Wie betaald de schade?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 12019
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie betaald de schade?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:46

Is er überhaupt ooit gevraagd hóe dat dier uit de sloot gehaald is?

Want dat 1 been verhaal is dus niet bepaald zeker als ik het zo lees.


En hoe weet je dat het dier 4 uur in de sloot geweest is, en niet korter of langer?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:59

Wat een moeilijke kwestie..

Het ligt er een beetje aan wat voor verstandhouding je erop na wilt houden met de beste man.
Ik denk dat hij met zijn kennis en kunde van dat moment zijn best heeft gedaan. Dat dat beter had gekund is zeker waar. Zeker de communicatie ook. Ik snap dat je je kapot schrikt op zo'n moment. Maar voor zijn doen deed hij waarschijnlijk zijn best..

Dan inderdaad wat Alyasha zegt: Kan je het verband met elkaar bewijzen? Maar zou je dat ook willen?
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat een dierenartsrapport dat verteld wat er is en waardoor niet genoeg is.

Dat maakt het niet minder erg natuurlijk voor jou. Ik weet dat het een bittere pil is qua portemonnee (zeker in deze tijd) maar het is, denk ik, het best je zegeningen te tellen en blij te zijn dat het paard weer in orde is. (serieus, wat een opluchting!) En als de stal verder bevalt, is het die rust zeker waard.

Ik vindt het apart dat de man zo zijn best heeft gedaan en dat een stalgenoot enkel heeft staan kijken, niet meteen jou belde, maar wel direct na de man handelde en eigen keuzes trok. Mogelijk was de beweging die het paard kon maken in de paddock handiger dan stilstaan te rillen op stal..
Laatst bijgewerkt door Canon op 02-11-22 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26451
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:05

Een paard aan 1 been de sloot uittrekken heb ik eerlijk gezegd nooit iemand zien doen. Meestal toch aan de kop en daar kan een blessure aan de hals dus best van komen.
Als hij in zijn eentje was dan heeft hij het paard er gewoon snel uit willen hebben wetende dat hij er misschien al even in lag. Ik denk dat de boer weinig keuze had.
Als er meer handjes zijn dan kun je nog meehelpen met een band via de achterhand.

Ik denk dat je blij mag zijn dat de boer nog oplettend is geweest. En verder kun je niet veel anders. Altijd lastig met paarden langs de sloot. Het is gewoon pure pech.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:17

Citaat:
Nu je dit hele verhaal gelezen hebt, mag ik dan een aantal vragen stellen?
- Wat vinden jullie van het handelen van de staleigenaar, is het oké om 600kg te trekken aan 1 voorbeen?
- Wie is de schuldige? Het paard vanwege gedrag, of de stalhouder die de trekker heeft gepakt?
- Wie is verantwoordelijk voor alle kosten? De stalhouder of ik?
- Als de stalhouder verantwoordelijk is, hoe kan ik dat nu nog aanpakken? Het is inmiddels al een poos geleden en ik ben vanwege de hele situatie verhuisd met mijn paard.


-Je was er niet bij en weet niet wat de situatie was. Aan 1 been is niet ideaal maar als het andere voorbeen onder het lichaam gevouwen ligt, hoe dan? Aan de hals is ook niet altijd een optie. Of als het pakken van beide voorbenen een gevaarlijke situatie oplevert voor de stalhouder of het paard?

- Het paard, die is immers in die situatie gekomen. Het blijven dieren en een ongeluk zit in een klein hoekje. De stalhouder heeft naar zijn beste geweten gehandeld.

- Jij bent verantwoordelijk voor de kosten, risico van de hobbie. Als iemand jou paard naar het weiland brengt, paard ergens van schrikt en losbreekt en daarbij zich bezeerd (of bij een poging bij het vangen om een gevaarlijker situatie te voorkomen), hoe denk je er dan over?

- Niet, die was niet verantwoordelijk.

