Ervaringen samen een paard/pony kopen of koop/lease?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 19:20

anjali schreef:
cobiie schreef:
1 kopen en de ander leasen lijkt mij een goed plan.

Een opzegtermijn van 6 maanden vind ik erg lang, ik zou op papier gewoon 1 kalendermaand zetten. Wanneer je langer van tevoren weet dat je wilt stoppen kan je dit gewoon aangeven zodat de ander meer tijd heeft, maar er zijn genoeg dingen te verzinnen wanneer je niet nog maanden aan elkaar vast wil zitten.

Jij als leaser loopt in elk geval minder risico dan de eigenaresse. Wat zou je doen als het paard geblesseerd raakt en langdurig niet bereden kan worden? Bij een peesblessure moet hij wel een half jaar op rust. Betaal je de lease dan toch door?


Dat is een goede om te overleggen, maar ik zou dan inderdaad wel door betalen. Het is toch min of meer een eigen paard en daar hoort dat gewoon bij naar mijn mening.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ervaringen samen een paard/pony kopen of koop/lease?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:23

Bij iedereen die ik ken die het gedaan heeft is het slecht afgelopen tenzij het zussen zijn en de ouders het paard betalen. Ik ken zelf iemand die een weide met iemand heeft gekocht en dat is ook een drama. Laat staan een paard.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:30

De lease-optie zou ik eerder voor kiezen dan samen kopen. Dan zijn de rollen duidelijk en heeft er een iemand het laatste woord bij belangrijke beslissingen.

Om samen zeggenschap te hebben moet je ècht op een lijn zitten qua paarden houden. En juist bij je eerste eigen paard moet je nog ontdekken wat je wil qua voeding, verzorging etc. De een vindt rijden mss belangrijker dan de ander en wil het paard liever meer op stal en onder dekens zodat het dier niet steeds helemaal nat en modderig is en de ander wil mss juist een stalling waar ze veel buiten komen maar waar de bak weer minder is. Hoe ver ga je bij ziekte? Wat als de een wel een behandeling wil en de ander niet? Idem bij dierenarts en tandarts laten komen etc. Als je bij al die dingen op een lijn zit en allebei makkelijke mensen bent kan het mss wel goed gaan. Ikzelf zou het niet kunnen, teveel een controlfreak als het op mijn dieren aankomt.

Vooraf zou ik wel proberen alles goed te bespreken. Wat als jullie meebeslissen over de aankoop maar na een tijd stoppen?

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ervaringen samen een paard/pony kopen of koop/lease?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:36

Als zij koopt en jij least, trek jij dus altijd aan het kortste eind. Houdt namelijk in dat zij alle grote beslissingen zou mogen nemen. En loopt het uit de hand dan kan jij gaan en blijf je zonder pony achter.
Even vanaf de negatieve kant gezien hoor want het kan natuurlijk ook goed gaan.

Voordeel is dat jij dan geen kosten zou hebben aan evt blessures etc.

Het plan van de kinderen zou ik even loslaten. Misschien kan de pony wel helemaal niet tegen zoveel ruiters op z’n rug. Of stoppen ze met rijden.

Mijn eerlijke advies zou niet doen zijn.
Niet samen kopen.
Laat haar maar kopen, en jij leasen.
En dan betaal je gewoon een vast bedrag, voor een vast aantal dagen.
Heb je het niet meer naar je zin dan kan je na 1 kalendermaand (gebruikelijke termijn) stoppen.
En is pony ziek etc dan heb jij die kosten helemaal niet.
Wil je echt voor een eigen gaan, dan zou ik doorsparen en niet delen

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:42

rosslover schreef:
Ik denk dat ik de enige hier ben met een positieve ervaring, maar het kan écht wel werken!

