Mitsubushi L200 Verbruik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 17:10

Hoi,

wie heeft hier een Mitsubishi L200 en wat is het verbruik van deze wagens. Ik heb er 1 op het oog, maar wil eerst weten wat deze ongeveer verbruiken.

Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:37

Mijn stagebegeleider heeft er een. Volgens mij rijd hij zo'n 550 km op een tank (wel met ong 900 kg spullen aan boort, leeg zal hij wel een stuk zuiniger rijden ga ik van uit).
Ik heb geen idee hoe zo'n grote tank er in zit.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:39

Als ik eerlijk mag zijn.
Zou ik als ik jou was niet alleen naar het verbruik kijken maar ook naar de duurzaamheid van zo'n auto.

Ik zou eerder voor een Toyota Hilux gaan, de kwaliteit is beter. Minimaal onderhoud. En verbruik is net als de andere pick up's..

allegro

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-05-03
Woonplaats: haarlem

Re: Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:21

Yvonniej schreef:
En verbruik is net als de andere pick up's..

Als bovenstaande echt waar is? Ik heb een Isuzu campo (weegt 1450 kg, mag 2000 kg trekken en heeft een 2.5 liter dieselmotor)die rijdt met een 2 paardtrailer met twee stevige haflingers erin 1 op 12.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:51

Het ligt er net aan wat je wilt..

Hoe zwaar moet de motor zijn..?
Moet het een 4x4 zijn.
Hoeveel moet ie kunnen trekken?
Wat gaat zijn functie worden? (dagelijks gebruik, terreingebruik, weg en werkverkeer noem maar op..)

Het verbruik in stadsverkeer of snelweg? Met zware belasting zonder zware belasting. (op de bak of erachter)

Enz..

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 23:02

Ik wil hem ook voor dagelijks gebruik hebben en met het oog op de toekomst moet hij een 2paardstrailer kunnen trekken. En natuurlijk een koets kunnen vervoeren....

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:03

dan zal ik zeker kijken naar een hilux, je hebt 2 maten erin. Het is gewoon belangrijk dat die dingen altijd lopen en geen onderhoud vergen (die oude types ervan lopen niet voor niks in afrika en dat soort landen)

ikke

Berichten: 37681
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:33

Yvonniej schreef:
dan zal ik zeker kijken naar een hilux, je hebt 2 maten erin. Het is gewoon belangrijk dat die dingen altijd lopen en geen onderhoud vergen (die oude types ervan lopen niet voor niks in afrika en dat soort landen)

Nee, die rijden in Afrika omdat die motoren het nog zonder elektronika doen. Die Mitshubitchi's rijden daar namelijk ook en Land Rover blijft speciaal voor de Afrikaanse markt de 300Tdi bouwen, ook al omdat die nog zonder elektronika kan........
Voor de rest is het maar net hoe je tegen dingen aankijkt. Je zou ook een Mersedes Sprinter als pick-up kunnen nemen. Zelfs als 4x4 zijn die leverbaar. Als je dat wat te gortig vindt, let er dan wel op dat de laadbak groot genoeg is voor een karretje. De lengte gaat nog vaak wel goed, maar de breedte.....

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:34

ikke schreef:
Yvonniej schreef:
dan zal ik zeker kijken naar een hilux, je hebt 2 maten erin. Het is gewoon belangrijk dat die dingen altijd lopen en geen onderhoud vergen (die oude types ervan lopen niet voor niks in afrika en dat soort landen)

Nee, die rijden in Afrika omdat die motoren het nog zonder elektronika doen. Die Mitshubitchi's rijden daar namelijk ook en Land Rover blijft speciaal voor de Afrikaanse markt de 300Tdi bouwen, ook al omdat die nog zonder elektronika kan........
Voor de rest is het maar net hoe je tegen dingen aankijkt. Je zou ook een Mersedes Sprinter als pick-up kunnen nemen. Zelfs als 4x4 zijn die leverbaar. Als je dat wat te gortig vindt, let er dan wel op dat de laadbak groot genoeg is voor een karretje. De lengte gaat nog vaak wel goed, maar de breedte.....

klopt Ikke!

Het is inderdaad verstandig even je karretje op te meten. Een marathonwagen wil trouwens al op de kleinere laadbakken..

ikke

Berichten: 37681
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:23

Yvonniej schreef:
Het is inderdaad verstandig even je karretje op te meten. Een marathonwagen wil trouwens al op de kleinere laadbakken..

Ja, maar je zult maar net de fout maken om zo'n Toyota met dubbele cabine te kopen, daar past echt geen wagentje in de bak. Vrienden van mij hebben zo'n oude en dat is een goede wagen, maar niet om karretjes in een laadbak mee te nemen.

Overigens, als uiterlijk vertoon je echt geen barst interessert, ga dan voor een zgn oprijwagen. Zo'n wagen waar ze ook een auto op vervoeren.

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Mitsubushi L200 Verbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 15:56

Nou het budget is ook weer een puntje..... is namelijk niet zo hoog. Ik wil alleen even weten wat een terreinwagen zoals de mitsubishi nou verbruikt, aangezien ik elk weekend naar mijn vriendin ga (ongeveer 110km rijden) en omdat ik toch af en toe ook een behoorlijke laadruimte nodig heb. Ik wil namelijk een beetje gaan berekenen hoeveel "goedkoper" ik uit ben wanneer ik een diesel rijdt ten opzichte van een benzine.