rubber voor trailervloer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabien

Berichten: 957
Geregistreerd: 27-11-04

rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 23:20

Ik ben een trailer aan het opknappen, en deze is nu bijna klaar. Nu wil ik alleen nog rubber ofiets op de vloer hebben. Ik ben dus opzoek naar adresjes waar ze rubberenmatten verkopen, en het liefts zo goedkoop mogelijk natuurlijk! Heeft iemand ideeen? En zijn er eventueel nog andere opties, dan rubber om de vloer tebeschermen?

Bedankt, Sabien

ikke

Berichten: 37684
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:41

Er zijn meer mogelijkheden, maar rubber matten is wel de beste oplossing.
Kijk ook eens rond bij leveranciers van proffecionele industrievloeren. Heb ik in de vrachtwagen liggen en het is werkelijk onverwoestbaar! Het schijnt wel wat te kosten, maar het heeft ondertussen twintig jaar (!!!) mishandeling door paarden overleeft en het is nauwelijk te zien dat er ook maar iets gebeurt is.

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:42

Het schijnt juist super slecht te zijn om rubber matten neer te gooien!

Niet ze iig niet vast, vuil, urine etc, lekt onder de matten door (door de kieren) en verwoesten je bodem zonder dat je dat doorhebt. Tot je paard er een keer doorheen zakt.

losse matten kan uiteraard wel, mits je ze er regelmatig uithaalt en je trailer goed schoonmaakt.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:46

Losse matten kunnen gaan schuiven en daar wordt je paard ook niet blij van

Als je een "nieuwe" houten vloer hebt, zou je er ook voor kunnen kiezen om er een vloeistofdichte antisliplaag over te gieten.

sabien

Berichten: 957
Geregistreerd: 27-11-04

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 11:06

Bedankt voor julie reacties!
Het is wel de bedoeling om de randen van het rubber af te kitten zodat er geen vocht tussen kan komen.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:09

Ik neem aan dat je de mat dan ook GOED vastplakt Lachen

Volgens mij staan er in de Hoefslag altijd advertenties van 2 leveranciers van rubber matten.

sabien

Berichten: 957
Geregistreerd: 27-11-04

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:42

Oke bedankt, zal er eens in kijken, heb er nog wel een liggen!

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 21:44

Gietvloeren zijn de meningen ook over verdeeld Knipoog

Wij hebben onze trailer helemaal opnieuw opgebouwd, alleen het onderstel en de kap is hergebruikt. Wij hebben er een rubberen mat in liggen (niet vast gelijmd) Deze mat is zo zwaar dat je hem er niet zo even uit kunt halen. Wel hebben wij rubber aan de zijkant zitten ter bescherming van zijwanden en daardoor ook de vloer. Wij hebben de matten (vloer, zijwanden en klep) bij Roorubber vandaan.
www.roorubber.nl Zeer geschikte man, waar je ook erg goed zaken mee kunt doen Knipoog

Edit: Het hangt er overigens vanaf hoe dik de rubber matten zijn. Die van ons zullen absoluut niet verschuiven zo zwaar zijn deze. Ook houdt het tussenschot ze op hun plaats Knipoog

cissy

Berichten: 19884
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:00

Bos Rubber www.bosrubber.nl is er ook eentje die van alles levert voor de trailer, persoonlijk ben ik niet zo voor losse rubber matten, ze kunnen behoorlijk glad worden als ze nat worden (mest/urine) en het ene rubber is het andere niet! Dus laat je goed informeren!
Daarnaast zijn rubber matten loodzwaar en de eerste paar keer sleep je ze er nog wel uit maar erg vrolijk wordt je daar niet van. En dan wil men ze nog wel eens laten liggen omdat het zo'n zwaar rotkarwei is. Dan gaat het dus fout want dan wordt de bodem nooit goed gedroogd en komt er allerlei troep onder, niet zo best voor je bodem.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:15

Cissy: Een beetje mat is zo zwaar die krijg je er niet zomaar uit! Bij een 2 paards trailer houdt het tussenschot de mat ook nog eens op z'n plaats Knipoog Die van ons is iig niet te tillen Haha!

cissy

Berichten: 19884
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:33

precies, dat bedoel ik! ga je m er dan elke keer eruit tillen? nee dus, wat denk je dan dat het achtergebleven vocht en urine met je bodem gaat doen, dáárom ben ik geen voorstander van losse matten! maar als de TS losse matten wil moet zij weten, daar heb ik verder geen last van Lachen. ik adviseer een goede gietvloer en rubermatten tegen de zijwand en de onderkant goed afkitten tegen de gietvloer, ook je trailer neuswieltje goed omhoog draaien zodat de voorkant van de trailer hoger staat dan de achterkant en het vocht wegkan.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:40

Wij hebben rubberen matten tegen de zijkant aan. Bij ons komt er geen troep onder. Daar komt bij de meningen over een rubberen gietvloer zijn ook verdeeld Knipoog

ElCamino

Berichten: 8950
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: rubber voor trailervloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:55

ik heb een rubber gietvloer in de trailer laten leggen. Zit erin gespoten met opstaande randen. Kan niets onderkomen en met de hoge druk spuit je zo de troep tussen het profiel vandaan. Ideaal!!
Geen idee wat het zo kost, meteen laten doen bij aanschaf van de trailer...