Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Jessie2020 schreef:palousa_boy schreef:Kijk vooral wat mag kwa gewicht, pas daar je opties op aan.
Zaken als voorlader, losse zadel kast etc zijn leuk maar zeker niet noodzakelijk.
Bedoel je wat de auto mag trekken?
Jessie2020 schreef:Vooruitloop lijkt me handig, een domme vraag, hoe komt het paard er dan in? Ook vooruit?
Mag ik vragen waarom vooruitloop voor jou noodzakelijk is?
palousa_boy schreef:Ja inderdaad wat de auto mag en kan trekken, kogeldruk die de trekhaak mag hebben, wat wil je met de trailer vervoeren etc.
Wij hebben ook een ifor, super tevreden mee en we kunnen ons trekpaard (al bijna 1000 kilo) samen met een ander paard laden zonder over de gewichten te gaan.
Verder kun je nog kijken naar de manier waarop de paarden staan, dus gewoon recht of diagonaal. Er zijn ook trailers met een klep aan de zijkant IPV de voorkant etc etc
Freyr schreef:Bedenk wat je wil en wat je auto mag trekken. Ga dan online en bij een dealer rondkijken.
Ik wist bijvoorbeeld dat ik echt geen zadelkamer in de trailer wilden, omdat je je kont dan niet meer kan keren ongeveer in de trailer. Een vooruitloop wilde ik ook graag, zoveel makkelijker uiladen alleen en geen gedender van die plaat af.
Uiteindelijk twijfelde ik tussen een Cheval Liberte en Ifor Williams. Het geld had ik, toen ben ik voor een Ifor Williams gegaan. Wel iets zwaarder dan de Cheval, maar een zwaardere auto komt er eerder dan een nieuwe trailer. Tot die tijd rij ik wel met 1 paard rond. De IW is ook iets degelijker en beter afgewerkt, waar de Cheval iets minder afgewerkt is op bepaalde punten. Desalniettemin is de Cheval die ik eerder altijd leende een van de fijnste trailers, naast de Ifor Williams, die ik achter mijn auto heb gehad. Een humbaur bijv vond ik helemaal niets.
Van een toilletje heb ik nog nooit gehoord. Ken er wel genoeg die gewoon in de trailer plassen
Jessie2020 schreef:Heeft iemand specifiek ervaring met de Ifor Williams HB511? Zou dat een kwalitatief goede keus zijn?