Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26438
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:44

PSvanLot schreef:
Benzz schreef:
Ik betaalde 800 en zou per 1 januari naar 900 gaan. Ben blij dat ik mijn paard verkocht heb ondanks dat ik het mis. Maar door chronische blessure kan ik waarschijnlijk niet meer te paard. Zit nu wel te denken aan mennen met een leuk koppel welsh pony's. Maar stalling vind ik in de regio zo'n drama.


per maand per paard?!


Ik betaal hier in de randstad 545 per maand. Voor de box met buitenluik 1 x per 2 weken uitmesten en opstrooien 2 x per week. Stro en hooi zitten erbij in.
Tussendoor uitmesten moet je zelf doen. Kun je ook laten doen, maar dat kost 5,00 extra per dag. Dat doen we dus niet, want dan komt er nog 150 bij.
Je kunt een soort muesli van stal voeren, maar daar zit voor mijn paarden te weinig in en ze worden er vet van. Voer moet ik dus ook zelf kopen.
Dan neem ik nog extra service af door de week, zodat de paarden er extra uit komen; tussen de 65 en 70 per maand per paard. In het weekend regelen we (stalgenoten) dat vaak onderling. Het telt allemaal wel op. Ik zit ook onderhand al op 700 per maand per paard.
Het is duur, maar het is dan ook echt wel een luxe stal niet alleen voor de baasjes, maar zeer zeker ook voor de paarden (goed en veel hooi, goede bodems, 's zomers wei, etc.)
Ik zou graag goedkoper willen, maar dan doe je helaas altijd concessies (aan de bodems en meestal ook aan hooi/stro). En dat wil ik niet. Dat en een ruime, lichte frisse stal en voldoende buiten zijn echt van die randvoorwaarden waar ik geen concessies aan wil doen. Maar ik houd m'n hart vast wat er straks gaat gebeuren als alles naar 21% BTW gaat.
Ik zou heel graag hebben, dat wat ik nu heb meer in de buurt van Den Haag zou vinden. Voor mij komen er nu nog aardig wat reiskosten bij (want ik woon ongeveer 3 kwartier van stal vandaan).
En natuurlijk alles wat ik nu niet meereken en wat paarden zoal kosten aan randzaken (verzekering, DA, Hoefsmid, tandarts, entingen, noem maar op).

Ik sta er met 2 paarden, maar er gaat er wel eentje weg. (Was al de bedoeling).
Dan heb ik nog een fokmerrie in Putten staan, maar dat kost all-in toch een heel stuk minder.

@Benz: ik weet niet in welke regio jij zit, maar stalling voor menners is al helemaal lastig.

123_456
Berichten: 106
Geregistreerd: 15-11-23

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:50


Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:54

@babootje, regio Utrecht.

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:21

Ayasha schreef:
kamsel schreef:
1 dag van tevoren een prijsverhoging doorgeven, zoiets doe je toch niet? Dat vind ik echt niet kunnen.
Waarom de prijs omhoog gaat hoeven ze m.i. niet te zeggen.

Ik kom met 2 paarden aan huis net uit met 200 per paard denk ik, maar ik heb wel een paar mazzeltjes. Goed hooi en stro bij de buren..

Net uit met mazzeltjes. Stalhouder werkt dus gegarandeerd gratis en legt er héél waarschijnlijk op toe.


Precies en dan geef je ook nog je privacy op, mij niet gezien.


Toch vind ik het niet kunnen om de stalprijs een dag van tevoren op te hogen.
Ik vind dat onprofessionele bedrijfsvoering en je zet je klanten met de rug tegen de muur.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:29

Rug tegen de muur?
Dat vind ik wel heel groot vertaald


Nu vind ik zo kort dag verhogen absoluut niet netjes
Maar het gaat om 15 euro begreep ik?

Wat doe je dan als nu de deken doorlekt of nu het halster kapot gaat, of...
Er vanuit gaande dat voor de dierenarts een apart potje is.

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:36

Ze hebben geen keuze meer, dat staat compleet los van hoeveel de verhoging is.

MyWishMax

Berichten: 25464
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:39

Het is niet alleen niet netjes, het hoort ook gewoon niet. Je moet minimaal de tijd geven waarvoor er betaald wordt. Dus elke maand betalen is ook meer als een maand van te voren wijzigingen doorgeven. Niet alleen prijsverhogingen, maar ook andere wijzigingen in de voorwaarden/contract afspraken. Zodat mensen er idd niet akkoord mee kunnen gaan en wat anders zoeken.
Het gaat dus niet om de prijs, maar gewoon de wijziging. Of het nu 15 euro is of 150. Of ineens van vol pension naar dhz

Wij krijgen het zelfs langer van te voren te horen, geloof anderhalve maand of nog langer. Officieel dan, daarvoor hadden we het al gehoord, maar niet de officiële mail met nieuwe prijs.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:40

Poekkie schreef:
Gini schreef:
Nog geen 300 euro in de maand is geen dure stal nee. Maar een prijsverhoging een dag op voorhand aankondigen is zo onbeleefd dat ik het niet anders kan interpreteren als een dikke vinger naar de klant. De staleigenaar heeft letterlijk tot de laatste dag van het jaar gewacht. Wat als je het nieuwe bedrag echt niet meer kan ophoesten? Op Oudjaar een andere stal zoeken?


