Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 15:05

Afgaande op de beschrijving, het plaatje en de (vage) foto van neusriem-in-betere-tijden heb ik een dure Stubben aansnoerneusriem via Marktplaats gekocht. Omdat ik precies naar zo een op zoek was, VEEL te goed van vertrouwen ben en blijkbaar graag VEEL te veel voor mijn spullen betaal gebeurt me dit:

De in topconditie verkerende wit onderlegde neusriem met boterzacht leer, inclusief sperriem (en GEEN fantasiebod!!!) welke wegens op-zoek-naar-zwart geruild kon worden tegen een Passier/Stubben van dezelfde kwaliteit *...haalt adem...* blijkt een zwaar gebruikt, slecht onderhouden, slecht gerepareerd ding met een goedkoop (overigens wel nieuw Clown ) sperriempje eraan dat inmiddels ook niet meer wit maar geel onderlegd is.

Het huidvet van het paard zat er nog aan en de kinriem was nog nooit los van zijn maatje de kinbeschermer geweest gezien de hoeveelheid smeer die daaronder zat...

Als ik niet zoveel geld had betaald voor het ding had ik 'm rechtstreeks de container in geflikkerd, zo smerig zag het eruit!

Na een hevige poetsbeurt blijkt ie wel gewoon goed bruikbaar (het zwarte leer is nog heel goed, dat heeft het misbruik goed overleefd zal ik maar zeggen) en ik ben maar op zoek gegaan naar een originele sperriem, ik zal hem maar zwart laten verven (ja, dat waren mijn topics Clown ) en mooi laten repareren dan kan ik hem nog goed gebruiken, maar dit was nou niet bepaald de opzet zo.

Ik heb de verkoopster een boze mail gestuurd uiteraard, maar ik kan natuurlijk op mijn vingers natellen dat ik hier nooit meer wat van weer hoor. Ik denk wel overigens dat ik achter haar adres kan komen, maar dat heb ik uiteraard van te voren niet opgevraagd, (want in mijn beleving is iedereen nog eerlijk). Weer wat geleerd...

Maar feit is dat de werkelijkheid wel HEEL erg van de voorgestelde kwaliteit afwijkt, kan dat zo maar of ben je als koper verplicht zelf beter onderzoek uit te voeren door bijvoorbeeld een detailfoto te vragen? Maar dan kan ze bijvoorbeeld toch alsnog een oude foto sturen?

En is er nog wat te verhalen? Ik denk het niet of ze moet zo eerlijk zijn dat vrijwillig te doen zeker?

Wie heeft er iets soortgelijks meegemaakt? Dat je wel je spullen krijgt, maar dat het gewoon veel slechter is dan je verwacht had afgaande op de beschrijving?

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:08

denk dat er weinig te verhalen valt.
als je achter het adres kan komen, zou dat mooi zijn,
dan zal ik een mailtje sturen met die gegevns d'r bij.

je kan natuurlijk ook kijken of ze nog meer te koop aanbieden op marktplaats en zo achter het adres komen,

heb na een miskoop via marktplaats geleerd, en haal nu eigenlijk alles af.
we zijn helaas soms te goed van vertrouwen. en een ander maakt daar snel misbruik van

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 15:12

Dezelfde advertentie staat er drie keer op (nog steeds overigens) als je zoekt op "Stubben aansnoerneusriem" vind je hem wel.... Dat leek me meer een foutje van iemand die niet zo vaak op marktplaats adverteert, de ene advertentie was nog zonder foto etc.

Ja pfff, ik riep (na een paar WEL goede aankopen via Bokt) heel hard dat ik echt alles via internet ging kopen, maar daar ben ik nu dus in een keer van genezen...

Ilona_D

Berichten: 201
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Koningsbosch

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:12

Zou zo snel mogelijk marktplaats een email sturen en ze dit uitleggen, dit mag namelijk echt niet..misschien onderneemt marktplaats iets voor je..zeker proberen..

Dit is gewoon zonde dat zoiets gebeurt, gelukkig is mij dit nog niet overkomen, heb ook echt al vanalles gekocht via marktplaats, echt jammer voor je.gelukkig kun je hem nog gebruiken anders was het helemaal erg geweest.

Succes

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 15:15

Hoe kan je contact opnemen met marktplaats dan? Ik heb al gekeken, maar zag niet echt een mogelijkheid om "normale" mailtjes te sturen. Of valt dit onder "tegen de regels?"

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:16

WowAmigo schreef:
Dezelfde advertentie staat er drie keer op (nog steeds overigens) als je zoekt op "Stubben aansnoerneusriem" vind je hem wel.... Dat leek me meer een foutje van iemand die niet zo vaak op marktplaats adverteert, de ene advertentie was nog zonder foto etc.

Ja pfff, ik riep (na een paar WEL goede aankopen via Bokt) heel hard dat ik echt alles via internet ging kopen, maar daar ben ik nu dus in een keer van genezen...


gaat fff kijken.

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:19

Wat vervelend, ik hetken dit inderdaad, bij mij was het alleen via een Internetbedrijf.Ik was al lang op zoek naar de lady line van Michael Schumacher (f1correur)toen ik op de site van het desbetreffende bedrijf uit kwam, het shirt wat ik wilde hebben was daar het goedkoopst. Ik heb mijn geld aan deze mensen overgemaakt (ook een aardig bedragje) En na een week of 3 eindelijk mijn shirt ontvangen, wat overigens splinternieuw was. Toen ik hem uitpakte zag ik al snel dat er een heel klein hoekje tekst mistte opzich niet zo'n probleem maar voor dat bedrag wil ik dan wel een goed shirt en niet 1 die een hoekje mist. Ik heb er heen gemaild en ook foto's meegestuurd waarop het duidelijk zichtbaar was. Na tig mailtjes te hebben gestuurd kreeg ik nog niets te horen. Gelukkig had ik hun telnr gevonden en heb i gebeld maar ja geen gehoor. Na een maand he ik dan tochh de kaartjes er maar afgeknip en ben ik het shirt gaan dragen.
Ik haal daarom dus ook niks meer bij dat bedrijf.

