Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 17:13

Caira schreef:
Ik snap TS helemaal, zoiets verzwijg je toch niet? Ik zou me ook niet ok voelen bij herstellen, het vertrouwen is toch weg.

Ja, mee eens. Je gaat je dan toch afvragen of er niet ook een been door de vloer is gegaan, of zo.

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 18:45

Het is inderdaad de vraag wat de reden is dat het paard met zo'n vaart met zijn hoofd omhoog is gekomen (ongeval?) en of er niet meer schade is verzwegen. Bovendien weet ik of het een nieuw of tweedehands dak gaat worden, of het kundig en onder garantie gaat gebeuren.

Mijn vertrouwen is weg en mijn voorkeur is een paar duizend euro meer uitgeven voor een nieuwe zonder verhaal. Dan kan ik deze ook met een gerust hart verkopen als ik hem later wil doorverkopen.

Desi_2409

Berichten: 902
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:12

Geef het even de tijd, Berend kennende lost hij het vast netjes op. Het is nu lastig dat hij op vakantie is.

Koekie73

Berichten: 2694
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:14

Eens met Desi. Berend heeft zaken bij mij ook altijd netjes en in overleg opgelost.

Brainless

Berichten: 29767
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 20:11

Je kan ook hem na laten kijken door een andere verkoper/dealer?
Als het echt alleen het dak is, is laten vervangen een prima oplossing.

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 23:07

Ik ben hier sinds 4 juli mee bezig en sindsdien zijn ze op de hoogte. Berend heeft zelf de keuze gemaakt om mij niet op de hoogte te brengen van zijn vakantie en het niet voordien op te lossen. Bovendien zit ik reeds 3 weken zonder trailer en zonder vervangend exemplaar.

Ik heb inmiddels iemand gesproken met uitvoerige juridische kennis en geeft aan dat ik alleen een volledig gelijkwaardige trailer (of beter) zonder schade moet accepteren of de koop ongedaan laten maken. Een trailer met een schadehistorie kan later problemen geven en is minder waard bij toekomstige verkoop.

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 23:14

ik zou het officieel aan gaan pakken ze op papier in gebreken gaan stellen.

Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 00:14

Misschien is het voor jezelf handiger om die discussie offline te voeren.
Het is maar een tip.
Juridische bijstand heb je en focus je daar op.
Bovendien is alles in de post ook te herleiden naar jou. Ik kan zo vinden hoe je heet. Aangezien Berend echt geen onbekende is in de paardenwereld weet die deze discussie zo te vinden of zal worden getipt.
Niet handig voor een oplossing lijkt mij eerder olie op het vuur.

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 01:12

Nou even van de andere kant bekeken. Speciaal lid geworden van Bokt om Brouwer hier te bespreken? Kan me voorstellen dat je anders moeilijk ontevreden klanten vindt , dat wel. Voor mij is hier zo geen zinnig woord over te zeggen. Daarvoor mist er teveel info. Want jij hebt een trailer ingeruild. Wij zien die niet, wij zien deze trailer niet die je nu hebt maar moeten jou op jouw woord geloven dat alles wat jij stelt klopt. Misschien heeft Brouwer wel heel veel geld voor jouw trailer oude trailer en was jij daardoor geneigd bij hem te kopen. (Heb je zelf wel alle gebreken aan jouw ouder trailer genoemd bij inruil?) En zou je nu even de trailer terug doen dan zou dat voor jou dan heel interessant kunnen zijn omdat je nergens die prijs voor jouw oude trailer zou kunnen krijgen toch? Op het moment dat jij bijbetaald voor een trailer kan het heel goed zijn dat er voor jouw trailer veel te veel geld wordt gegeven in verhouding met andere trailers van zelfde merk en leeftijd en staat. Dat wordt dan wel een ingewikkelde zaak als jouw trailer weg is en jij wilt hiermee jouw gelijk halen. Overigens hebben wij zelf handel gedaan met hem en ik ken meerdere mensen die een trailer van hem hebben en allemaal tevreden zijn. Er zijn niet veel adressen waar je zo netjes wordt behandeld als daar. Vandaar dat het mij ook tegenstaat hoe je het hier brengt omdat je zelf een inruiler had. Had je die niet gehad en regelrecht van Brouwer gekocht en niet via Brasser dan had ik mij er nog iets bij voor kunnen stellen. Nu is het maar net hoe je de cijfers brengt , nou ja cijfers zijn er dus ook niet bekend. Het dan zou dan in dit geval een fijne bijkomstigheid kunnen zijn om de trailer terug te doen. Nu hebben wij hier ook geen idee wanneer jouw trailer precies gekocht is , wanneer geleverd, wanneer een klant ingediend en wanneer nog niets terug gehoord?