Dit is hoe ik erover denk en ik ben ook team bloemetje.

prugelpiet

Berichten: 12594
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:37

Het meest bijzondere in dit hele verhaal is je stalgenoot die blijkbaar ‘ik stond erbij en ik keek er naar’ aan het zingen was, vervolgens jou paard uit de paddock (waar die kan lopen, wat best wenselijk is na zo’n actie) heeft gehaald, hem op stal heeft gezet (wat de stijfheid niet ten goede heeft gedaan) en vervolgens alsnog niet jou heeft gebeld.

Als iemand bezig is een paard uit de sloot te vissen (met een trekker ja, hoe wou je het anders doen? Je hebt een trekker nodig of de brandweer. Veel andere keuze heb je niet) dan ga je toch helpen?

Maar goed. Ik zou de staleigenaar ook een bloemetje brengen als dank voor de moeite. En even vragen hoe de vork in de steel zat, maar blijkbaar is het al een aantal maanden geleden. Voor de volgende keer: meteen het hele verhaal halen bij de persoon die er bij was. Dus niet bij degene die van een afstandje heeft staan toekijken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:40

Voor diegene die zeggen “brandweer bellen”

Bij mijn oude stal hebben ze gisteren de brandweer op bezoek gehaald voor paarden training, want de gemiddelde brandweerman/vrouw weet echt niet hoe met een paard om te gaan. Ik heb gelachen om de live-stream filmpjes van verschillende brandweermannen in uitrusting die proberen bij een pony een halster om te doen en daar al niet echt uit komen met 2 man sterk per paard/pony.

Dus ik heb zeker niet meer vertrouwen in de brandweer dan in mijn stalhouder.

On topic, jij bent als eigenaar verantwoordelijk voor jouw paard, de stalhouder heeft je paard niet in de sloot gejaagd, dus hem valt niets te verwijten.

Tancreda4

Berichten: 24108
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:48

Poekkie schreef:
Stalhouder heeft naar eer en geweten zo goed mogelijk proberen te handelen voor je paard. Ik zou dus ook geen kosten op hem/haar verhalen.

Wel opmerkelijk om dit te lezen eigelijk… je zou als stalhouder bijna tot de conclusie komen dat het voordeliger is om een dier in nood te laten staan ivm mogelijke schadeclaims.


Eens....

Sky_As schreef:
Waar ik misschien het meeste over val, is dat de staleigenaar blijkbaar niet voldoende kennis heeft om te weten dat een paard aan 1 been eruit trekken not done is.....En dan daarbij paard verder niet heel goed nakijken en in de paddock gooien.


Soms kan je ook niet anders. Wat als je een 2e been niet kan vinden, de tijd dringt en er geen harnas gemaakt kan worden, er gewoon weg te weinig handen waren op dat moment?
Mijn paard is ook met touwtjes aan de voorpoten uit de sloot getrokken. Ik wilde dat eerst niet, maar ik ben de brandweer achteraf eeuwig dankbaar dat ze mij hebben genegeerd en hun eigen plan hebben getrokken. Hadden ze dat niet, dan was ze verdronken.

Enige waar ik in het gehele verhaal om val is het niet direct informeren van de eigenaar. Ik zou dat aangeven en ook de risicos van slootongelukken en dat nakijken door een da altijd aan te raden is (bv vanwege eventueel water in de longen). Maar verder zou ik hier absoluut geen werk van maken, en m'n stalhouder dankbaar zijn dat mijn paard uit de sloot is gekomen.

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie betaald de schade?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:05

Ik denk dat in deze situatie de grootste fout gemaakt is door je stalgenootje (paard uit de paddock halen en jou niet bellen). De staleigenaar heeft naar mijn idee zo goed mogelijk gedaan wat in zijn macht lag. Helaas heb ik inmiddels best wat ervaring met paarden in de sloot en is het gewoon zaak van het paard uit de sloot halen. En als dat dan aan 1 been is, is dat zo. Mijn paard is ook aan zijn voorbenen de sloot uit gesleept en dat was niet fijn. Niet voor hem, niet voor mij, niet voor de staleigenaar of de tractor. Maar hij was eruit.

