Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:01

WIj hebben 2 jaar geleden een nieuwe trailer gekocht. PAs geleden is ie voor een onderhoudsbeurt geweest. Kostte ong. E120.
Ook al is de trailer nog zo goed als nieuw, onderhoud vind ik wel heel belangrijk!
Je moet er toch niet aan denken dat er wat met je paard gebeurd door je eigen nalatigheid.....

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:58

Ik heb toevallig vorige week een topicje geopend over de kosten van een onderhoudsbeurt. Ik breng 'm eens in de twee jaar weg en dat kost dan zo'n 225 euro. Erg duur, maar ja, ik kan het niet zelf en ik ga toch voor veiligheid.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:04

225 euro!? Eh, ik weet natuurlijk wat er allemaal gedaan wordt voor dat bedrag maar het klinkt ERG duur... Had je grote reparaties dat het zoveel kost?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:15

Gewoon een Bovag onderhoudsbeurt. Idd waanzinnig prijzig. Neuswiel vervangen en remkabeltje en een lagertje...

Vorige keer (2 jaar geleden) heb ik hem naar Vervloed in Nieuw-Vennep gebracht voor onderhoud. Die probeerden me een nieuwe bodem aan te smeren. Met de bodem is niets mis. Toen hebben ze maar vier remblokken vervangen en ik moest toen ook 225 euro betalen.

Hier in het westen weten de aanhangwagenbedrijven wel aardig hun boterham te verdienen.....

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 09:17

Pava schreef:
Ik heb toevallig vorige week een topicje geopend over de kosten van een onderhoudsbeurt. Ik breng 'm eens in de twee jaar weg en dat kost dan zo'n 225 euro. Erg duur, maar ja, ik kan het niet zelf en ik ga toch voor veiligheid.


Ik was nog op zoek naar dat topic, maar kon het niet meer vinden. Toen ik dat las had ik net de afspraak met de dealer gemaakt, oeps. Maar idd bij ons kostte het €350 omdat alle remmen, de koppeling, de stekkers en de binnenverlichting vervangen zijn.
Dus als een beurt zoveel moet kosten, vraag dan om een gespecificeerde nota.

En anders rij je maar naar Paasloo bij Steenwijk.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:18

Jeetje, wat een geld! Ik heb een neuswiel en remkabel en beurt voor ongeveer 125 euro! Zou bijna zeggen, combineer de onderhoudsbeurt van je trailer met een lekker weekendje weg op de Veluwe!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:21

Toevallig heb ik een leuk logeeradres in Kootwijk. Ik denk idd dat ik dat de volgende keer combineer met een bezoek aan de trailerboer daar

Amondi, Steenwijk is me net iets te ver weg En ik heb een specificatie. De man heeft me keurig uitgelegd wat ze hadden gedaan. Alleen al het arbeidsloon bedroeg 110 euro!

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:24

Richtje schreef:
ShannaY schreef:
Ik zie soms van die barrels rijden dat ik bij mezelf denk, gaat dat wel goed!

En toch... schijn bedriegt soms...

Goed onderhouden oude trailers zijn soms veel veiliger dan de slecht onderhouden nieuwe trailers. Dat is niet altijd te zien aan de buitenkant als ze langsrijden


Ja las je onze trailer ziet, (van de buitenkant) denk je misschien ook daat wil ik gen paard meer op. Maar het hout is goed. De zeilen kap is heel en goed (vorig jaar wel opnieuw gecoat) er zit rubbeer op een goede bodem. En de nieuwe achterklep kan er zo in. Maar ik heb ooit op een wedstrijd een commentaar gekregen op de trailer. Ik werd volledig uitgekaffert.
Ik was een gevaar op de weg enz....
Waarom omdat ik een zeilen kap heb. In duitsland rijden ze allemaal zo rond en als een trailer met poly kap op zijn kant gaat houdt je ook niks over. Het is ook niet de bedoeling dat een trailer op zijn kant gaat natuurlijk.
En mijn paard is 1.86 en ik was student op moment van aanschaf. Ik moest een extra grote lange trailer hebben en had geen dikke portemonee. En ik ben er nog steeds heel blij mee. Al weet ik ook dat hij geen 10 jaar meer mee gaat.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 09:32

Voor mij idd geen polyesterkap meer, dan maar de knip opentrekken en een Ifor kopen.
Vorige week op wedstrijd kreeg het jonge paard van een vriendin het voorelkaar om te steigeren, ondanks 2 lijnen, en DOOR de kap naar buiten te komen! Die van ons zou hoogstens heel hard zijn hoofd stoten, dat doet hij maar 1 keer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:45

Waarvoor steigerde het paard dan, vraag ik me altijd af in dat soort situaties?

