Opgelicht!? Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:04

StalNollie schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Ben eigenlijk heel benieuwd wie deze verkoper is.
Zoveel rotte appels tegenwoordig.

Mijn paard is ook van t padje , particulier gekocht. Gelukkig na 14 maanden achter de oorzaak gekomen.

Succes TS , het is zo lastig om te bepalen wat wijsheid is .
Rationeel gezien is dat zien terug te brengen, maar emotioneel gezien is dat een ander verhaal

Eens... Maar andere kant ervan kopers willen ook voor een dubbeltje op de eerste rij zitten

Ik vind dat het wel aangegeven moet worden als een paard probleemgedrag vertoont wat gevaar kan opleveren voor een koper die dat niet weet en juist op zoek was naar een braaf paard.Een moeilijk paard kun je wel aanbieden als "projectje" met het eerlijke verhaal erbij, en voor een aangepaste prijs. Ik vind het niet gewenst dat iemand met haar nieuwe paard een (gelukkig gedeeltelijke) dwarsleasie oploopt en ook niet dat een al bereden gezond volwassen paard eerst maandenlang (sommigen zeggen zelfs een jaar!) niet mag gaan werken omdat hij eerst moet wennen aan zijn nieuwe plek. Tenzij je hem wilt als weidemaatje of gezelschapspaard.

Lieser
Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:04

StalNollie schreef:
Eens... Maar andere kant ervan kopers willen ook voor een dubbeltje op de eerste rij zitten

Wie dan?

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:08

@anjali

Zeer zeker mag er eerlijkheid verwacht worden maar sommige mensen hebben overal maling aan , echt overal.

StalNollie

Berichten: 9126
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:11

Lieser ik zie de oproepjes steeds meer voorbij komen op facebook en zie daar dan ook mensen op reageren met pony's waarbij ik al rode vlaggen aan kan hangen. Het zijn vaak de lage prijsklasse pony's. (Ik zeg vaak en dus niet altijd.... Voordat iemand weer woorden verdraaid )

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:15

StalNollie schreef:
Axel waarom denk je dat ik ben waar jij bent... Ik heb in dit topic niet eens op jou gereageerd en lees al langer in dit topic mee dan dat jij had gereageerd :(:)



Lieser ik zie de oproepjes steeds meer voorbij komen op facebook en zie daar dan ook mensen op reageren met pony's waarbij ik al rode vlaggen aan kan hangen. Het zijn vaak de lage prijsklasse pony's. (Ik zeg vaak en dus niet altijd.... Voordat iemand weer woorden verdraaid )

Helaas zijn sommige kopers niet zelf in staat om die rode vlaggen te zien.
Niet iedereen is een expert en iedereen koopt 1 keer voor het eerst.
Helaas is er niet een ervaringstest die je eerst moet afleggen voordat je een paard/pony kunt kopen. Zou voor alle 3 de partijen (paard, koper, verkoper) geregeld veel ellende schelen.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:22

Lieser schreef:
StalNollie schreef:
Eens... Maar andere kant ervan kopers willen ook voor een dubbeltje op de eerste rij zitten

Wie dan?


Heel, heel veel kopers. Vaak hebben ze een verhaal, weinig budget. De rotte appels gebruiken die emotie en voila..
De mensheid is niet altijd eerlijk :n
Maar niet alleen probleemgedrag, ook knutselen aan gangen/springen bijvoorbeeld.

Gelukkig zijn er ook genoeg eerlijke verkopers, kopers die wel een realistisch budget hebben en leuke paarden :D

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 12:42

Lieve mensen, laat ik voorop stellen dat ik heel dankbaar ben voor de mensen die mij lieve berichten hebben gestuurd en steunbetuigingen. Ook die mij hulp hebben aangeboden en met mij mee denken! ❤️

Daarnaast ben ik helemaal niet perse uit op een rechtszaak maar hulp om te kijken of ik met dit paard nog ergens kan komen ondanks alles. Intentie is ook niet om hem te verkopen, grasmaaier te laten zijn, inslapen of terug te brengen (zeker niet naar deze dame in kwestie).

