Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir111

Berichten: 11983
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:42

Dan rijdt ie zuiniger dan ik dacht!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:42

Aimee schreef:
Pava schreef:
Beetje kort door de bocht Aimee. Er bestaan ook redelijk betaalbare 4x4's. Ik rijd een Toyota Hilux 4x4. Die kost bij lange na niet hetzelfde als wat een Landcruiser of Cherokee kost. En ik heb ook geen topbaan met bijpassend salaris.

Van de wind heb ik overigens met deze pick-up + polyester kap geen last.

Ik ben enorm blij met deze auto. Ik heb overigens nog nooit met een gewone personenauto mijn 1.5 trailer getrokken, dus ik heb geen referentiekader wat dat betreft.


Kort door de bocht?
Het is pas kort door de bocht om te beweren dat een in aanschafprijs goedkopere 4x4 betaalbaarder is dan een in aanschafprijs duurdere 4x4.... dat betekend dat je geen flauw benul hebt hoe het is om elke maand elke cent om te moeten draaien.
Hoe zwaarder de auto, hoe meer de wegenbelasting kost. Dan komt de verzekering er nog eens bij, het zuipgedrag van dergelijke auto's en het onderhoud... dáár zit het probleem voor mensen met een krappere portemonnee.
Als je bovendien een lange afstand woonplaats-werk te overbruggen hebt, zou dat betekenen dat je twee auto's nodig hebt aangezien 4x4's niet gemaakt zijn om lange afstanden te rijden. Dat is voor een krappe kas al helemaal niet te doen.

Met een krappe kas bedoel ik natuurlijk niet iemand die een doorsnee inkomen heeft.


Zo, jij reageert aangebrand!

Ik heb wel degelijk benul, want ik praat over mijn eigen portomonnee Aimee! Ik verdien niet het eind van de wereld en rijd idd niet die 40 km naar mijn werk met de auto, maar met de bus. Ik betaal 278 euro wegenbelasting per kwartaal en 70 euro diesel per week. En dan nog het onderhoud idd. Hoewel ik vind dat mijn auto van 5 jaar oud niet extreem duur is in onderhoud. Het is tenslotte een Toyota Knipoog

En wat bedoel jij met doorsnee inkomen? 1500 tot 2000 euro netto per maand? Dat vind ik al een krappe kas hoor. Maar goed, dat zal wel onderdeel zijn van dit verschil van mening.
Laatst bijgewerkt door Pava op 11-07-06 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:44

Laten we het allemaal aub wel aardig houden hier Lachen

Ir111

Berichten: 11983
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:45

Pava schreef:
En wat bedoel jij met doorsnee inkomen? 1500 tot 2000 euro netto per maand? Dat vind ik al een krappe kas hoor. Maar goed, dat zal wel onderdeel zijn van dit verschil van mening.


Haha, dit geeft idd wel aan dat we er allemaal heeel anders in zitten. Ik vind dit nl een doorsnee salaris... Haha!

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:52

Pava schreef:
Zo, jij reageert aangebrand!

Ik heb wel degelijk benul, want ik praat over mijn eigen portomonnee Aimee! Ik verdien niet het eind van de wereld en rijd idd niet die 40 km naar mijn werk met de auto, maar met de bus. Ik betaal 278 euro wegenbelasting per kwartaal en 70 euro diesel per week. En dan nog het onderhoud idd. Hoewel ik vind dat mijn auto van 5 jaar oud niet extreem duur is in onderhoud. Het is tenslotte een Toyota Knipoog

En wat bedoel jij met doorsnee inkomen? 1500 tot 2000 euro netto per maand? Dat vind ik al een krappe kas hoor. Maar goed, dat zal wel onderdeel zijn van dit verschil van mening.


