Wat voor lesgeefster heb jy?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:27

we hebben een tijdje een instructeur gehad voor Chesney [en natuurlijk mij en rylana] hij is er helaas mee gestopt, hij reed Z2 [meer dan genoeg voor chesney Clown] kon leuk en goed lesgeven enzo.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:33

RUBYWHITE schreef:
Hahahahaha...wat zei je, daar hou ik je aan?


Misschien wordt het wel andersom!! Haha!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:28

Ik ben met mijn paard begonnen bij iemand die meerdere paarden naar het Z heeft gereden en ook vele klanten van hem zijn daar gekomen. Maar bij problemen met mijn paard (zogenaamd bang) legde hij teveel druk op me waardoor ik ook pissig werd en mijn paard helemaal geen stap meer wilde zetten. Hierna naar iemand gegaan die zelf ook met meerdere paarden Z heeft gereden. Ging leuk maar echte verbetering zat er niet in.
Toen ik een tijdje daar niet kon lessen heeft mijn vrienidn me geholpen. Ze heeft een kleine manege aan huis waar ze 's avonds les geeft, alleen de basisinstructie en verder zelf nooit wedstrijd gereden. Maar door het vele lesgeven aan beginners is ze wel erg praktisch en kan ze dingen goed uitleggen en durft ook dingen uit te proberen. Sinds kort start ze met een eigen fokproduct en hiermee lest ze bij John Maarsse. En deze manier bleek bij mijn paard ook te werken. Ze liep altijd in haar eigen houding. Kreeg wel wat puntjes maar de L2 leek toch het eindpunt te zijn. Nu moet ze loslaten en begint steeds krachtiger en soepeler te lopen. Zelfs als ik beroerd gereden heb krijg ik soms nog een winstpunt door mijn paard. Mogelijk dat ik later als de basis goed bevestigd is wel doorstroom naar een hogere instructrice maar ik denk dat ze ook in de M nog voldoende kan helpen.

Dus opleiding en eigen rijniveau zegt niet alles. Het moet ook klikken en al kan iemand zelf erg goed rijden, deze moet het ook kunnen overbrengen naar een minder getalenteerde combinatie.

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:47

Mijn instructeur springt internationaal Lachen
En hij bevalt erg goed Vork

MonAmieC

Berichten: 1059
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: Wageningen

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:42

Mijn instructice rijd nu met 1 van haar paarden grand-prix. Ze heeft de Orun fase 1,2 & 3 gedaan en heeft inmiddels ook een hele hoop jaren ervaring met lesgeven. Ze is streng als het nodig is, maar ik kan dat ook wel van haar hebben. Ze weet dat ik verder wil komen in de sport en soms is een iets hardere/strengere aanpak dan nodig (bij mijn paard).

c_alsemgeest

Berichten: 20759
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 00:46

Mijn instructrice heeft ZZ-l gereden, start nu nog regelmatig paarden van anderen in het Z. Verder start ze met haar jonge paarden M en L. Ook heeft ze deurne gedaan... ik heb een goede aan de haak geslagen dus Clown
Ze voelt paarden altijd perfect aan... gewoon eng af en toe Haha! En stapt ook af en toe op je paard om het probleem echt te voelen, dan kan ze je veiloos een oplossing bieden.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:00

valt me op dat de meesten toch kiezen voor prestatie`s dan voor alleen papier Bloos

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:02

Ik heb eigenlijk geen idee. Bloos! Hij springt op grand prix niveau en traint een aantal paarden. Mijn invaljuf doet aan eventing en mijn andere instructrice doet geloof ik ook eventing. Het maakt mij ook eerlijk gezegd niet uit, ze geven allemaal goed les en ik heb altijd veel lol. Haha!

Sky_Britt

Berichten: 1173
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:03

mijn instructrice heeft alle takken van de sport al gehad en rijdt momenteel jacht.. ze heeft net pas een of ander diploma gehaalt maar dat had ze dus nog niet toen ik bij haar begon met lessen. Ze is wel een beetje een gaotisch, dat wil zeggen dat ze 3 dingen achter elkaar roept die ik "even" moet verbeteren, maar dat werkt helaas niet zo.

c_alsemgeest

Berichten: 20759
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:18

RUBYWHITE schreef:
valt me op dat de meesten toch kiezen voor prestatie`s dan voor alleen papier Bloos

Ik ga voor beide Vork

tommy01
Berichten: 106
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:52

bij wie ga je lessen laura?

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 23:52

by heleen .. achternaam weet ik even niet !