Wees blij dat je paard er nog redelijk goed, met minimale blessures, eruit is gekomen. Die van mij heeft het niet na kunnen vertellen.

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:07

zimbabwe schreef:
Stuur een bloemetje als bedankje zou ik zeggen... Wat fijn dat hij jouw paard heeft gevonden en gered



Dit dacht ik eigenlijk ook.....

beert
Berichten: 2443
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:09

Wat de communicatie betreft. De staleigenaar heeft om 14 uur wel een bericht gestuurd. Voor die tijd stond het paard schijnbaar al 4 uur in de sloot.

Ik vraag me wel af hoeveel tijd er zat tussen het paard uit sloot halen en het berichtje. Kan best dat dat maar een uur was.

Natuurlijk weet je zoiets liever meteen, maar wellicht waren er nog allemaal andere dringende zaken en had de eigenaar al tijd verloren door het paard uit de sloot te halen. Misschien stond er iemand op de stoep of moest er een koe bevallen, we weten het niet. Maar hij heeft wel iets laten weten.

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:03

Heeft de kliniek de schade aan de hals gelinkt aan het aan 1 been uit de sloot trekken, of aan de val ín de sloot?
Hoe is je paard precies uit de sloot gehaald? Als checkligament daardoor beschadigd zou zijn, zou ik méér schade verwachten. Ook hier dus de vraag: door reddingsactie of door val zelf? Of mischien al aanwezig...?
Was de omheining in gebreke, of heb je simpelweg een creatief paard?

Idd stalgenoot die je paard op stal heeft gezet en jou niets heeft laten weten: ga je degene ook aansprakelijk stellen?

Als je na deze vragen nog steeds verwacht dat staleigenaar in gebreke is geweest, zou ik info inwinnen bij rechtsbijstand of juridisch loket. Heb je meer aan dan de mening van Bokt.

Beterschap voor je paard!

Gitana

Berichten: 2714
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:39

Jeetje wat een situatie..
Ik vind dat je sowieso verantwoordelijk bent voor de kosten, maar ik zelf was echt niet happy geweest als mijn stalhouder mijn paard aan 1 been met de trekker uit de sloot had getrokken := .
En ik vind het ook bestwel raar dat diegene dat op die manier gedaan heeft. Dat zou hier echt niet op die manier gebeuren, en zo wel, zou ik daar achteraf toch wel even over willen praten. Waarom ben ik niet even gebeld? Waarom dacht je dat dit de beste manier was? Had je geen andere keuze? Waarom heeft stalgenoot paard binnen gezet? Al is het alleen om het in het vervolg niet weer te laten escaleren of om de stalhouder beter te begrijpen. Maar wel, superfijn dat je stalhouder oplet en actie onderneemt! Maar een bloemetje ervoor geven?? Zijn dit niet gewoon dingen waar een stalhouder wel een beetje op hoort te letten? Afhankelijk van je afspraken misschien maar dat is hier heel normaal in ieder geval. Mijn merrie staat zomers dagelijks in de sloot, en ze klimt er ook weer uit, en de stalhouder ziet dat allemaal.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Wie betaald de schade?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:50

Het hele verhaal platslaan: in feite vraag je of je de staleigenaar aansprakelijk kunt stellen.

Sommigen zeggen: jouw paard, dus jij betaalt. Dat is maar de vraag. Dat ligt echt aan de omstandigheden en de afspraken. Als jij op een tiptop stal met dito stalgeld staat, waar alle weides strak omheind zijn met prachtige hekken. Maar er is 1 weiland waar het hek kapot is en de staleigenaar zet daar toch paarden in, dan kun je best de staleigenaar aansprakelijk stellen.
Zijn het weilanden met schrikdraad erom heen, waar ze dus makkelijk doorheen kunnen gaan, of je zet zelf je paard in een weiland met een kapot hek, dan is het weer een heel ander verhaal.

