Trailer opknappen of nieuwe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 08:58

Hallo,

Ik overweeg mijn trailer op te knappen. Het is een houten trailer van 8 jaar oud. En ik wil hem heel graag verven. Hebben jullie daar ervaring mee?
Of zal ik hem verkopen en een nieuwe polyester kopen... (niet de goedkoopste oplossing)
Wat moet ik voor mijn trailer vragen....(ik heb geen idee)

mvg,

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:55

Als ik voor mezelf zou denken... Dan zou ik de trailer verkopen, omdat ik geen zin heb om een trailer op te knappen. Ik zou de trailer te koop zetten, redelijk hoog beginnen en kijken of je hem kwijt kan. Raak je de trailer niet kwijt kan je nog beginnen met opknappen.

Wij hebben onze oude trailer ingeruild bij het bedrijf waar we onze nieuwe trailer hebben gekocht. Onze oude trailer kwam uit 1977, en die namen ze ook nog terug. Dus jou trailer kom je vast wel kwijt!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:28

ik had ook die keuze, na veel frustratie's met onze oude trailer (paard wilde er niet meer in), hebben we hem gedeeltelijk opgeknapt en verkocht. Nu heb ik een gloednieuwe aangeschaft, ben echt superblij dat ik deze keuze heb gemaakt.

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:02

Mijn vriendin heeft juist een hele oude trailer gekocht en opgeknapt.. dat was de goedkoopste oplossing en ze is er verschrikkelijk blij mee Ja

Marikootje

Berichten: 154
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:44

Ik zou voor het veiligste gaan; verkopen dus!

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:13

Wij hebben onze trailer helemaal opgeknapt. Alleen het onderstel en de kap is opnieuw gebruikt. We hebben dus de zijwanden, de vloer het electra, de assen etc. vervangen. Achteraf gezien was het misschien wel goedkoper om een nieuwe trailer te kopen. Maar nu hebben we wel 1 die volledig na eigen wens is (denk aan veiligheid bijv. 3e remlicht, contourverlichting ed)

Anoniem

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:13

Opknappen is ook niet voor niks en je krijgt vaak best veel voor je oude trailer terug. Ik stem voor een nieuwe!

ikke

Berichten: 37684
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:20

Marikootje schreef:
Ik zou voor het veiligste gaan; verkopen dus!

?? Wat is veilig?? Hoe bepaal jij of een andere veiliger is dan je opgeknapte?
Er zijn hier mensen die menen over I-net te kunnen zien dat mijn trailer een levensgevaarlijk wrak uit '84 is Verward Dus op basis waarvan wil jij bepalen dat de trailer van TS niet veilig zou zijn?
Een 8 jaar oude trailer die goed onderhouden is, is het zeer waarschijnlijk wel waard om gewoon eens goed opgepoetst te worden.

Voor TS: bedenk dat betonplex niet zo vriendelijk is voor verf (lees: het hecht niet) Weet dus heel goed waar je wanden van zijn, voordat je er verf op smeert.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:34

Er was iemand hier op bokt met een vrij nieuwe trailer (meende ik) waarvan de bodem totaal verrot was. Dus idd wat is veilig Knipoog

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 08:55

MISTRAL94 schreef:
Er was iemand hier op bokt met een vrij nieuwe trailer (meende ik) waarvan de bodem totaal verrot was. Dus idd wat is veilig Knipoog


Een kennis van mij had een 3 jaar! oude Westfalia met rubberen gietvloer. Tijdens het laden is haar paard door de bodem gezakt. Zo was zooooo blij dat het niet tijdens het rijden is gebeurd.
Daarom zou ik nooit voor een rubberen gietvloer gaan. Mijn trailer heeft een houten vloer en na gebruik wordt die altijd weer schoon gemaakt. En die is nog steeds puntje gaaf. Trouwens de hele binnenkant ziet er nog zo goed uit. De buitenkant is alleen wat verweerd.
Ik ben gisteren wat rond aan het kijken geweest bij dealers, maar ik ben er nog steeds niet uit. De trailer een likje verf geven en even goed na laten kijken de remmen de verlichting e.d. Er zijn een aantal dingen die echt vervangen moeten worden en dat is het deurtje die in aan de onderkant helemaal verrot. Dit gaat me al met al nog geen 150 euro kosten aan materiaal en wat vrije tijd. Maar ik denk nog even verder............