Och kom op, 4,5% is ongeveer 15 euro verhoging. Of je dat op lange termijn wil betalen beslis je zelf maar om 15 euro zal de nood echt niet zo hoog zitten dat je onmiddellijk moet verkassen.


Je kan niet iemand anders rekening maken. Het kan ook zijn dat je als klant de faciliteiten de nieuwe prijs niet waard vindt of dat je de nieuwe prijsstijging de druppel vindt van langere ontevredenheid en daarom wilt verkassen. Als je echter pas een dag op voorhand de prijsstijging aankondigt, dwing je de klant alsnog om een maand het hogere tarief te betalen. Heel gek dat een klant dit zomaar zou moeten aanvaarden, want "de nood zal wel niet zo hoog zijn". Laat de klant a.u.b. zelf beslissen over zijn financiën.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:41

Dan sta je toch niet met de rug tegen de muur?
Dat is waar het mij omgaat, vind dat een te grote uitspraak


Dan ga je nu opzoek naar wat anders.
Ja ben je eenmalig 15 euro teveel kwijt. Dat is waar. En dat is erg balen.
En zeker niet professioneel van dat bedrijf.
Dat kun je aangeven als je per 1 febr wat anders hebt.
Van jij houd je niet aan de regels van 1 maand, dus ik ook niet.

Maar de kans dat er een fijne plek, niet duurder is, is erg klein....

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:43

Maar dat is dus de definitie van "met de rug tegen de muur". Je kan niet anders dan de nieuwe prijs betalen, ook als je het er niet mee eens bent, want het is te kort dag om nog naar een andere oplossing te grijpen.
Laatst bijgewerkt door Gini op 05-01-24 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

123_456
Berichten: 106
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:43

Dat zelfde kun je voor de stalhouder zeggen. Als 15 euro per paard zo plotseling moet worden doorgevoerd, gaat ergens iets mis. Je zou verwachten dat een stalhouder iets verder vooruit kijkt en al wat eerder in de gaten heeft dat de kosten stijgen

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:46

Gini schreef:
Maar dat is dus de definitie van "met de rug tegen de muur". Je kan niet anders dan de nieuwe prijs betalen, ook als je het er niet mee eens bent, want het is te kort dag om nog naar een andere oplossing te grijpen.

Ja voor deze maand is het te kort dag, dat klopt.
Maar het is niet zo dat je er nu jaren aanvast zit....

Voor mij is dat een uitspraak als je er met geen mogelijkheid meer uit kunt komen voor lange tijd,...ja voor 1 maand is dat zo, dat is waar. Maar 1 maand is zo voorbij en echt wel te overzien.
Het et is niet iets waar je weet ik hoe lang last van hebt.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 20:11

Wij hadden op 27 november gecommuniceerd dat we per 1 januari omhoog gingen. We hadden het te druk, want we doen het anders altijd 6 weken van te voren. Ik vind namelijk dat iemand ook nog de kans moet krijgen om bij stallen te gaan kijken.

Vandaar dat we meteen gecommuniceerd hebben dat als je per 1 januari ging opzeggen, je tot 1 februari het oude tarief kon betalen.

Maar 1 opzegger, dus viel mee. Ik vond dit dus al 'niet netjes' van onszelf, maar valt mee als ik het zo lees :o

Celebi
Berichten: 3796
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:19

Oh dat is echt super coulant! Mooie regeling!

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:40

Gini schreef:
Maar dat is dus de definitie van "met de rug tegen de muur". Je kan niet anders dan de nieuwe prijs betalen, ook als je het er niet mee eens bent, want het is te kort dag om nog naar een andere oplossing te grijpen.


Ja jammer, dat heb ik dus met de hoefsmid, tandarts, zadelpasser, hooiboer etc ook dat ik de prijsstijging pas na de behandeling/levering weet. Kan ik ook eerst betalen en daarna kijken of ik het waard vond of niet. Voor 15 euro overdrijf je echt hard. Haal die maand een stomme parkeerboete en je bent al het vierdubbele kwijt.