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 06:13

Je kunt zien sinds wanneer iemand lid is op bokt en dat is niet sinds vandaag. Ik ben niet iemand met een sterke mening over veel onderwerpen, dus lees vaak mee i.p.v. te posten.
Met een gerust hart kan ik zeggen dat mijn trailer technisch in goede staat was en door mijn schoonvader nieuw is aangekocht. Daarnaast hebben zij een bedrijfsmatige aankoop en ben ik particulier. Tevens heb ik hem te koop zien staan voor meer dan de inruilwaarde. Uiteraard zijn er na 15 jaar gebruik genoeg gebruikssporen te vinden, maar dat doet niets af aan een trailer technisch goede trailer. Alleen deze had geen vooruitloop.
Uiteraard heb ik deze post geplaats om een bredere mening te vormen en wellicht mensen met eenzelfde probleem op te sporen, zodat ze mij kunnen aangeven hoe het op te lossen met deze partij.

Dolce_pony
Berichten: 70
Geregistreerd: 17-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 07:01

Tot nu toe altijd goede ervaring met brouwer gehad.

Als het zo is wat jij zegt, zou ik nog een keer normaal proberen op te lossen. En anders via de officiële weg.

En volgens mij is hij niet verplicht jou op de hoogte te stellen dat hij op vakantie is. Netjes is het natuurlijk wel om het even te vermelden.

karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:14

Ook ik neem het voor Berend op! kopen al jaaaaren onze trailers bij hem en ook voor onderhoud gaan we naar hen, nooit 1 probleem gehad!
Toen berend net verhuisd was naar Steenwijk en wij dachten dan gaan we voor onderhoud naar een "trailerboer"dichter bij ons in de buurt. Deze prutser heeft toen onze trailer verknald en verkeerde advies gegeven.

Wij zijn toen weer als de wiedeweerga weer naar Berend terug gegaan en gelijk een nieuwe trailer bij hem gekocht.

Ik ken zoveel mensen die hun trailer bij hem gekocht hebben en nog steeds in onderhoud en ik weet zeker dat iedereen tervreden is over hem! Toevallig hadden we het er pas geleden nog over bij onze rijvereniging.

Ik schrok daarom ook de kop van je topic! En heb dezelfde mening als Rizette.

Los het op met Berend en niet hier op Bokt!

Plukje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:26

Als ik een trailer nodig zou hebben, zou ik ook juist naar Berend gaan vanwege zijn fijne persoonlijkheid en goede naam, ook al is het een eind weg.

Dat neemt niet weg dat ik goed begrijp dat je hiervan baalt en graag een oplossing ziet waar jij je goed bij voelt. Hoe verliep de communicatie met Berend tot nu toe? Ik zou (na zijn vakantie) gewoon een face to face afspraak met hem maken. Samen rond de tafel gaan zitten en rustig bespreken wat je bezwaren zijn rondom een nieuw dak. Ik geloof echt in zijn welwillendheid om samen tot een oplossing te komen.

karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:31

Blij dat Berend hier zoveel bijval krijgt! Zo wordt je goede naam even te grabbel gegooid!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:34

karrij schreef:
Blij dat Berend hier zoveel bijval krijgt! Zo wordt je goede naam even te grabbel gegooid!

Nou, dat valt toch ook wel mee. De ervaring die TS heeft is gewoon niet zo goed. Het is toch ook raar dat er niet gemeld is dat er een paard door het dak is gegaan? Ik snap best dat TS daar een naar gevoel bij heeft.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:37

Even wachten tot die terugkomt van vakantie, dat word wel opgelost.

