Hoe de beste trailer kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 13:57

Hallo Bokkers,

Wij zijn bezig met de aanschaf van een trailer. Ik ben op zoek naar tips wat in de praktijk wel of juist niet bevalt aan de trailer die jullie hebben?

Ik zat iig te denken aan een twee paardstrailer en niet een anderhalfpaards trailer.

Ik ben al blij met alle tips!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:09

Kijk vooral wat mag kwa gewicht, pas daar je opties op aan.

Zaken als voorlader, losse zadel kast etc zijn leuk maar zeker niet noodzakelijk.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:11

Hoi! Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je precies?

Eef_Bam

Berichten: 4095
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:18

kijk ook naar de binnenhoogte als je een groot paard hebt, met een paard van boven de 170 moet je daar op letten.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:21

Goede tip! Dank!

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:22

palousa_boy schreef:
Kijk vooral wat mag kwa gewicht, pas daar je opties op aan.

Zaken als voorlader, losse zadel kast etc zijn leuk maar zeker niet noodzakelijk.


Bedoel je wat de auto mag trekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:23

Bedenk inderdaad eerst welke opties je wilt. Ik wilde graag een vooruitloop dus dan vallen er al een aantal trailers af. Uitgekomen op de Ifor Williams. De vooruitloop is voor mij wel noodzaak en ik ben er super blij mee. Zadelkamer vind ik dan weer minder belangrijk want ik gooi alles in de auto.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:25

Zijn er nog merken die goede keuzes zijn of minder goede keuzes? Ik wil wel graag een kwalitatief goede trailer.

Het merk Anssems bijv, zegt mij niks. Is dat wat?

Of xx trail stinger?

Ifor Williams?

Cheval liberte?
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 31-05-20 14:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:26

Vooruitloop lijkt me handig, een domme vraag, hoe komt het paard er dan in? Ook vooruit?

Mag ik vragen waarom vooruitloop voor jou noodzakelijk is?

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:30

Oh ja, ik heb wel eens gehoord dat men een chemisch toiletje (voor de ruiter) in de trailer heeft (voor buitenritten etc) heeft iemand hier ervaring mee? Of zou dat dan gewoon een los emmer- achtig chemisch toiletje zijn. Indien ja, hoe bevalt dat?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:31

Jessie2020 schreef:
palousa_boy schreef:
Kijk vooral wat mag kwa gewicht, pas daar je opties op aan.

Zaken als voorlader, losse zadel kast etc zijn leuk maar zeker niet noodzakelijk.


Bedoel je wat de auto mag trekken?


Ja inderdaad wat de auto mag en kan trekken, kogeldruk die de trekhaak mag hebben, wat wil je met de trailer vervoeren etc.

Wij hebben ook een ifor, super tevreden mee en we kunnen ons trekpaard (al bijna 1000 kilo) samen met een ander paard laden zonder over de gewichten te gaan.

Verder kun je nog kijken naar de manier waarop de paarden staan, dus gewoon recht of diagonaal. Er zijn ook trailers met een klep aan de zijkant IPV de voorkant etc etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:42

Jessie2020 schreef:
Vooruitloop lijkt me handig, een domme vraag, hoe komt het paard er dan in? Ook vooruit?

Mag ik vragen waarom vooruitloop voor jou noodzakelijk is?


Via de achterkant. Paard gaat er op de normale manier in en aan de voorkant eruit.

https://www.wieldraaijeraanhangwagens.n ... 511-zilver

Ik heb een pony met ataxie. Achteruit de klep af lukt nog steeds niet. Ik vind voor eruit veel rustiger. Als ik soms zie hoe paarden naar achteren denderen op de klep :=

Persoonlijk zou ik Cheval en XX trail links laten liggen maar dat is mijn mening. Ik vind het kwalitatief slechte trailers maar daar is de prijs dan ook naar.

