Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:54

nevica schreef:
Haar verloren vertrouwen is sowieso al terecht want er is iets verzwegen. Het gaat om een trailer, daar hoor je niks over te verzwijgen / vergeten te vertellen. Je vervoert er een dier in. Dat andere goede ervaringen hebben betekent niet dat TS dit maar moet accepteren want hoe je het ook went of keert, dit specifieke geval is niet netjes gegaan.



en wie zegt dat TS ons de waarheid verteld? Misschien is Berend nu wel de Victim in dit verhaal, hey wij weten het niet he

Lithya

Berichten: 2522
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:57

josalt130 schreef:
Via een tussenpersoon van Brouwer trailers heb ik een Ifor Williams HBX506 gekocht. De trailer is 2 jaar oud en zou nagenoeg geen gebruikerssporen hebben.


TS, dat de trailer 2 jaar oud is en nagenoeg geen gebruikerssporen zou hebben, is dit gezegd door de tussenpersoon? Wellicht lees ik het verkeerd, maar dat is hoe ik de opening van je post lees.

Biebz

Berichten: 5534
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:28

karrij schreef:
Victim blaming?? Ha, is zij wel Victim??
Sorry ik geloof echt niet iedereen gelijk meer. Ik neem niet alles gelijk maar voor waarheid aan! Hoor en wederhoor!

Zoals Ibbel zegt , vele zijn wel zeer tevreden over Berend, de man schijnt op vakantie te zijn(is ook door meerdere gezegd)

en nee, ik heb geen aandelen bij Berend :+


Ergens snap ik ts wel.
Je hebt een klacht dus dit communiceer je.
Je bent bent niet tevreden over de geboden oplossen dus vraagt verder hoe of wat.
Vervolgens krijg je geen reactie meer.
Dan zou ik ook gaan twijfelen en op internet zoeken naar eventuele ervaringen van anderen.

Ts moet hier pas lezen dat hij op vakantie is en daardoor dus waarschijnlijk niet reageert momenteel. Als jij dat niet weet zou ik ook gaan wantrouwen.


Ts, hopelijk wordt het snel opgelost!

Dreamboy

Berichten: 2485
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:47

Ik heb geen ervaring met Brouwer of met Berend maar ik kan me niet voorstellen dat een zo goed bekend staand bedrijf zijn goede naam ter grabbel gaat gooien door een onveilige trailer te verkopen. Het zelfde geldt voor de tussen persoon die ook als zeer betrouwbaar te boek staat.

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:03

Ik sluit me bij Biebz aan
Ik vind het terecht dat ts hier op bokt vragen stelt. Ik neem aan dat niemand gebreken aan een trailer oké zou vinden. Om informatie over een bedrijf te krijgen is rondvragen niet verkeerd. Dit gaat om veel geld en veiligheid van je paard. Ik vind niet dat ts Brouwer zwart maakt. Elke goede “trailerboer” of wie dan ook, kan soms fout zitten. Soms lijkt het op bokt wel dat er geen vervelende ervaringen mogen zijn met een stal/persoon/bedrijf. De berichten die volgen gaan over verdediging van het bedrijf. Of de ts liegt. Ook mindere ervaring mogen besproken worden toch?! Wij zijn niet van de waarheidspolitie. We geven elkaar tips om elkaar verder te helpen.

Een forum is juist een plek om ervaringen, ideeën en informatie uit te wisselen. Uiteraard met respect.

robert45
Berichten: 2873
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:47

nevica schreef:
Haar verloren vertrouwen is sowieso al terecht want er is iets verzwegen. Het gaat om een trailer, daar hoor je niks over te verzwijgen / vergeten te vertellen. Je vervoert er een dier in. Dat andere goede ervaringen hebben betekent niet dat TS dit maar moet accepteren want hoe je het ook went of keert, dit specifieke geval is niet netjes gegaan.


Dat is maar de vraag of er iets verzwegen is, Was jij bij de aankoop van de trailer?