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:51

Die van ons krijgt jaarlijks Bovag onderhoudsbeurt.
Volgens mij is zo'n beurt als er niks loos is zo'n 60 euro.
Ik vind dat dubbel en dwars waard, liever voor "niks" die kosten dan ineens een slecht functionerende trailer. Auto krijgt ook beurten, dus vervoer paard ook. Geeft gewoon een veilig gevoel vind ik. Ik ben zelf niet technisch, mn moeder ook niet, dus dan maar iemand die er verstand van heeft

Off topic: Amondi, ook n Ifor Williams? Jullie hebben wel veel dingen hetzelfde als wij dan

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 09:59

ShannaY schreef:
Waarvoor steigerde het paard dan, vraag ik me altijd af in dat soort situaties?


Tja, dat vertelde hij niet. Was voor de 3e keer mee, stond naast de springring, reed een auto langs, was het zat om te wachten, weet jij het?

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:06

ik kan jullie alleen maar aanraden de trailer vaak te controleren. mijn pony is vorig jaar (bij iemand anders) door de trailer gezakt. gelukkig niets kapot alleen behoorlijk gekneust. nog steeds zijn haar achterbenen een behoorlijk zwakke plek. maar we mochten al geluk hebben dat heel het been er niet aflag.

Anoniem

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:09

Ook ik laat mijn Ifor elk jaar even nakijken bij Jozua in Harderwijk.
Over het algemeen vallen de kosten goed mee.
Ben alleen om de 2 jaar aan een nieuwe koppeling toe, lang leve de verkeersdrempels

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:43

We hebben hem nu 1 jaar. De dealer van wie we hem gekocht hebben heeft ons een brief gestuurd dat we hem ter keuring mogen komen brengen (de eerste keuring is altijd gratis). Moet nog wel een afspraak maken.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:30

Zeker na laten kijken! Mijn eerste trailer, een oudje maar zag er goed uit gietvloer enz. Mijn broer heeft hem uitgebreid bekeken *heeft er wel iets verstand van* Ik in de herfstvakantie hem helemaal geverfd enz. Toen we hem uitspoten zag ik een klein gat in de gietvloer achteraan. Wij dachten dat alleen achterin een plank zou moeten dus wij heen, en wat ben ik blij geweest.

Mijn trailerbodem was zo verrot dat mijn paard er na één flinke stamp doorheen zou gaan *achteraf de reden dat mijn paard niet zo makkelijk meer de trailer op wou.

Toen hebben we direct mijn trailer laten staan en een tweedehands weer gekocht. Dit keer bij een trailerhandelaar.
3 week geleden ging mijn paard op de rand staan van trailer naar klep en deze zakte. Dus direct paard er niet meer op maar het viel mee maar toch ik ben me dood geschrokken!! van mijn eerste trailer en ben blij dat er nooit ongelukken mee zijn gebeurd!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:26

Grappig om dit nu vandaag te lezen vandaag wordt die van mij nl nagekeken...

Liep er al een tijdje mee rond om 'm na te laten kijken, maar kwam er maar niet van. Ben afhankelijk van m'n vader ivm E rijbewijs, dus afspraken maken ging even wat moeilijker.

Moet zo even bellen trouwens...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:30

Onze trailer staat altijd buiten. Die hebben we dus in het voorjaar ook voor zo'n Bovag onderhoudsbeurt gestuurd. Inderdaad, remmen vervangen.

Verder qua bodem enzo was alles prima.

Ook een Ifor trouwens.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:12

Wat voor bandenspanning houden jullie aan voor de trailer?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 20:15

staat aan de binnenkant van het deurtje

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:19

Ik heb mijn trailer nog geen jaar, maar ik was van plan hem 1 keer per jaar weg te brengen naar de dealer waar ik hem vandaan heb (vervloed in Nieuw-vennep) maar als ik hier goed begrijp kan ik hem beter ergens anders laten keuren oid?

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:20

Bij mij niet hoor. Vandaag had ik paard in trailer staan en de bandjes zagen er wat zacht uit. Bij terugkomst spanning gemeten, slechts 1,7 bar Volgens mij mogen ze wel naar 2,5 bar.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Re: Heb jij je trailer al eens"laten"nakijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:13

Onze trailer (nieuw gekochyt eind 2005) gaat gewoon naar de jaarlijkse keuring.

Omdat de mistverlichting erop moest hebben we meteen de boel laten controleren (ook bij Vervloed)
We zijn er erg tevreden over!

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:20

Een tip voor iedereen die een spiksplinter nieuwe trailer bij een dealer heeft gekocht, breng je trailer als hij een maand of 11 oud is voor een onderhouds/controle beurt naar de dealer, of door dealer aangewezen onderhoudsbedrijf.

Zijn er dan mankementen aan de trailer die duidelijk niet door gebruik en/of normale slijtage aan de trailer, dan is het nog allemaal binnen de garantie periode.

Kan een hoop gezeur en kosten schelen.

Bij onze trailer liet de coating los, wij hadden het zelf niet eens echt gezien, stom toevallig binnen het jaar voor een onderhoudsbeurt gebracht, omdat dat net even handig uitkwam.
Dealer heeft contact opgenomen met fabrikant en wij hebben kostenloos nieuwe wanden in de trailer gekregen.