Als je iemand aansprakelijk wilt stellen, moet jij aantonen dat diegene aansprakelijk is. (Even los van aansprakelijkheid die voortvloeit uit een contract of het hebben van een dier of kinderen, etc).
En daar hebben we een wetboek voor. In het Burgerlijk wetboek artikel 6:162 staat precies waar je aan moet voldoen om iemand aansprakelijk te stellen. Op deze pagina staat uitleg:
https://minerva-advocaten.nl/news/onrechtmatige-daad

In jouw geval zijn de omstandigheden waardoor dit ongeluk heeft kunnen gebeuren erg van belang. Welke afspraken waren er over toezicht, omheining van de weides.
Als daar geen afspraken over waren, dan kan het zelfs omgekeerd zijn. De staleigenaar heeft misschien wel kosten gemaakt om jouw paard te redden. Hij kan dan bereddingskosten bij je in rekening brengen. Uit je verhaal kan ik dat niet opmaken.

Verder moet je kunnen aantonen dat de schade die je hebt geleden door dit voorval zijn gekomen. En hoe langer het geleden is, hoe lastiger het is aan te tonen dat de situatie zoals het paard nu is, alleen is gekomen door dat ene voorval. Jij moet aantonen dat het paard geen blessures had.
Je zegt dat de stalhouder het paard aan 1 been uit de sloot heeft getrokken. Maar dat weet je niet zeker. Dat concludeer je uit het hebben van wonden op 1 been en niets op de andere benen. Dat zal niet voldoende zijn om aan te tonen dat het zo gegaan is. En als het wel zo gegaan is, was er wellicht een goede reden voor. Zonder een filmpje of betrouwbare getuigen (meer dan 1 het liefst en geen vrienden) wordt het heel moeilijk.

Kortom: je hebt geen goede onderbouwing voor de onderdelen onrechtmatige daad, toerekenbaarheid en causaliteit. ik denk dat het een kansloze missie is.

Happinez

Berichten: 8401
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 00:01

Cinnepin schreef:
zimbabwe schreef:
Stuur een bloemetje als bedankje zou ik zeggen... Wat fijn dat hij jouw paard heeft gevonden en gered



Dit dacht ik eigenlijk ook.....

Nou echt hé
Dit zou al 1 reden kunnen zijn waarom ik geen pensionklanten wil... het is nooit goed ook als je naar goed geweten handelt.

Sanet

Berichten: 7991
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 00:06

Oh ik snap je frustratie zo goed van hoge kosten en moeten revalideren etc.

Echter kun je op geen manier bewijzen dat je paard misschien juist wel gek gedaan heeft of geschrokken is, toen de blessure opgelopen heeft en vervolgens daardoor de sloot in gekukkeld is.

Mijn paarden staan aan huis, maar ik kijk ook niet elke seconde of ze allemaal nog 4 benen hebben en op het droge staan.

Ik proef veel verwijten naar je staleigenaar. En mijn ervaring is in ieder geval wel dat als je hier niet overheen kunt stappen, dat je dan maar beter kunt verhuizen met je paard. Want dan ga je op den duur op elke slak zout leggen en dat is voor niemand leuk.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 00:11

Oh TS..

Hoe haal je het in je hoofd? Hier staat mijn verstand écht bij stil..
Wordt er gewoon een beetje boos van.

Je weet niet eens of de schade is gekomen door de reddingsactie van de stalhouder, of door de reden waardoor je paard in de sloot terecht is gekomen.

De man/vrouw heeft je geholpen! Misschien niet op een manier waarop jij het gedaan had, maar uiteindelijk ben je geholpen, het paard heeft het overleefd en mbt de blessures weet je niet waardoor ze gekomen zijn: de ( aanleiding tot de) val in de sloot of de reddingsactie.

Paard lijkt in ieder geval niet slechter geworden van het handelen van de stalhouder na de reddingsactie ( in de paddock gezet) én je bent op de hoogte gesteld ( waarvan je niet weet/ in ieder geval hier niet aangeeft hoe lang er zit tussen de actie en het berichtje. Dus wij weten niet of daar inderdaad veel tijd tussen zat of niet)

Stalgenote doet vervolgens ook iets wonderlijks en gooit nog wat olie op het vuur: Stalhouder beschuldigen, maar zelf jou ook niet op de hoogte stellen...


