Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:05

hallo bokkers,

ik zal het zo duidelijk mogelijk uitleggen. op stal willen ze een contract ingaan voeren voor de pension klanten. er staan ook regels in zoals: drie keer in de week uitmesten. ( op maandag, woensdag en zaterdag) hier ben ik het al niet mee eens, want mijn paard is een viespeuk en heeft dan echt een duikbril en kaplaarzen nodig. Vorige winter heeft ie erge rotstraal gehad aan drie benen en nu alleen voor een klein beetje aan 1 hoef, en dat wil ik graag zo houden. daarbij komt ook dat mn bijrijdster mijn paard op maandag en zaterdag doet, erg banketstaaf als zij dan zo'n vieze stinkstal hebt.
verder wil de eigenaresse van stal ook je WA verzekeringsnummer etc hebben, kan zij ons hiertoe verplichten ? en kunnen er opeens andere regels komen mbt het uitmesten enzo ?
Verder heb ik dat contract ( boekwerk) in de auto laten liggen, maar andere "rare" dingen voeg ik nog wel toe.

Hopelijk kunnen jullie mij advies geven,
groetjes Carmen.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:07

Regels moeten samen opgesteld worden, en dit contract kan dus niet opeens door je neus geboord worden. Ik zou even in contact komen met de pensioneigenaar en vertellen waar je het niet mee eens bent.

Charaz

Berichten: 24339
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:08

Ik denk wel dat ze het van je kan vragen om een contract te tekenen, maar zou je niet eens met de eigenaresse gaan praten als je het er niet mee eens bent? Daar heb je waarschijnlijk meer aan.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:12

Ik wil eerst uitzoeken of dit wel mag. Om sterker te staan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:15

waarom zou het niet mogen??? als ik mensen in pension heb staan en ik vind het nodig een contract op te stellen, dan stel ik dat contract op......... en iedereen die het er niet mee eens is.... tja die mag op zoek gaan......

heel simpel Lachen

Anoniem

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:15

Ik verwacht dat dit wel mag om meer duidelijkheid te scheppen.
Er zal misschien toch wel wat gebeurd zijn (niet met jou maar algemeen) en dat ze nu denkt, ik ga het nu vast leggen.

Aan jou dan of je het tekent of niet.

Of het officieel mag als je er al een tijd staat, geen idee, maar verwacht van wel.
Is het een particulier of een bedrijf, scheelt misschien ook nog

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:18

KiWiKo schreef:
waarom zou het niet mogen??? als ik mensen in pension heb staan en ik vind het nodig een contract op te stellen, dan stel ik dat contract op......... en iedereen die het er niet mee eens is.... tja die mag op zoek gaan......

heel simpel Lachen

Clown En zo mag het in de praktijk niet gaan. Jij bent dan wel eigenaar, maar die mensen hebben genoeg rechten!! En één van die rechten is dat het contract redelijk is, en dat het samen is opgesteld, en dus niet van 1 kant komt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:19

weet ik niet, op mijn terrein bepaal ik uiteindelijk........ en zoals ik al zei........ weggaan staat vrij Lachen

Anoniem

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:20

Dat is misschien als er nu een contract komt.
Maar ga jij naar een stal waar er al een is, dan is er niets samen opstellen Lachen

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:21

Ik weet het wel, en zoals jij denkt is zeker niet correct.

@Rk dan nog moet het in goed overleg gebeuren en moet je met alles instemmen.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:21

Bedankt voor de reacties!

Het is een stal met manege en pension. Gisteravond had ik opeens een boekwerk in mijn zadelkast liggen en alle andere pensionklanten ook.
Vinden jullie het raar dat ze kopieen wil van onze WA verzekering, met nummer etc ? Of is dat heel normaal ? ( Dus die van mijn vader, want lin staat nog op zijn naam)

Anoniem

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:23

Eigenlijk kan ik me daar wel in vinden.
Het gaat er gewoon om of jij verzekerd bent in het geval er wat gebeurd.
Meer doet ze er niet mee.

Jij vind het ook fijn dat een ander zijn auto heeft verzekerd, want krijg jij een ongeval met een onverzekerd persoon, kun jij voor alle kosten opdraaien. Ook al heb je geen schuld.

Dat is wat zij hier nu wil voorkomen Lachen

Edit: en dan gaat het erom dat jij als persoon verzekerd bent, niet of je paard verzekerd is Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:24

zal best niet correct zijn........ maar ik ben eigenwijs en heb daar niet zoveel mee te maken. op mijn terrein gelden mijn regels, al dan niet schriftelijk vastgesteld....... en als iemand zich daar niet in kan vinden, dan moet diegene ergens anders naar toe gaan waar deze zich wel in de daar geldende regels kan vinden......

ben ik heel makkelijk in.

En ik zal heel eerlijk zeggen, dat als ik een pensionklant als TS had, die moeilijk gaat doen over een contract...... dat ik dan uit mezelf zou zeggen dat het op mijn terrein einde oefening was Lachen met andere woorden, stuur ik gewoon weg Lachen

Anoniem

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:26

Citaat:
@Rk dan nog moet het in goed overleg gebeuren en moet je met alles instemmen.


Als ik naar een stal ga en er staan dingen in waar ik me echt niet in kan vinden, zal ik maar naar een plekje moeten waar ik dat wel kan.