Ik heb samen met een vriendin sinds september 2018 samen een pony en het gaat bij ons echt heel erg goed. Ik kende haar toen we pony kochten nog niet heel erg goed, ze kwam net van de manege af en had nog nooit een (verzorg)paard gehad, ik heb wel verzorgpony’s gehad en mijn moeder heeft altijd al paarden gehad. We hebben dezelfde constructie als wat jullie plan is, zij heeft de pony gekocht en de rest betalen we allemaal samen. We gaan minstens 2/3x per week samen en de rest van de week verdelen we. Ik vind het super gezellig! Vaak gaan we samen rijden of op buitenrit, we helpen elkaar met wedstrijden etc en hebben nog geen enkele keer ruzie of gedoe gehad. We bespreken alles gewoon en als er iets is zeggen we dat. Ik heb er nog geen een keer spijt van gehad en vind het eigenlijk alleen maar gezelliger! :)


Eerlijk? Een jaar is geen graadmeter wacht maar tot het een keer misgaat.


TS, je bent niet verplicht om 7 dagen per week naar je paard te gaan.
Gewoon een goede stal zoeken waar hij of zij veel buiten komt en kan spelen met vriendjes.
Dan hoef je echt niet elke dag te komen hoor.

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Ervaringen samen een paard/pony kopen of koop/lease?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 06:47

Ik heb ruim 14 jaar geleden mijn paard samen met mijn toen der tijd buurmeisje gekocht. Allebei zo groen als gras en nog niet eens de puber leeftijd. Het heeft absoluut voor en nadelen gehad. Ik had het anders (natuurlijk, op die leeftijd) nooit alleen financieel kunnen dragen. Ik ben meerdere keren lang op reis geweest, en zij heeft toen de volledige zorg op zich genomen. Vakanties was even overleggen maar uiteindelijk nooit een probleem. De vrijheid die we wat dat betreft kregen is echt heel fijn geweest.
Maar onze blik op paarden houden veranderde ook. Ons paard heeft heel lang alleen gestaan, want we wisten niet beter. Toen ik erachter kwam hoe paard onvriendelijk dat was heeft het jaren en heel wat tranen gekost voor daar verandering in kon komen.
Mijn merrie is nu 23, al een paar jaar met pensioen en sinds bijna 2 jaar heb ik haar volledig zelf in bezit. Ze staat nu in Frankrijk te genieten van haar verdiende rust in een prachtige kudde. Alles wat ik ooit voor haar gewild heb, en ik heb alle vrijheid om te doen wat ik wil. Ik vind het heel fijn dat eindelijk alle verantwoordelijkheid bij mij ligt. Ook al heb ik er zelf technisch gezien vrij weinig aan..

Ik zou zeker met de leas constructie die je overweegt nog eens goed nadenken over de te verdelen kosten. Want ga jij ook voor de da kosten opdraaien voor een paard wat niet van jou is? Wat als jullie het oneens zijn over waar geld aan besteed wordt? Een vast bedrag, wat vaker bij lease wordt gedaan, lijkt me logischer. Succes met je keuze! Wat mijn situatie betreft is het echt geen totale ramp geweest, maar er zitten zeker haken en ogen aan.

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:19

Bij lease en alle kosten mee dragen is het bedenken hoe dat gaat als de 1 vaak osteopaten/masseurs langs wilt laten komen en de ander vind dat niet zo nodig.
Of als “afwisseling” paar keer per maand naar een aquatrainer wilt gaan.

De kosten voor de jaarlijks enting mee betalen is vaak het probleem niet en ook niet als het paard eens een trap gehad heeft en een da er naar komt kijken.

Het wordt vaak al anders als er over
MRI kosten gepraat gaat worden.
Of een operatie met “weinig” kans van slagen.
Of verschil in inzicht hoe jullie om willen gaan met een zware peesblessure bijv, zet je het paard een jaar volledig op de wei of boxrust met allerlei da behandelingen.

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:20

Het enige wat ik denk ik; hoe krijg je de verdeling rond van alle personen die uiteindelijk op de pony willen gaan rijden?

Dat worden er uiteindelijk 5?
Er vanuit gaande dat alle 3 de kinderen dit willen gaan doen. En jullie 2 zelf ook willen blijven rijden.
En wat als 2 kinderen wedstrijd ambitie gaan hebben?