Weet je:
Het hebben van een paard brengt onverwachte dierenartskosten met zich mee. Soms breken ze ondanks goede zorg toch uit.. en soms levert dat schade op

En ja:
Die kosten zijn gewoon voor jou ( grove nalatigheid daargelaten)

eilleen333

Berichten: 12848
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 00:51

Ik lees een hoop speculaties en onzekerheden in het bericht. Ook mis ik dan het moment dat het paard uit de sloot was en dat jij het bericht ontving, hoeveel tijd zat daar tussen?

Het check ligament zal wrs te maken hebben met het hele voorval. Maar of het door de reddingsactie kwam of je paard is uitgegleden, toen geblesseerd is geraakt en door geglibberd is de sloot in… dat onderscheid kan je niet meer maken.

De blessure in de hals zou door het ongeluk kunnen komen, maar ook dat is niet met zekerheid vast te stellen. En dan weer de vraag: kwam dat door de trekker of door de val?

Of de pensionhouder op een manier aansprakelijk is, daarvoor moet je een hippisch jurist raadplegen, bokt roept altijd maar wat.

Maar als je een mening wil:
De stalhouder had eerder kunnen bellen. Ik weet niet of die altijd een mobiel op zak heeft of niet, maar in geval 2 heb ik zelf liever dat mijn paard eerst hulp krijgt. Wat ga je als eigenaar precies toevoegen? Ga je hem er zelf uit tillen? Je zal toch met grof geschut moeten komen of je er nou naast staat of niet.

Als er 3 uur tussen het uit de sloot vissen en jou informeren zat is dat wel een beetje kwalijk, maar echt verwijtbaar? Ik vraag het me af. Was er schade beperkt gebleven als de dierenarts eerder had gekeken? Dat denk ik niet. Je paard was immers niet in shock, maar geschrokken. Een paard in shock heeft meer nodig dan pijnstilling en advies namelijk.

Tot slot was er dus nooit een probleem over aansprakelijkheid, tot je besloot de facturen op te tellen? En het meer geld bleek dan je in eerste instantie had verwacht. Tenminste, dat is de indruk die ik krijg nav je bericht.

Tenzij de stalhouder kapotte of ondeugdelijke omheiningen had en daar van af wist, of er met regelmaat paarden uit de sloot gevist worden daar, valt hem/haar mijns inziens niets te verwijten.
Een paard aan 1 been uit de sloot trekken is niet handig, maar er is niet gezegd dat daarmee ook (de) schade is ontstaan.

Dus nee, als je het mij vraagt is de stalhouder je niets verschuldigd, en ben je zelf gewoon verantwoordelijk voor de kosten.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Wie betaald de schade?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 01:03

Ik vind alleen dat de stalhouder even had moeten bellen i.p.v. appen, voor de rest tja.. het risico van een paard hebben denk ik. De stalhouder heeft zijn best gedaan om je paard er uit te krijgen.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Wie betaald de schade?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 02:22

Ik zou de stalhouder duizend maal danken!

Je doet in zo'n situatie wat het beste is. Paard op het droge krijgen was prioriteit. Of dat nu aan 1 been, 2 benen of hoofd is. Er kan nergens bewezen worden dat de blessures daar van komen, alleen maar speculatie en een schuldige zoeken. En eerlijk? Kosten zijn nooit leuk, maar je paard is er nog goed en goedkoop van af gekomen.

Iedereen reageert anders in zo'n situaties. Ik heb liever dat ze eerst m'n paard redden, DA bellen wanneer nodig en dan mij op de hoogte brengen.