Maar meestal staan er geen gekke dingen in Lachen

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:26

Het nummer van je WA verzekering zou ik zeker niet geven,ik vraag me trouwens af als er toch iets gebeurd of zo`n contract wel rechtsgeldig is.

Ze kan wel een stalregelement ophangen maar je verplichten om te tekenen kan ze je niet.
Ben je het niet eens met het regelement is het denk handig om een andere stal te zoeken.

Anoniem

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:28

Ze kan natuurlijk het contract opstellen met daarin vermeld dat als jij tekent, dat je ook tekent dat je laat weten verzekerd te zijn.

Maar goed, als het dan puntje bij paaltje komt en jij bent niet verzekerd, kan een ander wel eens de duppe zijn

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:29

Ik snap dat het een kwestie van aansprakelijkheid is en dat dat allemaal goed geregeld moet zijn. Maar er staan ook allemaal extra regeltjes. ( zoals de uitmestregel)

Dominike
Berichten: 239
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:30

hoi
ik denk als je op n pensionstal gaat staan waar al contracten zijn
je gewoon duidelijk weet waar de pensionhouder aan te voldoen heeft
en jij als klant je aan te houden hebt
maar zo als dat nu gaat vind ik dat niet slim van de pension houder
want nu jaagt ie zn pension klanten tegen m in het harns
jantje is het hier niet mee eens en pietje daar niet
maar goed daar ben jij niet mee geholpen
advies van mijn kant zou zijn ga met de pensionklanten is babbelen met de pensionhoder
als je al jaren zonder deze dingen doet kan hij nu niet verlangen dat jullie ineens zijn regetjes gaan volgen
suc6
wij hebben trouwens bij het opzetten van onze stal al contract gemaakt dus onze klanten weeten Knipoog waar ze aan toe zijn

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:30

Pensionhouders voelen zich ook aardig machtig: " als het je niet bevalt, dan ga je toch ergens anders heen?" Het is heel simpel: Afspraken die er al gemaakt zijn ( dus in ts geval voor de contractopstelling) kunnen niet eenzijdig gewijzigd worden. Je hebt recht op hetgeen wat je hebt afgesproken.

Anoniem

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:32

Citaat:
Afspraken die er al gemaakt zijn ( dus in ts geval voor de contractopstelling) kunnen niet eenzijdig gewijzigd worden.


Is dat zo?

Waar ik eerst stond, stonden de paarden eerst op krullen.
Ik vond dat met Kawa erg fijn, bleef hij mooier wit.
Na een tijd gingen de paarden toch op stro.

Wij hadden geen contract, maar dan nog, als hij dat veranderd, heb ik denk ik weinig in te brengen

Anoniem

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:32

Tulandro schreef:
Regels moeten samen opgesteld worden,


Dat is echt complete onzin Haha!
Een terreineigenaar mag gewoon zijn eigen regels opstellen en ben je het daar niet mee eens zul je gewoon wat anders moeten gaan zoeken.
Zou toch te gek zijn dat een pensionhouder met elke nieuwe klant samen een contract zou moeten opstellen.
Ik heb zowel bij mijn pensionhouder als bij de opfok het contract van de eigenaar getekend, als ik het er niet mee eens was geweest had ik gewoon verder moeten zoeken.

WA-papieren vind ik juist erg slim Ja
Op de SGW menwedstrijden moet je je polis zelfs afgeven bij het secretariaat, anders mag je niet eens starten.
Heb me altijd verbaasd dat je bij dressuuur en springen zomaar mag starten zonder aante tonen of je wel verzekerd bent....
Vind het een verstandige zet van je pensionhouder Ja

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:35

@ stalhoefdal: kijk dat vind ik wat anders als je het van te voren weet. dan kan je altijd beslissen of je dat wel wilt.

@ Tulandro: hiervoor waren er geen contracten over wat je wel en niet mag doen. je mag nu gewoon elke dag uitmesten en je bent zelf aansprakelijk voor als jouw paard bijvoorbeeld de paddock sloopt. dat vind ik ook redelijk.

cissy

Berichten: 19845
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:37

is die 3 x uitmesten een minimum of een maximum vereiste, is nl een klein nuance verschilletje Lachen
Er gebeurt nog wel eens wat op een stal en pensionhouders gaan zich steeds meer indekken tegen calamiteiten. Recentelijk hadden wij ook een wanbetaler op stal, zonder contract heb je geen poot om op te staan en mét contract wel.

lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:38

Bij mij kregen de pensionhouders eerst een brief, met daarin de informatie dat ze met een contract gaan werken, daarna was er een bijeenkomst voor de pensionhouders, zodat iedereen ingelicht kon worden en alle punten werden besproken. Voor diegene die niet eens waren met bepaalde regels kon op de bijeenkomst allemaal besproken worden, als er meerder oneens waren met een zelfde regel, werd het aangepast, na de bijeenkomst werd er een contract opgesteld, waar iedereen mee eens was. Misschien een idee voor jouw stal.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Re: Opeens contract voor pensioners, mag dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:41

Die drie keer uitmesten is het maximum.
@ Murphy1982: dat klinkt wel netjes. ik denk dat er op de stal waar ik sta zo'n 30 pensionklanten staan, met allemaal een andere mening Knipoog.