Laura1989

Berichten: 600
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: achter de computer

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:21

Aan marktplaats valt niets te verhalen, en kan je dus ook niets mee... Dat staat ook geloof ik overal op marktplaats. In het vervolg zou ik gewoon beter dingen voor de zekerheid vragen, maarjah er blijft altijd een risico. Ik heb een keer een shirtje gekocht wat er op de foto roze uitzag maar in het echt gewoon zwaar oranje was.. Dat was ook een beetje een tegenvaller, maar eigen risico omdat je het op internet koopt.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 15:23

Het stomme is, er stond ook geen vraagprijs bij, al wel een hoog bod waar ik overheen geboden heb (hebbe hebbe hebbe...) die ze er waarschijnlijk zelf op heeft gezet vermoed ik. Al met al KREEG IK DE INDRUK met bijna nieuwstaat te maken te hebben en daar ben ik dus mooi op mijn bek gegaan...

Nee, idd je zal er wel niks aan kunnen doen, behalve er aan wennen dat niet iedereen zo lief is als wij, rechtgeaarde Bokkers Dromen Knipoog

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:23

Ik heb het laatst ook gehad. Ik was bang dat ik na mijn teleurgestelde mailtje ook niets meer zou vernemen. Maar niets is minder waar ik mocht het terugsturen en heb het geld ook nog eens ontvangen (altijd spannend).

Wellicht dat je nog antwoord krijgt.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 15:25

Femmy schreef:
Wellicht dat je nog antwoord krijgt.


Vrees dat ze een (halve Clown ) nieuwe neusriem aan het kopen is met MIJN centen. Had ik beter zelf kunnen doen Koe !

Ilona_D

Berichten: 201
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Koningsbosch

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:33

Is ook niet dat je je geld terug krijgt van Marktplaats, maar meer dat ze niet nog eens zoiets kan doen.
Zullen haar denk ik wel een pittige mail sturen, dat het zo niet mag gaan.heb je trouwens foto's van hoe de neusriem was toen je hem kreeg?

Toch nog succes

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:35

denk niet dat je je geld terug kunt krijgen van marktplaats,

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 15:39

Ilona_D schreef:
Is ook niet dat je je geld terug krijgt van Marktplaats, maar meer dat ze niet nog eens zoiets kan doen.
Zullen haar denk ik wel een pittige mail sturen, dat het zo niet mag gaan.heb je trouwens foto's van hoe de neusriem was toen je hem kreeg?

Toch nog succes


Nee, dat is een beetje dom, ik ben hem meteen gaan poetsen! Maar je kunt zo ook wel zien dat het geen topconditie meer is, ik kan vanavond wel even foto's maken, want de sperriem is niet origineel en hij is al eens lelijk gerepareerd en het wit is dus totaal vergeeld. Erg genoeg zoals ie er nu uitziet...

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:40

Je kunt een klacht indienen bij Marktplaats over een bepaalde adverteerder. Heb ik ook wel eens gedaan nadat iemand op een afspraak niet op kwam dagen!

anne_vw
Berichten: 52
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: de wijzen komen uit het oosten.

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:28

Ik heb het nog nooit gehad, heb altijd geluk met dat soort dingen.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:32

Nou let op, "topconditie", "boterzacht leer", "geen beschadiging", "geen fantasiebod"

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Frusty Frusty

EDIT:

EN DAN HEB IK 'M NOG GEPOETST HE!

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:36

Bloos! Bloos! Bloos!

Schuursponsje met jif pakken, zo krijg je het meeste wel weer wit. Maar dit is echt schandalig ja.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:49

Ok, dat ga ik dan in ieder geval even proberen!
Als het niet anders gaat laat ik het wel zwart verven. Durf ik hem misschien nog in de training te gebruiken...

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:54

Die sperriem........... ik wil niet l*llig doen maar dat is precies mijn spoorriempje!

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:13

haha, dat zou me niks verbazen!!!

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:44

wwooowww die ziet er echt niet uit, te verschrikkelijk voor woorden
zou inderaad me geld terug willen

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:23

dat wit wordt niet witter door te schuren met jif hoor! dan poets je alleen maar het nog aanwezige wit weg! (ik heb ook zo'n neusriem wit onderlegd gehad en door slijtage gaat het witte eraf)

Hoe heb je deze neusriem betaald? misschien staat het adres van de persoon wel op je bankafschrift.... Knipoog

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:27

smerig ik leeft met je mee

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: Gekocht op marktplaats... valt hier nog wat te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:35

oei die foto's zijn wel erg. Ik wil wel altijd foto's zien van wat ik koop, en dan nog valt het soms tegen. Heb jij geen foto's vooraf gezien?

Dit is gewoon een zwaar gebruikte neusriem als je die voor veel geld gekocht hebt is dat wel heel sneu.

Kun je bij de naam en woonplaats waarnaar je het geld hebt overgemaakt geen adres of telefoonnummer vinden?
Laatst bijgewerkt door apenstaartje op 16-11-06 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt