Ook ik heb trailer-probleem..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnjaL
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Ook ik heb trailer-probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:26

Met hulpjes moet je toch beginnen. Zou wel heel voorbeeldig zijn als je laden en lossen in 1 x helemaal zelfstandig kan. Hij/Zij moet het toch eerst leren. En sommige leren het echt nooit.

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Ook ik heb trailer-probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:47

Ik vind het persoonlijk ook best eng om een paard alleen te laden. Ik zorg altijd dat er iemand mee gaat voor het geval dat.

Plaisir

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: beemster

Re: Ook ik heb trailer-probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 17:08

Bedankt voor alle tips enz.
Aangezien ik nog maar 15 ben en dus nog geen auto kan rijden en al helemaal niet met trailer heb ik altijd hulpjes Knipoog

Helaas heeft mn vader's bedrijf het busje nodig wat we er zondag en zaterdag achter hadden gedaan. Zondag liep ze er weer sneller in. 's Ochtends duurde het zown 10 minuutjes en 's middags duurde het weer wat langer. Van het weekend komt het busje weer zodat we weer rustig kunnen oefenen Lachen Dit ging allemaal zonder longeerlijn trouwens.

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: Ook ik heb trailer-probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:00

@cissy: Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in! Als je een beetj een dominant type hebt, en je een keer geen longeerlijn bij de hand hebt, hebben ze dat zo door.. Knipoog

cissy

Berichten: 19856
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Ook ik heb trailer-probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:55

daarom moet je ook zorgen dat jij ten alle tijde de dominante bent (lees: de leider) dan heb je het probleem ook niet. Het is te trainen hoor, maar je moet er wel wat voor doen en er de benodigde tijd in steken en de juiste 'regeltjes' volgen.
Maar als je dat dan voor elkaar hebt heb je geen hulpjes of longeerlijnen meer nodig en loopt je paard er zó in. (en ja, ik spreek uit ervaring)