Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:42

Ik heb mijn paard verzekerd bij Equipe en de mijne is helaas voor het ongeluk geboren. Hij is in 4 jaar tijd meer wel dan niet kreupel geweest, is daar steeds voor behandeld, is een keer geopereerd. Hij is nu afgekeurd wegens ernstige HKO en wordt binnenkort helaas ingeslapen ;(
Equipe is echt voorbeeldig geweest. Nooit gezeur gehad, de facturen werden steeds binnen een paar weken betaald. Als ik belde voor informatie was er alle begrip voor mijn situatie en werd geduldig uitgelegd hoe het zit.

Als je van tevoren wist of je paardje een pechvogel gaat zijn of niet, dan was het makkelijk. Achteraf wordt het pas duidelijk of een verzekering wel of niet slim was. Ik heb de kosten van de verzekering er dubbel en dwars uitgehaald. Helaas. Ik had liever premie betaald en nooit een dierenarts gezien.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:50

Hier ook verzekerd bij Equipe. Mijn ene paard (20) in Equipe 3. Helaas heb ik bij haar de afgelopen jaren wel eens ziektekosten moeten claimen en dit is netjes afgehandeld.

Mijn jonge paard (3) staat nog in de opfok en is in Equipe 2 verzekerd. Zodra we met haar aan de slag gaan gaat zij ook over naar equipe 3.

Ja, je betaalt elke keer premie en bij elkaar is dat ook een bedrag, maar als het een keer mis gaat dan keren ze over het algemeen netjes uit.

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:59

mijn eerste paard was verzekerd bij Hippozorg.
Nooit problemen met die verzekering gehad. 75% van de kosten werden vergoed.
Ook uitbetalen nadat ze overleden was aan koliek was snel gebeurd.

Daarna werd het overgenomen door Xcelent Horse Insurance.
Voorwaarden werden ineens een stuk minder aantrekkelijk. (Voorrijkosten niet mee verzekerd. Eerst een bepaald bedrag aan eigen risico moeten betalen)
En als je paard een paar keer hetzelfde heeft, word dit zonder melden ineens uitgesloten. Heeft een vriendin gehad.
En aangezien mijn paard Chronisch problemen met zijn koker heeft, was ik niet blij dat te horen.
Op dat moment besloten het geld wat ik iedere maand aan hun gaf, gewoon op een spaarrekening te zetten.

Ik heb nu een paardenspaarrekening waar ik DA kosten van betaal.

Marije_jiplover

Berichten: 25334
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:10

Let wel ook op wat je precies verzekerd als je daarvoor gaat.
Over 't algemeen keren ze niet meer uit dan de verzekerde waarde.

Bij een recreatie paard is die waarde vaak een stuk lager dan bij een sportpaard.
Voor mijn haflingers zal die verzekerde waarde dusdanig laag zijn dat wanneer ze iets serieus mankeren, de kans bestaat dat ze niet (alles) vergoeden of het dier afkeuren en uit de verzekering gooien, omdat de kosten hoger zijn dan de waarde van het paard.

Ik zie hierboven bedragen van 4000,- voorbijkomen, tja, dat is mijn haflinger niet waard, keert de verzekering dus ook niet uit.

Dan dus toch maar liever m'n eigen spaarpot, dan kan ik zelf beslissen of een behandeling het waard is om uitgevoerd te worden, ipv dat de verzekering daarover beslist.

Shiraie

Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 12:54

Albertina71 schreef:
Als je van tevoren wist of je paardje een pechvogel gaat zijn of niet, dan was het makkelijk. Achteraf wordt het pas duidelijk of een verzekering wel of niet slim was. Ik heb de kosten van de verzekering er dubbel en dwars uitgehaald. Helaas. Ik had liever premie betaald en nooit een dierenarts gezien.


Dit vind ik heel mooi gezegd :j Maar: Wat erg van je paardje zeg :\ Heel veel sterkte! :(:)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:06

Ik had mijn paard net een jaar. kreeg koliek. Operatie en 10 dagen kliniek. Tel uit je winst. Verzekering keerde netjes het bedrag uit dat vooraf besproken was. 2/3 van de rekening.

