Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Ja
210 (33%)
Nee
411 (66%)

Totaal aantal stemmen: 621


Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:12

Ik heb mijn auto met trekhaak verkocht en een kleinere teruggekocht.
Scheelt enorm veel in de maandelijkse kosten.
Trailer heb ik nog wel, maar gebruikte hem nooit voor mijzelf.
Ik sta nu op een grote stal.
Als spoed aan de man is, is er vast wel iemand die kan helpen.
Ik ben teveel geld kwijt voor iets dat "misschien" ooit een keer gebruikt gaat worden.

prompter

Berichten: 11276
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:14

Ik heb mijn trailer verkocht, hier op stal zat mensen om me heen met vervoer mocht het nodig zijn, en hier ook voldoende uirijmogelijkheden.

Popstra
Berichten: 13849
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:16

ik heb nee ingevuld.
er van uitgaande je bij nood hulp krijgt als je op een pensionstal staat. Dat zeggende is het natuurlijk ook fijn je op een stal staat waar de pensionhouder een trailer in bezit heeft. dat vind ik wel een must eigenlijk. ook wanneer je ze thuis hebt staan dan moet je ook in bezit zijn van eigen vervoer
is er geen nood aan de man maar vervoer nodig voor uitje dan kun je tegenwoordig veel huren. ook kleine B wagentjes.

ben je wedstrijdruiter dan vind ik dat je zeker in het bezit moet zijn van eigen vervoer.
ik heb ze thuis en ben ook wedstrijd ruiter en in het bezit van een kleine B wagen alsook een 5 paards truck met living voor de langere reizen en verblijven. ik wil niet afhankelijk zijn van anderen.

Duhelo

Berichten: 28590
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:17

Ik heb wel een trailer omdat ik wil mobiel kunnen zijn naar een binnenpiste en of om te gaan lessen/ naar het bos te gaan rijden.

Op een stal met faciliteiten (minstens goede buitenpiste en wat uitrijmogelijkheden) zou ik dat geen must vinden.

DuoPenotti

Berichten: 30077
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:20

Citaat:
Als spoed aan de man is, is er vast wel iemand die kan helpen.

(niet persoonlijk bedoeld, maar dit lees ik dit wel veel)

ja vast.....
Iemand die er wel zijn geld voor opzij zet maar die dan niet zegt, stik maar in in breng je niet naar de kliniek. Want dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben dat een paard dan misschien dood gaat door mij.

Ja ik ben er misschien fel in op dit moment.
Maar dat is dan precies omdat het deze week hier aan de orde is geweest. :)

Kijk als je alles vooraf doorspreekt is dat natuurlijk helemaal anders :j
Maar als er dan iemand aan klopt met spoed... zeg dan maar eens nee.
Ik kan dat niet, terwijl ik dat wel liever zou doen, zeggen: zorg zelf maar voor je zooi, moeten wij ook!
Maar wij (en iedereen met een combinatie) heeft ook die kosten.
En als er wat is daarna.... dan ziet het maar opgelost te krijgen.

25 jaar terug eens gehad, met een bijna nieuwe trailer.
Ook spoedje. Daarna wel een stukje binnen in de trailer kapot.... nee dat was al.
Nee verdorie, dat was niet!!
Ik ging toen wekelijks op pad en paard toen stond muisstil. Plus wekelijks deed ik hem uit, er was niks.
Zit je dan met je hulpvaardigheid, ook bedankt.
En met spoedjes loop je niet vooraf samen de trailer na. Zodat ze niet zoiets kunnen flikken.

Moonlight17
Berichten: 2352
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:29

Ja ik vind het persoonlijk een must. Ik wil niet afhankelijk zijn van een ander in noodgevallen. Ik ben op stal de enige met een trailer en er zijn nog 10 paarden. Ik leen de mijne in ieder geval niet uit bij noodgevallen aan mijn stalgenoten, is ook bekend bij de staleigenaar.