Vooral dat lijkt mij een enorm gepuzzel en gedoe.
Dat je niet zomaar kunt zeggen; ach vandaag hebben we niks te doen, laten we lekker gaan rijden. Maar dan is het de dag van de ander.

Ik en mijn dochter (14) hebben samen een paard. En dat is al goed uitgewerkt wie wanneer rijd, maar goed, mijn dochter gaat ten alle tijden voor. Dus als het mooi weer is en we zijn samen vrij, dan is zij degene die lekker aan t rijden is en mama fietst mee

pateeke
Berichten: 2219
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:24

Mijn eerste paard, een fjord, had ik samen met mijn toenmalige beste vriendin. In het begin ging alles goed en hadden we samen veel lol. Na verloop van tijd werd dit minder. Er kwamen stukje bij beetje meer irritaties en frustraties richting elkaar over het paard. Bijvoorbeeld: vriendin wou paard meenemen tijdens een vakantie te paard terwijl dat ook net de periode was waarin ik vakantie had en met het paard bezig kon en wou zijn, onenigheid over hoe omgaan met probleemgedrag van het paard, onenigheid over verdelen van de kosten (terugkerende maandelijkse kosten geen probleem, maar aankoop materiaal en hoeveel dat mocht kosten),...
Het heeft er bij ons toe geleid dat ik het paard aan haar heb overgelaten en we eindigden met veel ruzie. We hebben een aantal maanden niet of nauwelijks met elkaar gesproken. Mits veel moeite is de vriendschap later wel weer hersteld, maar prettig was het allerminst.

Dus... op basis van mijn ervaringen zou ik zeggen: niet doen! Kosten en lasten delen is fijn, maar als je met z'n tweeën of meer bent, kan je niet zomaar doen met je paard wat je wil en ga je je altijd moeten aanpassen aan de ander.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Ervaringen samen een paard/pony kopen of koop/lease?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:38

Ik zou zeggen. Ga zelf opzoek naar leuk familie paard. Zoek een stalling waar je niet alle zorgen hebt. Je paard het goed heeft.
Dat levert minder gezeur op.
Als om financiële kosten delen gaat. Kan ik zeggen dat paarden nou eenmaal geld kosten. Kun je dat niet betalen. Begin er dan niet aan.

eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 09:39

cobiie schreef:
Bij lease en alle kosten mee dragen is het bedenken hoe dat gaat als de 1 vaak osteopaten/masseurs langs wilt laten komen en de ander vind dat niet zo nodig.
Of als “afwisseling” paar keer per maand naar een aquatrainer wilt gaan.

De kosten voor de jaarlijks enting mee betalen is vaak het probleem niet en ook niet als het paard eens een trap gehad heeft en een da er naar komt kijken.

Het wordt vaak al anders als er over
MRI kosten gepraat gaat worden.
Of een operatie met “weinig” kans van slagen.
Of verschil in inzicht hoe jullie om willen gaan met een zware peesblessure bijv, zet je het paard een jaar volledig op de wei of boxrust met allerlei da behandelingen.


Zou een verzekering daar een oplossing voor zijn? Ik wil me daar sowieso nog in verdiepen, maar ik kan me voorstellen dat dat een hoop gedonder voorkomt

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ervaringen samen een paard/pony kopen of koop/lease?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:58

Lees dan heel goed de kleine letters, anders is het voer voor ruzie zo'n verzekering. Bij veel verzekeringen kun je je paard voor een doel verzekeren. Wordt je paard te duur voor ze of voldoet het dier niet meer voor het doel dan keert je verzekering je geld uit maar je dier wordt dan eigendom van de verzekering. Zij laten het dier inslapen of slachten. Als je je paard nog een dierwaardig pensioen gunt dan kun je het dier terug kopen van ze.

