Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
judith_cloud schreef:Ik zou toch voor een anderhalf paards trailer gaan. Mijn paard zoekt ook steun en staat niet heel erg stil. In een tweepaardstrailer heeft hij te weinig ruimte, een eenpaardstrailer is vrijwel netzo groot als 1 zo;n stand in de tweepaardstrailer.
In en anderhalfpaarstrailer staat hij echter veel rustiger, en loopt hij er zo op. Bovendien zijn ze niet erg stabiel en stevig zoals cissy al zegt.
Randypaard schreef:judith_cloud schreef:Ik zou toch voor een anderhalf paards trailer gaan. Mijn paard zoekt ook steun en staat niet heel erg stil. In een tweepaardstrailer heeft hij te weinig ruimte, een eenpaardstrailer is vrijwel netzo groot als 1 zo;n stand in de tweepaardstrailer.
In en anderhalfpaarstrailer staat hij echter veel rustiger, en loopt hij er zo op. Bovendien zijn ze niet erg stabiel en stevig zoals cissy al zegt.
ok, thnx voor de tips, ook voor de anderen...
tis niet dat ik direct 1 koop, maar toch een keer proberen dacht ik... Als ik alles zo lees, denk ik toch dat ik een 1,5 paards trailer echt even moet proberen!! lees van verschillende met "hetzelfde probleem" dat ze er van opgeknapt zijn.... het is de moeite vh proberen waard....
Vrachtwagentje schijnt helemaal stabiel te zijn..
Concorde schreef:Een 1-paards trailer is echt géén aanrader, die dingen zijn veel te smal. Misschien is het een optie om een schot te laten plaatsen in een 1.5-paards?
beantsje schreef:Ik heb geen ervaring met 1-paardstrailer maar ik heb altijd gehoord dat ze als een dweil achter de auto hangen.
Als je geen E-rijbewijs hebt, wordt een 2-paards heel lastig.
een 1,5-paards die teveel laadvermogen heeft, kan je laten terugkeuren tot een gewicht waarmee je wel mag rijden.
Leeg weegt een trailer vaak 600 kg; als jouw auto bijv. 1100 kg weegt, en jouw trailer heeft een laadvermogen van 700 kg is het totaalgewicht van de aanhanger 1300 kg (en dat is vrij standaard). je kunt de trailer dan terug laten keuren tot een laadvermogen van 500 kg. Dat is slechts een kwestie van kenteken opsturen en kost iets van 3 tientjes.
Je hebt dan een totaalgewicht van 1100 kg en dan zit je goed.
Voorwaarde voor het terugkeuren is dat het wel een beetje een aannemelijk laadvermogen wordt. Een trailer met een laadvermogen van 150 kg of een tweepaardstrailer met een laadvermogen van 450 kg bijvoorbeeld, is niet aannemelijk voor de RDW dus dan doen ze het niet.
Met een paardje van 1.48 heb je wat mogelijkheden. Uiteraard mag je dan geen groot paard van 650 kg meer vervoeren met je trailer!
judith_cloud schreef:Volgens mij worden ze inderdaad al een poosje niet meer gemaakt. Maar ze zijn er nog wel. Ik denk dat ze vrij goed koop zijn omdat bijna niemand ze meer wil.
Maar een eenpaardstrailer is dan vaak ookal wat ouder. En zelf ga ik liever niet met een wat oudere trailer op pad. (ookal rij ik niet zelf)