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:44

Wij rijden veel met de trailer, en ook veel met bijvoorbeeld Clydesdales. Voor ons was de maat maar ook zeker het laadgewicht van de trailer belangrijk.

We hadden al een oud-politietrailer en daar zijn we ontzettend blij mee, maar deze was erg zwaar en dat zie je toch wel in het verbruik. Nu hebben we een Sirius s80 aangeschaft, een mooie grote trailer met een laadvermogen tot 3000 kg en een leeg gewicht (met stangen) van 700 kg. We hebben alles erop en eraan, een camera, vooruitloop en lange stangen voor het laden van een merrie met veulen. Ook komt er nog een veulenrekje achterop zodat we jonge paarden los op de trailer kunnen zetten. Mooi is ook dat de klep ook opzij als een deur kan scharnieren. En aluminium, dus redelijk onderhoudsarm.

Hij heeft overigens ook een gedeeld tussenschot, dus je kunt de voor en achterkant onafhankelijk van elkaar bewegen. Wij hebben niet voor een zadelkamer gekozen, ik vind dat niet veilig en het neemt zo ontzettend veel ruimte in beslag. Onze spullen gooien we dan wel in de auto!

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:44

palousa_boy schreef:
Ja inderdaad wat de auto mag en kan trekken, kogeldruk die de trekhaak mag hebben, wat wil je met de trailer vervoeren etc.

Wij hebben ook een ifor, super tevreden mee en we kunnen ons trekpaard (al bijna 1000 kilo) samen met een ander paard laden zonder over de gewichten te gaan.

Verder kun je nog kijken naar de manier waarop de paarden staan, dus gewoon recht of diagonaal. Er zijn ook trailers met een klep aan de zijkant IPV de voorkant etc etc


Ah duidelijk. Het gaat om een BMW X3 die mag een hoop trekken. Er komt nog een afneembare trekhaak die nog gekocht en gemonteerd moet worden. De paarden betreffen iig een kleine lichtgebouwde haflinger en een nu nog onbekende. Dat zal iig geen heel groot paard en ook geen heel
klein paard worden ivm mijn persoonlijke voorkeur. Ik ben nu op zoek naar een D, E pony of klein paard.

Ja die andere opties, daar heb ik dus geen echt kaas van gegeten. Wat zijn de voor-nadelen van diagonaal staan vs recht staan? Zijlader? Ik ben gewoon een voormalig paardentaxi meisje of ik was al blij als ik een lift kreeg in een gare trailer, haha. Zo vaak ging ik ook niet op pad eigenlijk. Ik hoop op jullie tips om mij op weg te helpen, want mij kan je alles wijsmaken! En ook qua merken, het zegt me allemaal niks....
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 31-05-20 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:45

Persoonlijk zou ik Cheval en XX trail links laten liggen maar dat is mijn mening. Ik vind het kwalitatief slechte trailers maar daar is de prijs dan ook naar.[/quote]

Kijk dat bedoel ik, ik wil dus liever geen prutmerk.

Is anssems wel een kwalitatief goed merk?
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 31-05-20 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:46

Is een zadelkamer onveilig? Ivm aanrijding en schuiven ofzo?

Op zich misschien ook niet nodig want in de auto past ook een hoop.

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:51

Bedenk wat je wil en wat je auto mag trekken. Ga dan online en bij een dealer rondkijken.

Ik wist bijvoorbeeld dat ik echt geen zadelkamer in de trailer wilden, omdat je je kont dan niet meer kan keren ongeveer in de trailer. Een vooruitloop wilde ik ook graag, zoveel makkelijker uiladen alleen en geen gedender van die plaat af.

