Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 09:25

Na jarenlang trouwe dienst van ons huidige trailer die wij destijds voor 900 euro hebben aangeschaft, hebben wij het trieste nieuws gekregen dat het eigenlijk niet meer veilig is om de weg op te gaan. Wij gaan dus op zoek naar een nieuwe trailer!

Op zich hebben wij niet veel eisen. Een 1,5 paards trailer in verband met een B rijbewijs, voorkeur voor volledig polyester of aluminium maar een houten in goede staat is ook geen probleem. Budget: rond de 3500. Ik vind het altijd wel leuk om onderzoek te doen wat er allemaal te koop is maar daar was ik erg snel klaar mee.. Er is gewoon bijna niks te koop op Marktplaats! -O- Gisteren kwam er een aluminium trailer voor 3850 op te staan dus ik heb meteen een bericht gestuurd, maar kreeg al vrij snel reactie dat de trailer inmiddels verkocht was.

Zoek ik op de verkeerde plekken? Zijn er meer mensen die hier last van hebben dat de markt voor 1,5 trailers momenteel erg schaars is?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:27

Goede tweedehands trailers zijn nog steeds enorm duur. Als ik jou was zou ik nog even doorsparen en een nieuwe kopen. Ik heb destijds ook voor de keuze gestaan maar een nieuwe is ivm de restwaarde echt een betere keuze, financieel gezien.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:35

ik ben toen bij een trailer dealer goed geslaagd voor een 1,5 paard trailer met aluminium bodem. Zag er nog top uit en veel plezier van gehad. Had toen ook jouw budget te besteden en dat is gelukt.

Gewoon rondje trailerboeren bellen en langsgaan. Hier hadden we in 1 dag beet bij bedrijf #3.

pol013

Berichten: 9011
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:38

VWestra schreef:
ik ben toen bij een trailer dealer goed geslaagd voor een 1,5 paard trailer met aluminium bodem. Zag er nog top uit en veel plezier van gehad. Had toen ook jouw budget te besteden en dat is gelukt.

Gewoon rondje trailerboeren bellen en langsgaan. Hier hadden we in 1 dag beet bij bedrijf #3.


Dit ja.
maar een aluminium trailer in die prijsklasse is zelfs 2ehands wel een uitdaging. Die blijven behoorlijk duur ook bij een 2e of 3e eigenaar. Dat heeft een reden natuurlijk; ze gaan langer probleemloos mee.
Maar een rondje bellen gaat je zeker vooruit helpen.

Doe ik persoonlijk ook liever. Dan krijgt de trailer meteen een beurt (en bij mij nieuwe banden) en kun je met een klein probleem altijd nog terug. In mijn geval brak de klink van de deur spontaan af na een paar weken. Netjes binnen garantie opgelost toen.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 10:13

Ik wil wel echt een tweedehands kopen en rond de 3500 euro. Ik heb geen haast dus dat scheelt, maar ik was me er niet bewust van dat het zo lastig zoeken is! Goed idee om even rond de bellen bij wat trailerboeren. Ik heb al wat gegoogled maar volgens mij zijn er weinig met een eigen website met het aanbod erop en het zijn vooral veel 2-paardstrailers.

Sandra_H

Berichten: 2717
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:20

Wij waren in juni bij "onze" trailerboer om onze trailer terug te verkopen (gebruikten 'm sinds corona niet meer en gaan dat ook niet meer echt doen dus zonde om een bijna nieuwe ongebruikt buiten te laten staan) en toen hoorden we dat anderhalf paards overal de deur uit VLOGEN, al een tijdje. Ze kregen ook bijna geen aanbod zelf. Tweepaards blijft veel langer staan en is idd veel makkelijker te vinden. We zitten nu natuurlijk alweer in september, maar ik denk toch dat dit de reden is waardoor je ook nu amper een anderhalf paards kunt vinden.

Unicornetto
Berichten: 2393
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:21

In welke regio zit je? Impex Groningen heeft vaak wel een fijn tweedehands aanbod. Toen ik op zoek was naar een tweedehands 1,5 paards belden ze mij terug wanneer ze weer iets binnen hadden gekregen. Anders zijn ze vaak al weg. :)

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 10:21

Ik zit bovenin Friesland dus opzich zou dat wel een optie zijn :D Ik ga even contact met ze opnemen!

nine1987

Berichten: 8345
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:22

Goede tweedehands krijg je absoluut bij zuidzijde trailers in Goudriaan.. Eerlijke prijs, en als er wat is, helpt Martin je altijd verder.. Wij gaan nergens anders meer.. :D

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:29

nine1987 schreef:
Goede tweedehands krijg je absoluut bij zuidzijde trailers in Goudriaan.. Eerlijke prijs, en als er wat is, helpt Martin je altijd verder.. Wij gaan nergens anders meer.. :D



helemaal eens! En voor jouw budget zou je denk ik bij een trailerbedrijf een prima tweedehands trailer moeten kunnen krijgen (aluminium versie voor 3.500 wordt denk ik lastig, maar genoeg andere opties).

