden leasen..
Daarvoor kun je 2x in de week extra rijden en hier betaal je 40 euro in de maand voor..

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:45

Ik vind 50 euro een prima prijs. Ja
Betaalde ik vroeger ook voor mijn leasepony.

danamuts

Berichten: 1479
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:49

ik denk dat het er ook aan ligt, hoe vaak je hem mag berijden in de week (2 x in de week voor 50 euro per maand, 4 keer voor 75/100 euro in de maand). En wat voor niveau loopt je paardje. Als iemand die Z geweest is jouw groene paardje wil gaan rijden, zou ik persoonlijk ook minder vragen dan wanneer een B ruiter jouw z-paardje wil leasen. Ik zou gewoon eens informeren bij mensen die een gelijkwaardig paardje hebben en kijken wat zij vragen. Ook is eht van belang wat iemand met jouw paardje mag doen (wedstrijden, buitenrijden, lessen op een manege, alleen in je eigen bak rijden etc.)

Acqouy

Berichten: 40
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:16

prima prijs dit is teminste niet zo achterlijk duur zoals 300 per 3 maanden of 100 perweek!

Djaleesa

Berichten: 4432
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:52

Ik ken iemand en die betaald 4x zoveel mag ze wel elke dag rijden. Ik vind normale prijs 50 euro. Lachen

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:55

mijne krijg ik 60.00 pm voor. Word ze voor verzorgt, alle extra kosten zijn vor mij. hun kunnen rijdne wanneer ze willen, hebben alle spullen. Enige is dat ik ook soms nog rijdt, maar dat niet egr, word ze ook nog eens aan het werk gezet. bij kleine meisje wat haar nu rijd hoeft ze alleen maar wat rond te hobbelen. Over half jaar komt ze in weiland van hun kennis te staan, dan betaald ze mij niks meer, maar is wel verantwoordelijk voor dierenarts, wormenkuren, smid, eigenlijk alles. Heeft ze eigenlijk gratis eigen ponny, maar ik heb wel nog het laatst woord als wat aan hand is. Kan niet verkocht worden en ik kan nog rijden als ik wil

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:57

Hangt ook van de stallingsprijs af en hoeveel je mag rijden.
Ik vind 50,- erg weinig. Kijk eens wat je betaald op de manege....aen dan mag je vaak achter elkaar aan hobbelen...

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:59

betaalde voor Zhivago 52,50 samen met nog iemand die betaalde dat ook want dan was het samen 105 maar dan was hij ook eigenlijk wel van ons samen hoor.
En die 105 was ook de volledige stalhuur.
Maar ik vind 50 wel genoeg voor het leasen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:05

Het hangt er ook vanaf of je het paard zelf ergens gestald hebt. Dus of je alleen een bijdrage in de stallingskosten doet, of dat jij zelf de stalling en het onderhoud betaald en daarnaast een "huur"bedrag voor het paard...

Ik zou best een paard in bruikleen willen hier thuis (dus stal en eten op mijn kosten), maar daar liever niet nog extra 50 euro per maand voor betalen als huur. Terwijl het op zich heel redelijk zou zijn als een eigenaar dat zou vragen natuurlijk. ik hoef immers geen aanschafprijs te betalen.

50 euro als bijdrage in de kosten voor een paar dagen per week lijkt me niet duur.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:33

Ik betaal E50,- per maand en kan iedere dag rijden. Mag verder helemaal zelf weten wat ik wel of niet doe.
Bij 'ons' is E50,- een normaal bedrag, iedereen die ik ken betaalt iets in deze richting Lachen.

choor

Berichten: 293
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Enter

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:54

Mijn moeder least een merrie van de staleigenaar, hier betaalt ze de stalprijs voor, dus €175 per maand. Ze mag wel alles met haar doen en dierartskosten en voer zit hier bij in begrepen.

Sence

Berichten: 9821
Geregistreerd: 13-03-06

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:03

Onze manege gaat per 1 jan. over op het lease systeem. Ik ga mijn favo paardje leasen dan met nog 3 anderen, voor 100,- per maand. Dat is 3x in de week rijden waaronder 1x les. Ik mag wedstrijden rijden, buitenritten maken en alles doen wat ik wil. Ik zit er een jaar aan vast.

Oliebollie

Berichten: 1842
Geregistreerd: 22-01-06

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:06

ik huur mijn paardje eigenlijk ook ..
7 dagen in de week ..
voeren word gedaan , mesten doe ik zelf
moet wel al me spullen zelf aanschaffen
enn .. ik heb haar helemaal voor mezelf , de eigenaar is een boer van 65 ofzo
hoefsmid + dierenarts zijn ook NIET mijn kosten ..
€ 50 euro in de maand Lachen

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:07

ik betaal 75 en ben de enige die haar rijdt 6 x pw ,mag bovendien alles,dus mooier en goedkoper kan het niet heb geen andere kosten die blijven voor eigenaar!!groetjes

EllenRose

Berichten: 2559
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:34

Ik betaal 220 per maand voor mijn schatje. Dan mag ik ook alles met dr doen wat ik wil en ben ik ook echt de enigste die haar mag rijden. Ik hoef (gelukkig, is duur zat) geen verdere kosten te betalen.