Ik ben er zuinig op in mijn manier. Zorg dat hij ieder jaar weer op orde is ook al staat hij buiten. Ik heb te veel gezeur gezien dat mensen hem lenen en dan kapot terugbrengen en zeggen dat ze dat niet gedaan hebben. Jij wil je paard houden en geen trailer en auto met trekhaak kopen om geld te besparen, maar ik mag wel alle risico's lopen en mijn verdiende geld er voor in leveren. Nou dan ben je bij mij aan het verkeerde adres wel of geen noodgeval.

Jokonootje

Berichten: 4862
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:48

Ja ik vind het eigenlijk wel een must.
Meer omdat je dan niet afhankelijk bent van anderen als er iets is.
Mijn staleigenaar heeft er ook een staan en bij nood kunnen we m echt wel gebruiken maar ik vind het erg prettig als ik niet afhankelijk ben van een ander.
Trek auto's hebben we sowieso voor de deur staan. Ik heb mijn (honden)bus staan dus dat loopt wel los. Daarnaast wil ik ook graag elders op buitenrit kunnen of lessen volgen.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:50

Ik heb nooit een trailer gehad, maar wij hadden ook geen auto die kon trekken en beiden geen rijbewijs ervoor.

Wij stonden op stallingen waar Altijd wel iemand was wie kon rijden met een trailer, naast staleigenaar zelf al bv. en ik vond dat afhankelijk zijn ook niet zo erg, want dat was alleen in nood nodig geweest dus het is niet dat ik elke 2 weken of elke maand iemand moest vragen om te rijden ergens voor zeg maar. Dus ik zag het nut er niet zo van in dat we daar een nieuwe auto voor moesten hebben, trailer voor moesten aanschaffen etc. Ook omdat ik niet op wedstrijd ging en ook niet perse verder weg moest gaan om te rijden - ik heb hier in Zuid-Limburg altijd tal van mogelijkheden gehad om meteen vanaf stal heerlijk te kunnen buiten rijden ook namelijk.

Dus ik vind het zeker geen must afhankelijk van je situatie. In de jaren dat ik m'n paard heb gehad, heb ik op verhuizingen na geen enkele andere keer gebruik hoeven maken van een trailer bv. en die verhuizingen werden dan gereden door staleigenaren en een keer een toenmalige vriendin waar ik naar verhuisde, dus ik voelde het ook niet echt als iemand tot last zijn/afhankelijk zijn perse. Daar zou ik echt geen trailer hebben als must voor zien, voor de paar x dat ik het gebruikt heb. Dus; volledig afhankelijk van ieders situatie zou ik zeggen, of dat nu echt een must zou zijn ja of nee.

BoktVerlaten
Berichten: 435
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:57

Ik vind ook dat het er bij hoort. Het is wel heel makkelijk om er van uit te gaan dat je wel kunt lenen. Je kunt natuurlijk ook samen met iemand anders een trailer kopen en de kosten delen. Als je een paardentaxi in de directe omgeving hebt of je kunt huren van de stal, is dat een alternatief. Dan maak je gebruik van een commercieel alternatief. Maar er van uit gaan dat je wel kunt lenen van een andere paardenhouder, vind ik een beetje makkelijk. Die heeft geinvesteerd en heeft ook de afschrijving. Paarden kosten geld en alles wat er bij hoort ook. Dus ook de trailer kopen/huren

Marije_jiplover

Berichten: 25369
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:57

Als er nood aan de man is, is er in mijn ervaring altijd snel een oplossing gevonden, dmv stalgenoten, een stalbaas of een huurtrailer of combi.

Toen ik nog een senior paard had, had ik geen trailer en geen trekauto.
Bezoek aan de zadelpasser heb ik gepland met hulp van een stalgenoot.
Een leuk uitje ook eens met een stalgenoot en een andere keer met een huurtrailer en mijn vader. En later had ik wel een trek auto en heb ik o.a. 2 vakanties met een huurtrailer gedaan.

Later had ik een jonger paard erbij en moesten we een keer naar de kliniek voor onderzoek, wederom een stalgenoot die wel wilde rijden.
En anders had ik toen een trailer gehuurd, want inmiddels dus wel een trekauto.

Nog weer later was jonkie lekker bevestigd en wilde ik graag vaker op pad en toen is de eigen trailer gekomen.
En die gebruik ik momenteel minimaal 1x per week, soms vaker, af en toe eens een paar weken niet.