Verzekering is GEEN zonde van je geld (want dat geldt dan ook voor je eigen zorgverzekering? Autoverzekering? Inboedel? Betalen moet je het, zonder dat je er gebruik van maakt. Maar zo werken verzekeringen ;) )

Als je goed van tevoren weet waarvoor je verzekerd en wanneer er uitgekeerd wordt kom je niet voor verrassingen te staan achteraf. Ja het is een hoop geld. Maar. Voor mijn premie van 320,- had ik na een jaar nooit en te nimmer de kliniek rekening kunnen betalen. Laat ik het zo zeggen: ik heb de verzekering er voor de komende 10 jaar uit.

Word een beetje boos op mensen die zeggen dat ze het zelf wel kunnen. Want dat is niet altijd (eigenlijk bijna nooit) het geval.

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:11

Gimme_Joy schreef:
Word een beetje boos op mensen die zeggen dat ze het zelf wel kunnen. Want dat is niet altijd (eigenlijk bijna nooit) het geval.

Wat een onzin, als je gewoon voordat je het paard koopt een buffer hebt en deze aangevuld houdt is er echt geen probleem.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:15

Gimme_Joy schreef:
Ik had mijn paard net een jaar. kreeg koliek. Operatie en 10 dagen kliniek. Tel uit je winst. Verzekering keerde netjes het bedrag uit dat vooraf besproken was. 2/3 van de rekening.

Verzekering is GEEN zonde van je geld (want dat geldt dan ook voor je eigen zorgverzekering? Autoverzekering? Inboedel? Betalen moet je het, zonder dat je er gebruik van maakt. Maar zo werken verzekeringen ;) )

Als je goed van tevoren weet waarvoor je verzekerd en wanneer er uitgekeerd wordt kom je niet voor verrassingen te staan achteraf. Ja het is een hoop geld. Maar. Voor mijn premie van 320,- had ik na een jaar nooit en te nimmer de kliniek rekening kunnen betalen. Laat ik het zo zeggen: ik heb de verzekering er voor de komende 10 jaar uit.

Word een beetje boos op mensen die zeggen dat ze het zelf wel kunnen. Want dat is niet altijd (eigenlijk bijna nooit) het geval.


Maar dat begint ook al met een overweging: laat je een koliekoperatie uitvoeren? In mijn omgeving nog geen enkele geslaagde operatie gezien en ik zou daar dus niet voor kiezen. Ook niet als ik verzekerd zou zijn en het mij haast niks zou kosten.

Ik heb besloten niet te verzekeren, bij aankoop van mijn nieuwe paard wel naar gekeken maar inderdaad veel eigen risico en behoorlijk percentage per keer voor mijzelf. Ook behoorlijke voorwaarden omtrent euthanasie, ongeschiktheid et cetera. De dierenartskosten kan ik inderdaad zelf wel dragen. Daar kan je boos om worden, maar genoeg mensen hebben gewoon een goede buffer voor hun paard of andere huisdieren.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:20

Ik heb ook beide paarden verzekerd bij Equipe en mijn vorige ook. Met mijn eerste paard nooit wat had gehad, maar toen ik op het punt stond m uit de verzekering te halen, brak hij zijn knie en heb ik m laten inslapen. Verzekering heeft binnen 14 dagen netjes het verzekerde bedrag uitgekeerd.

Paard wat ik daarna kocht heb ik de verzekering helaas al dubbel en dwars uit. Eerste jaar oogaandoening gediagnostiseerd, tweede jaar twee x geopereerd aan dat oog en het derde jaar een gescheurde rib. Altijd netjes zonder gezeur alles (m.u.v. 25% eigen risico) terug gekregen van Equipe, dus m'n nieuwe heb ik ook verzekerd daar. Hoop dat ik de verzekering voor hem niet hoef aan te spreken.

Premie is afhankelijk van de verzekerde waarde, type verzekering en of je aanvullend ziektekosten verzekerd. Op hun website kun je een calculatie doen zonder dat je allerlei gegevens van een paard nodig hebt.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:25

November108 schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ik had mijn paard net een jaar. kreeg koliek. Operatie en 10 dagen kliniek. Tel uit je winst. Verzekering keerde netjes het bedrag uit dat vooraf besproken was. 2/3 van de rekening.