1750 euro bruto is modaal inkomen!
Moet je nagaan watvoor inkomen iemand heeft die tegen de armoedegrens zit of daar zelfs onder en ja, die mensen bestaan in Nederland. Van die groep heb ik zelf jarenlang deel uit gemaakt.... dat jij 1500 tot 2000 euro netto een krappe kas durft te noemen, betekend gewoon dat je geen benul hebt wat het is om écht een krappe kas te hebben.
Een krappe kas is iets anders dan een modaal inkomen met hoge maandelijkse kosten.

Dat is geen verschil van mening, dat is verschil van inzicht en van ervaring.

Ir111

Berichten: 11983
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:55

Aimee schreef:
Dat is geen verschil van mening, dat is verschil van inzicht en van ervaring.


Op basis van inzicht en ervaring vorm je je mening toch? Dat inzicht en ervaring afwijken geeft toch verschillende meningen?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:57

Ir111 schreef:
Pava schreef:
En wat bedoel jij met doorsnee inkomen? 1500 tot 2000 euro netto per maand? Dat vind ik al een krappe kas hoor. Maar goed, dat zal wel onderdeel zijn van dit verschil van mening.


Haha, dit geeft idd wel aan dat we er allemaal heeel anders in zitten. Ik vind dit nl een doorsnee salaris... Haha!


Ja, het is Jan Modaal salaris. Maar zeg nou zelf, echt veel houd je niet over als je je hypotheek en alle maandelijkse lasten er af haalt. Ik zit ook in deze doorsnee schaal, maar ik vind niet dat ik "veel" verdien hoor.

Aimee, kun je even een andere toon aanslaan alsjeblieft? Ik ben geen snotneus van 16 hoor. Ik ben 34 en ik werk ook al een tijdje. En toen ik 1500 gulden netto per maand verdiende met een huur van duizend gulden netto in de maand had ik geen eigen paard, geen auto en zeker geen trailer. Ik heb jarenlang gestudeerd, dus ik weet als geen ander hoe het is om krap bij kas te zitten. Dus hou ff op over inzicht en ervaring.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:58

Ir111 schreef:
Op basis van inzicht en ervaring vorm je je mening toch? Dat inzicht en ervaring afwijken geeft toch verschillende meningen?


Als je niet weet wat een laag of modaal inkomen is, kun je daar imo geen mening over vormen. Dan heb je gebrek aan ervaring/inzicht.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:00

Ir111 schreef:
Aimee schreef:
Dat is geen verschil van mening, dat is verschil van inzicht en van ervaring.


Op basis van inzicht en ervaring vorm je je mening toch? Dat inzicht en ervaring afwijken geeft toch verschillende meningen?


Bedankt IR, zo denk ik er ook over. Ik ging uit van netto bedragen, maar dat is blijkbaar super dom van mij. Knipoog

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:01

Pava schreef:
Ja, het is Jan Modaal salaris. Maar zeg nou zelf, echt veel houd je niet over als je je hypotheek en alle maandelijkse lasten er af haalt. Ik zit ook in deze doorsnee schaal, maar ik vind niet dat ik "veel" verdien hoor.

Aimee, kun je even een andere toon aanslaan alsjeblieft? Ik ben geen snotneus van 16 hoor. Ik ben 34 en ik werk ook al een tijdje. En toen ik 1500 gulden netto per maand verdiende met een huur van duizend gulden netto in de maand had ik geen eigen paard, geen auto en zeker geen trailer. Ik heb jarenlang gestudeerd, dus ik weet als geen ander hoe het is om krap bij kas te zitten. Dus hou ff op over inzicht en ervaring.


Dan zou jij toch moeten weten dat 1500 tot 2000 euro netto geen modaal inkomen is.

Wat ik al zei... laag inkomen is iets anders dan een modaal inkomen met hoge kosten.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:04

Aimee schreef:
Pava schreef:
Ja, het is Jan Modaal salaris. Maar zeg nou zelf, echt veel houd je niet over als je je hypotheek en alle maandelijkse lasten er af haalt. Ik zit ook in deze doorsnee schaal, maar ik vind niet dat ik "veel" verdien hoor.