Niemand hier was erbij en we weten dus ook niet wat er precies gevraagd is en precies aan antwoord gegeven is.

Dat er iemand is met juridische kennis die haar heeft geadviseerd om het niet te accepteren dat is vrij logisch. Het is die mensen hun werk om processen te voeren. Daar leven ze immers van.

robert45
Berichten: 2873
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:49

Dreamboy schreef:
Ik heb geen ervaring met Brouwer of met Berend maar ik kan me niet voorstellen dat een zo goed bekend staand bedrijf zijn goede naam ter grabbel gaat gooien door een onveilige trailer te verkopen. Het zelfde geldt voor de tussen persoon die ook als zeer betrouwbaar te boek staat.


Wat is er precies onveilig aan een dakreparatie?

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:21

Rizette schreef:
Nou even van de andere kant bekeken. Speciaal lid geworden van Bokt om Brouwer hier te bespreken? Kan me voorstellen dat je anders moeilijk ontevreden klanten vindt , dat wel. Voor mij is hier zo geen zinnig woord over te zeggen. Daarvoor mist er teveel info. Want jij hebt een trailer ingeruild. Wij zien die niet, wij zien deze trailer niet die je nu hebt maar moeten jou op jouw woord geloven dat alles wat jij stelt klopt. Misschien heeft Brouwer wel heel veel geld voor jouw trailer oude trailer en was jij daardoor geneigd bij hem te kopen. (Heb je zelf wel alle gebreken aan jouw ouder trailer genoemd bij inruil?) En zou je nu even de trailer terug doen dan zou dat voor jou dan heel interessant kunnen zijn omdat je nergens die prijs voor jouw oude trailer zou kunnen krijgen toch? Op het moment dat jij bijbetaald voor een trailer kan het heel goed zijn dat er voor jouw trailer veel te veel geld wordt gegeven in verhouding met andere trailers van zelfde merk en leeftijd en staat. Dat wordt dan wel een ingewikkelde zaak als jouw trailer weg is en jij wilt hiermee jouw gelijk halen. Overigens hebben wij zelf handel gedaan met hem en ik ken meerdere mensen die een trailer van hem hebben en allemaal tevreden zijn. Er zijn niet veel adressen waar je zo netjes wordt behandeld als daar. Vandaar dat het mij ook tegenstaat hoe je het hier brengt omdat je zelf een inruiler had. Had je die niet gehad en regelrecht van Brouwer gekocht en niet via Brasser dan had ik mij er nog iets bij voor kunnen stellen. Nu is het maar net hoe je de cijfers brengt , nou ja cijfers zijn er dus ook niet bekend. Het dan zou dan in dit geval een fijne bijkomstigheid kunnen zijn om de trailer terug te doen. Nu hebben wij hier ook geen idee wanneer jouw trailer precies gekocht is , wanneer geleverd, wanneer een klant ingediend en wanneer nog niets terug gehoord?


Wel hilarisch, eerst begin je je bericht dat je het niet wil aannemen omdat dit één kant van het verhaal is.
Om vervolgens je bericht vol met (bizarre) tropische mogelijkheden te gooien :').
Dat jij en vele goede ervaringen hebben maakt niet dat iemand geen slechte ervaring mag hebben en delen toch?


Ontopic: je koopt via een tussenpersoon. Die kan wel zeggen ik wil er niet tussen zitten, maar dat had hij in de eerste plaats geen tussenpersoon moeten willen zijn. Wel de lusten maar niet de lasten…

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:22

Dat wou ik net vragen, er hoeft toch niet per sé een ongeluk mee gebeurd te zijn om een paard met z'n hoofd door het dak te laten gaan? Kan me een topic van KBK herinneren waar haar trekpaard gewoon in een stilstaande trailer het dak eraf duwde, niet eens in paniek oid.. Nieuw dak en hoppa klaar, zou ik denken, een IFor Williams is toch wel een héél stevig model trailer, als er iets mee gebeurd was dat de stevigheid van de trailer aangetast had, zou je dat toch aan andere delen ervan ook moeten merken?