Verzekering is GEEN zonde van je geld (want dat geldt dan ook voor je eigen zorgverzekering? Autoverzekering? Inboedel? Betalen moet je het, zonder dat je er gebruik van maakt. Maar zo werken verzekeringen ;) )

Als je goed van tevoren weet waarvoor je verzekerd en wanneer er uitgekeerd wordt kom je niet voor verrassingen te staan achteraf. Ja het is een hoop geld. Maar. Voor mijn premie van 320,- had ik na een jaar nooit en te nimmer de kliniek rekening kunnen betalen. Laat ik het zo zeggen: ik heb de verzekering er voor de komende 10 jaar uit.

Word een beetje boos op mensen die zeggen dat ze het zelf wel kunnen. Want dat is niet altijd (eigenlijk bijna nooit) het geval.


Maar dat begint ook al met een overweging: laat je een koliekoperatie uitvoeren? In mijn omgeving nog geen enkele geslaagde operatie gezien en ik zou daar dus niet voor kiezen. Ook niet als ik verzekerd zou zijn en het mij haast niks zou kosten.

Ik heb besloten niet te verzekeren, bij aankoop van mijn nieuwe paard wel naar gekeken maar inderdaad veel eigen risico en behoorlijk percentage per keer voor mijzelf. Ook behoorlijke voorwaarden omtrent euthanasie, ongeschiktheid et cetera. De dierenartskosten kan ik inderdaad zelf wel dragen. Daar kan je boos om worden, maar genoeg mensen hebben gewoon een goede buffer voor hun paard of andere huisdieren.


Mijn paard is er anders prima doorheen gekomen. Ze was anderhalf en ik ben erg blij dat ik haar heb laten opereren. Ik denk dat je dat alleen maar kan zeggen als je daadwerkelijk voor de keuze staat. En dan helpt het wel als je je geen zorgen hoeft te maken om de financiën

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:29

Gimme_Joy schreef:
Word een beetje boos op mensen die zeggen dat ze het zelf wel kunnen. Want dat is niet altijd (eigenlijk bijna nooit) het geval.


Ik zou juist zeggen dat het bijna altijd wel het geval is. Ik heb tot nu tot alle dierenartsfacturen zelf kunnen betalen. Soms met een lach, soms met een pijnlijk gevoel in de borststreek. Ook een koliekoperatie kan ik betalen, absoluut niet met een lach, zeker niet, en de vraag is of ik het wil, maar ik zou het wel kunnen. Waarom zou je dan boos op me worden?

Marije_jiplover

Berichten: 25334
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:32

Ik ken ook heel veel koliekoperatie die heel veel complicaties gaven en al dan niet alsnog na enkele maanden tot een jaar slecht afliepen.
En dan moet het verzekerde bedrag ook nog hoog genoeg zijn dat de kosten van een koliekoperatoe gedekt worden.
Die van mij is minder waard dan waar het bedrag bij een koliekoperatie mee begint, dan keren ze ook niet zomaar uit hoor.

Ik spaar gewoon, wel knap dat jij boos wordt om het feit dat je niet op mijn bankrekening kunt kijken.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:35

Waar ik op doel is de uitspraak van Nielojram. Niet of je het al dan niet kan betalen.

Alhoewel we niet in andermans portemonnee kunnen kijken. Als je het zelf kan betalen wil het niet zeggen dat iemand anders dat ook kan. En ik ben van mening dat wat je niet kan betalen, je moet verzekeren.

Ik heb afgelopen januari ook flink wat kosten gemaakt op de DA waarvoor mijn paard niet verzekerd is. Dat heb ik gelukkig ook allemaal kunnen betalen. Maar het is toch fijn als je 4k uitspaart :)

Koliek was een voorbeeld bokkers. Mijn voorbeeld. En nogmaals, bij mij is gewoon het verzekerde bedrag uitgekeerd. Ook al lag de rekening hoger.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:36

Gimme_Joy schreef:
November108 schreef:
Maar dat begint ook al met een overweging: laat je een koliekoperatie uitvoeren? In mijn omgeving nog geen enkele geslaagde operatie gezien en ik zou daar dus niet voor kiezen. Ook niet als ik verzekerd zou zijn en het mij haast niks zou kosten.