Maar dan moet je dus wederom beide op een lijn zitten. Het wordt lastig als de een geld wil zien om een nieuw paard te kunnen kopen terwijl de ander het dier nog een fijne oude dag wil geven

eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 10:07

capopjekop schreef:
Lees dan heel goed de kleine letters, anders is het voer voor ruzie zo'n verzekering. Bij veel verzekeringen kun je je paard voor een doel verzekeren. Wordt je paard te duur voor ze of voldoet het dier niet meer voor het doel dan keert je verzekering je geld uit maar je dier wordt dan eigendom van de verzekering. Zij laten het dier inslapen of slachten. Als je je paard nog een dierwaardig pensioen gunt dan kun je het dier terug kopen van ze.

Maar dan moet je dus wederom beide op een lijn zitten. Het wordt lastig als de een geld wil zien om een nieuw paard te kunnen kopen terwijl de ander het dier nog een fijne oude dag wil geven


Goede tip, dank je wel!

mika11

Berichten: 11109
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:17

Een paard leasen, dan is het jouw paard niet, en heb je er geen zeggenschap over.
Een paard leasen en dan een groot contract opstellen met allerlei voorwaarden, daar moet je ook niet aan beginnen.
Dan is het nog steeds jouw paard niet, maar leg je jezelf allerlei verplichtingen op, vooral financieel.
Jij doet dat dan, omdat je een manier zoekt zodat het toch iets als een eigen paard voelt.

Maar met zo'n constructie, niet doen.
Dan moet je of zelf een paard kopen.
Of bij een manege een pony of paard leasen voor een bepaald aantal dagen in de week.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ervaringen samen een paard/pony kopen of koop/lease?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:24

Als de ander het paard koopt en jij betaalt voor gebruik ben je gewoon een betalende verzorger. Als jij kunt loslaten dat je dan dus gen zeggenschap hebt, maar dat je, zolang je betaalt, gebruik mag maken van het dier voor x dagen in de week lijkt me dat juist een heel prima oplossing.
Als je zelf iets te zeggen wil hebben en dingen wil beslissen, moet je juist niet in die positie gaan zitten, maar inderdaad zelf een paard kopen. 50/50 zou ik in ieder geval nooit doen.

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:40

samen met een lieve vriendin deel ik al 5 jaar een geweldig paard. Beiden hebben we ook nog andere paarden, maar destijds wilden we alletwee een paard erbij, zij om lange ritten te maken en ik als leidpaard voor mijn buitenritjes. Juist omdat we het samen doen, komt het paard geen aandacht tekort, de kosten delen we en met de verzorging (staat bij mij op de weide) hebben we ook een vaste verdeling gemaakt. Het werkt omdat wij beide soms water bij de wijn doen en de afspraken respecteren, alletwee hebben we vaste dagen waar we eigenlijk niet van afwijken en anderen gaan niet op ons paard. Voor paardje wel het meest duidelijk. soms koopt de een wat, soms de ander en vaste lasten delen we samen. Met kinderen erbij zou ik het wel lastiger vinden, dan komt er nog een extra factor bij waar je rekening mee wil houden, kinderen zijn wat wispelturiger als het gaat om willen rijden etc. Ik heb er geen spijt van, want het gaat goed, maar als ik kon kiezen zou ik het nu toch niet meer doen. waarom? omdat je dan echt zelf kan beslissen hoe en wat en net wat minder rekening hoeft te houden met de dingen die je doet (voorbeeld heeft zij een lange rit gemaakt, ga ik de dag erna namelijk niet precies hetzelfde doen, ook al zou ik daarin in hebben.), maar toen waren de omstandigheden zo en voor nu is het precies goed.
Laatst bijgewerkt door celticpony op 23-12-19 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 10:41

Goof schreef:
Als de ander het paard koopt en jij betaalt voor gebruik ben je gewoon een betalende verzorger. Als jij kunt loslaten dat je dan dus gen zeggenschap hebt, maar dat je, zolang je betaalt, gebruik mag maken van het dier voor x dagen in de week lijkt me dat juist een heel prima oplossing.
Als je zelf iets te zeggen wil hebben en dingen wil beslissen, moet je juist niet in die positie gaan zitten, maar inderdaad zelf een paard kopen. 50/50 zou ik in ieder geval nooit doen.