Zoals ik mijn leven met hem nu heb ingericht zou ik hem erg missen, maar als ik weer in het stadium kom zoals ik met de senior was, zou ik het misschien wel weer prima vinden zonder eigen combinatie.

EllyC

Berichten: 8146
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:00

Het is wel handig om er zelf 1 te hebben maar ls de nood aan de man is, komt er altijd wel een oplossing. Voor geplande activiteiten kun je uiteraard altijd wel iets huren.

MenteamJoey

Berichten: 106
Geregistreerd: 25-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:00

Wij hebben thuis een trailer staan die momenteel bijna alleen maar gebruikt wordt om naar de kliniek te rijden en het is vooral de gedachte dat hij er staat, mocht het nodig zijn, die 'gerust stelt'.
Hiervoor mochten wij hem altijd lenen van iemand bij ons in de straat, maar dat gaf toch een ander gevoel.

Dus wat mij betreft vind ik het een must om een trailer tot beschikking te hebben (In ons geval dan...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:08

Ik heb er momenteel zelf geen maar huur er regelmatig 1 voor op wedstrijd te gaan. Mocht er echt spoed zijn dan kunnen we de trailer van de staleigenaresse lenen.

Ik zou zelf heel graag een eigen trailer willen nu ik van plan ben om wat vaker op pad te gaan maar mijn paard past niet in een standaard trailer. Ik moet een extra hoge trailer hebben en die zijn 2e hands nogal schaars. En als ik ze vind zijn ze net wat te duur voor wat ik nu wil besteden aan een trailer in deze dure tijd.

Mando

Berichten: 15726
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:25

Ik heb in 2012 een nieuwe trailer gekocht.
Ging vaak op wedstrijd, Veluwe, weekendjes weg, nu mijnheer ouder wordt merk ik dat dat allemaal minder word maar ik doe mijn trailer er niet voor weg.
Ieder jaar onderhoud en controle.

DP ik ben het 100% met je eens.

Ik had mijn oude trailer uitgeleend, ze hadden was issues (de trailer was heel toen ik hem uitleende) en ze hadden hem in de avond weg gezet.
Toen ik hem nodig had bleek dat de stront nog in de trailer lag en ik had problemen met de klep.
Dader lag op het kerkhof... zie het maar te bewijzen.

Ik heb een nieuwe trailer gekocht, uitgeleend om op wedstrijd te gaan terwijl mijn verstand zei... doe het nou niet.
Ik kreeg hem terug met de achterklem waar de stang in gaat krom... paard was met uitladen sneller dan dat de stang weg was.
Dader op het kerkhof want nee hoor dat was echt niet gebeurt.
Ik heb het zo gelaten omdat Mando op gaatje midden zit en hij krom op gaatje paard is dus ik heb er geen last van maar dan nog... hoedan.

Stalgenootje vroeg of ze de trailer mocht lenen om een bed te verhuizen, dan denk je.. ok geen paard wat kan er fout gaan.
Veilgheisklemmen die in de stang zitten zeg maar... foetsie
Dader op het kerhof want nee hoor die had ze erin terug gedaan.

Stalgenoot die me normaal met opgeheven hoofd voorbij liep kreeg ik een appje van.
Ik wil naar het bos mag ik je trailer lenen.
Uhhhhhhh wat denk je zelf. Nee....
O dat is ook banketstaaf zo vaak gebruik je hem toch niet.
Uhhhhh nee en..??????? Moet ik hem dan uitlenen. No way

Ik leen nooit meer mijn trailer uit, dan gebruik ik hem zelf maar minder maar ik ben er altijd heel zuinig op geweest, heb ook een super brave pony op de trailer en een ander denkt maar dat het 100 euro kost zo'n trailer en gaat er laks mee om.

Ik doe hem ook echt niet weg want ik vind het wel een must maar dat is meer omdat ik altijd heb geleerd "je moet altijd je eigen broek op kunnen houden en geen dank je wel hoeven te zeggen"
Dus ik zal nooit aan een stalgenoot de trailer vragen, dan huur ik hem wel bij de staleigenaar die er 1 heeft staan en anders bij een verhuurbedrijf.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:37

Mando schreef:
Ik heb in 2012 een nieuwe trailer gekocht.
Ging vaak op wedstrijd, Veluwe, weekendjes weg, nu mijnheer ouder wordt merk ik dat dat allemaal minder word maar ik doe mijn trailer er niet voor weg.
Ieder jaar onderhoud en controle.