Uiteindelijk twijfelde ik tussen een Cheval Liberte en Ifor Williams. Het geld had ik, toen ben ik voor een Ifor Williams gegaan. Wel iets zwaarder dan de Cheval, maar een zwaardere auto komt er eerder dan een nieuwe trailer. Tot die tijd rij ik wel met 1 paard rond. De IW is ook iets degelijker en beter afgewerkt, waar de Cheval iets minder afgewerkt is op bepaalde punten en die trailer is gewoon sneller op. Maargoed, als je dat de prijs is die je maximaal kan betalen heb je een hele goede trailer. Desalniettemin is de Cheval die ik eerder altijd leende een van de fijnste trailers, naast de Ifor Williams, die ik achter mijn auto heb gehad. Een humbaur bijv vond ik helemaal niets.

Van een toilletje heb ik nog nooit gehoord. Ken er wel genoeg die gewoon in de trailer plassen

Edit: toevoeging

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:57

Freyr schreef:
Bedenk wat je wil en wat je auto mag trekken. Ga dan online en bij een dealer rondkijken.

Ik wist bijvoorbeeld dat ik echt geen zadelkamer in de trailer wilden, omdat je je kont dan niet meer kan keren ongeveer in de trailer. Een vooruitloop wilde ik ook graag, zoveel makkelijker uiladen alleen en geen gedender van die plaat af.

Uiteindelijk twijfelde ik tussen een Cheval Liberte en Ifor Williams. Het geld had ik, toen ben ik voor een Ifor Williams gegaan. Wel iets zwaarder dan de Cheval, maar een zwaardere auto komt er eerder dan een nieuwe trailer. Tot die tijd rij ik wel met 1 paard rond. De IW is ook iets degelijker en beter afgewerkt, waar de Cheval iets minder afgewerkt is op bepaalde punten. Desalniettemin is de Cheval die ik eerder altijd leende een van de fijnste trailers, naast de Ifor Williams, die ik achter mijn auto heb gehad. Een humbaur bijv vond ik helemaal niets.

Van een toilletje heb ik nog nooit gehoord. Ken er wel genoeg die gewoon in de trailer plassen


Mijn auto mag 2400 kg ongeremd trekken) ik dacht dat dat genoeg of best veel was. Dat van die vooruitloop vind ik van jullie echt een goede tip, omdat ik echt ook zo gemakkelijk mogelijk alleen wil kunnen laden. Mijn huidige paard en vorige paarden laadden (best) makkelijk maar de aanvulling dat is de vraag. Dus kan ik het beste kiezen voor de makkelijkste optie, denk ik.

Plassen in de trailer kan natuurlijk ook, when you gotta go you gotta go

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 15:01

Wat vinden jullie van een aluminium bodem?

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 15:07

Weten jullie of je een camera altijd nog makkelijk later kan plaatsen, of is dat echt iets wat er beter meteen in kan zitten?

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 15:09

Heeft iemand specifiek ervaring met de Ifor Williams HB511? Zou dat een kwalitatief goede keus zijn?

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:16

Jessie2020 schreef:
Heeft iemand specifiek ervaring met de Ifor Williams HB511? Zou dat een kwalitatief goede keus zijn?


Wilde Ifor net noemen, top trailer en de nieuwe modellen zijn ook nog eens mooi.
Heb er zelf ook gehad, top kwaliteit en de voorlader is zo fijn voor als je alleen weg gaat.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:17

Jessie2020 schreef:
Heeft iemand specifiek ervaring met de Ifor Williams HB511? Zou dat een kwalitatief goede keus zijn?


In mijn ogen de beste keus, weinig onderhoud en een kei sterke trailer
Weet niet waar je vandaan komt, maar zou eens gaan kijken bij Zuidzijde trailers in Goudriaan, zijn zulke fijne mensen die je goed kunnen adviseren.

Anoniem

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:23

Ifor Williams zijn super trailers.
De camera hebben wij zelf later ingebouwd.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Hoe de beste trailer kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:26

Ik heb deze maand een nieuw aluminium Bockmann gekocht bij kraay in Nijkerk. Erg fijne trailer en ligt stabiel achter de auto