Aimee, kun je even een andere toon aanslaan alsjeblieft? Ik ben geen snotneus van 16 hoor. Ik ben 34 en ik werk ook al een tijdje. En toen ik 1500 gulden netto per maand verdiende met een huur van duizend gulden netto in de maand had ik geen eigen paard, geen auto en zeker geen trailer. Ik heb jarenlang gestudeerd, dus ik weet als geen ander hoe het is om krap bij kas te zitten. Dus hou ff op over inzicht en ervaring.


Dan zou jij toch moeten weten dat 1500 tot 2000 euro netto geen modaal inkomen is.

Wat ik al zei... laag inkomen is iets anders dan een modaal inkomen met hoge kosten.


Ik houd me niet zo bezig met het feit wat modaal is en wat niet. Ik ga uit van mijn eigen ervaring (ja,ja) en praktijk en weet wat ik zou moeten verdienen om mijn hobby uit te kunnen oefenen en mijn hypotheek te betalen.

Mensen met een laag inkomen, rijden meestal geen paard. Die zijn al blij als ze hun huur kunnen betalen en nog boodschappen te kunnen doen. De rest is dan allemaal luxe. Zeker een auto en een trailer. Daar durfde ik vroeger niet eens van te dromen. Maar volgens mij ging het daar in dit topic niet om. Of heb ik daar ook al zo weinig inzicht in gehad?
Laatst bijgewerkt door Pava op 11-07-06 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:05

Ik rij een Seat Leon TDI 1.9 110 pk en die mag 1300 trekken (of 1400)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:06

er staat toch 1500 gulden en niet 1500 euro..

Anoniem

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:09

Pava schreef:

Ja, het is Jan Modaal salaris. Maar zeg nou zelf, echt veel houd je niet over als je je hypotheek en alle maandelijkse lasten er af haalt. Ik zit ook in deze doorsnee schaal, maar ik vind niet dat ik "veel" verdien hoor.

Aimee, kun je even een andere toon aanslaan alsjeblieft? Ik ben geen snotneus van 16 hoor. Ik ben 34 en ik werk ook al een tijdje. En toen ik 1500 gulden netto per maand verdiende met een huur van duizend gulden netto in de maand had ik geen eigen paard, geen auto en zeker geen trailer. Ik heb jarenlang gestudeerd, dus ik weet als geen ander hoe het is om krap bij kas te zitten. Dus hou ff op over inzicht en ervaring.


Misschien had jij het beter iets ander neer kunnen zetten door neerbuigend te roepen dat 1500 to 2000 euro per maand krap kas is. Zat mensen kunnen daar van rond komen, het is maar net welke prioriteiten je stelt. Of jij wilt je hele leven voor je huis wilt werken, voor je paard, kind, of je combineert het allemaal.... Het is maar net wat je voor bepaalde dingen wilt uitgeven.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:18

Daar is niks neerbuigends aan. Tel je vaste lasten maar op. Wonen in Nederland is belachelijk duur (ik heb twee jaar op een camping gewoond). Helaas denkt de belastingdienst en de nederlandse overheid er net zo over als jij; in hun ogen ben ik een hele rijke stinkerd. Ik houd niet zoveel over hoor, als alle vaste lasten er af zijn. Als dat wel zo was dan reed ik wel een gloednieuwe Toyota Landcruiser van 50.000 euro. Dat bedoel ik met "krap bij kas".

Over het algemeen kunnen we aannemen dat mensen met een laag inkomen, zoals ik zelf jarenlang gehad heb, niet paardrijden. Voor hen is deze discussie volgens mij niet bedoeld.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:20

Pava schreef:
Ik houd me niet zo bezig met het feit wat modaal is en wat niet. Ik ga uit van mijn eigen ervaring (ja,ja) en praktijk en weet wat ik zou moeten verdienen om mijn hobby uit te kunnen oefenen en mijn hypotheek te betalen.