Anoniem

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:31

VSW --> RUI

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:01

Wij hebben ook geen rubberen gietvloer, wel hebben wij een rubberen mat erin liggen die vast ligt dmv een soort teer. Water dicht dus. Wat ook een voordeel is van deze mat is dat het ook nog eens extra druk verdeeld. Een paard zou tijdens het rijden niet zo snel door een bodem heen zakken tenzij ze heel idioot doen. Tijdens het rijden staan ze namelijk met de voor en achterbenen op ijzeren balken van het onderstel Knipoog Bij ons wel iig dit heb ik bij het opknappen gezien!

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:06

Ik zou de trailer ook absoluut niet verven. Als je betonplex wanden hebt is de enige manier om ze mooi te krijgen: poetsen met lijnzaadolie. Verf spuit je er met de eerstvolgende wasbeurt net zo hard weer af.

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:10

MISTRAL94 schreef:
Er was iemand hier op bokt met een vrij nieuwe trailer (meende ik) waarvan de bodem totaal verrot was. Dus idd wat is veilig Knipoog


Heb van deze trailer de foto's gezien. Je kunt nog zo'n goede gietvloer hebben, maar als je wanden boven de vloer kapot worden getrapt dan is je bodem uiteraard in no time verrot

maras

Berichten: 2349
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:16

Als je het geld ervoor hebt dan is een nieuwe wel prettig want dan ben je voor de komende jaren weer klaar. Echter een oude trailer opknappen is ook niet goedkoop, wij waren met het opknappen ongeveer 3000 euro kwijt, ( nieuwe vloer, remmen,verlichting,zijwanden etc etc) en dan tel ik de arbeidsuren niet eens mee. De volgende keer ga ik voor een nieuwe ipv opknappen.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:18

Elegance schreef:
MISTRAL94 schreef:
Er was iemand hier op bokt met een vrij nieuwe trailer (meende ik) waarvan de bodem totaal verrot was. Dus idd wat is veilig Knipoog


Heb van deze trailer de foto's gezien. Je kunt nog zo'n goede gietvloer hebben, maar als je wanden boven de vloer kapot worden getrapt dan is je bodem uiteraard in no time verrot



Daarom hebben wij ook rubber tegen de zijwanden aan Knipoog

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:30

Trapbescherming voorkomt een hoop ellende! Helaas denken veel mensen nog steeds dat bodems (voorzien van gietvloeren) het eeuweige leven hebben.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:48

Daar heb je idd gelijk in!

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 16:28

Ik heb even geinformeerd bij de schilders en timmermannen bij mij op het werk (dat ik dat niet eerder heb gedaan Knipoog ) Maar goed, de betonplex platen kun je niet verven dit ivm met de kunststof laag die erop zit. Het is niet onmogelijk je moet het speciaal laten behandelen. Watervast multiplex waarvan de meesten houten trailers zijn gemaakt. Laat zich heel goed verven. Eerst goed in de grondverf en daarna met een goede verf er (liefst 2x) over heen.

Blijf nog steeds nadenken Bloos

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:34

Wat moet er eigenlijk allemaal gebeuren aan je trailer?

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 23:38

MISTRAL94 schreef:
Wat moet er eigenlijk allemaal gebeuren aan je trailer?

Er moet een nieuwe deur in. De oude is helemaal aan de onderzijde verrot. De wanden aan de buitenkant zijn verweerd en moeten geschuurd en geolied of geverft worden. De kogelkoppeling gaat heel lastig en moet nagekeken worden. De verlichting moet altijd een tik hebben anders doen ze het niet. Voor de rest is hij van binnen nog puntje gaaf. Zelfs de banden zien er nog steeds onversleten uit.
Ik ga nu steeds meer richting zelf opknappen... of misschien wel pimpen Haha! .

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:42

Betonplex heb ik ook aan mijn trailer, dat kun je niet verven nee, maar wel in de olie zetten. Is ook mooi, houtkleur!

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:45

Gezien de dingen die moeten gebeuren denk ik dat het goedkoper is om de trailer op te knappen maar goed dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten Knipoog

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:25

MISTRAL94 schreef:
Gezien de dingen die moeten gebeuren denk ik dat het goedkoper is om de trailer op te knappen maar goed dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten Knipoog


Ja, je moet er zin in hebben. En handig in zijn, das ook wel belangrijk Haha!

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer opknappen of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:26

Ik heb idd een vriend die handig is en het wel zag zitten Haha!