Speculaties over mijn transparantie, onervarenheid, lage budget, onkunde en weet ik het wat allemaal zijn allemaal irrelevant en niet waar. Ik vind het ook niet nodig om mezelf te moeten gaan verdedigen in deze situatie. Al die negativiteit kan ik echt niet gebruiken en schieten we ook niets mee op!

Nogmaals ik ben een half jaar van mijn leven kwijt geweest door elke dag op bed te moeten liggen met vreselijke pijn, niet voor m’n kind kunnen zorgen, niet naar m’n paard kunnen, geen huishouden doen etc etc en volledig afhankelijk van anderen ben geweest. Alleen omdat een blijkbaar beruchte handelaar foute paarden verkoopt en ik er helaas ben ingetrapt ondanks dat ik alles gedaan heb wat ik normaal ook doe bij de koop van een paard. Dus; keuren, koopcontract, proeftijd, meerdere malen wezen kijken, proefrijden etcetera! Nogmaals IK vind dat ik alles heb gedaan om een eerlijke koop te volkrijgen, als je daar een andere mening over hebt mag; maar stop aub met aannames doen en speculeren. Het is überhaupt schandalig dat je tegenwoordig elke vezel moet laten natrekken en je niet meer iemand kunt geloven op z’n woord.

Nogmaals ik vroeg om geen haat en het lief te houden dus bij voorbaat dank!

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:46

Flowie30 schreef:
Lieve mensen, laat ik voorop stellen dat ik heel dankbaar ben voor de mensen die mij lieve berichten hebben gestuurd en steunbetuigingen. Ook die mij hulp hebben aangeboden en met mij mee denken!

Daarnaast ben ik helemaal niet perse uit op een rechtszaak maar hulp om te kijken of ik met dit paard nog ergens kan komen ondanks alles. Intentie is ook niet om hem te verkopen, grasmaaier te laten zijn, inslapen of terug te brengen (zeker niet naar deze dame in kwestie).

Speculaties over mijn transparantie, onervarenheid, lage budget, onkunde en weet ik het wat allemaal zijn allemaal irrelevant en niet waar. Ik vind het ook niet nodig om mezelf te moeten gaan verdedigen in deze situatie. Nogmaals ik ben een half jaar van mijn leven kwijt geweest door elke dag op bed te moeten liggen met vreselijke pijn, niet voor m’n kind kunnen zorgen, niet naar m’n paard kunnen, geen huishouden doen etc etc en volledig afhankelijk van anderen ben geweest. Alleen omdat een blijkbaar beruchte handelaar foute paarden verkoopt en ik er helaas ben ingetrapt ondanks dat ik alles gedaan heb wat ik normaal ook doe bij de koop van een paard. Dus; keuren, koopcontract, proeftijd, vooronderzoek, meerdere malen wezen kijken, proefrijden etcetera! Nogmaals IK vind dat ik alles heb gedaan om een eerlijke koop te volkrijgen, als je daar een andere mening over hebt mag; maar stop aub met aannames doen en speculeren.

Nogmaals ik vroeg om geen haat en het lief te houden dus bij voorbaat dank!



Jij hoeft je echt niet te verantwoorden hier tegenover wat moraalridders. Ik ken je verhaal inmiddels en er zijn een aantal dingen gebeurd waar niet alleen een leek in zou trappen. Op naar een nieuw avontuur en weg van deze negatieve zooi!

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 12:48

Axel_Valerie schreef:
Flowie30 schreef:
Lieve mensen, laat ik voorop stellen dat ik heel dankbaar ben voor de mensen die mij lieve berichten hebben gestuurd en steunbetuigingen. Ook die mij hulp hebben aangeboden en met mij mee denken!

Daarnaast ben ik helemaal niet perse uit op een rechtszaak maar hulp om te kijken of ik met dit paard nog ergens kan komen ondanks alles. Intentie is ook niet om hem te verkopen, grasmaaier te laten zijn, inslapen of terug te brengen (zeker niet naar deze dame in kwestie).