Ik heb een pony dat als veulen tijdens het bekappen zich heeft laten vallen en hoefsmid heeft haar hoef vast gehouden. 3,5jaar later dikke zware kogel telkens. Nodige onderzoeken. Ja kan trauma zijn geweest door dat voorval. Heb die hoefsmid nooit aangeklaagd hoor.

demixandra1
Berichten: 10
Geregistreerd: 04-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 13:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dag allemaal!

Aller eerst, wat een reacties zeg, dat had ik echt niet verwacht…

Waar zal ik beginnen , eerst wil ik het een en ander even uit de lucht halen aangezien er een aantal berichtjes waren die ik persoonlijk niet als prettig heb ervaren. Bij een van jullie berichtjes kreeg ik het gevoel alsof er gedacht word dat ik graag geld terug wil zien (dit bedoel ik niet als verwijt, dat bericht vatte ik zo op, dit kan dus anders bedoeld zijn door de schrijver). Dit is echt niet waar. Het doel van dit toppic is niet zodat ik de stalhouder daadwerkelijk aansprakelijk zal gaan stellen, dit ben ik NIET van plan. Ik was alleen maar nieuwschierig naar meningen van mijn mede bokkers. Geld is voor mij niet belangrijk, ook al had dit mij 10 duizend euro gekost, dat is vervelend maar niet einde van de wereld. Dat heb je nou eenmaal met paarden.

Ook las ik het een en ander over omheining. De omheining van de landjes is aan de voorzijde hekwerk met een poort, aan de zijkant en achterzijde is het sloot, voor de sloot langs is geen omheining. Voor de paarden is het dus “makkelijk” om te water te komen, bijvoorbeeld door uit te glijden of als ze in het nauw gedreven worden. Gevaar ligt dus om de hoek, ik geef toe, dit wist ik. Maar dit is zo lang ik haar heb, altijd goed gegaan, ik wist niet beter… klinkt naïef, maar dat is in ieder geval wel eerlijk.

In een aantal berichten las ik dat ik de stalhouder dingen verwijt. Als ik mijn eigen toppic terug lees, zie ik inderdaad ook veel onzekerheden. Dit heb ik bewust zo er in gezet, omdat ik ze zoals jullie lezen, niet zeker weet. Dit moet voor jullie als lezer ook duidelijk zijn, anders krijg je een vertekend beeld van de situatie. Ik wist helemaal niks, alleen van horen en zeggen en het zichtbare letsel. Dat ik hier een conclusie uit trek… dat is waar.

De reden waarom de communicatie niet zo goed was tussen de stalhouder en mij, kwam omdat we eerder een aantal voorvallen hadden. Vandaar zijn simpele appje (denk ik).
Laatst bijgewerkt door demixandra1 op 03-11-22 14:08, in het totaal 7 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wie betaald de schade?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:58

Deze laatste lap tekst heeft toch niets, maar dan echt helemaal niets te maken met het slootincident en het handelen van de stalhouder?

Als je niet tevreden bent verhuis je, maar dit soort natrap naast de kwestie zelf… bah.

demixandra1
Berichten: 10
Geregistreerd: 04-05-19

Re: Wie betaald de schade?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 14:01

Poekkie: daarom plaats ik het niet, ik plaats het alleen maar om uitleg te geven waarom er bijvoorbeeld niet is gesproken met de stalhouder. En waarom ik boos was des tijds

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110825
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie betaald de schade?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:01

Ik zie geen foto's?

demixandra1
Berichten: 10
Geregistreerd: 04-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 14:02

Cayenne schreef:
Ik zie geen foto's?



Nu wel??

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:09

demixandra1 schreef:
Poekkie: daarom plaats ik het niet, ik plaats het alleen maar om uitleg te geven waarom er bijvoorbeeld niet is gesproken met de stalhouder. En waarom ik boos was des tijds


Wel zo eerlijk dat je je post nu hebt aangepast en de beste man niet meer probeert zwart te maken.

Boos of niet, als je paard uit de sloot is getrokken kan ik niet begrijpen dat je niet eens bent gaan praten. Ik denk dat je de verwijten vooral bij jezelf mag leggen en hier een wijze les uit mag trekken voor volgende keer.