Camera in trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 17:23

Eigenlijk vroeg ik mij af of er ook bokkers zijn die een camera systeem in hun trailer hebben? Bloos Wij hebben een draadlooscamera systeem in de stallen en het is niet dat ik de hele dag van alles in de gaten wil houden, maar voor op de trailer lijkt mij dit ideaal. Helemaal met oog op de dichtbijstaande toekomst waarin ik mijzelf zie rondrijden met merrie`s met veulens (ivm opfok).

Nu heb ik gisteren al informatie ingewonnen bij een erkend bedrijf voor een camera systeem in de trailer die zij ook voor mij in kunnen bouwen. Nu vroeg ik mij af of er nog dingen zijn waar ik op moet letten of rekening mee moet houden? Wel had ik me bedacht dat er ook night view op moet zitten maar zijn er verder nog tips, ideeën of suggesties Bloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:24

ik ben me er wel over aan het orienteren... eigenlijk wil ik dat wel

ikke

Berichten: 37683
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:32

Waarom nightview?? Je MOET een lampje in de trailer hebben wat het doet!! Nou, dat geeft voldoende licht voor de huidige generatie camera's.
Wat ik me wel afvraag is hoe ze de signaaloverdracht tussen auto en trailer doen. Contacten buiten de auto zijn altijd gevoelig voor corosie en videosignalen pikken niet veel als het gaat om signaaloverdracht.
Persoonlijk zou ik eerder een vrachtwagen overwegen, waarbij direct fysiek contact is tussen de cabine en de paarden, zodat je direkt weet wat er gebeurt. Ten slotte moet je op het verkeer letten en niet de hele tijd naar die monitor zitten turen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:13

Ik rijd met mijn combinatie ook met camerasysteem. Wel eentje met draden, want die draadloze zijn miniem van omvang en dan zie je nog niets.
Het inbouwen is écht niet duur (bij mij kostte het ca. 100 euro) en de camera kun je zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb er eentje met nightview (zat er standaard op), 2 aansluitingen voor camera's, geluid, spiegeling etc.

Mocht je meer info willen, dan kun je me PBen.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 18:20

Hoor je mij zeggen dat ik geen lamp in de trailer heb? Nee Bloos Maar het is ook geen 1000watt halogeen lamp die alles perfect weerlicht. In de stal hebben we goedeverlichting en dat in combinatie met de nightview werkt ook perfect. Zolang de camera maar niet IN de lamp filmt.

Een vrachtwagen is inderdaad een optie als ik de staatsloterij gewonnen zou hebben en gelijk ging rentenieren van dat geld, dan deed ik dat rijbewijs er gelijk bij Sigaar Haha!

Volgens de leverancier zou het signaal perfect moeten zijn, of dat daadwerkelijk zo is moet ik zelf nog bekijken natuurlijk. Bloos Gedraad aansluiten is ook een optie maar dat zal wel enorm veel werk kosten. Het gaat mij erom dat ik, net zoals laatst als ik wat verneem achter in de trailer wat niet klopt, ik snel kan kijken ipv dat je op een snelweg op de vluchtstrook moet stoppen omdat je gevoel het niet vertrouwd Bloos

@ Imker ik stuur je een pm Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:28

En je hebt er eentje terug Knipoog .

Je zit echt niet continue op het beeldscherm te staren, dat valt best mee!
Ook is de beeldkwaliteit super, ook bij donkerte of slecht weer.

