Wat voor lesgeefster heb jy?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 23:25

Ik heb geen idee waar dit hoort dus heb het maar hier neer gezet.
Mijn vraag is dus:
*Wat voor lesgever of lesgeefster heb jy*?
Daar bedoel ik bijvoorbeeld mee
wat voor niveau ze zelf rijd, of ze diploma's heeft enz.

Ik stap nu over naar een andere lesgeefster.
Mijn vorige had wel zo'n opleiding gedaan en een diploma gehaalt,
maar ik wil tog wat verder komen in de dressuur dus ik ga nu
les krijgen van iemand die Grand Prix rijd..
Hoop dat dat wat gaat worden Pling

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 00:28

Ik heb nu les van iemand die de basis goed beheerst, dat is in het verleden bij andere instructie wel anders geweest Knipoog Diploma's zeggen mij niks, je kunt nog zoveel diploma's hebben als diegene het niet op de leerling over kan brengen heb je er bar weinig aan! Ook vind ik dat een instructeur een hele hoop moet zien vanaf de grond en die zelf opstapt om te kijken hoe het aan voelt. Ik heb zo 1 getroffen en ben er zeer over te spreken. Wij klimmen eindelijk op uit een diep dal Knipoog Ben blij dat zij mij ook de begeleiding geeft bij onze jonge merrie, weet ik tenminste zeker dat het goed komt en dat het geen weg gegooid geld is Knipoog

TurdusMerula

Berichten: 23917
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 00:33

Een geweldige! Lachen
Ik rijd op een manege, die redelijk uniek te noemen is. Clown
Gelukkig is zij een dressuurgeval.
Ze is heel fair naar het paard toe, en zet je aan het werk.
Ik houd daar van, ben het compleet eens met haar manier van werken.

Succes bij je nieuwe instructie!

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 10:58

Dankjewel Lachen

robincera
Berichten: 3041
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:04

uhmmm. ze rijd Z2, en zegt gelijk wat ze ervan vind. ok wel eens in je eigen nadeel Tong uitsteken maar is toch altijd fijner als dat ze het niet zegt. weet je tenminste waar je aan toe bent Ja

sologirl

Berichten: 2718
Geregistreerd: 25-03-06

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:25

Ik heb er eentje die ZZ-lciht rijd. Heb ook nog les gehad van iemand die Zware tour rijd met drie paarden. En ik ga misschien nog bij een grand prix ruiter rijden. Diploma's vind ik niks zeggen want ervaring zegt meer.

__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:28

Ik krijg les van de eigenaresse van mn vz paard, ze heeft m2 gereden met 3 paarden en verder heeft ze gewoon heel veel kennis Lachen

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 12:22

oke Pling

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:25

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat het niveau is dat mijn instructrice rijd.
Ze heeft een opleiding gedaan aan de school waar ik zelf ook voor heb gekeken (ik kwam haar foto per toeval tegen op de site). Ik weet dat ze wedstrijden rijd.
Maar eigenlijk vind ik het ook niet zo belangrijk, ze doet het goed, heeft veel geduld, legt de dingen goed uit... Ik ben erg tevreden.
(En ik zie verbetering)
Laatst bijgewerkt door Marchador op 27-07-06 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

kylah

Berichten: 2739
Geregistreerd: 30-03-05
Woonplaats: Loosdrecht

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:27

ik heb nu les van een vrouwtje die zz zwaar heeft gereden.
inderdaad zegt dat niet alles, maar haar manier sluit helemaal op mij en mijn paard aan en ben dus ook super blij met haar.
ook wij moesten weer helemaal bij de basis beginnen.
van ontspanning tot houding en ik ben blij dat het zo goed gaat!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:27

Mijn instructrice had ik 4 jaar geleden heel bewust uitgekozen. Ik wist dat ze diverse eigen fokproducten tot minimaal Z nivo opgeleid had en uitbracht. Ze had zich verscheidene keren weten te plaatsen op kampioenschappen en is zelfs frieskampioen geweest (4x) en 2x reserve kampioen van Nederland (z dressuur). Ik wist dat ze niet een van de makkelijkste is, het rijden en lesgeven is voor haar een passie. Wie bij haar komt wil wat bereiken en zal zweten. Er is echt wel tijd voor een praatje of een lolletje maar ze wind er geen doekjes om heen. Zoals ze zelf ook zegt, ik geef les erbij omdat ik het leuk vind en mijn passie wil delen...niet omdat ik er van moet leven. Mensen met een grote mond of die altijd een weerwoord hebben met "ja maar.." zijn bij haar op het verkeerde adres. Er mag best wat pit in zitten maar als je niets wil aannemen vind zij het zonde van haar tijd. En terecht. Ze lest overigens zelf bij Loes Corsel en Edward Gal, vind het ook leuk en leerzaam dat haar leerlingen altijd welkom zijn om de lessen te volgen.