Ik heb besloten niet te verzekeren, bij aankoop van mijn nieuwe paard wel naar gekeken maar inderdaad veel eigen risico en behoorlijk percentage per keer voor mijzelf. Ook behoorlijke voorwaarden omtrent euthanasie, ongeschiktheid et cetera. De dierenartskosten kan ik inderdaad zelf wel dragen. Daar kan je boos om worden, maar genoeg mensen hebben gewoon een goede buffer voor hun paard of andere huisdieren.


Mijn paard is er anders prima doorheen gekomen. Ze was anderhalf en ik ben erg blij dat ik haar heb laten opereren. Ik denk dat je dat alleen maar kan zeggen als je daadwerkelijk voor de keuze staat. En dan helpt het wel als je je geen zorgen hoeft te maken om de financiën


De discussie over het wel of niet uitvoeren van een koliekoperatie laat ik aan een ander topic over, ik sta daar gewoon anders in :D
Maar als je een goede buffer hebt, hoef je je toch ook geen zorgen te maken om de financiën? Natuurlijk gaat het om grote uitgaven maar daar moet je buffer imo ook naar zijn. Als er geen buffer is zou ik sowieso niet aanraden om aan paarden te beginnen, ook niet als ze wel verzekerd zijn.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:53

Toen ik mijn paard kocht was mijn buffer 0,-. En die discussie is ook voor een ander topic :D

Ik snap gewoon niet waarom mensen zo afgeven op verzekeringen. Uiteindelijk maakt iedereen die keus zelf en ik zeg alleen maar, ik vind het geen weggegooid geld. Want juist als je die buffer niet hebt, geeft het wel de mogelijkheid een paard te kopen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:19

Ik vind dat je altijd een buffer moet hebben, met of zonder paard. Daarbuiten heb ik de afgelopen 2 jaar zo'n 10000 euro vergoed gekregen van de verzekering, er is een grens aan wat je kan sparen en als je buffer op is, moet je wel in de gelegenheid zijn hem weer aan te vullen. Ik heb mede dankzij de uitkering van de verzekering weer een paard kunnen kopen. De verzekering ontzorgt mij op financieel gebied en daar is een verzekering ook voor!

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:20

Ik verzeker mijn paard niet, bewuste keuze.
Wel serieus over nagedacht, maar eerst de polisvoorwaarden opgevraagd en uitgespit.

En daar zit voor mij het grootste bezwaar: verzekeraar kan inspraak hebben in het soort behandeling en de kliniek. En helemaal bij overlijden.

Ik wil te allen tijde dat ik mijn paard de behandeling kan geven (of juist bewust niet meer geef) door de dierenarts van mijn keuze, waar ik achter sta. En dat kan dus wel eens anders zijn dan wat de verzekering er van vindt.
Voor sommige behandelingen moet je eerst goedkeuring hebben van de verzekering, zelfs bij laten inslapen.

Sorry hoor, mijn paard, mijn keus. Geen zin om eerst een discussie te moeten voeren met een verzekeraar. Zeker niet in geval van spoed.
Ik heb niet van alle verzekeraars de polisvoorwaarden gezien, en is het inmiddels al weer een aantal jaar geleden dat ik me georiënteerd heb, dus er kan best wat veranderd zijn.

Gewoon potje apart houden/sparen.

Voor wat betreft de kosten:
destijds heb ik gewoon met fictieve gegevens (bedragen, leeftijd paard enz) online zitten spelen, om een indruk te hebben van de kosten. Geen idee of dat nu nog lukt, maar toen wel. Zo lang je maar niet per ongeluk op het bevestigen van je verzekering klikt lukt dat prima.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:23

Tessebes schreef:
Ik vind dat je altijd een buffer moet hebben, met of zonder paard. Daarbuiten heb ik de afgelopen 2 jaar zo'n 10000 euro vergoed gekregen van de verzekering, er is een grens aan wat je kan sparen en als je buffer op is, moet je wel in de gelegenheid zijn hem weer aan te vullen. Ik heb mede dankzij de uitkering van de verzekering weer een paard kunnen kopen. De verzekering ontzorgt mij op financieel gebied en daar is een verzekering ook voor!