Dat zou dan inderdaad de constructie zijn. Ik zou me daar (voor zoals ik het nu voel) prima bij voelen, vooral omdat zij veel meer ervaring heeft dan ik, en ik veel van haar kan leren. Ik heb zelf nooit een eigen paard gehad.

eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 10:56

celticpony schreef:
samen met een lieve vriendin deel ik al 5 jaar een geweldig paard. Beiden hebben we ook nog andere paarden, maar destijds wilden we alletwee een paard erbij, zij om lange ritten te maken en ik als leidpaard voor mijn buitenritjes. Juist omdat we het samen doen, komt het paard geen aandacht tekort, de kosten delen we en met de verzorging (staat bij mij op de weide) hebben we ook een vaste verdeling gemaakt. Het werkt omdat wij beide soms water bij de wijn doen en de afspraken respecteren, alletwee hebben we vaste dagen waar we eigenlijk niet van afwijken en anderen gaan niet op ons paard. Voor paardje wel het meest duidelijk. soms koopt de een wat, soms de ander en vaste lasten delen we samen. Met kinderen erbij zou ik het wel lastiger vinden, dan komt er nog een extra factor bij waar je rekening mee wil houden, kinderen zijn wat wispelturiger als het gaat om willen rijden etc. Ik heb er geen spijt van, want het gaat goed, maar als ik kon kiezen zou ik het nu toch niet meer doen. waarom? omdat je dan echt zelf kan beslissen hoe en wat en net wat minder rekening hoeft te houden met de dingen die je doet (voorbeeld heeft zij een lange rit gemaakt, ga ik de dag erna namelijk niet precies hetzelfde doen, ook al zou ik daarin in hebben.), maar toen waren de omstandigheden zo en voor nu is het precies goed.


Fijn om te horen! Duidelijke afspraken zijn echt essentieel denk ik inderdaad, en ook de bereidheid om met elkaar mee te denken.

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:05

Ik heb ook goede ervaringen hoor met delen van een paard. Ik heb het zo'n 5 jaar gedaan. Daarna ben ik gestopt omdat ik mijn tijd (en geld) anders in wilde gaan gebruiken. Ik kon natuurlijk ook stoppen omdat ik er 1000% vertrouwen in had dat zij het paard geweldig verzorgd.

Wij hadden vaste dagen, waar we alleen in goed overleg van af weken. De meeste dagen was je alleen bij het paard, we bemoeiden ons eigenlijk niet met elkaar. Op 2 dagen reed zij sochtends en ik smiddags. We reden ook allebei vriendelijk, dus dat helpt al. Als je nu al een sterke mening hebt over het rijden van je vriendin, doe het dan niet. Dan ga je het paard echt niet kunnen delen.

We deden vaak op dezelfde dag mee met oefenparcours en wedstrijden. Dan moedigden we elkaar altijd aan.

Belangrijkste is dat je elkaar de tijd met het paard gunt. Als jullie er elke dag samen heen gaan heb je vast snel ruzie. Er is altijd iemand die zich dan aanpast, ook al heb je dat aan het begin niet in de gaten.

Nu hadden wij wel het geluk dat het paard nooit iets mankeerde, en omdat hij zeker 14 uur per week liep had hij ook een goede conditie, dus hadden we nooit last van elkaar als iemand de dag ervoor iets meer had gedaan.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaringen samen een paard/pony kopen of koop/lease?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:12

Maar zoek je per sé een eigen paard of eigenlijk een verzorgdier?

eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 11:14

chitra schreef:
Ik heb ook goede ervaringen hoor met delen van een paard. Ik heb het zo'n 5 jaar gedaan. Daarna ben ik gestopt omdat ik mijn tijd (en geld) anders in wilde gaan gebruiken. Ik kon natuurlijk ook stoppen omdat ik er 1000% vertrouwen in had dat zij het paard geweldig verzorgd.

