Morgen jaarling wegbrengen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 07:18

Hoi,

Morgen word het 31 graden en ik moet mijn jaarling naar de kliniek brengen. Dit is dan de 4e keer dat je op de trailer gaat.
Maar is het verstandig om hem voor dat ie de trailer op gaat af te spuiten of juist niet beter op de kliniek afspuiten?
Normaal vervoer ik nooit als het zo warm is maar deze keer moet het..

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:21

Niet. Misschien als je terug komt can de kliniek als het dan nodig is

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 07:22

belle_boef schreef:
Niet. Misschien als je terug komt can de kliniek als het dan nodig is



Hij gaat pas donderdag terug dan is het gelukkig koeler

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:38

Ik zou hem niet afspuiten.
Wel zou ik proberen om hem zo vroeg mogelijk naar de kliniek te brengen, want dan is het nog niet zo warm.
Op de kliniek kun je altijd even kijken of afspuiten nodig is, of hoe ze er daar over denken.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:31

Een route zonder langdurige files is aan te raden.

Zeker wat vroeg op de dag is het nog niet zo warm. Het is nu 18 graden en 8:30 niets aan de hand dus.

Raampjes van de trailer open en gaan met die hap.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:32

Nee hoor, zolang je rijdt en als de raampjes vooraan openstaan dan komt er genoeg luchtstroming binnen.
Ik ben gistermiddag rond 13-14 uur teruggekeerd met de trailer, en toen ik aankwam was het in de trailer minder warm dan buiten en was paard niet eens bezweet, ook niet onder het halster ofzo.
Enkel zorgen dat je (rustig) kan doorrijden en je niet in de file terechtkomt (ik ben bij het oprijden van de snelweg terecht gekomen in toch iets te druk verkeer aan 50 op de snelweg, dus volgende afrit terug eraf gegaan en de gewone provinciewegen genomen. Kon ik ook rustig doorkarren aan 50-70 maar wist ik zeker dat ik nergens een uur zou stilstaan.)

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:00

Zorgen dat je er vroeg bent.

Als je voor een uur of 10 aankomt op de kliniek is er qua hitte nog niet zoveel aan de hand.

Middag en 1e helft avond zou ik echt proberen te voorkomen, om dan onderweg te zijn.


Hoe lang is het rijden?

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 11:11

Het is ongeveer 20 min rijden naar de kliniek. Maar kan hem pas in de middag/eind middag brengen aangezien ik zelf eerst moet werken en mijn chauffeur ook.

Mijn trailer heeft alleen een dakluik.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:24

20 minuutjes zal geen probleem zijn hoor. Dakluik zover mogelijk openzetten en zeiltje achteraan openlaten als dat mogelijk is, en zorgen dat je rijdende blijft, dan komt dat wel goed :).

Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: Belgiƫ, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:27

Duhelo schreef:
Nee hoor, zolang je rijdt en als de raampjes vooraan openstaan dan komt er genoeg luchtstroming binnen.
Ik ben gistermiddag rond 13-14 uur teruggekeerd met de trailer, en toen ik aankwam was het in de trailer minder warm dan buiten en was paard niet eens bezweet, ook niet onder het halster ofzo.



Precies, hier gisteren ook mijn pony moeten vervoeren, rond 16u, 1.15min in de trailer en nadien was ze enkel een beetje klam op de borst. Scheelt ook wel dat ze altijd rustig is in de trailer en zich niet opboeit.
Wou ze normaal ook niet vervoeren met deze hitte, maar hadden geen enkele andere optie.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:45

Tianbelli schreef:
Duhelo schreef:
Nee hoor, zolang je rijdt en als de raampjes vooraan openstaan dan komt er genoeg luchtstroming binnen.
Ik ben gistermiddag rond 13-14 uur teruggekeerd met de trailer, en toen ik aankwam was het in de trailer minder warm dan buiten en was paard niet eens bezweet, ook niet onder het halster ofzo.



Precies, hier gisteren ook mijn pony moeten vervoeren, rond 16u, 1.15min in de trailer en nadien was ze enkel een beetje klam op de borst. Scheelt ook wel dat ze altijd rustig is in de trailer en zich niet opboeit.
Wou ze normaal ook niet vervoeren met deze hitte, maar hadden geen enkele andere optie.

Bij die van mij zou ik dat dus echt niet hoeven doen.

Die stonden gisteren al zwetend op stal. Komt er nog bij dat mijn paarden zwart van kleur zijn en mijn tinker het zweet al uitbreekt als ze alleen maar aan een trailer denkt.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:02

Sowieso niet van te voren afspuiten.
Dat wordt alleen maar klam en maakt de trailer nog warmer als het water verdampt.

Als hij echt bezweet van de trailer afkomt zou ik hem dan op de kliniek afspuiten, als hij dat tenminste gewend is en het niet alleen maar stress oplevert op een vreemde locatie...

Ik neem aan dat de boxen op de kliniek koel genoeg zijn dus niet afspuiten is misschien de rustigste oplossing.

Anoniem

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:23

Voor 20 minuten zou ik me niet al te druk maken. Dakluik open en van tevoren even kijken of er file staat, zodat je die kan vermijden.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:25

Sabbientje schreef:
Bij die van mij zou ik dat dus echt niet hoeven doen.

Die stonden gisteren al zwetend op stal. Komt er nog bij dat mijn paarden zwart van kleur zijn en mijn tinker het zweet al uitbreekt als ze alleen maar aan een trailer denkt.

Mijn trekpaarden zouden wss wel staan zweten met deze temperaturen hoor, (maar die zweten in de weide ook al en sowieso als ik ze vervoer hebben ze het snel warm.)
Maar zolang er wat luchtstroming in de trailer is valt het onderweg allemaal wel mee.

Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: Belgiƫ, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:24

Sabbientje schreef:
Bij die van mij zou ik dat dus echt niet hoeven doen.

Die stonden gisteren al zwetend op stal. Komt er nog bij dat mijn paarden zwart van kleur zijn en mijn tinker het zweet al uitbreekt als ze alleen maar aan een trailer denkt.


Ohja kijk, dat scheelt al veel denk ik. Mijn pony is ook wit, zal ook wel wat doen natuurlijk.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 15:18

Dan laat ik het zo wel haha. Hij is wel gewend aan water want het is een zwijn voor een vos :')

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:37

Ik heb mijn paard bij de vorige hittegolf vervoerd. Dat ging met 30 graden eigenlijk heel prima. Hij had het minder warm dan de andere paarden die gewoon op de track stonden.

Geen zorgen maken dus - dat deed ik wel. :')

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 17:09

Nou paard lief heeft het overleeft op de trailer. Alleen moest ie wel nog op de kliniek nog 20 min wachten op de trailer waardoor die daar door echt druipend de trailer uit kwam gelukkig mocht ik daar afspuiten dat wel. Maar hij mocht er namelijk niet eerder uit tot ik hem had ingeschreven...

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Morgen jaarling wegbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:12

Oh wauw. Aparte gang van zaken,konden ze wel eens eerder vermelden of een alternatief voorzien met dergelijke temperaturen.