Daarbij, is niet gewoon de tussenpersoon de verkoper in dit geheel? Daar heb je hem toch gekocht?

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:26

_l_amanda_l_ schreef:
Dat wou ik net vragen, er hoeft toch niet per sé een ongeluk mee gebeurd te zijn om een paard met z'n hoofd door het dak te laten gaan? Kan me een topic van KBK herinneren waar haar trekpaard gewoon in een stilstaande trailer het dak eraf duwde, niet eens in paniek oid.. Nieuw dak en hoppa klaar, zou ik denken, een IFor Williams is toch wel een héél stevig model trailer, als er iets mee gebeurd was dat de stevigheid van de trailer aangetast had, zou je dat toch aan andere delen ervan ook moeten merken?

Daarbij, is niet gewoon de tussenpersoon de verkoper in dit geheel? Daar heb je hem toch gekocht?


Maar ik snap de TS wel dat als je niet exact weet wat er gebeurd is, dat je dan je vertrouwen in de trailer kwijt bent.
Daarnaast zou ik de verkoper nu ook niet meer volledig op het woord vertrouwen en zelf van de trailer af willen. Dan koop ik liever een zonder een verhaal.

Dreamboy

Berichten: 2485
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:55

robert45 schreef:
Dreamboy schreef:
Ik heb geen ervaring met Brouwer of met Berend maar ik kan me niet voorstellen dat een zo goed bekend staand bedrijf zijn goede naam ter grabbel gaat gooien door een onveilige trailer te verkopen. Het zelfde geldt voor de tussen persoon die ook als zeer betrouwbaar te boek staat.


Wat is er precies onveilig aan een dakreparatie?


Dat moet je niet aan mij vragen. Ik reageer ook alleen maar op wat ik lees.

karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 13:52

Zie dat de tekst van de kop al is aangepast

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 15:03

Lekker dan dat de tussenpersoon zijn handen er vanaf trekt. Die zou het juist voor jou op moeten lossen. Zegt mij dat die tussenpersoon niet helemaal eerlijk zal zijn geweest.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 15:21

Oh wauw, wat een sneu verloop van dit topic zeg. Alsof iemand geen recht heeft om zijn of haar ervaring te delen.

Hier ook iemand met alleen maar goede ervaringen met Berend, maar kan mij voorstellen dat dit wel echt even een domper is en ook ik zou de hele trailer beslist niet meer willen in zo'n geval.

TS: ik zou een advocaat in de arm nemen. Niet om ruzie te zoeken, maar gewoon om te weten wat mijn rechten zijn en een goede oplossing voor mij te vinden.

karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:31

Sunnda schreef:
Oh wauw, wat een sneu verloop van dit topic zeg. Alsof iemand geen recht heeft om zijn of haar ervaring te delen.

Hier ook iemand met alleen maar goede ervaringen met Berend, maar kan mij voorstellen dat dit wel echt even een domper is en ook ik zou de hele trailer beslist niet meer willen in zo'n geval.

TS: ik zou een advocaat in de arm nemen. Niet om ruzie te zoeken, maar gewoon om te weten wat mijn rechten zijn en een goede oplossing voor mij te vinden.



Tuurlijk heeft iemand het recht om te vragen of er nog meer ervaringen zijn naar iemand of een bedrijf, maar als je van meerdere mensen te horen krijgt om contact met , in dit geval Berend , op te nemen, doe dat dan!

Maar inmiddels is er al een slechte review op Google gezet en is de kop van deze topic ook al aangepast!

en waarom moeten we gelijk het verhaal van TS geloven? Ik en een heleboel mensen hier kennen Berend en niemand heeft slechte of gekke verhalen.
Sorry maar in deze neem ik het voor Berend op, het is geen slechte verkoper he en zo word hij nu wel neer gezet!

en dan een advocaat in de armen nemen???Kom op zeg!