DP ik ben het 100% met je eens.

Ik had mijn oude trailer uitgeleend, ze hadden was issues (de trailer was heel toen ik hem uitleende) en ze hadden hem in de avond weg gezet.
Toen ik hem nodig had bleek dat de stront nog in de trailer lag en ik had problemen met de klep.
Dader lag op het kerkhof... zie het maar te bewijzen.

Ik heb een nieuwe trailer gekocht, uitgeleend om op wedstrijd te gaan terwijl mijn verstand zei... doe het nou niet.
Ik kreeg hem terug met de achterklem waar de stang in gaat krom... paard was met uitladen sneller dan dat de stang weg was.
Dader op het kerkhof want nee hoor dat was echt niet gebeurt.
Ik heb het zo gelaten omdat Mando op gaatje midden zit en hij krom op gaatje paard is dus ik heb er geen last van maar dan nog... hoedan.

Stalgenootje vroeg of ze de trailer mocht lenen om een bed te verhuizen, dan denk je.. ok geen paard wat kan er fout gaan.
Veilgheisklemmen die in de stang zitten zeg maar... foetsie
Dader op het kerhof want nee hoor die had ze erin terug gedaan.

Stalgenoot die me normaal met opgeheven hoofd voorbij liep kreeg ik een appje van.
Ik wil naar het bos mag ik je trailer lenen.
Uhhhhhhh wat denk je zelf. Nee....
O dat is ook banketstaaf zo vaak gebruik je hem toch niet.
Uhhhhh nee en..??????? Moet ik hem dan uitlenen. No way

Ik leen nooit meer mijn trailer uit, dan gebruik ik hem zelf maar minder maar ik ben er altijd heel zuinig op geweest, heb ook een super brave pony op de trailer en een ander denkt maar dat het 100 euro kost zo'n trailer en gaat er laks mee om.

Ik doe hem ook echt niet weg want ik vind het wel een must maar dat is meer omdat ik altijd heb geleerd "je moet altijd je eigen broek op kunnen houden en geen dank je wel hoeven te zeggen"
Dus ik zal nooit aan een stalgenoot de trailer vragen, dan huur ik hem wel bij de staleigenaar die er 1 heeft staan en anders bij een verhuurbedrijf.


Oei dat is wel onbeschoft idd. Zelfs niet eens uitkuisen, wow |o

Ik heb nu een oud tweedehands ding met heel wat mankementjes dus een stukje krom hier of daar zou me niet zo boeien. (Wel jaarlijks nagekeken op veiligheid)
Maar met een volledig intacte trailer is dat idd zuur. Ik denk ook niet dat ik een nieuwe zou uitlenen voor alles behalve spoed en anders toch tegen een commerciële vergoeding en met contractje. Je loopt als eigenaar toch al het risico en met paarden en in het verkeer is dat redelijk groot.

Josien_

Berichten: 9042
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:38

Ik leen mijn trailer ook zelden uit en anders probeer ik zelf mee te gaan. Ben niet te beroerd om een vriend te helpen hoor, maar niet zo maar uitlenen aan alle stalgenoten.
Nu sta ik inmiddels niet meer op een pensionstal, dus er valt wat minder uit te lenen maar toch :D .

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:40

Het hoeft niet perse je eigen te zijn, maar in geval van nood moet je wel a la minuten over een transportmiddel kunnen beschikken waarin je je paard kunt vervoeren.

Er is geen excuus om dit niet geregeld te hebben.