Ik ben ook mega fan van zuidzijde trailers en zal ook zomaar niet ergens anders heengaan, ondanks dat het voor mij best een stukkie rijden is. Maar altijd vriendelijk geholpen en als er eens iets met je trailer is, dan staat Martin altijd voor je klaar.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:42

Ik ben bij De Boer in Pesse geweest, ruim aanbod maar niet wat ik toen zocht. Uiteindelijk bij Konag goed geslaagd.

Even rondje bellen dan weet je of er wat staat of binnenkort binnenkomt.

Succes met de zoektocht!

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 21:54

Ik ga morgenavond een trailer bekijken, maar wel een 2 paardstrailer. Volledig polyester en weegt volgens verkoper en de papieren (staan op foto) 650 kg. Even een hele andere vraag, maar als de trailer zo licht is dan mag dit gewoon met B rijbewijs toch? Ik lees zoveel verschillende dingen op internet..

Spenk
Berichten: 21813
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:08

Dat ligt aan je auto maar waarschijnlijk mag het niet. Het gewicht van de trailer is totaal niet relevant voor je rijbewijs het gaat om de maximale gewichten.

De meeste tweepaards zijn 2000 dus dan mag de maximale toegestane massa van je auto maar 1500 zijn. Is dat het geval? Je kunt wel terug laten keuren maar een trailer met 650 kg op papier weegt in het echt zeker wel 750/800.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:13

Je kijkt altijd naar de TMM

TMM van de aanhanger boven de 750 kg, en de TMM van de combinatie boven de 3500 kg is BE rijbewijs.
TMM van de aanhanger boven de 750 kg en de combinatie minder dan 3500 kg is B rijbewijs.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 22:36

Afbeelding

Dit zijn de gegevens van de trailer.

Het betreft een auto die ruim 1400 kg weegt en een trekgewicht heeft van 1500 kg. Gaat wel in principe altijd om één paard, maar door verschillende redenen wel voorkeur voor een tweepaards.

Spenk
Berichten: 21813
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:40

Wat is de TTM van de auto? Dus niet wat de auto weegt of trekken mag want dat doet er niet toe maar de TTM.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 22:46

Ik heb geeeeen idee :+ We rijden met een Peuguot 3008 1.6 VtI en een BMW i318 3 serie ervoor. Ik kom heel veel gegevens tegen maar door alle massa’s zie ik het bos niet meer.. :D

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:47

Voor je rijbewijs is er maar een ding belangrijk, en dat is de toegestane maximum massa :D.
Dat zou ik dus zeker even uitzoeken voor je gaat kopen/kijken.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 22:49

Ik heb gelukkig een chauffeur met BE, dus we gaan sowieso kijken en als we het wat vinden dan moeten we gaan overwegen. Ik zou het zelf namelijk wel fijn vinden dat in het geval dat mijn chauffeur niet beschikbaar is ik er zelf ook mee op pad kan!

Spenk
Berichten: 21813
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:51

Nou inderdaad ja :D

En dat is heel makkelijk op te zoeken! Site van rdw kenteken van de auto invoeren en dan bij gewichten de toegestane max. massa voertuig. Ik gok dat je beide auto's veel te zwaar zijn om met een 2 paards op B te mogen rijden.

Wat is er op tegen om je BE te halen? Dan ga je veilig en met alle benodigde papieren de weg op.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 22:53

Dat ga ik in de toekomst zeker overwegen, maar momenteel zitten wij in een fikse verbouwing en gaan wij trouwen in april, dus qua budget en qua tijd gaat dat op korte termijn helaas niet lukken.

Spenk
Berichten: 21813
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:56

Qua tijd je BE kan je halen in een halve dag :) ! Ik ben om 8 uur begonnen om half 2 klaar en geslaagd.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 22:58

Zoals ik aangaf ga ik dat op korte termijn niet doen :D Maar dat was ook niet de vraag. Wij gaan morgen de trailer bekijken en mocht het wat zijn dan moeten we kijken wat de mogelijkheden zijn en anders kunnen we er misschien nog voor kiezen om de trailer terug te laten keuren in gewicht.

Spenk
Berichten: 21813
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Trailer tweedehands kopen.. maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:01

Als je gewoon de TTM van de auto's opzoekt dan weet je meteen waar je aan toe bent. Eigenlijk is een station auto + 2 paards nooit mogelijk op B rijbewijs.

Terugkeuren is alleen zinvol als je nog genoeg laadgewicht over houdt.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 23:03

Ik heb toch wel wat langer nodig gehad voor mijn BE en helaas wat centjes kwijt. Maar toch blijft het een aanrader :D

Hier een Trailer met houten bodem gekocht, tweepaards voor 1900 en dan nog een dikke 500 voor nazicht en keuring. Had hem gewoon binnen gedaan bij een trailergarage en gevraagd ALLES na te zien en te vervangen indien nodig. Dus het kan wel! Maar ook flink zoeken geweest.
En moest ik er nu veel mee op pad gaan, dan zou ik liever een nieuwe, chiquere kopen. Maar voor nu voldoet deze prima.

Terugkeuren zal sowieso moeten vrees ik voor op B te mogen trekken, maar dan krijg je er nooit twee paarden in. Dus het nut ontgaat me dan een beetje.