E rijbewijs in stukjes gehakt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 00:45

mijn vriend heeft het er over, dat ze in 2007 het E rijbewijs in stukjes willen hakken, net als het motor rijbewijs. Dus voor een aanhanger apart afrijden, voor een trailer etc. Helaas doet de site van het CBR het niet.

Wie weet of dit waar is?
ik moet namelijk nog, en het is wel handig om alles in 1x te halen hè Clown

maar zolang DIT blijft gelden...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 08:03

Nee hoor dit is niet waar. De regels worden wel aangescherpt en je moet straks voor bijna alle aanhangers een E rijbewijs hebben.

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 08:10

Ja, dat dacht ik ook gehoord te hebben Vippie Knipoog

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:16

mischien bedoelde je vriend dit:
Het rijbewijs in stappen.. en niet in stukken Tong uitsteken
Citaat:
Minister Peijs vernieuwt rijexamen

Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat heeft besloten om de inhoud van het B-rijexamen aan te passen. Het gaat hier zowel om veranderingen voor het theorie als het praktijkexamen; onderwerpen die ook in de Rijopleiding in Stappen (RIS) aan bod komen. Zo komt er meer aandacht voor zaken als verkeersinzicht, gevaarherkenning (anticiperen), zelfstandig rijden en ‘het nieuwe rijden’. ‘Het nieuwe rijden’ is een energie-efficiënte manier om de rijstijl aan te passen aan de moderne motortechniek. Het belangrijkste doel van de modernisering van het rij-examen is de verkeersveiligheid bij de bron (het examen) te verbeteren en het aandeel van jonge beginnende automobilisten in de ongevalstatistieken te verlagen. Deze aanpassingen hebben naar verwachting een positief effect op de verkeersveiligheid. Het vernieuwde rijexamen wordt eind 2007 ingevoerd. De wijzigingen worden volledig ingepast in het bestaande theorie- en praktijkexamen en hebben geen kostenstijging voor de examenkandidaten tot gevolg.

bron: www.rijbewijs.nl

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 09:21

ah, kijk dat geeft wat meer licht in de duisternis, bedankt! Ja

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:26

Mischien dus bovenstaand icm nieuwe ribewijzen waar alles verdeeld wordt aangegeven.
naast BE wordt daar ook C1E (lichte vrachtwagen met zwaardere aanhanger) D1E, personenvervoer tot 16 personen met zware aanhanger.
in pdf de folder:
http://www.rijbewijs.nl/img/nwrijbewijsfolder.pdf

een trailer hoeft geen paardentrailer te zijn, maar kan ook een oplegger (= zwaardere aanhanger) mee bedoelt worden.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:33

Ze willen zoveel allemaal, maar het doorvoeren ervan duurt vaak jaren. Bij mijn weten kun je gewoon in 2007 je E halen zonder dat ze het in stukjes hakken Haha! Ik weet wel dat ze het erdoor willen drukken om ALLES wat onder aanhangers valt, dus ook tot 750kg voortaan verplicht onder E moet vallen.

Eerlijk gezegd, vind ik dat een super regel!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:54

RUBYWHITE schreef:
Ze willen zoveel allemaal, maar het doorvoeren ervan duurt vaak jaren. Bij mijn weten kun je gewoon in 2007 je E halen zonder dat ze het in stukjes hakken Haha! Ik weet wel dat ze het erdoor willen drukken om ALLES wat onder aanhangers valt, dus ook tot 750kg voortaan verplicht onder E moet vallen.

Eerlijk gezegd, vind ik dat een super regel!



Hier ga ik helemaal in mee!

irene85
Berichten: 2867
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Hoogezand

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:57

ja idd

gelukkig heb ik hem al gehaald!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:29

Ik heb net zaterdag een proefles voor E gehad en in januari ga ik voor de snelcursus met examen. Niets gehoord over stukjes, ik ga er vanuit dat als het zo was de rijschool het wel had geweten. Hopenlijk heb ik het in januari binnen... *doet vast een schietgebedje*

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:16

ik zag er erg tegenop, maar ben blij dat ik dat E-papiertje er toch bij heb gehaald... Er is al jaren sprake van het verplicht te stellen, en ook af en toe verhalen dat het afgeschaft wordt, maar nu hoef ik me er in elk geval niet meer druk om te maken...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: E rijbewijs in stukjes gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 22:24

MISTRAL94 schreef:
RUBYWHITE schreef:
Ze willen zoveel allemaal, maar het doorvoeren ervan duurt vaak jaren. Bij mijn weten kun je gewoon in 2007 je E halen zonder dat ze het in stukjes hakken Haha! Ik weet wel dat ze het erdoor willen drukken om ALLES wat onder aanhangers valt, dus ook tot 750kg voortaan verplicht onder E moet vallen.

Eerlijk gezegd, vind ik dat een super regel!



Hier ga ik helemaal in mee!

ja ik kan hier wel in meekomen, op zijn nederlands gezien is er niks meer vrij e.d. dus raar dat dit nog wel zo kan.