Werken met paarden in buitenland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Civic

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Bergen NH

Werken met paarden in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:24

Hallo Allemaal,

Ik weet niet zeker of mijn vraag in deze categorie thuis past, maar bij deze dan.
Graag zou ik willen weten of er Bokkers zijn die naar het buitenland zijn geweest, waar zij met paarden gewerkt hebben. En zo ja, naar hun ervaringen en adviezen.
Ik speel zelf met het idee om naar het buitenland te vertrekken om daar tijdelijk werk te zoeken in de paarden.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of informatie over waar ik zelf meer info hierover kan vinden?
Zoals websites e.d.?
Ik ben benieuwd!

groetjes Linda

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Werken met paarden in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:01

www.yardandgroom.com
Ik heb zelf stage gelopen/ gewerkt in Italie en Zuid-Korea. Italie was super, Zuid-Korea is mijn land niet Clown
Wat wil je weten?

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Werken met paarden in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:04

ik heb stage gelopen in Amerika.. was erg leuk. maar zoals hierboven,waar wil je heen. dat is een groot verschil

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Werken met paarden in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:39

Er was toen ook sprake dat ik 3 maanden naar Amerika zou gaan werken op een dressuurstal (vlakbij New York). Op een gegeven moment heb ik er toch voor gekozen om een eigen paard te kopen, ipv naar Amerika te gaan. Omdat dit blijvend was en als ik en een ticket ed had moeten kopen, was ik het geld kwijt geweest. Achteraf gezien jammer want het is een mooie ervaring geweest!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Werken met paarden in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:46

Ik heb op verschillende stallen gewerkt in het buitenland (Zweden, Amerika, Duitsland etc). Zweden heb ik via een stage adres van school gekregen. Overige adressen ging eigenlijk allemaal via via. Ik heb er veel geleerd, enorm leuke mensen leren kennen en na al die jaren heb ik met de meesten altijd nog contact. De werkzaamheden hielden hoofdzakelijk het trainen en africhten van paarden in, maar ook wel groomen op wedstrijden. Het is natuurlijk maar net wat je wil.

Anoniem

Re: Werken met paarden in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:05

Ik heb een jaar in Japan gewerkt in het Frisian Horse Land van Huis ten Bosch, een soort openlucht museum/pretpark helemaal gewijd aan Nederland.
Af en toe staan er wel eens advertentie's hier in de paardenbladen als ze weer personeel zoeken.
Was best leuk om te doen maar wel saai omdat je buiten je collega's weinig contact hebt met andere ivm de taalbarriere.
Gelukkig is er nu internet, toen ik er 12 jaar geleden zat was dat nog niet zo Haha!

Civic

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Bergen NH

Re: Werken met paarden in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:38

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb zelf geen opleiding in de paarden, alleen maar ervaring.
Zou het dan ook mogelijk zijn om op een stal/ranch te gaan werken?
Ik heb ruime ervaring, dus dat is geen probleem.
Een kennis is van mij is ook een Amerika geweest voor 3 maanden en die vond het super daar en heeft enorm veel geleerd.
Zelf vind ik het niet erg als het dichter bij is.

Ik zal even op die site gaan kijken, thnx!

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Werken met paarden in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:45

hey dat je geen opleiding doet is geen probleem.

ik denk dat in veel landen wel werk te vinden is.. van amerika en canada weet ik dat ze heel graag nederlanders willen hebben. je kan dus makkelijk je ticket en de kosten die je daar maakt terug verdienen (als je wat overhoud weet ik niet).

bij ons op school waren een mensen naar denemarken geweest.. met friezen aanhet werk. dat was daar ook erg leuk.. ze reden daar shows etc.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Re: Werken met paarden in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:57

Ik heb vakantiewerk gedaan op een ranch in Frankrijk. Het was flink aanpoten, maar ook een ervaring die ik niet had willen missen. Ik ben er toen via bokt terecht gekomen, maar op marktplaats staan ook regelmatig advertentie. Ik zat bij Nederlandse mensen en dat vond ik toch wel erg prettig (geen taalbarriere met stugge fransen Haha! )

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Werken met paarden in buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:42

Ik heb ook geen opleiding in de paarden gehad, was voor hun geen enkel probleem Knipoog