Biebz

Berichten: 5534
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:39

karrij schreef:
Sunnda schreef:
Oh wauw, wat een sneu verloop van dit topic zeg. Alsof iemand geen recht heeft om zijn of haar ervaring te delen.

Hier ook iemand met alleen maar goede ervaringen met Berend, maar kan mij voorstellen dat dit wel echt even een domper is en ook ik zou de hele trailer beslist niet meer willen in zo'n geval.

TS: ik zou een advocaat in de arm nemen. Niet om ruzie te zoeken, maar gewoon om te weten wat mijn rechten zijn en een goede oplossing voor mij te vinden.



Tuurlijk heeft iemand het recht om te vragen of er nog meer ervaringen zijn naar iemand of een bedrijf, maar als je van meerdere mensen te horen krijgt om contact met , in dit geval Berend , op te nemen, doe dat dan!

Volgens mij probeert te dat, maar krijgt geen reactie. Vandaar dat ze ervaring vraagt. Niks mis mee lijkt mij?
karrij schreef:
Maar inmiddels is er al een slechte review op Google gezet en is de kop van deze topic ook al aangepast!

De review op google is al een week oud, dus staat er al even. Ik vermoed dat ts nog meer probeerde te doen om in contact te komen/ervaringen te zoeken.
Ik had niet meegekregen dat de kop eerst anders was.
karrij schreef:
en waarom moeten we gelijk het verhaal van TS geloven? Ik en een heleboel mensen hier kennen Berend en niemand heeft slechte of gekke verhalen.
Sorry maar in deze neem ik het voor Berend op, het is geen slechte verkoper he en zo word hij nu wel neer gezet!

en dan een advocaat in de armen nemen???Kom op zeg!


Het komt op mij zeker niet over alsof hij een slechte verkoper is! Dat maak jij ervan.
Ik lees dit gewoon als een ervaring en iemand die hulp zoekt om tot een oplossing te komen omdat er misschien een miscommunicatie heeft plaats gevonden? Zeker nu je hier ook de ervaringen van anderen leest.

Ik denk dat ts nu even moet afwachten tot hij terug is van vakantie en dan zal er vast contact opgenomen worden.

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:53

Ts heeft contact opgenomen en nu al 10 dagen niks meer gehoord.

Ik zou flink balen als ik erachter zou komen dat zo’n reparatie is uitgevoerd zonder dit te zeggen en ook zonder de prijs daarop aan te passen. Als je dan ook niks meer hoort…

Juridisch advies inwinnen is toch niet raar?
Zij kunnen zeggen of er grond is om de koop te ontbinden of dat ze de verkoper de kans moet geven om het op te lossen. Dat heeft hij zoals ik het lees al aangeboden (nieuw dak).

Koekie73

Berichten: 2694
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 17:03

Oh ik zou er ook niet blij mee zijn hoor, al ben ik dus heel positief over Berend. Mijn ervaring is juist dat hij zaken snel en correct oplost.

Maar ik snap heel goed dat TS niet happy is, doordat haar niet verteld is dat het dak een reparatie heeft gehad en dat er nu verder niet wordt gereageerd.
Ik denk echter dat als je Berend belt als hij er weer is, alles prima wordt opgelost.

Wat ik vooral erg apart vind, is dat Brasser zijn handen er vanaf trekt.

miereneter

Berichten: 2598
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 17:13

karrij schreef:
Victim blaming?? Ha, is zij wel Victim??
Sorry ik geloof echt niet iedereen gelijk meer. Ik neem niet alles gelijk maar voor waarheid aan! Hoor en wederhoor!

Zoals Ibbel zegt , vele zijn wel zeer tevreden over Berend, de man schijnt op vakantie te zijn(is ook door meerdere gezegd)

en nee, ik heb geen aandelen bij Berend :+


Gaat het goed met je, Karrij? Jij insinueert dat TS onterecht klaagt en dat haar verhaal niet klopt. In dit geval echt wel victim blaming. Ik vind dat TS haar verhaal vrij neutraal heeft neergezet en netjes blijft.

