Vraag over aankoop paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12244
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:17

Babootje schreef:
Lon schreef:
Zoals je het beschrijft hadden jullie een (mondelinge?) koopovereenkomst onder voorbehoud van een positief verkoopadvies bij de klinische keuring. Als jullie met de eigenaresse afgesproken hebben dat het paard volgende week nogmaals gekeurd zou worden, dan geldt die overeenkomst nog steeds. Het is dus niet gebruikelijk (of oké) dat ze het paard nu onder jullie neus aan een ander verkoopt.
Tegelijk: probeer haar er maar eens aan te houden als ze toch iets anders doet. Ik zou geen zaken meer met deze dame willen doen als ik jullie was (ze kan dit ook nog aan jullie vertellen om jullie onder druk te zetten om het paard direct te kopen zonder nieuwe keuring, die andere kopers bestaan dan gewoon niet). Er staan heel veel paarden te koop en jullie zoektocht is pas net echt begonnen.

Officieel antwoord qua keuringskosten hangt het af van wat jullie afspraak is; als jullie sowieso de keuringskosten zouden betalen ligt de situatie waarschijnlijk anders dan wanneer jullie alleen de keuring zouden betalen bij een positief advies door de dierenarts. Onofficeel antwoord qua keuringskosten: ik zou de kliniek bellen en aangeven dat je rekening rechtstreeks naar de eigenaresse verzonden mag worden. Mag ze bij jullie verhaal komen halen voor de keuringskosten voor een afgekeurd paard dat ze nog even snel aan een ander verkoopt ook, moet niet veel gekker worden.


Hier ben ik het hartgrondig mee eens.
En verder kan iik er kort over zijn. Ik zou dat paard echt niet meer willen hebben al kreeg ik m gratis.
Even op rust zetten en dan nog een keer keuren zou ik zelf nooit doen.
Persoonlijk denk ik dat deze dame ervan is geschrokken dat jullie overwogen RX te gaan keuren en eieren voro dr geld heeft gekozen. Wat dat dier is natuurlijk helemaal niet gezond.


Zeker ook toen bleek dat het paard daar nog gewoon op stal zou blijven staan, stel dat het niet over was met een weekje rust en binnen een korte tijd de blessure weer terug was gekomen is het wel heel lastig als je bij elkaar op stal staat .

BigOne
Berichten: 38377
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:20

Het is natuurlijk niet zo dat elk dier dat even onregelmatig loopt na een buigproef meteen waardeloos. Spanning bij het dier door een niet geheel adequate buigproef door een DA kan dit ook veroorzaken. Ik ken wel wat voorbeelden die dit hadden en een week later negens meer last van hadden en ook nooit meer onregelmatig hebben gelopen . Vandaar ook mijn vermoeden dat er meer aan de hand was en de eigenaar wist dat dit er met foto’s uit zou komen.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Vraag over aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:59

Oh ja leuke grapjes zijn dat..
Zo kocht ik ooit een ponietje. Shetlandermaat appaloosa, dus niet laten keuren. Volgens de eigenaren kerngezond, zou nooooit iets mee aan de hand zijn geweest.
Eenmaal thuis en aan het werk vond ik dat hij erg veel last kreeg van zijn knieën achter. Dierenarts laten komen en laten keuren: losse knietjes achter, een wervel in zijn nek niet lekker, en er zat ook iets in zijn bekken niet goed. Met goede beweging wel op te lossen waarschijnlijk, maar absoluut niet wat ik wilde.
Verkopers gecontacteerd, aangezien ik sowieso al gechanteerd werd dat hij terug moest, en hem op laten halen.
Mooiste was nog dat ze daarna dus een appje deed met: ja stuur mij het keuringsrapport even, dan kan ik kijken waar ik aan moet werken met hem.

Dikke doei.. regel je eigen spul maar..
sommige mensen..

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:38

Pluttersput schreef:
Oh ja leuke grapjes zijn dat..
Zo kocht ik ooit een ponietje. Shetlandermaat appaloosa, dus niet laten keuren. Volgens de eigenaren kerngezond, zou nooooit iets mee aan de hand zijn geweest.
Eenmaal thuis en aan het werk vond ik dat hij erg veel last kreeg van zijn knieën achter. Dierenarts laten komen en laten keuren: losse knietjes achter, een wervel in zijn nek niet lekker, en er zat ook iets in zijn bekken niet goed. Met goede beweging wel op te lossen waarschijnlijk, maar absoluut niet wat ik wilde.
Verkopers gecontacteerd, aangezien ik sowieso al gechanteerd werd dat hij terug moest, en hem op laten halen.
Mooiste was nog dat ze daarna dus een appje deed met: ja stuur mij het keuringsrapport even, dan kan ik kijken waar ik aan moet werken met hem.

Dikke doei.. regel je eigen spul maar..
sommige mensen..

Waaaaaauuuww echt he . Hoe meer ik met dieren werk . Hoe meer ik mensen ga haten gewoon .

Marijnn16
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:47

Wij hadden dit paard toch echt laten staan.
Geen hand vol maar een landvol.
Ook de opmerking van meerdere mensen die het paard zogenaamd ook willen kopen dat is een instinker 1e klas.