Nederlandse trailer, belgische auto DRAMA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Nederlandse trailer, belgische auto DRAMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:27

Ik heb dus in Februari een trailer overgekocht van goede vrienden van mij (lang verhaal, trailer heeft emotionele waarde)

Ik woon in Belgie, nu wist ik dat invoeren niet simpel zou zijn, zoals alles in Belgie qua papierwerk maar dit....nee, dit had ik nooit verwacht... Om een lang, lang verhaal heel kort te maken, er is iets met het PVG nummer waardoor ze voor mijn trailer een extra nummer aan moeten vragen en dat kost minstens 200 euro en minimaal 4 mnd tijd (en ik ben al bijna 5 mnd bezig om hem in te voeren ) De trailer is overigens een Hotra, en die verkopen ze hier ook, hetzelfde type.

Ik ben het nu werkelijk helemaal beu, en wil de trailer weer op naam van de oude eigenaar zetten, die zullen hem dan weer verzekeren, maar hij blijft dan gewoon bij/van mij.

VRAAG: nu zegt de belgische verzekeringsman dat ik hem OOK in Belgie moet verzekeren en dat ik dan altijd 3 groene kaarten bij moet hebben 1 van de auto (logisch) 1 nederlandse van de trailer....en 1 belgische ???

Ik heb eerder trailers gehuurd in Ned. met mijn belgische auto- geen enkel probleem ! Mijn baas (nederlander) heeft nu voor zijn vakantie een aanhanger gehuurd in Belgie om zijn motoren mee te vervoeren naar Frankrijk- ook geen enkel probleem.

Ik krijg dus het idee dat mijn verzekeringsagent mij probeert een poot uit te rukken ( alleen WA kost in Belgie al 70euro per jaar- bij de vorige eigenaar in ned. was hij voor 35 euro WA+ diefstal verzekerd !)

ervaringen ?

Amina_

Berichten: 953
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:42

Oei! Ik weet echt geen oplossing en ik ben ook niet zo thuis in deze zaken maar we zijn van plan (misschien) een trailer uit nederland te kopen ...
Moet je dan invoerkosten of dergerlijke betalen?
Wat moet je nu eigenlijk exact betalen?

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:47

Ik moest 5 eurocent betalen om hem in te voeren....dus dat is het probleem niet, en je moet naar de Technische keuring, maar zover ben ik nog niet geraakt.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:24

Niet met het invoeren van trailers (wel een vrachtwagen en dat was ook een drama), wel weet ik dat je idd een aparte verzekering moet hebben voor je trailer in Belgie. Een vriendin van me leent nl. ongeveer 10 keer per jaar een trailer van een kennis maar moet daar ZELF een verzekering voor hebben.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Nederlandse trailer, belgische auto DRAMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:14

Voorlopig dus nog niet samen naar de hei

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 21:24

Ik wordt hier echt helemaal gek van ! makkelijkste is volgens mij om terug naar ned. te verhuizen !