Normaal gesproken maakt een polyester reparatie het dak niet zwakker, dus er is vast iets mis gegaan.

karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:38

lees nu dat TS ook al een 1ster op google heeft gezet en haar hele verhaal!

prompter

Berichten: 11282
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:40

Terwijl er bij een tussenpersoon is gekocht en het nog opgelost kan worden? Niet netjes :n

karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:41

_San87_ schreef:
karrij schreef:
Blij dat Berend hier zoveel bijval krijgt! Zo wordt je goede naam even te grabbel gegooid!

Nou, dat valt toch ook wel mee. De ervaring die TS heeft is gewoon niet zo goed. Het is toch ook raar dat er niet gemeld is dat er een paard door het dak is gegaan? Ik snap best dat TS daar een naar gevoel bij heeft.


of misschien is dat wel vermeld en verteld TS ons dat niet, ik geloof niet gelijk iedereen meer }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:42

karrij schreef:
_San87_ schreef:

Nou, dat valt toch ook wel mee. De ervaring die TS heeft is gewoon niet zo goed. Het is toch ook raar dat er niet gemeld is dat er een paard door het dak is gegaan? Ik snap best dat TS daar een naar gevoel bij heeft.


of misschien is dat wel vermeld en verteld TS ons dat niet, ik geloof niet gelijk iedereen meer }>

Ok.

Daihyo

Berichten: 88103
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:50

Victim blaming noemen ze dit toch?
Ik kan me TS heel goed voor stellen. Je koopt een dure trailer, daarbij wordt verzwegen dat er een paard door het dak is gegaan en is gerepareerd. Hoe gaat een paard door het dak? Is de trailer betrokken bij een ongeluk? Is hij gewoon omhoog gekomen en er door heen geslagen (moet wel hard gegaan zijn dan, daar ga je bij een Ifor niet zomaar doorheen)? Kortom: wat is er met die trailer gebeurd? En waarom wordt daar geen antwoord op gegeven? Ik zou het vertrouwen ook niet meer hebben in de trailer en of mijn geld terug willen of voor hetzelfde bedrag een gelijkwaardige trailer in goede staat. Het is toch geen pakje boter wat je koopt en je liefste bezit staat er in.
Een goede verkoper moet dit gewoon op een goede manier oplossen. En dat mis ik nog wel even in dit verhaal. Dus ja, ik vind de vraag van TS echt wel terecht. Dit speelt al ruim 3 weken, er had inmiddels toch wel een nette en passende oplossing moeten zijn, via Brasser of Brouwer.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 30-07-23 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Berichten: 1040
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 08:57

karrij schreef:
lees nu dat TS ook al een 1ster op google heeft gezet en haar hele verhaal!


Oké, inspector gadget.

Echt compleet terecht dat TS dit topic opent. Helemaal eens met de woorden van Daihyo hierboven.

Ibbel

Berichten: 49240
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:02

TS vraagt of er meer mensen slechte ervaringen hebben. Het antwoord hier op bokt is nee. Misschien helpt dat om het verloren vertrouwen in Brouwer terug te krijgen.
Als hier 20 mensen zouden reageren met: "ja, ballentent, had je nooit wat moeten kopen" dan is dat verloren vertrouwen mogelijk wel terecht.
Nu iedereen die reageert zegt: "nee, goeie tent, gaan ze netjes oplossen, heus waar," wil TS misschien toch voor de geboden oplossing gaan.
Da's toch mooi?

nevica

Berichten: 1040
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:18

Haar verloren vertrouwen is sowieso al terecht want er is iets verzwegen. Het gaat om een trailer, daar hoor je niks over te verzwijgen / vergeten te vertellen. Je vervoert er een dier in. Dat andere goede ervaringen hebben betekent niet dat TS dit maar moet accepteren want hoe je het ook went of keert, dit specifieke geval is niet netjes gegaan.

karrij
Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:53

Victim blaming?? Ha, is zij wel Victim??
Sorry ik geloof echt niet iedereen gelijk meer. Ik neem niet alles gelijk maar voor waarheid aan! Hoor en wederhoor!

Zoals Ibbel zegt , vele zijn wel zeer tevreden over Berend, de man schijnt op vakantie te zijn(is ook door meerdere gezegd)

en nee, ik heb geen aandelen bij Berend :+