Wij hadden vaste dagen, waar we alleen in goed overleg van af weken. De meeste dagen was je alleen bij het paard, we bemoeiden ons eigenlijk niet met elkaar. Op 2 dagen reed zij sochtends en ik smiddags. We reden ook allebei vriendelijk, dus dat helpt al. Als je nu al een sterke mening hebt over het rijden van je vriendin, doe het dan niet. Dan ga je het paard echt niet kunnen delen.

We deden vaak op dezelfde dag mee met oefenparcours en wedstrijden. Dan moedigden we elkaar altijd aan.

Belangrijkste is dat je elkaar de tijd met het paard gunt. Als jullie er elke dag samen heen gaan heb je vast snel ruzie. Er is altijd iemand die zich dan aanpast, ook al heb je dat aan het begin niet in de gaten.

Nu hadden wij wel het geluk dat het paard nooit iets mankeerde, en omdat hij zeker 14 uur per week liep had hij ook een goede conditie, dus hadden we nooit last van elkaar als iemand de dag ervoor iets meer had gedaan.


Super om te horen! Hebben jullie het paard ook samen aangeschaft? En hoe hebben jullie het financieel gedaan toen jij ‘stopte’? Fijn om ook een positief verhaal te lezen in ieder geval

eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 11:17

[quote="MarcoBorsato"]Maar zoek je per sé een eigen paard of eigenlijk een verzorgdier?[/quote

Goede vraag, eigenlijk iets er tussen in, hahaha. De verantwoordelijkheid in mijn eentje voor een eigen paard vind ik op dit moment te veel en ik zou het graag samen met iemand doen, maar alleen verzorgen weer te weinig (lekker vaag zo, haha). Ik ga na de feestdagen eerst eens rustig met haar in gesprek om te kijken hoe zij het precies ziet.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaringen samen een paard/pony kopen of koop/lease?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:20

Goed idee. En besef dat contractjes in deze waardeloos zijn dus dat je echt veel vertrouwen moet hebben in iemand.

Bij ons op stal ook geen enkel voorbeeld dat het goed afliep.

mika11

Berichten: 11109
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:26

eferiz schreef:
MarcoBorsato schreef:
Maar zoek je per sé een eigen paard of eigenlijk een verzorgdier?[/quote

Goede vraag, eigenlijk iets er tussen in, hahaha. De verantwoordelijkheid in mijn eentje voor een eigen paard vind ik op dit moment te veel en ik zou het graag samen met iemand doen, maar alleen verzorgen weer te weinig (lekker vaag zo, haha). Ik ga na de feestdagen eerst eens rustig met haar in gesprek om te kijken hoe zij het precies ziet.


En kijk dan uit, dat jij niet dik gaat betalen voor een paard wat nooit jouw paard zal zijn.
Dat jij dus niet dik gaat betalen zodat jouw kennis op jouw kosten wel een eigen paard kan hebben.
Dat is een beetje zwart/wit gezegd, maar daar komt het zo'n beetje wel op neer.

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:48

eferiz schreef:
MarcoBorsato schreef:
Maar zoek je per sé een eigen paard of eigenlijk een verzorgdier?[/quote

Goede vraag, eigenlijk iets er tussen in, hahaha. De verantwoordelijkheid in mijn eentje voor een eigen paard vind ik op dit moment te veel en ik zou het graag samen met iemand doen, maar alleen verzorgen weer te weinig (lekker vaag zo, haha). Ik ga na de feestdagen eerst eens rustig met haar in gesprek om te kijken hoe zij het precies ziet.


Daarom leasen wij een paard van de stal eigenaar waar we staan.
We hebben hiervoor een pony in bruikleen gehad van vrienden en dat was al een dingetje toen we over wilde stappen naar het paard waar we nu op rijden. Ondanks goed gemaakt afspraken.
Voor nu vind ik lease wel heel erg fijn. En wie weet in de toekomst, kopen we hem over. Maar nu eerst maar eens kijken hoe het blijft gaan om voor een paard te zorgen