Mensen met een laag inkomen, rijden meestal geen paard. Die zijn al blij als ze hun huur kunnen betalen en nog boodschappen te kunnen doen. De rest is dan allemaal luxe. Zeker een auto en een trailer. Daar durfde ik vroeger niet eens van te dromen. Maar volgens mij ging het daar in dit topic niet om. Of heb ik daar ook al zo weinig inzicht in gehad?


Dat klopt.... mensen met een laag inkomen rijden ook geen paard. Maar zodra die mensen zichzelf naar een modaal inkomen hebben gewerkt, is het toch mooi als ze hun droom kunnen verwezenlijken en zichzelf een paard veroorloven. Of wil je dergelijke mensen een paard onthouden omdat ze niet de duurste pensionstal, de beste trekauto en de meest luxe trailer kunnen betalen?

Zat mensen met een modaal inkomen (1750 euro bruto) die kleiner wonen, minder kleren kopen, goedkoper boodschappen doen enz. om toch dat paard te kunnen hebben. Daar hoort dan ook bij dat er wel een auto moet komen die veilig de weg op kan met een trailer erachter, maar niet de duurste uit de collectie.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:22

CielitoLindo schreef:
er staat toch 1500 gulden en niet 1500 euro..


Nee, 1500 gulden was een voorbeeld van Pava.... daar kom ik niet aan als student zijnde hoor, omgerekend naar euro's.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:23

Aimee schreef:
CielitoLindo schreef:
er staat toch 1500 gulden en niet 1500 euro..


Nee, 1500 gulden was een voorbeeld van Pava.... daar kom ik niet aan als student zijnde hoor, omgerekend naar euro's.


Toen ik student was, had ik niet eens een paard....

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:23

Pava schreef:
Daar is niks neerbuigends aan. Tel je vaste lasten maar op. Wonen in Nederland is belachelijk duur (ik heb twee jaar op een camping gewoond). Helaas denkt de belastingdienst en de nederlandse overheid er net zo over als jij; in hun ogen ben ik een hele rijke stinkerd. Ik houd niet zoveel over hoor, als alle vaste lasten er af zijn. Als dat wel zo was dan reed ik wel een gloednieuwe Toyota Landcruiser van 50.000 euro. Dat bedoel ik met "krap bij kas".

Over het algemeen kunnen we aannemen dat mensen met een laag inkomen, zoals ik zelf jarenlang gehad heb, niet paardrijden. Voor hen is deze discussie volgens mij niet bedoeld.


Tja... maar wat vind jij normale vaste lasten? Zie mijn post hierboven wat mijn inkomen ongeveer is, maar ik heb wel een paard...... simpelweg door vaste lasten omlaag te schroeven.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:32

Aimee schreef:
Pava schreef:
Ik houd me niet zo bezig met het feit wat modaal is en wat niet. Ik ga uit van mijn eigen ervaring (ja,ja) en praktijk en weet wat ik zou moeten verdienen om mijn hobby uit te kunnen oefenen en mijn hypotheek te betalen.

Mensen met een laag inkomen, rijden meestal geen paard. Die zijn al blij als ze hun huur kunnen betalen en nog boodschappen te kunnen doen. De rest is dan allemaal luxe. Zeker een auto en een trailer. Daar durfde ik vroeger niet eens van te dromen. Maar volgens mij ging het daar in dit topic niet om. Of heb ik daar ook al zo weinig inzicht in gehad?


Dat klopt.... mensen met een laag inkomen rijden ook geen paard. Maar zodra die mensen zichzelf naar een modaal inkomen hebben gewerkt, is het toch mooi als ze hun droom kunnen verwezenlijken en zichzelf een paard veroorloven. Of wil je dergelijke mensen een paard onthouden omdat ze niet de duurste pensionstal, de beste trekauto en de meest luxe trailer kunnen betalen?

