Zonder transportbeschermers de trailer in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:56

Wij doen het altijd Ja Het is toch extra bescherming, wat nooit kwaad kan.
Maar de merrie, nu 3 jaar, is nog alle keren zonder beenbescherming vervoerd. De reis zorgt al voor stress, en die beschermers maken dat alleen maar erger.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:40

Ik zet mijn paard met 3 in 1 beschermers en springschoenen op de vrachtwagen.
Door transportbeschermers schieten veel paarden in de stress (onder wie die van mij) omdat ze vaak hoog en vreemd zitten.
De 3 in 1's en springschoenen heeft hij vaker om, dus daar kijkt hij nog niet eens naar om.
Ik vind het gewoon een veiliger idee, en zoals Sjonniej hierboven zegt, het kan geen kwaad. Knipoog

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:16

Ik gebruik bijna nooit bescherming. Als ik naar les ga heeft m'n paard z'n peesbeschermers en strijklappen om.
Bij heel lange ritten gebruik ik wel transportbeschermers.

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:05

ik gebruik voor kleine afstanden geen transportbeschermers, maar de groter afstanden wel.
ik ken een vierspanmenner genaamd Thomas Eriksson uit zweden die gebruikt op de vrachtwagen nooit geen bescherming en deze paarden komen ook niet uit vrachtwagen vandaan als ze ver weg moeten op wedstrijd bijv. italie spanje etc.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:22

Mag ik vragen waarom er sommige mensen zijn die bij een korte rit geen beschermers om doen en bij een lange rit wel?? Er lijkt mij dat er even veel risico is aan ongelukken etc.
En zoals ik al eerder vermelde is het bij een kennis van mij met uitladen verkeerd gegaan........

Marije_jiplover

Berichten: 25417
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:48

Die van mij flipt helemaal als ik hem hoge transportbeschermers om doe, hij loopt net zo lang op twee benen totdat hij de beschermers rond zijn achterbenen heeft losgetrapt. Dan vind ik het veiliger om die aa rniet meer op te doen. Ik heb nu meestal korte beschermers om, of alvast werbandages bij een kort trailerritje. Maar dan na het werk op de terugweg wel weer met korte transportbeschermers. Vorige keer was ik die echter thuis vergeten en toen heeft hij alleen met peesbeschermers op de trailer gestaan, ik had niks anders.

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:53

veel transportbedrijven doen de paarden nooit beschermers om. van een kennis die een half jaar internationaal paardentransport heeft gereden hoorde ik, dat ze nooit beschermers omkregen, als ze gingen zweten e.d. en de paarden jeuk kregen, werder ze met beschermers juist gekker en was de kans op beschadigingen groter. Thuis krijgen ze ook eigenlijk nooit wat om, soms naar de keuring achter wel transportbandages, maar dat is meer om de benen schoon te houden (i.v.m. mesten)

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:01

Een van mijn paarden heeft ooit onderweg geprobeerd de beschermers af te trappen, met als gevolg een wond net boven de hoef tot op het bot.
Dit had ze met de achterkant van haar andere ijzer gedaan.

Tegenwoordig zetten we ze lekker met blote beentjes op de vrachtwagen.
Tussen de paarden in hebben we hele lange rubberen flappen zodat ze ook niet bij elkaar kunnen komen.

En misschien scheelt het dat ze op de vrachtwagen overdwars ipv met de neus naar voren worden vervoerd.
Hierdoor kunnen ze breed gaan staan en hun evenwicht bewaren.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:43

Vroeger beschermde ik tif van top tot teen in die dingen, tot ik erachter kwam dat ze juĂ­st daardoor helemaal flipte op de wagen...
Sindsdien gaat ze zonder en staat ze zo stil als een standbeeld, dan maar wat voorzichtiger (nog voorzichtiger Verward Tong uitsteken ) rijden...
Als Tif niet flipte met die dingen om, zou ik ze natuulijk gewoon omdoen, maar het is voor haar eigen veiligheid!!
Je paard 1000% beschermen tegen gevaar kan nooit!
Dus je moet doen wat binnen de mogelijkheden ligt!!

hansje
Berichten: 263
Geregistreerd: 26-12-05

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:49

Altijd.

Hoe braaf me paard ook is in een trailer en hoe rustig ze er ook altijd bij staat. Er kan altijd iets foutlopen en ik heb dit ook meer dan eens zien gebeuren. En zelf wil ik het niet meemaken.
Het beschermt misschien niet 100 %, maar het beschermt toch wat.
Brrr, ik zou het mezelf nooit vergeven om ze zonder bescherming in de trailer te zetten en dat er precies dat iets foutloopt.

Simeun

Berichten: 121
Geregistreerd: 27-07-06

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:40

ligt er al helemaal aan waar je heen gaat bij langere reizen langer als 2 uur doe ik altijd bandageren en anders gewoon transportbeschermers. ik heb ook al vaak genoeg gezien dat mensen gewoon zonder gingen en bij hun gaat het ook nog altijd god. het is maar net of je paard zich rustig laat vervoeren

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Zonder transportbeschermers de trailer in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:44

nee eigenlijk nooit,
wel met een paard/pony wat onrustig is in de trailer, of een merrie met veulen in de trailer, want die veulens springen zo op de pezen.