Hoe zat het bij jou met de uitkering, was je paard overleden? Heb je zelf kunnen kiezen voor inslapen door DA of slachthuis? Kwam je voor die keuze nog uit op extra kosten?
Ik heb mij wel verdiept in een paar overlijdensverzekeringen en daar waren die voorwaarden zo strak, ook wat hierboven aangehaald wordt. Ik wil graag zelf keuze hebben. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw ervaring!

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:27

Ik heb hier op stal een paar gevallen gezien dat paarden langer dan dierenvriendelijk was in leven moesten blijven omdat er nog geen bevestiging vanuit de verzekering was gekomen dat ze ingeslapen mochten worden.
Dat is echt een no go voor mij. Het zal niet in alle gevallen lang duren, maar het zal net jouw paard zijn waarbij het wel lang duurt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:38

Beide paarden zijn ingeslapen. De eerste is in de kliniek ingeslapen ivm uitzichtloos lijden zonder vooraf overleg. Daar hebben ze toen wel een opmerking over gemaakt, maar gewoon 90% uitgekeerd.


De tweede is thuis door mijn eigen DA ingeslapen. Het paard liep al een half jaar niet goed en geen kans op herstel (band gedeeltelijk van sesambeen afgescheurd). Dit heeft twee weken geduurd om uitsluitsel te krijgen. 90% uitgekeerd gekregen en inhouding voor slacht niet doorberekend ivm ongeschikt voor consumptie. Als de verzekering niet akkoord was gegaan, had ik hem ook in laten slapen.

Uiteindelijk blijft het 'maar' geld, jij beslist over je paard en een half jaar een paard in leven houden kost ook geld. Ik heb nooit het gevoel gehad, dat ik zelf geen inspraak had. Bij uitzichtloos lijden zou ik altijd direct in laten slapen en de dierenarts een heel goed onderbouwt rapport laten schrijven.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:41

Die ervaring heb ik ook. Ik had niet eens hoeven bellen voor goedkeuring toen ik besloot te laten opereren. Omdat zonder die ingreep mijn paard sowieso overleden zou zijn. En ik had haar sowieso laten opereren.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:02

cobiie schreef:
Ik heb hier op stal een paar gevallen gezien dat paarden langer dan dierenvriendelijk was in leven moesten blijven omdat er nog geen bevestiging vanuit de verzekering was gekomen dat ze ingeslapen mochten worden.
Dat is echt een no go voor mij. Het zal niet in alle gevallen lang duren, maar het zal net jouw paard zijn waarbij het wel lang duurt.


Ja, dat dus! Als het goed gaat, verloopt het super en netjes, daar ben ik van overtuigd. Maar als het eens een keer fout gaat, kan het echt zo gigantisch misgaan. Een prakgereden auto voelt het niet als de verzekeringsexpert langer over zijn expertise doet, een paard daarentegen.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Paard verzekeren - Maandelijkse kosten - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:22

Heb gelukkig maar 1 paard in hoeven laten slapen en heb direct zonder overleg gekozen voor euthanasie en het gemeld bij de verzekering. Ze hebben me er wel op aan gesproken dat ik dat in overleg met hen had moeten, maar begrepen mijn keuze en hebben gewoon zonder gezeur uitgekeerd. Daar zijn zeker geen weken over heen gegaan, was meteen geregeld.

ikke

Berichten: 37593
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:35

Gimme_Joy schreef:
Word een beetje boos op mensen die zeggen dat ze het zelf wel kunnen. Want dat is niet altijd (eigenlijk bijna nooit) het geval.

Verzekeren doe je datgene waarvan je de kosten niet kunt overzien en/of dragen.

Verbazingwekkend dat mensen zonder met hun ogen te knipperen 4 - 6k en meer voor een paard neertellen maar 3k voor een koliekoperatie is opeens "onbetaalbaar"?

Hoe doe je dat dan wanneer je je auto in de poeier rijdt en je acuut een nieuwe moet kopen, nog voordat de verzekering uitgekeerd heeft?
Gaat de dag erna je wasmachine stuk. En dan?

Je moet gewoon elke maand 500 euro opzij kunnen leggen. Kun je dat niet, kun je geen paard betalen.

Onzin? Nou, lees hier het bewijs in veelvoud: [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Shiraie

Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 15:36

De meningen zijn er weer sterk over verdeeld zie ik! :j Ik persoonlijk neig naar verzekeren. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, hier heb ik zeker veel aan! :)