Zat mensen met een modaal inkomen (1750 euro bruto) die kleiner wonen, minder kleren kopen, goedkoper boodschappen doen enz. om toch dat paard te kunnen hebben. Daar hoort dan ook bij dat er wel een auto moet komen die veilig de weg op kan met een trailer erachter, maar niet de duurste uit de collectie.


Aimee, ik ben zelf ook Jan Modaal hoor. Ik zit maar ietsjes boven die 1750 bruto. Ben slechts een eenvoudige secretaresse. Ik sta niet op een dure pensionstal, want dat kan ik niet betalen. Als ik dat doe, moet de auto weg, Knipoog Ik woon niet groot, een fijne premie A. Maar goed, dat heb ik al uitgelegd, maar dat is toch niet geheel duidelijk geworden geloof ik. Let wel: ik woon samen hè, sta dus financieel niet alleen. Als dat het geval was, had ik ook geen paard gehad.

Mijn voorbeeld illustreert dus dat je wel degelijk een paard erop na kan houden én een 4x4, zonder dat je een wereldsalaris verdient. En over die mensen hebben we het hier. Punt.

Onze vaste lasten (hypotheek, energie, onroerendgoedbelasting, telefoon, boodschappen, etc.) bedragen ca 1500 euro in de maand.
Laatst bijgewerkt door Pava op 11-07-06 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:33

Aimee schreef:
Pava schreef:
Daar is niks neerbuigends aan. Tel je vaste lasten maar op. Wonen in Nederland is belachelijk duur (ik heb twee jaar op een camping gewoond). Helaas denkt de belastingdienst en de nederlandse overheid er net zo over als jij; in hun ogen ben ik een hele rijke stinkerd. Ik houd niet zoveel over hoor, als alle vaste lasten er af zijn. Als dat wel zo was dan reed ik wel een gloednieuwe Toyota Landcruiser van 50.000 euro. Dat bedoel ik met "krap bij kas".

Over het algemeen kunnen we aannemen dat mensen met een laag inkomen, zoals ik zelf jarenlang gehad heb, niet paardrijden. Voor hen is deze discussie volgens mij niet bedoeld.


Tja... maar wat vind jij normale vaste lasten? Zie mijn post hierboven wat mijn inkomen ongeveer is, maar ik heb wel een paard...... simpelweg door vaste lasten omlaag te schroeven.


Knap. Ik huurde toen een kamer in Amsterdam voor 500 gulden per maand. Mijn inkomen was toen 800 gulden denk ik.

Anoniem

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:06

Kunnen we nu weer ontopic?
Over wat modaal is en wat je veel weinig loon vind kun je een ander topic openen.

Ir111

Berichten: 11983
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:08

Aimee schreef:
Ir111 schreef:
Op basis van inzicht en ervaring vorm je je mening toch? Dat inzicht en ervaring afwijken geeft toch verschillende meningen?


Als je niet weet wat een laag of modaal inkomen is, kun je daar imo geen mening over vormen. Dan heb je gebrek aan ervaring/inzicht.


Naar jouw mening... Zelf met een totaal gebrek aan ervaring en inzicht kun je een mening vormen. Of die reeel is is dan weer een 2e maar daar gaat het nu niet over (naar mijn mening... Haha! ).

Pava schreef:
Bedankt IR, zo denk ik er ook over. Ik ging uit van netto bedragen, maar dat is blijkbaar super dom van mij. Knipoog


Eh nee niet dom, want er staat ook netto...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:28

JA
Ik heb ook een feroza en die loopt redelijk zuinig, voor een trailertrekker Haha!
En we hebben dus een punto die bij gecombineerd gebruik (met als hoofdmoot korte stukken) toch met gemak 1 op 18 haalt Haha!

In de aanschaf is een Feroza redelijk goedkoop (voor een auto die een dusdanig gewicht mag trekken en ook nog eens stabiele combi vormt Haha! )

Anoniem

Re: Kleine betaalbare auto die wel een trailer kan trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:30

Afbeelding
Afbeelding

Onze Combi Haha!