2 welsh pony 120 samen in 1,5 paards trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bbroeders
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-11-22

2 welsh pony 120 samen in 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 15:11

goede middag ik ben nieuw hier en ik heb een vraag,
wij hebben een anderhalf paarden trailer ,is het mogelijk om hier 2x welsh pony,s 120cm in de vervoeren met vriendelijke groet Ben
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 24-11-22 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Ibbel

Berichten: 49224
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: welsh pony 120

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:53

Daar is niet echt een antwoord op te geven, want dat hangt af van hoe breed je trailer is, hoe breed je ponies zijn, hoe makkelijk je ponies zich laten laden (degene die er het eerst in gaat moet nl wel gewoon los blijven wachten tot nummer 2 zich ernaast gewurmd heeft) en hoe leuk ze het vinden om buik-aan-buik te staan.
En verder hangt het af van of je auto het mag trekken natuurlijk.

Maar er zijn mensen die 2 IJslanders samen in 1 anderhalfpaards proppen, en dat gaat kennelijk ook.
Dus zijn je ponies braaf en niet al te gek breed, dan zou het moeten kunnen.

Ik zou zeggen: pas het gewoon eens. Lukt het met laden, hebben ze nog een beetje ruimte, trappen ze elkaar de benen niet open, bijten ze elkaar de tent niet uit, dan kan het.

Marije_jiplover

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:43

Vroeger op de manege vervoerden we wel vaker 2 pony's van tussen de 1,20 en 1,35 ongeveer in 1 anderhalfpaards Heja trailer.
Ging prima, mits de combinatie van die twee pony's paste. Wanneer die 2 elkaar niet mogen, is ze samen vervoeren zonder schot en in beperkte ruimte niet zo'n goed idee.

Uiteraard geldt wat Ibbel ook al zegt: je trailer moet niet te smal zijn, de pony's niet te breed en ze moeten samen niet zwaarder zijn dan het laadvermogen van de trailer.
En je auto moet het mogen trekken enzo.

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: 2 welsh pony 120 samen in 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:42

Is het mogelijk?
Ja, ik heb zelfs 2 Haflinger jaarlingen in een ouderwetse 1-paards gezien.

Of het je lukt en of het veilig is, is een tweede.

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: 2 welsh pony 120 samen in 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:48

Ja hoor, zo heb ik mijn Welshjes zelf ook staa.
Pony’s zijn 120 en 124,5 hoog

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:28

Ja hoor, dat kan prima, mits de paarden elkaar goed verdragen.

In een grijs verleden regelmatig met twee IJsco's op stap geweest, samen in een 1,5-paards (Callippo weet wel welke trailer).

Maar dat was wel twee te gelijk laden, een drafje, bots, klemvast, stang erachter en rijden. Ja, die IJsco's vonden dat allemaal best. Die woonden samen in de wei en waren dikke maatjes.
Dat is wel een voorwaarde. Ik zou dat met twee willekeurige paarden niet gedaan hebben.