Een camera in je trailer is een perfecte oplossing (zeker als je net als ik paarden vervoert voor je werk), je hoeft niet om elk wissewasje te stoppen, je ziet en hoort precies wat er aan de hand is in je trailer.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 18:31

Bedankt voor je vlotte reactie...hmm was net een vacature aan het plaatsen op een vacature site voor een chauffeur Haha! Kan die rijden en ik kan als bijrijdster dan mooi verantwoord naar het scherm turen Haha!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:47

Wij hebben er ook een (geen draadloze, we sluiten m aan op t navigatie systeem...) Hang m op aan de achterkant... Anders als je paard z'n hoofd omhoog doet zie je niets meer Clown

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:49

Ligt eraan wáár je hem hangt. Bij mij hangt hij voorin, maar mijn paarden kunnen er niet bij. Plus dat ik een huisje eromheen heb laten lassen.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 19:32

ben erg benieuwd naar de foto(s) imker!

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:35

Wij hebben ook een camera in onze vrachtwagen.
Ik geloof een draadloze, met een monitor van 10 bij 15 in de cabine.
Ideaal, ik zou ook niet graag zonder camera in een vrachwagen rijden.

cissy

Berichten: 19884
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:47

en hoe doe je dat bij een nat paard of heftig ademend paard in de trailer, dus wanneer ze je camera-oog dicht ademen door de condens?
Meestal zit in dat geval mn ruitje ook dicht door de condens, kan me voorstellen dat dat bij de camera ook kan gebeuren Haha!
Hoe los je dat op?

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 17:34

ruitenwisser op de lens installeren Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:44

Nope, dat beslaat niet. Heel vreemd, maar die camera blijft helder. Ik heb vandaag helaas geen tijd gehad om foto's te maken, morgen komen ze zeker!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:24

wij zijn het aan het maken. Camera en tvtje hebben we al, er komt een sigarettenaansteker in de trailer voor de camera en dan draadloos te zien op het schermpje in de auto.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 06:47

Wat voor merk camera gebruiken jullie Cheveyo?

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:32

die van de welkoop, de naam zal ik voor je opzoeken vanavond. Setje van camera en tvtje was 70 euro meen ik.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:33

RUBY, als je navigatie en camera gebruikt, moet je (iig ik wel) een verloopstekkertje hebben voor in je sigarettenaansteker.
Zo'n stekkertje kun je bij de automaterialenzaak halen.

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:04

wel handig!!! ga ook maar even rond vragen en kijken Ja

Rachelle302

Berichten: 996
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:10

wy hebben in de vrachtwagen ook camera hangen..

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:17

Cheveyo schreef:
die van de welkoop, de naam zal ik voor je opzoeken vanavond. Setje van camera en tvtje was 70 euro meen ik.


Toevallig van Trust? Bloos Die hebben wij nl in de stal

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:26

Nope het is een Elro CS96S (PAL), we hebben er 3 Clown (2 voor bij de stallen en 1 voor in de trailer).

Eigenschappen:
- indoor en outdoor
- zwart/wit tv
- intercom 1-way
- night view
- car-adapter
- draadloos 75 m
- 2 jaar garantie

Naast deze camera's hebben we nog een babyfoon bij de stallen voor de 2-weg communicatie, dus op en top controle qua beeld en geluid. In de trailer hoeven we geen 2-weg daar is 1-weg genoeg, dan hoor ik geluid bij wat mijn paardjes aan het doen zijn daar.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:33

Degene die Cheveyo bedoelt, heb ik ook!

daandriaan

Berichten: 3218
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: Oudesluis

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:29

Handig! Ik zeg het gelijk ff tegen me ouders. Ik wil het wel voor mijn paard weer uit gelijd er weer last heeft van der kogel Huilen

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 00:07

Wij hadden er een draadloos, heel snel hebben we er een draad tussen gezet te veel storing bij bossen, hoge gebouwen, en met langskomende vrachtauto's. Zullen we het maar niet hebben over de batterijen. Ook direct op de accu aangesloten.

Een simpel ding met nightvieuw er zat een lampje in de trailer maar met een zwart paard in de trailer in de avond zie je dus niet voldoende, camera achter in de trailer, dan heb je ook gelijk goed zicht op de benen en direct zicht als een paard zwabberig op de achterhand wordt (we vervoerde ook vaak zieke dieren).