Speculaties over mijn transparantie, onervarenheid, lage budget, onkunde en weet ik het wat allemaal zijn allemaal irrelevant en niet waar. Ik vind het ook niet nodig om mezelf te moeten gaan verdedigen in deze situatie. Nogmaals ik ben een half jaar van mijn leven kwijt geweest door elke dag op bed te moeten liggen met vreselijke pijn, niet voor m’n kind kunnen zorgen, niet naar m’n paard kunnen, geen huishouden doen etc etc en volledig afhankelijk van anderen ben geweest. Alleen omdat een blijkbaar beruchte handelaar foute paarden verkoopt en ik er helaas ben ingetrapt ondanks dat ik alles gedaan heb wat ik normaal ook doe bij de koop van een paard. Dus; keuren, koopcontract, proeftijd, vooronderzoek, meerdere malen wezen kijken, proefrijden etcetera! Nogmaals IK vind dat ik alles heb gedaan om een eerlijke koop te volkrijgen, als je daar een andere mening over hebt mag; maar stop aub met aannames doen en speculeren.

Nogmaals ik vroeg om geen haat en het lief te houden dus bij voorbaat dank!



Jij hoeft je echt niet te verantwoorden hier tegenover wat moraalridders. Ik ken je verhaal inmiddels en er zijn een aantal dingen gebeurd waar niet alleen een leek in zou trappen. Op naar een nieuw avontuur en weg van deze negatieve zooi!


Zo blij dat er mensen zoals jij zijn ❤️

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:10

Charmaine schreef:
Er lopen zat topics op Bokt over het aankopen of verkopen van paarden. En de do's en don'ts daar bij. Even zoekfunctie gebruiken....

Ts ik hoop voor jou dat je dit opgelost krijgt. Probeer het vooral zakelijk in te stekrn en emotie uit te schakelen als de beste optie ontbinding van de koop blijkt te zijn.

Vandaar het wellicht handiger is een centraal topic daarvoor te hebben :)

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:11

Foute Handelaren/ verkopers worden steeds gladder.
Smerig hoor

Lieser
Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:29

StalNollie schreef:
Lieser ik zie de oproepjes steeds meer voorbij komen op facebook en zie daar dan ook mensen op reageren met pony's waarbij ik al rode vlaggen aan kan hangen. Het zijn vaak de lage prijsklasse pony's. (Ik zeg vaak en dus niet altijd.... Voordat iemand weer woorden verdraaid )

Maar waar lees je dan welk (laag?) bedrag TS heeft betaald voor dit paard? Ik zie het nergens staan.

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:33

Lieser schreef:
Maar waar lees je dan welk (laag?) bedrag TS heeft betaald voor dit paard? Ik zie het nergens staan.


Plus dat is ook helemaal niet relevant. Ook voor 100 euro hoef je geen paard te kopen met een verkeerde omschrijving erbij waardoor je met een tijdelijke dwarsleasie komt te zitten..

N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:52

Stilletjes meegelezen in dit topic , heb er wel een mening over in de zin dat ik deze situatie vreselijk vind voor haar en ook het paard.
Tips heb ik niet maar wil de TS wel graag beterschap wensen en hoop op een bevredigende oplossing :knuffel:

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:29

Popstra schreef:
Charmaine schreef:
Er lopen zat topics op Bokt over het aankopen of verkopen van paarden. En de do's en don'ts daar bij. Even zoekfunctie gebruiken....

Ts ik hoop voor jou dat je dit opgelost krijgt. Probeer het vooral zakelijk in te stekrn en emotie uit te schakelen als de beste optie ontbinding van de koop blijkt te zijn.

Vandaar het wellicht handiger is een centraal topic daarvoor te hebben :)


Dat centrale topic is er, in mijn beleving dan toch ieder geval...Deze bijvoorbeeld [PP] Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2 Of deze: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:12

Hmm das niet echt over oplichters oid. Maar goed, soms moet je zo opletten. Heb zelf mijn oude merrie verkocht voor weinig voor een fijn huisje. Had artrose in si maar nooit kreupel geweest. Alleen niet goed op buigproef. Diegene aan wie ik haar verkocht was een goede kennis van me bij wie ik jaren over de vloer kwam.

Niet veel later, de eerste via bokt die 10k betaald had (dat was toen nog echt hogere prijsklasse) die heeft de geld terug gekregen. Iets later op m’n werk telefoon van iemand die het niet vertrouwde want die kennis van me had verteld dat ik terminaal was en ze geen contact op mochten nemen want dat zou me teveel stress opleveren. En daarna was ik dr kwijt en ben ik pas na jaren gebeld door de manege waar ze stond omdat ze mijn verhaal tegen waren gekomen op bokt.

