Paard wil niet uit de trailer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paard wil niet uit de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:23

wij bouwde met kleine hooibaaltjes de voorkant vol (via het deurtje) moeten ze wel achteruit. werkte altijd wel goed.

cissy

Berichten: 19884
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard wil niet uit de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:54

terwijl je paard er al instaat of vantevoren?
ben ik toch benieuwd hoe je anders die baaltjes hooi dan meeneemt naar bijv een wedstrijd en hoe je zelf de trailer ingaat als ie aan de voorkant volgebouwd zit.... Lachen
kan me hier niet zo goed een voorstelling van maken kun je deze oplossing eens beter uitleggen?

paars

Berichten: 5645
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard wil niet uit de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:17

Wiebelt je klep soms een beetje? Als ze dat een keer gevoeld hebben durven ze soms niet meer achteruit.
Verder zou ik denk ik gewoon een keer thuis inladen, stukje rijden en dan terug naar stal. Klep naar beneden, stang er achter vandaan en wachten en vragen en wachten en vragen. En tussendoor met rust laten. Ze komt er lijkt me echt wel een keer vanaf.....??

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paard wil niet uit de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:37

cissy schreef:
terwijl je paard er al instaat of vantevoren?
ben ik toch benieuwd hoe je anders die baaltjes hooi dan meeneemt naar bijv een wedstrijd en hoe je zelf de trailer ingaat als ie aan de voorkant volgebouwd zit.... Lachen
kan me hier niet zo goed een voorstelling van maken kun je deze oplossing eens beter uitleggen?

Je gaat neem ik aan niet naar een wedstrijd als je paard de trailer nog niet uitwilt Knipoog

je zet hem erin, rijd een rondje, en als hij dan niet achteruit wilt bouw je de voorkant baaltje voor baaltje vol, zodat het paard zelf beslist om achteruit te lopen (laat hem omkijken, zet gauw een baal voor zijn neus en als ie dan weer voorzich uit wil kijken zal die toch echt naar achter moeten gaan), en dan weer een rijtje balen. De eerste keer moest ik 2 rijen bouwen, toen hij uit zich zelf besloot dat eruit lopen toch handiger was (dus zonder enige dwang verder, paard deed het helemaal zelf), de tweede keer was 1 rij genoeg en de derde keer had ik de eerste baal er nog niet in of het paard liep al achteruit de klep af Knipoog
Nooit geen problemen meer gehad, maar zorg wel voor een hoge trailer, vaak zijn ze bang hun hoofd te stoten.

cissy

Berichten: 19884
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard wil niet uit de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:23

Je wilt niet weten waar mensen allemaal naartoe (willen) gaan als hun paard moeilijk trailerlaad....! Clown

misschien vindt ie het wel leuker om de baaltjes op te eten ipv achteruit te gaan .... Lachen

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: Paard wil niet uit de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:31

Zelfde probleem had ik met mijn kolos, 6 jaar geleden.

Wat al genoemd is is de beste oplossing:

Aan beide kanten van het halster een touw of longeerlijn doen, dan komen ze er zo uit!
In de maanden daarna (2x per week weg met de trailer) hoefde ik alleen maar aan beide kanten een touwtje te doen en hij kwam er uit lopen, het duurde even voordat meneer door had dat dat ook zonder touwtjes ging Koe Haha!
En omdat je met 2 touwen eraan ook kan sturen, gebeurd er nooit zoiets als: halverwege de klep ervan af stappen/vallen, waardoor ze er vervolgens niet meer in willen. Mijn paard loopt nog steeds zeer behoedzaam en kaarsrecht de trailer in/uit.

Oefenen met stapje terug en weer vooruit kan ook, maar zit wel meer risico aan vast. Als ze een beetje nerveus worden, en dan in een keer de trailer invliegen terwijl jij ervoor staat om hem/haar een stapje terug te laten doen...........

cissy

Berichten: 19884
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard wil niet uit de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:55

inderdaad ja, wat al genoemd is is de beste oplossing ...... Lachen

* effe terug aan het lezen wat er ook al weer genoemd werd....*

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: Paard wil niet uit de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:47

cissy schreef:
inderdaad ja, wat al genoemd is is de beste oplossing ...... Lachen

* effe terug aan het lezen wat er ook al weer genoemd werd....*


je kan ook mijn verhaal lezen, is dezelfde manier als barvrouwke.......

cissy

Berichten: 19884
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard wil niet uit de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:11

dat bedoel ik, die methode ben ik dus geen voorstander van, ik hou niet van touwen en kunstgrepen, mijn ervaring is dat het ook zonder kan, maar dat had ik al verteld.... Lachen