Trailerladen training zonder eigen trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Trailerladen training zonder eigen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 19:14

Beste Bokkers,

Omdat ik mijn paard met een trailer trauma binnenkort zal moeten verhuizen, ben ik op zoek naar iemand in de omgeving van Gelderland die kan helpen met het oefenen van het laden op de trailer. Ik heb zelf helaas niet de beschikking over een trailercombinatie om mee te oefenen.

Wie heeft de gouden tip?

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Trailerladen training zonder eigen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:16

Ik had dit ook. Gewoon beginnen te oefenen met smalle doorgangen en andere ondergrond. Ik deed dit met 6 tuinstoelen steeds dichter bij elkaar te zetten in 2 rijtjes. Of 2 hindernissen. Als ondergrond gebruikte ik een tafelzeil en soms een plaat hout. Daarna heb ik een trailer geleend om te oefenen.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 21:22

Dandelion07 schreef:
Ik had dit ook. Gewoon beginnen te oefenen met smalle doorgangen en andere ondergrond. Ik deed dit met 6 tuinstoelen steeds dichter bij elkaar te zetten in 2 rijtjes. Of 2 hindernissen. Als ondergrond gebruikte ik een tafelzeil en soms een plaat hout. Daarna heb ik een trailer geleend om te oefenen.


Dat zou een goede optie zijn, ik kan alleen zelf vrijwel niets momenteel omdat ik mijn been verbrijzeld heb eind augustus en nog aan het revalideren ben.. dus dat wordt lastig nu :+

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:29

Mogelijk iemand via e-quine (of een andere opleiding met focus op gedrag icm trailer) die zelf een trailer kan meenemen en je paard voor je kan trainen?

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:00

Minoes schreef:
Dandelion07 schreef:
Ik had dit ook. Gewoon beginnen te oefenen met smalle doorgangen en andere ondergrond. Ik deed dit met 6 tuinstoelen steeds dichter bij elkaar te zetten in 2 rijtjes. Of 2 hindernissen. Als ondergrond gebruikte ik een tafelzeil en soms een plaat hout. Daarna heb ik een trailer geleend om te oefenen.


Dat zou een goede optie zijn, ik kan alleen zelf vrijwel niets momenteel omdat ik mijn been verbrijzeld heb eind augustus en nog aan het revalideren ben.. dus dat wordt lastig nu :+


Sterkte :(:)

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Trailerladen training zonder eigen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:08

Waar in Gelderland? Ik weet een heel fijn iemand, info via PB

Plukje
Berichten: 1657
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Trailerladen training zonder eigen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:42

Ik heb lessen en clinics gevolgd bij Roos van der Weert (www.roosvanderweert.nl). Zij komt met haar eigen trailer bij jou op locatie. Ik ben daar echt heel enthousiast over. Ik heb er ontzettend veel van geleerd en gebruik het geleerde nu ook in allerlei andere situaties, zoals mijn paard die op de kliniek niet een smal deurtje door durfde. 2 minuten de trailer-laad-techniek toepassen en ze was er zo doorheen. Of toen mijn paard buiten het water niet meteen in liep. Echt ideaal!

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Trailerladen training zonder eigen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 15:41

Ik ben waarschijnlijk voorzien! Iemand in hetzelfde dorp als waar mijn pony staat :)

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Trailerladen training zonder eigen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:56

Fijn +:)+

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Trailerladen training zonder eigen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 22:21

Ik ben echt mega blij met de hulp die ik gehad heb van Linda (Stal de Lieve) uit Lieren. Echt super veel rust, en ze luistert echt naar de signalen die het paard afgeeft. Aanrader dus!