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:41

wow zo goedkoop! als ik advertenties zie dan is een verzorgpaard van 2 á 3 keer in de week al 70/80 euro.

Bij de manege bij ons is een 4 ritten kaart voor 18+ ers rond de 50 euro.
ktink schreef:
Uhh.. bij ons op de manege kun je ook paarden leasen..
Daarvoor kun je 2x in de week extra rijden en hier betaal je 40 euro in de maand voor..

Dit is echt spotgoedkoop hierbij vergeleken Wow!

Zelf vind ik voor 6 á 7 dagen in de week 100 euro zeker een goede prijs. Heb het alleen niet.
Voor een verzorg/bijrijdpaard van 2 á 3 keer per week vind ik 50 al meer dan zat.

x_lubbet_x
Berichten: 383
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:28

goede prijs hoor..
ik zou zo'n pony wel willen leasen Haha!

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:43

Ik betaald zelf nu ook €50 euro in de maand en dat vind ik een redelijk bedrag de meeste mensen kunnen dit wel betaalbaar.
Ik moet dan wel de stallen mesten enz. maar vind wel normaal

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:44

ik betaal 55,- en dan hooi stro voer en alles zelf doen...

INGEMUIS

Berichten: 775
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Limburg, Landgraaf

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:54

IK ben eens benieuwd.. Ik ga zaterdag 'onderhandelen' om een paard van de manege mijn lease paard te maken. Hoop dat de prijs daarvan net zo gunstig is als die van jullie Knipoog Ik heb wel goede hoop na het lezen van dit topic Clown

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:21

Ik lease Flair voor de stallingkosten, en gewoon alles wat erbij komt, voer en alles. Als ze geen peesblessure zou hebben zou ik iedere dag kunnen rijden.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:37

Rikylover schreef:
Ik betaal 220 per maand voor mijn schatje. Dan mag ik ook alles met dr doen wat ik wil en ben ik ook echt de enigste die haar mag rijden. Ik hoef (gelukkig, is duur zat) geen verdere kosten te betalen.


Mijn god zeg, ik sla stijl achterover van deze prijs!
Dan betaal jij nog meer per maand voor een huurpony, dan ik voor mijn 2 eigen pony's...

Ik vind er persoonlijk behoorlijke bedragen voorbij komen, maar goed ik ben dan ook niet gewend te betalen voor een verzorgpony. Ik deed dat vroeger nooit, reed gratis op mijn verzorgpony's in ruil voor wat hulp ( uitmesten/ stal aanvegen/hooi halen etc ) Ik kan er gewoon niet bij, en ben blij dat ik niet hoefde betalen vroeger anders hadden wij er geen geld voor gehad.
Ik vraag ook niks aan mijn verzorgster, vind ik niet nodig, ze rijdt meerdere malen per week en krijgt les van mijzelf. Mogen van mij in principe alles met de pony's doen. Ze kopen wel eens een zakje voer of een wormenkuur als vergoeding, maar dat is hun eigen keuze, van mij hoeft het niet.
Alleen wedstrijden moeten ze zelf betalen, al betaal ik daar meestal ook per wedstrijd 1 proefje van Haha!

Maar als ik de prijzen tegenwoordig hoor TS, dan zit je wel aan een net prijsje, bij mij op stal wordt een shetlander voor hetzelfde bedrag gehuurd di egeloof ik ook 2 a 3 keer per week gereden wordt. Ligt er ook een beetje aan natuurlijk welke kosten jij kwijt bent aan stalling voor je paardje, en welke mogeljkheden er bij jou op stal zijn. Kan de toekomstige bijrijdster er makkelijk rijden ? Is er een binnenbak of buitenbak ? Is er een degelijke buitenbak of sopt ze in een zwembad etc
Dat scheelt natuurlijk ook

x_lubbet_x
Berichten: 383
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 09:24

ja daar ben ik het mee eens, 50 euro, vind ik een mooi prijsje!

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Prijs voor leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:28

Ben het met Sanex eens, sommige bedragen. Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb ook altijd gratis paardengedaan in ruil voor hulp. Nu heb ik alleen de tijd niet meer zo regelmatig en vaak te verzorgen dus heb ik een huur paardje. Ik betaal 6€ per keer, ga proberen een keer per week te gaan. Dus per maand komt dat op 25€.

Hangt er dus beetje vanaf hoeveel je voor die prijs mag rijden. Lachen