Lange reis, hoe ga ik dat aanpakken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Lange reis, hoe ga ik dat aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 15:21

Volgend jaar ga ik emigreren naar Zuid-Europa (Kroatiƫ). Ik wil mijn paard meenemen en heb daar al weiland gekocht. Stal zal nog worden gebouwd.
Maar nu vraag ik me af hoe ik haar het beste kan vervoeren. Zelf gaan rijden met een trailer? Het is een rit van 1400 km, hoe ga ik dat aanpakken met stops onderweg e.d.?
Of toch maar een transportbedrijf voor paarden inschakelen, of vliegen?
Hoe zouden jullie dat doen?

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Lange reis, hoe ga ik dat aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:35

Dikke auto (am. Ford V8 van), dikke trailer (Westfalia) en rijden maar.
Een vriendin van me heeft zo eens twee paarden naar zuid-Frankrijk gebracht (1100km). Met twee man (M/V) achter het stuur en constant doorrijden. In 20 uur waren ze er en zonder problemen.

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 16:42

Dikke wagen hebben we al, nu die dikke trailer nog.
Behalve een paard moeten er ook nog 4 grote honden, 3 katten en 2 konijnen mee.
Mijn grootste angst zijn lange files. Afgelopen zondag hebben we zonder trailer al 19 uur over de terugreis gedaan. Urenlang hebben we in de file gestaan. Dan doe je er met een trailer volgens mij 2 dagen over.

capopjekop

Berichten: 30669
Geregistreerd: 30-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:35

Kun je dan niet door de weeks gaan?

AnitaJoeri
Berichten: 66
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Lange reis, hoe ga ik dat aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:24

Het ligt denk ook een beetje aan de periode waarin je gaat, buiten de vakantie periodes op een zondag of een donderweekse dag maar dan extra vroeg weg vallen die files denk wel mee.

Zelf zou ik het paard dus zelf mee willen nemen.

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 00:48

Gisteren stond er op dezelfde plaats als waar wij zondag urenlang in de file hebben gestaan een nog veel langere file. Dat gebeurt dus zowel doordeweeks als in het weekend. Het probleem is dat je aan de andere kant van de Alpen moet komen en dat betekent dat je door tunnels heen moet en die dingen zijn filegevoelig. Het hoeft maar een beetje druk te zijn, er hoeft maar een klein aanrijdinkje te gebeuren, of er hoeft maar iemand pech te krijgen in die tunnelbuis, en je hebt file.
Vroeg wegrijden heeft weinig zin als je waarschijnlijk meer dan klokje rond aan het rijden bent. Je komt dan op een gegeven moment toch wel ergens in de meest drukke tijden terecht.

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Lange reis, hoe ga ik dat aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:12

Erg goed tevoren je route plannen en zorgen dat je de meest risicovolle plekken op een zo gunstig mogelijk tijdstip aanrijdt, 's nachts bijvoorbeeld.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:07

VSW --> RUI.

Vliegen zal overigens veels te duur zijn voor zo'n relatief korte afstand Je kunt ook overwegen om ze met een vrachtwagen te laten vervoeren? Kan wat comfortabeler voor de paarden zijn.

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 23:24

Vliegen zal inderdaad best duur zijn. Ik hink dus eigenlijk op twee gedachten: aan de ene kant lijkt het me prettig om haar zelf te vervoeren, zodat ik een oogje in het zeil kan houden, aan de andere kant denk ik dat een vrachtwagen wellicht comfortabeler is.