Sorry TS, ik heb geen juridische kennis om je verder te helpen, maar moest dit even kwijt. Gezien de vele goede ervaringen hoop ik toch dat je er met de verkoper nog goed uitkomt!

karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 17:37

miereneter schreef:
karrij schreef:
Victim blaming?? Ha, is zij wel Victim??
Sorry ik geloof echt niet iedereen gelijk meer. Ik neem niet alles gelijk maar voor waarheid aan! Hoor en wederhoor!

Zoals Ibbel zegt , vele zijn wel zeer tevreden over Berend, de man schijnt op vakantie te zijn(is ook door meerdere gezegd)

en nee, ik heb geen aandelen bij Berend :+


Gaat het goed met je, Karrij? Jij insinueert dat TS onterecht klaagt en dat haar verhaal niet klopt. In dit geval echt wel victim blaming. Ik vind dat TS haar verhaal vrij neutraal heeft neergezet en netjes blijft.

Sorry TS, ik heb geen juridische kennis om je verder te helpen, maar moest dit even kwijt. Gezien de vele goede ervaringen hoop ik toch dat je er met de verkoper nog goed uitkomt!


Met mij gaat het helemaal prima! Maar kom op victim blaming, mijn hemeltjelief, slachtoffer?? Kom op zeg!

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 17:49

Karrij, ik vind dat je een beetje overdrijft. :o
Ook goede ondernemers maken fouten. Maar iedereen mag zijn ervaring delen, ook als die niet goed is. Als ik een issue op 4 juli aankaart en op 30 juli is het nog niet naar wens opgelost, zou ik ook niet zo positief meer zijn. Een goede ondernemer zal erkennen dat er daar een misstap is gebeurd, excuses aanbieden en naar een gewenste oplossing voor beide partijen zoeken.

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 18:10

Dus omdat veel mensen een goede ervaring hebben mag TS niet balen? Ik vind haar nog heel netjes reageren hoor, want je koopt een trailer, die blijkt niet zo netjes te zijn als beweerd en hier op bokt krijg je gelijk weet ik veel over je heen? Ze heeft het geprobeerd op te lossen, is niet gelukt, en nee ik zou ook geen genoegen nemen met reparatie. Gewoon netjes geld terug geven en excuses dat het niet vernoemd is, het is niet een ontbrekend losbreekremkabeltje ofzo…

Nielojram

Berichten: 7855
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:04

Ik snap de TS ook.

Alle geschetste situaties alhier met een paard wat met zijn hoofd door het dak gaat, vergoelijken de situatie hoe het is ontstaan.
Als dat zo is geweest, waarom heeft de trailer-boer dat verhaal niet verteld?

Je wil je klant toch vertrouwen geven in wat men koopt?

Zeker zoals ik hier lees hoe geliefd Berend is.

prompter

Berichten: 11282
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:08

De trailerboer heeft het wel gemeld toen TS hem gebeld had als ik het goed begrijp, maar de tussenpersoon die de trailer in eerste instantie aan TS heeft verkocht heeft het niet gemeld, maar die trekt zich nu terug. Ik vind de rol van de tussenpersoon wel dubieus in dit geval.

miereneter

Berichten: 2598
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:29

karrij schreef:
Met mij gaat het helemaal prima! Maar kom op victim blaming, mijn hemeltjelief, slachtoffer?? Kom op zeg!


Ja, je gaat nu lekker door over dat ene woord. Blijft het geval dat jij op hoge toon verkondigde dat TS vast niet te vertrouwen was. Want jij had een goede ervaring. En dat slaat dus nergens op. Zelfs de beste verkoper kan eens een fout maken, of in dit geval misschien de tussenpersoon. En dat moet je dan op correcte wijze oplossen. Niet naar de TS wijzen.