Daarbij kan je vast ook wel iets overleggen met een stalhouder; zijn ook maar mensen, geen robots.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:42

123_456 schreef:
Dat zelfde kun je voor de stalhouder zeggen. Als 15 euro per paard zo plotseling moet worden doorgevoerd, gaat ergens iets mis. Je zou verwachten dat een stalhouder iets verder vooruit kijkt en al wat eerder in de gaten heeft dat de kosten stijgen

Of je stalhouder heeft wanhopig proberen te voorkomen te moeten verhogen. Maar als dit topic me iets leert is dat je vooral niet te goed moet willen doen voor je klanten. Beter te snel verhogen en ze een paar maanden 30 euro meer laten betalen waardoor ze eerder in de problemen komen kwa zoeken naar een andere stal dan zelf in het nauw komen en ze een maand een tientje meer doen betalen.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:52

ruitje schreef:
Wij hadden op 27 november gecommuniceerd dat we per 1 januari omhoog gingen. We hadden het te druk, want we doen het anders altijd 6 weken van te voren. Ik vind namelijk dat iemand ook nog de kans moet krijgen om bij stallen te gaan kijken.

Vandaar dat we meteen gecommuniceerd hebben dat als je per 1 januari ging opzeggen, je tot 1 februari het oude tarief kon betalen.

Maar 1 opzegger, dus viel mee. Ik vond dit dus al 'niet netjes' van onszelf, maar valt mee als ik het zo lees :o

Dat is heel netjes van jullie :j
Maar kan jullie ook echt nooit betrappen op niet klantgericht EN paardgericht denken.

Maar als JeeBee daarom wil gaan en ze zegt dat de verhoging wel erg kort dag is. En het liever niet te betalen, wie weet zegt stalhouder dan ook wel dat is goed.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:59

Babootje schreef:
Ik betaal hier in de randstad 545 per maand. Voor de box met buitenluik 1 x per 2 weken uitmesten en opstrooien 2 x per week. Stro en hooi zitten erbij in.

Mesten ze op jouw stal een keer in de twee weken uit?
En daarin dan 4x per twee weken schoon stro eroverheen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:16

Nielojram schreef:
Babootje schreef:
Ik betaal hier in de randstad 545 per maand. Voor de box met buitenluik 1 x per 2 weken uitmesten en opstrooien 2 x per week. Stro en hooi zitten erbij in.

Mesten ze op jouw stal een keer in de twee weken uit?
En daarin dan 4x per twee weken schoon stro eroverheen?

Ik ken een stal waar ze eens per maand uit mesten en de rest alleen op strooien. :=

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:46

Is dat dan niet 1 smeerboel?

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:48

Als je dagelijks genoeg strooit kan dat goed. Maar 2 x per week: moet je wel een hele schone hebben.

Miran

Berichten: 4465
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:51

Zoals ik het lees mest je als paardeneigenaar dagelijks zelf (of tegen extra betaling laten doen) en wordt er door de stal opgestrooid en eens per 2 weken gemest (machinaal leeg gehaald?)

Celebi
Berichten: 3796
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:54

Als ik zie hoeveel zooi mijn paard van zijn stal maakt en hoeveel hij mest en plast dan zou ik dat nooit halen. Zelfs met dagelijks royaal opstrooien en de mest en natte zooi eruit trekken blijft het elke dag vies. Ik betaalde ook extra voor stro en toch stond hij elke dag op de bodem en zat hij onder zijn eigen urine. Nu betaal ik niet meer extra bij voor stro maar haal ik zelf gehakseld stro bij voor op de bodem. Dat lijkt wel iets beter te helpen. Is nog duurder maar goed, alles voor pony hè. :+

Maar die zou ik echt niet in zo'n stal systeem moeten hebben denk ik. :=

Miran

Berichten: 4465
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:57

Hoe vaak mest jij dan? Het gemiddelde paard redt het toch met elke dag mesten als er een paar keer per week goed opgestrooid wordt?

Celebi
Berichten: 3796
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:03

Elke dag doe ik de stal. En dan de mest eruit en alle natte troep ook. Schoon stro en stro dat maar een beetje vies is blijft gewoon liggen. Maar dan nog plast en mest hij 's nachts zoveel en hij draait ook vaak en ligt languit waardoor hij de hele bodem open trekt en alles een grote natte bende is. Ook bij heel royaal opstrooien. Het is echt een varken. Hij was bij 24/7 buiten staan altijd schoon omdat hij in het zachte zand sliep maar nu in de stal is dramatisch. En dan staat hij overdag echt nog de hele dag buiten.

Gelukkig neemt dat gehakselde stro wel beter die urine op. Ben aan het proberen om een beetje te potten maar nog steeds is het zo snel verzadigd en draait hij de bodem nog steeds teveel open dat dat ook niet ideaal is. We zijn nog zoekende. :')