Show jullie BE combinatie!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Show jullie BE combinatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:34

Ja plus dat je hier volgens mij elk jaar op medische controle moet als je je rijbewijs geldig wilt houden.
Nee niks voor mij, ik hou het dan maar bij 2 dikbillen en hoop dat de jongste het rustig houdt met de feestdagen :') Voorlopig redden we het nog met 2700kg

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:36

Tarico schreef:
Mijn nieuwe combi sinds een paar weken :)
Tesla X met een Ifor Williams trailer.
[ [url=m/kPvOxr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Cool! Ik wist wel dat die Tesla zoveel mocht trekken. Maar wat is de actieradius als je geladen bent?

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:36

Klopt niet.
Medische controle is om de 5 jaar.
Rijbewijs vrachtwagen halen is trouwens peanuts... ik had het denk ik 3 maanden na m'n autorijbewijs.

Voor mij nooit meer een trailer-combinatie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:00

Evelien4 schreef:
Tarico schreef:
Mijn nieuwe combi sinds een paar weken :)
Tesla X met een Ifor Williams trailer.
[ [url=m/kPvOxr.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hoeveel mag die Tesla trekken ?

nooit gezien nog een volledig elektrische auto met trailer :')


2250 kg. Ik moest even wennen aan het idee van een elektrische auto voor de trailer. Ik ga wekelijks weg dus ik zag een hoop beren op de weg maar het rijdt zo fijn <3

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Show jullie BE combinatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:18

Wat is de actieradius met kar erachter?

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Show jullie BE combinatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:19

Lijkt mij wel heel relaxt rijden! je hoort denk heel veel wat er in je trailer gebeurd :)

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:13

Ghostattack schreef:
cissy schreef:
Ghostattack is dat bij Zuidzijde? Komt me zo bekend voor :D

[ [url=m/aTUcx0.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn BE combi, Korando met Henra trailer.


Ja klopt! Daar heb ik mijn trailer gekocht :P Had helaas geen budget voor zo'n mooie op de achtergrond :+


En die grote die binnen stond dan... kwijl! :D

Zippo_M

Berichten: 307
Geregistreerd: 29-02-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 00:12

Mijn Ford Kuga met de Bockmann Duo van mijn schoonvader.
Afbeelding

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 00:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Show jullie BE combinatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:31

@libera, wij blijven dromen en sparen :D

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:00

Santos_05 schreef:
@libera, wij blijven dromen en sparen :D

Totdat je weet welke ellende je over je heen krijgt om dat ding op NL kenteken te krijgen.
Die wagens moeten volledig omgebouwd worden; met wat pech heb je alsnog C1-E rijbewijs nodig en ben je aan het einde van de rit veel duurder uit dan wanneer je een simpele vrachtwagen gekocht had.

Schitterend spul, niks mis mee, maar in het land waar het voor gebouwd is.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:52

Eindelijk met de nieuwe auto plus trailer op pad geweest en dus een fotootje van de combi:
Afbeelding
Manoevreert trouwens heerlijk, ik draaide de trailer na de rit in één keer achteruit de loods in, viel niet tegen. Meestal moet je (ik tenminste wel) even aftasten hoe snel/langzaam de handel reageert met een nieuwe auto (of nieuwe trailer).
Verder kan ik ook wel merken dat-ie duidelijk meer mag trekken dan de vorige auto. Je voelt dus echt niet dat je wat bij je hebt (had er één paard in).

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:37

ikke schreef:
Santos_05 schreef:
@libera, wij blijven dromen en sparen :D

Totdat je weet welke ellende je over je heen krijgt om dat ding op NL kenteken te krijgen.
Die wagens moeten volledig omgebouwd worden; met wat pech heb je alsnog C1-E rijbewijs nodig en ben je aan het einde van de rit veel duurder uit dan wanneer je een simpele vrachtwagen gekocht had.

Schitterend spul, niks mis mee, maar in het land waar het voor gebouwd is.


Ik heb toch de jackpot nog niet gewonnen ;) het voordeel is wel dat ik met deze auto naar het werk kan.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Show jullie BE combinatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:22

Waarom moeten ze omgebouwd worden?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:36

Libera schreef:
Waarom moeten ze omgebouwd worden?

Dat heeft te maken met afwijkende technische eisen/regels, met name aan het remsysteem.
Daarnaast worden er nog wat "rare"eisen gesteld aan de combi. De combi wordt als totaal goedgekeurd en mag dan alleen in die combi rijden.

Dat maakt zo'n set in NL onevenredig duur en voor de particulier soort van onbetaalbaar; niet in de laatste plaats door de regels rondom de wegenbelasting.
Tel daarbij op dat dergelijke opleggerconstructies volgens de huidige regels max 7 ton mag wegen anders heb je C1-E nodig (voor degenen die hun rijbewijs na jan. 2013 hebben gehaald; uitsterfconstructie).

