Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Denk jij dat ik momenteel naar Nederland mag?

Ja
53 (47%)
Nee
58 (52%)

Totaal aantal stemmen: 111


Sarah999
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-11-20
Woonplaats: Leuven

Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 08:50

Hallo,
Ik ben opzoek naar een leuke shetlander. Ik woon in België maar ik heb een shet in Nederland gevonden. Het is echt wat ik zoek. Mag ik dan naar Nederland? Wij zouden komen met onze eigen auto, wij blijven buiten en dragen een mondmasker. Van België mogen wij naar Nederland maar ik weet niet of we dat van Nederland mogen. Iemand een idee?

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:52

Dat iets mag betekend niet dat het hoeft. Er gaan mensen dood. Hoe moeilijk is het nou om gewoon thuis te blijven?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:54

Ja hoor, dat kun je gerust doen naar mijn mening. Met alle regels in acht natuurlijk. Nederland kom je gewoon in. Succes!

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:03

Ja, het mag echter wordt het door de overheid sterk afgeraden.
Denk ik dat het verstandig is, nee!

Je kan me tzt een pb doen, weet regelmatige leuke shetlanders te staan.
Laatst bijgewerkt door 00000000 op 18-01-21 09:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:05

Niet essentiele verplaatsingen worden ten strengste afgeraden.
Een pony bezoeken is niet essentieel.
Blijf lekker thuis :)
Als de maatregelen minder zijn, is er vast weer een leuke shetlander voor je te vinden

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:31

Ik ga mee met Mand en Keet. Dit is niet iets noodzakelijks, dus lekker thuisblijven en zien of er dichter bij huis eentje te koop komt. :)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:40

De meesten hier weten niet de details van de Belgische regels, dus als die zeggen 'ja dat mag' zegt dat alvast niets.

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 07:22

Gewoon doen, tenslotte gaat het leven ook gewoon door. Tenminste als je je wel netjes aan de maatregelen houdt.
Succes met het kijken naar je pony, hopelijk is het je grote liefde.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:31

Hennos schreef:
Gewoon doen, tenslotte gaat het leven ook gewoon door.


Serieus, het leven gaat door? Wat een nare opmerking in deze tijd :n
TS, ongeacht of het mag is het niet verstandig. Er zullen vast andere pony’s in BE voor je zijn

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:43

Hennos schreef:
Gewoon doen, tenslotte gaat het leven ook gewoon door. Tenminste als je je wel netjes aan de maatregelen houdt.
Succes met het kijken naar je pony, hopelijk is het je grote liefde.


Onder die redenering gaan mensen op ski-vakantie, waardoor en 5000 mensen tegelijk in quarantaine geplaatst worden.

Niet doen dus. Het is niet essentieel, hoe graag je ook wilt.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:58

Hennos schreef:
Gewoon doen, tenslotte gaat het leven ook gewoon door. Tenminste als je je wel netjes aan de maatregelen houdt.
Succes met het kijken naar je pony, hopelijk is het je grote liefde.


Ja, ammekoekoek: als je je netjes aan de maatregelen houdt dan blijf je dus thuis. Punt.

Antwoord is dus: nee, dit mag niet.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:23

Ja, het mag.
Is het slim? Nee.
Zou ik het doen? Nee.

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:25


Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:38

Als ik die link lees, moet je verplicht 10 dagen in quarantaine bij aankomst? Dus dan zou het niet mogen tenzij je er een 11-dagen trip van maakt?

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:31

Vanuit Nederland kun je volgens mij naar Belgie zonder quarantaine of test als je reis niet langer dan 48 uur duurt (dat was in ieder geval 2 weken terug zo, toen ik het heb nagekeken). Hoe het omgedraaid zit weet ik niet, maar ik denk dat het vergelijkbaar is. Er zijn best wat mensen die vanuit Nederland in Belgie en Duitsland spullen gaan kopen (in Duitsland zijn meer winkels essentieel en in Belgie is veel nog open voor als je niet gaat 'funshoppen'). Veel mensen in de grensgebieden doen dat altijd al (bv om goedkoper te tanken).

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:40

Je mag op dit moment wel naar Nederland reizen. Je komt immers uit een Schengenland. Je bent echter wel verplicht tien dagen in quarantaine te gaan en een negatieve PCR test te overleggen.

Raadpleeg deze site voor actuele informatie; https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... reisverbod

Het mag op dit moment wél, maar vanwege de voorwaarden daaraan is het onhandig voor jou.

Die korter dan 48 uur in Nederland gaat op dit moment alleen op als je op doorreis bent en je een bewijs kan tonen dat je binnen dat tijdsbestek een vlucht vanuit Amsterdam hebt.