StableHS
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:44

Nee, ik heb al meer dan 20 jaar paarden maar nooit een trailer gehad. Heb er ook geen rijbewijs en auto voor. Ik rij voornamelijk buiten en dat heb ik prima in de buurt. Ik ben weleens met andere gaan rijden verder weg met de trailer. Maar wat een gedoe. Niets voor mij.
Tja in noodgevallen dan zie ik wel. Vast wel een paardentaxi die kan rijden. Midden in de nacht ben ik toch niet bij mijn paarden dus is de kans klein dat het echt op hele absurde tijden nodig zou zijn.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:48

StableHS schreef:
Nee, ik heb al meer dan 20 jaar paarden maar nooit een trailer gehad. Heb er ook geen rijbewijs en auto voor. Ik rij voornamelijk buiten en dat heb ik prima in de buurt. Ik ben weleens met andere gaan rijden verder weg met de trailer. Maar wat een gedoe. Niets voor mij.
Tja in noodgevallen dan zie ik wel. Vast wel een paardentaxi die kan rijden. Midden in de nacht ben ik toch niet bij mijn paarden ben is de kans klein dat het echt op hele absurde tijden nodig zou zijn.


Maar je stalhouder doet wss nog een avondronde laat ‘s avonds? Hier zet ik ze pas rond 23u-1u op stal ongeveer dus de kans dat het laat in de nacht wordt opgemerkt is groot natuurlijk. Ik heb hier in 6 jaar paarden houden bij mij aan huis exact 1x een koliek meegemaakt met een stalklant en dat was exact om middernacht op een weekenddag :') Toen gelukkig heel licht, opgelost met te wandelen maar die eigenaar is wel uit haar bed gebeld en afgekomen voor het geval dat.

Celebi
Berichten: 3808
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:52

Echt noodzakelijk? Nee. Handig? Ja dat zeker.

Denk dat je vooral voor jezelf moet kijken of bij nood altijd kunt terugvallen op de staleigenaar bijvoorbeeld. Of dat je zelf een trailer van een stalgenootje mag lenen in zo'n geval. Ik denk dat het nog belangrijker is om voor dat soort situaties zelf te kunnen rijden met een trailer. Snel aankoppelen aan een geschikte auto en gaan. Want als je stalgenootje niet kan rijden voor je en je het zelf ook niet kan zit je toch sneller klem. Maar ik snap dat het voor de meesten financieel niet haalbaar is om zo'n grote auto te rijden. Toch lijkt me dat misschien nog wel een groter issue in nood. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel paarden taxi's met een spoedtarief die je 24/7 kunt bellen. Dat scheelt al een hoop. Dus vanuit daar blijft het sowieso niet noodzakelijk.

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:53

Hier alles in eigenbeheer,
Gebruik de trailer 2 wekelijks voor hooi te halen.
2 jaar geleden elke week naar kliniek voor 8 week.
Dus ben blij dat ik hem heb.
Wil vanaf dit jaar wat meer weg ook met de paarden en pony's

StableHS
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:54

Poekkie schreef:
StableHS schreef:
Nee, ik heb al meer dan 20 jaar paarden maar nooit een trailer gehad. Heb er ook geen rijbewijs en auto voor. Ik rij voornamelijk buiten en dat heb ik prima in de buurt. Ik ben weleens met andere gaan rijden verder weg met de trailer. Maar wat een gedoe. Niets voor mij.
Tja in noodgevallen dan zie ik wel. Vast wel een paardentaxi die kan rijden. Midden in de nacht ben ik toch niet bij mijn paarden ben is de kans klein dat het echt op hele absurde tijden nodig zou zijn.


Maar je stalhouder doet wss nog een avondronde laat ‘s avonds? Hier zet ik ze pas rond 23u-1u op stal ongeveer dus de kans dat het laat in de nacht wordt opgemerkt is groot natuurlijk. Ik heb hier in 6 jaar paarden houden bij mij aan huis exact 1x een koliek meegemaakt met een stalklant en dat was exact om middernacht op een weekenddag :') Toen gelukkig heel licht, opgelost met te wandelen maar die eigenaar is wel uit haar bed gebeld en afgekomen voor het geval dat.


Nee, de paarden staan in eigen beheer. Ik ben 's avonds de laatste en 's ochtends de eerste.

Santos_05

Berichten: 3102
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:17

Ja, want ze staan aan huis en als ik ergens naar toe wil heb ik een trailer nodig.