Ze heeft momenteel een van mijn paarden in training staan voor het hogere dressuurwerk. Omdat ik vanwege mijn rug nog niet intensief mag rijden begeleid ze mij ook erg bij het grondwerk en ben ik elke keer als ze traind uitgenodigt om te kijken. Heb nog geen uur training gemist en ook vanlangs de zijlijn leer je een hoop bij. Nee ik hoop dat ik nog jaren bij haar mag lessen Haha!

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 14:29

Pling

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:52

jamillalover schreef:
Pling



Zo stap ik elke keer na een les bij haar van mijn paard af Knipoog

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:59

geen Boos!

Anoniem

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:46

Ik krijg les van rosanrosan van bokt. Ik leer super veel van haar en buiten dat om zijn we ook vriendinnen hgeworden. Ze geeft echt ontzettend goed les en weet veel. Kijk maar eens in haar profiel wat voor achtergrond ze heeft

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 19:18

oke Pling

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:03

Ik heb 1 x in de week clubles van een instructeur die ZZ springt (en ook Z dressuur is geweest).
Die geeft wel leuk les en heeft een heleboel ervaring, en dat zegt inderdaad meer dan die papiertjes. Lachen

Dan heb ik nog 1 x in de week springles van een instructrice die ZZ heeft gesprongen en nu vooral jonge paarden uitbrengt op wedstrijden (mocht vorig jaar meedoen aan WK jonge paarden).
In die lessen is het vooral werken geblazen. Nagelbijten / Gniffelen Alles moet goed en het is niks half werk. Al moet je het 20 keer dezelfde hindernis springen om het goed te doen, dan doe je dat. Daar is het niet van: 'Ja, maar... '. Haha! Ik moet zeggen: Dat zijn fijne lessen.

Thuis helpt mijn moeder me vooral. Zij rijdt ZZ-Zwaar dressuur en is een paar jaar geleden Nederlands Kampioen M2 dressuur geweest.

En 3 verschillende personen waar je aanwijzingen van krijgt, dat werkt i.i.g. goed. Absoluut niet verwarrend, ze werken allemaal behoorlijk volgens hetzelfde systeem.

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:06

mijn instructrice is M-dressuur en L-springen, ik L-dressuur en B-springen, en heb het super naar m'n zin met de lessen Lachen
ik ga er echt duidelijk op vooruit! Lachen

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:09

Mijn instructeur waar ik het meeste les van heb, heeft het initiator diploma, trainer-B diploma en het trainer-A diploma voor dressuur, springen weet ik niet zeker.
Het hoogste niveau dat hij start is CIC** in de eventingsport.
Het is overigens een belg, want ik woon in belgiƫ Tong uitsteken

DiantaM
Berichten: 11285
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:53

Ik les bij iemand die Grand Prix rijdt op dit moment en ze heeft ook haar eigen dressuurstal. Ze is daarbij ook cesartherapeute, en werkt veel met mensen met een lichamelijke beperking. Ik ben nog niet zo heel vaak geweest, maar ik ben er super tevreden mee!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:49

Sizz schreef:
En 3 verschillende personen waar je aanwijzingen van krijgt, dat werkt i.i.g. goed. Absoluut niet verwarrend, ze werken allemaal behoorlijk volgens hetzelfde systeem.


Ik denk dat dat ook belangrijk is, dat ze allemaal op 1 en dezelfde lijn zitten. Destijds heb ik voor mijn bijrijdster 2 instructrices gehad en dat bracht alleen maar verwarring mee. De een zei dit terwijl de ander juist het anders benaderde. Dat werkt dan niet.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:00

Ik heb al 23 jaar les van 1 en dezelfde persoon.Hij heeft jaren geleden diverse paarden naar de Grand Prix gereden.Tussendoor heb ik ook hier en daar wel eens bij een ander gereden naast mijn wekelijkse lessen van mijn vaste instructeur maar dat beviel toch niet echt goed.Later als ik 80 ben en hij 85 dan hijst hij me op mijn paard(zegt ie) Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:44

Hahahahaha...wat zei je, daar hou ik je aan?

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:51

ZZ-licht, rijd jonge paarden in (ook die van mij), meermalige z.

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re: Wat voor lesgeefster heb jy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:23

mijn instructrice rijdt gp en heeft al haar orun diploma's. Ik vind het niveau niet zo heel belangrijk voor mij (omdat ik zelf niet hoog rijd). ervaring vind ik wel heel belangrijk. Daarnaast heeft mijn paard KS en ben ik ook speciaal naar haar toegestapt omdat zij hier veel paarden in gerevalideert heeft.