Ik vind dit overigens ook onvergelijkbaar met op ski-reis gaan o.i.d., je gaat ergens buiten, met mondkapjes, bij een pony kijken. Bij voldoende afstand in de buitenlucht met een mondkapje is het risico non-existent.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:45

Ik zou inderdaad even goed uitzoeken wat de regels zijn over je verblijfsduur, verplichte covid test etc. En dan zou ik voor jezelf ook afvragen: is dit echt mijn droompaard? Ga ik er de rest van mijn leven spijt van hebben als ik nu niet in actie kom? Want dan zou ik zeker aan de eigenaar vragen of je niet na de lockdown kunt komen. Als de verkoop echt met spoed is, het voor jou een potentieel droompaard is en je het volgens de regels ook nog veilig kunt regelen dan zou ik dat zeker doen. Maar is het antwoord nee op een van die vragen dan zou ik het voor nu echt laten voor wat het is.

Ik ben overigens pro de regels en hou me overal netjes aan, maar om een potentieel droompaard meteen maar te laten schieten zou ik zonde vinden als het op zich wel zou kunnen met een hoop gedoe. Weeg het even goed af of dat voor jou zo is of dat je vast over een aantal weken weer een leuke Shetlander kunt vinden.

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:00

pien_2010 schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... reisverbod

Hier staan alle in en outs en kun je zelf je afweging maken. Volgens mij mag het maar onduidelijk is voor mij of je in quaranteine moet of alleen verplichte test dat je geen covid hebt.



Nee je hoeft niet getest te zijn . Ook niet quarantaine.
Toevallig verleden week rivm gebeld met hoe en wat als je België in moet . Als je binnen 48 uur terugkeert hoef je niet getest te zijn .
En ja ik moest naar België dit weekend .

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:25

amigamia schreef:
pien_2010 schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... reisverbod

Hier staan alle in en outs en kun je zelf je afweging maken. Volgens mij mag het maar onduidelijk is voor mij of je in quaranteine moet of alleen verplichte test dat je geen covid hebt.



Nee je hoeft niet getest te zijn . Ook niet quarantaine.
Toevallig verleden week rivm gebeld met hoe en wat als je België in moet . Als je binnen 48 uur terugkeert hoef je niet getest te zijn .
En ja ik moest naar België dit weekend .


Voor TS is het omgekeerd. Zij woont in Belgie. Dus de 48-uur regel is niet van toepassing voor haar.

Edit: hier staat het duidelijk. 10 dagen quarantaine bij binnenkomst.
https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... /nederland

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:28

De 48 uur werkt 2 kanten op. Ik moet regelmatig de grens over i.v.m studie in België. Ik ben nog 0 x gecontroleerd. Het kan dus wel. Het mag officieel ook. Het wordt alleen ten strengste afgeraden.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:41

Heb jij een bron dat het mag? :)
Of baseer je je op het feit dat je nog geen controle hebt gehad?

Daarnaast gaat studie wss wel bekeken worden als woon-werk verkeer en zou het kunnen dat daar andere regels op gelden dan voor prive verplaatsingen. Maar dat durf ik niet zeggen.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Naar Nederland om een shetlander te bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:11

Ik heb gebeld met de info-lijn in België en ik hou de website van ANWB in de gaten, die posten daar ook op wat wel en niet mag i.v.m. grensverplaatsingen met de auto

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:15

Ja de info lijn in belgie gaat je idd geen quarantaine opleggen. Je moet de info lijn nederland hebben, die zijn degenen die quarantaine opleggen. Al wordt het vast niet geweldig gecontroleerd.

Maar los daarvan, wat valt er nu nog te betwisten na het delen van een link van de overheid? Sommigen weten het toch altijd beter :roll:

Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:17

Dat het mag, betekent niet dat het verstandig is, dus ik zou het niet doen. Ook omdat ik denk dat als ontzettend veel mensen maling hebben aan het dringend advies om zoveel mogelijk thuis te blijven en hooguit te verplaatsen indien nodig, dat ze op de termijn de grenzen ook nog wel dichtgooien..
Shetlanders zat, dus over een tijdje is er ook nog wel een leuke Shet te vinden.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:31

Poekkie schreef:
Ja de info lijn in belgie gaat je idd geen quarantaine opleggen. Je moet de info lijn nederland hebben, die zijn degenen die quarantaine opleggen. Al wordt het vast niet geweldig gecontroleerd.

Maar los daarvan, wat valt er nu nog te betwisten na het delen van een link van de overheid? Sommigen weten het toch altijd beter :roll:


Heb je het tegen mij? :')
De verplaatsingen zijn niet verboden, alleen afgeraden. Je hoeft als je met de auto reist vanuit België ook geen negatieve test te laten zien.