Maar ik kan me 'nee' ook heel goed voorstellen als je op een grote stal aan het bos staat waar wekelijks wedstrijden worden georganiseerd.

Tieme
Berichten: 4973
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:30

Ik heb geen trailer. Nooit gehad en zal er ook nooit komen. In de 25 jaar dat ik mn paarden heb is het 1x voor gekomen dat paard met spoed naar de dierenkliniek moest.
De dierenkliniek heeft zelf een vrachtwagen dus die hebben paard opgehaald en na de logeerpartij weer thuis gebracht.

Verder hebben een aantal stalgenoten een trailer en hebben die al aangegeven dat er in geval van nood een beroep op ze gedaan kan worden.
Laatst bijgewerkt door Tieme op 07-04-23 15:41, in het totaal 3 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30077
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:35

Mando schreef:
Ik heb in 2012 een nieuwe trailer gekocht.
Ging vaak op wedstrijd, Veluwe, weekendjes weg, nu mijnheer ouder wordt merk ik dat dat allemaal minder word maar ik doe mijn trailer er niet voor weg.
Ieder jaar onderhoud en controle.

DP ik ben het 100% met je eens.

Ik had mijn oude trailer uitgeleend, ze hadden was issues (de trailer was heel toen ik hem uitleende) en ze hadden hem in de avond weg gezet.
Toen ik hem nodig had bleek dat de stront nog in de trailer lag en ik had problemen met de klep.
Dader lag op het kerkhof... zie het maar te bewijzen.

Ik heb een nieuwe trailer gekocht, uitgeleend om op wedstrijd te gaan terwijl mijn verstand zei... doe het nou niet.
Ik kreeg hem terug met de achterklem waar de stang in gaat krom... paard was met uitladen sneller dan dat de stang weg was.
Dader op het kerkhof want nee hoor dat was echt niet gebeurt.
Ik heb het zo gelaten omdat Mando op gaatje midden zit en hij krom op gaatje paard is dus ik heb er geen last van maar dan nog... hoedan.

Stalgenootje vroeg of ze de trailer mocht lenen om een bed te verhuizen, dan denk je.. ok geen paard wat kan er fout gaan.
Veilgheisklemmen die in de stang zitten zeg maar... foetsie
Dader op het kerhof want nee hoor die had ze erin terug gedaan.

Stalgenoot die me normaal met opgeheven hoofd voorbij liep kreeg ik een appje van.
Ik wil naar het bos mag ik je trailer lenen.
Uhhhhhhh wat denk je zelf. Nee....
O dat is ook banketstaaf zo vaak gebruik je hem toch niet.
Uhhhhh nee en..??????? Moet ik hem dan uitlenen. No way

Ik leen nooit meer mijn trailer uit, dan gebruik ik hem zelf maar minder maar ik ben er altijd heel zuinig op geweest, heb ook een super brave pony op de trailer en een ander denkt maar dat het 100 euro kost zo'n trailer en gaat er laks mee om.

Ik doe hem ook echt niet weg want ik vind het wel een must maar dat is meer omdat ik altijd heb geleerd "je moet altijd je eigen broek op kunnen houden en geen dank je wel hoeven te zeggen"
Dus ik zal nooit aan een stalgenoot de trailer vragen, dan huur ik hem wel bij de staleigenaar die er 1 heeft staan en anders bij een verhuurbedrijf.

precies, dat heb ik ook geleerd. jou hobby en dan ook helemaal. Dus zelf de broek ophouden.

Schandalig hoe er met dure spullen omgegaan word.
En ik moet ook zeggen dat terwijl ik dit topic doorlees ik eigenlijk steeds meer denk, nee leen hem in nood ook nooit meer uit.
Want zo gemakkelijk als er gedacht word....word daar echt wel wat boos om.
Want in geval van nood speel je wel in op de emotie van de trailer eigenaar. Die voor een buitenrit ook zou zeggen doe ik niet. Maar als er iemand huilend aan de telefoon hangt zeg dan maar, eigen schuld zelf je broek ophouden.
Maar wij moeten ook andere dingen laten om onze boel wel op orde te hebben. En andere zeggen simpel, in nood word ik wel geholpen....lekker makkelijk.

Duidelijk topic voor mij :j