Verschil 2p IFOR 1999 vs 2008

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chely

Berichten: 982
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: born

Verschil 2p IFOR 1999 vs 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 20:36

Beste Bokkers,

Mijn 2 paards IFOR trailer uit 1999 is na jaren trouwe dienst toe aan groot onderhoud.

De houten bodem willen we vervangen door aluminium. De zijwanden zijn ook aan vervanging toe. De stootkussen zijn versleten en de laadklep mag ook opgeknapt worden maar zou ook nog een jaar of 2 meekunnen. De vooruitloop is nog goed en de trailer is technisch (frame, remmen, elektra etc) in orde.

De optelsom van deze onderdelen komt in de buurt van een bedrag waarvoor ik ook een andere (2e hands) trailer kan kopen. Ik wil graag bij IFOR blijven, mijn huidige trailer heeft het altijd super gedaan.

Online heb ik een 2p IFOR uit 2008 te koop gezien waar al een aluminium bodem in ligt.

Dit zou ons veel renovatiewerk schelen maar ik ben ergens bang andermans zooi te kopen en over een paar jaar alsnog vanalles te moeten vervangen.

Wie weet wat de technische / kwalitatieve verschillen zijn tussen de jaargangen 1999 en 2008? Wat zou jij kiezen: opknappen of vervangen?

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Verschil 2p IFOR 1999 vs 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:15

Ik ken toevallig beide, heb een mijn oude (uit 97 geloof ik) verkocht omdat de bodem en wanden aan vervanging toe waren en mijn vader geen zin had nogmaals een trailer op te knappen en laten doen was bijna net zo duur als de tweedehands die ik zag staan. Zelfde situatie dus als bij jou ;-) . Onderstel van de oude laten checken bij de garage: helemaal prima!
Nieuwe eigenaar heeft bodem en wanden gefixt en rijdt er nu alweer 3 jaar mee rond.

Mijn nieuwe is geloof ik uit 2006, komt wel van de dealer, was perfect onderhouden. Naar mijn ervaring krijg je een Ifor ook niet zomaar kapot.

Wat ik wel minder vind aan de nieuwe: helemaal aluminium geeft meer condensvorming, rubber op de kleppen is net klittenband, alle hooi blijft eraan plakken. De oude had rubber "sporten" op de klep wat fijner is voor de paarden.

Verder heb ook nog niets kunnen ontdekken dat bij de nieuwe snel stuk kan.

Als je overweegt een nieuwe te kopen, laat hem dan ook checken, dan weet je zeker dat je geen verborgen gebrek koopt.

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:14

Calippo wat heb je dan? Zijn de volledig aluminium al zo oud? Of is dat die met zijwanden van aluminium met hout ertussen?
De mijne kwam uit 2004 en daarvan werd 1 zijwand toch wel slecht. Dat was aluminium met hout, wel met volledig aluminium bodem.
Die laten vervangen was echt duur..

Ik heb ervoor gekozen om naar volledig aluminium te gaan, ook omdat deze hoger is.

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Verschil 2p IFOR 1999 vs 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:46

De zijwanden zijn met hout ertussen inderdaad.
De nieuwe modellen hebben juist veel polyester. Zo jammer, ik vind dat echt helemaal niks :-(

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:09

Dat kan, maar ik loop geen risico meer dat het hout tussen het aluminium wegrot..
dat is wel iets waar je op moet letten bij een Ifor met dat soort wanden..