Mensen gaan zo enorm stiekem te werk. Ze had er ineens een positieve keuring bij enz. Dit was gewoon niet mogelijk, echt gewoon niet en toch had ze het voor elkaar.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:10

Ik bedoel een centraal topic over oplichters. Net zoals het topic over Droes meldingen

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:17

Popstra schreef:
Ik bedoel een centraal topic over oplichters. Net zoals het topic over Droes meldingen


Oh zo. :+ Ik dacht dat je bedoelde over waar je op moet letten bij aankoop. Daar worden in beide topics veel tips over gegeven. Sommige handelstallen komen ook wel eens langs wat voor ervaringen er mee zijn.

Een topic met een zwarte lijst van malafide handelsstallen zal wel niet mogen :+

Vervelende is dat dit type handelaren eigenlijk vogelvrij zijn en zonder noemenswaardige consequenties hun gang kunnen gaan. Zeker in de wat lagere prijsklasse weegt het investeren in een rechtsgang en aanhouden van het paard vaak niet op tegen het retour krijgen van aankoopbedrag. En zoals hier ook, emotionele betrokkenheid bij het dier waardoor men het dier ook vaak niet terug wil sturen naar de slechte vorige eigenaar. Omdat die m over het algemeen aan de volgende verkoopt....

leonie87

Berichten: 4466
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:44

Ik heb alleen de posts van TS gelezen maar Ts, ik zou toch echt naar rechtsbijstand gaan en proberen het paard terug te brengen/ een flinke schade vergoeding te eisen...

Ik snap dat je toch een band op bouwt, en dat doet zeer, is niet leuk. Maar het zou echt mijn advies zijn dat ik je van harte zou aanbevelen gezien jou verhaal.
We willen allemaal het beste voor ons dier, en dat is ook precies waarom deze mevrouw er steeds mee weg komt.

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst in ieder geval!

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:40

Een hele goede vriendin van mij is iets soortgelijks overkomen. Is een hele bak ellende te weten gekomen en heeft het paard in laten slapen en daarna een rechtzaak aangespannen en ook gewonnen.

Paard was meerdere keren afgekeurd en zij kreeg een positief aankoopadvies. Helaas gebeurt het meer dan je denkt.

Ik wil je veel sterkte wensen en neem vooral de beslissing waar jij achter staat.

Nikass

Berichten: 16726
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:49

Gaat Alberto het uitzenden?

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:58

gr_roos schreef:
Een hele goede vriendin van mij is iets soortgelijks overkomen. Is een hele bak ellende te weten gekomen en heeft het paard in laten slapen en daarna een rechtzaak aangespannen en ook gewonnen.

Paard was meerdere keren afgekeurd en zij kreeg een positief aankoopadvies. Helaas gebeurt het meer dan je denkt.

Ik wil je veel sterkte wensen en neem vooral de beslissing waar jij achter staat.

Meestal is het zo dat je, als je een rechtszaak wil beginnen, het paard al die tijd moet houden. Aangezien een rechtszaak wel een jaar of meer kan duren is dat geen aantrekkelijk vooruitzicht en houdt mensen af van een rechtszaak. Het paard eerst in laten slapen en vervolgens een rechtszaak beginnen, dat heb ik nog nooit gehoord.

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:31

Het lijkt me dat dat wel moet kunnen als het paard echt aantoonbaar pijn lijdt.

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:45

anjali schreef:
Meestal is het zo dat je, als je een rechtszaak wil beginnen, het paard al die tijd moet houden. Aangezien een rechtszaak wel een jaar of meer kan duren is dat geen aantrekkelijk vooruitzicht en houdt mensen af van een rechtszaak. Het paard eerst in laten slapen en vervolgens een rechtszaak beginnen, dat heb ik nog nooit gehoord.



Toch is het zo. Ik ken deze casus namelijk ook. En dat is toch echt wat er gebeurd is.

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:46

pmarena schreef:
Het lijkt me dat dat wel moet kunnen als het paard echt aantoonbaar pijn lijdt.



Dat is inderdaad het geval geweest in deze zaak.