Ze zijn er wel; er zijn altijd mensen te vinden die koste wat kost zo'n set willen hebben en/of die simpeler toegang hebben tot bedrijven die dergelijke wagens aan kunnen passen. Niet zelden staan ze ook op een bedrijf geregistreerd.

Dat doet niks af aan het principe dat eigenlijk veel handiger is dan wat we in Europa kennen maar het is in de praktijk van Europa best lastig voor zo'n set.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:49

VW tiguan met Henra performance 1,5 paard alu :D
Afbeelding

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Show jullie BE combinatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:50

Afbeelding
Mijn eigen Kia Sportage, met de trailer van mijn bijrijdpaard! Nogsteeds zoooo onwijs blij mee!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:44

ikke schreef:
Santos_05 schreef:
@libera, wij blijven dromen en sparen :D

Totdat je weet welke ellende je over je heen krijgt om dat ding op NL kenteken te krijgen.
Die wagens moeten volledig omgebouwd worden; met wat pech heb je alsnog C1-E rijbewijs nodig en ben je aan het einde van de rit veel duurder uit dan wanneer je een simpele vrachtwagen gekocht had.

Schitterend spul, niks mis mee, maar in het land waar het voor gebouwd is.


Er was eeb tijd dat featherlite in Nederland zulke trailers verkocht, meende dat Marijnissen daar mee reed. Wat is daar eigenlijk mee gebeurd? Of die BE truck+oplegger combinaties?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:18

Eindelijk er aan gedacht om een foto te maken, maar stond ingeklemd dus had niet genoeg ruimte. Audi A4 Avant met een nieuwe Aluminium Bockmann 1,5 paards.
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:40

Mag ik nu even heel brutaal zijn en vragen naar binnen foto's (desnoods via PB) van die grote "oplegger" trailers zoals die van Libera? :o

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:45

ikke schreef:
Santos_05 schreef:
@libera, wij blijven dromen en sparen :D

Totdat je weet welke ellende je over je heen krijgt om dat ding op NL kenteken te krijgen.
Die wagens moeten volledig omgebouwd worden; met wat pech heb je alsnog C1-E rijbewijs nodig en ben je aan het einde van de rit veel duurder uit dan wanneer je een simpele vrachtwagen gekocht had.

Schitterend spul, niks mis mee, maar in het land waar het voor gebouwd is.


Onzin, heerlijk ook in Nederland. Wij rijden al een jaar of 8 met een dergelijke combi. Gewoon BE ( Chevy 2500 ( gewicht 2700 kg) en trailer ( 2000 kg). Het rijdt wel volkomen anders dan een "gewone" auto trailer combi maar is, o.a. door het gewicht veel stabieler en dus comfortabeler voor de paarden.
Elektrisch geremd overigens met kogel, die in Nederland gekocht is.
Ombouwen hoeft niet wat je kan ze laten maken zodat ze voor Nederland/ Europa geschikt zijn qua breedte. Onze trailer is oorspronkelijk in Canada gemaakt, was 4 paards en nu 2 paards met grote living ( keukentje, zitbank in het uitschuifpaneel en 2 persoonsbed+ de nodige kastjes). De Chevy is een Europese versie dus met kilometers op de teller i.p.v. miles.
Hiervoor hebben we een Mercedes 3 paards gehad'; was ook prima maar nadeel is dan wel dat je, als je bijv. op vakantie gaat en een boodschap moet doen dat dus ook met de vrachtwagen moet.........

Ik zal niet zeggen dat het niks kost maar een goede vrachtwagen is ook niet bepaald goedkoop en daar komen nog diverse kosten bij. De Chevy gebruiken we ook als we bijv. veel spullen moeten vervoeren of comfortabel op vakantie willen zonder paarden.

Afbeelding

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:25

Wil best foto’s plaatsen hoor :) Heb ze ook al wel eens gedeeld in mijn topic geloof ik. Niet op de zooi in de zadel kamer letten... :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Show jullie BE combinatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:31

Mooi ding! Daar is die van ons een baby bij vergeleken. Maar in mijn ogen een van de betere vervoermiddelen voor paarden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Show jullie BE combinatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:22

Een hele domme vraag waarschijnlijk maar ik zie het niet. Hoe staan ze hier op? Kont in de rijrichting? En achterwaarts er weer af?

Vind het wel knap om te zien. Ziet er ook best comfortabel uit naar paardenvervoer-normen. :j

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Show jullie BE combinatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:01

Nee, er is een achterklep waar je kunt laden en dan kun je ze in de rijrichting naast elkaar zetten. Beetje zoals 2 paards trailer, dan staan ze met hun hoofd achter die tralies zegmaar. Je kunt dat schot er ook uit halen en dan heb je een box van 2.5x3m ofzo. Er is ook een zijklep aan de voorkant, dus als je een paard hebt dat er niet achteruit af wil dan kun je de tralie deuren door en via de zijklep vooruit eraf. Voorin bij de zijklep is ook een bix van 2.5x2.5m waar je een paard kunt vervoeren.