E rijbewijs halen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:07

Kabayo schreef:
lianne125 schreef:
Er worden wel degelijk theorievragen gevraagd begreep ik vandaag van de instructeur. Over de kentekenpapieren van de auto en de aanhanger,laadvermogen en ttm ed.

Mijn instructeur zegt van niet. Wel de bandenspanning en controle van de kar. Verder niet...


Bij mij ook zeker theorie vragen. Vragen over kentekenplaten aanhanger en auto, welke massa’s zijn toegestaan, vragen over je lading, dingen moet je kunnen aanwijzen op de papieren, kunnen vragen worden gesteld over kogeldruk, werking van de remmen etc. Vooraf aan examen doorgenomen met mijn instructeur en dat was prima te doen. Zou het wel even goed navragen aan jouw instructeur zodat je miet voor verassingen komt te staan. Kan mij namelijk niet voorstellen dat ze hier niet naar gaan vragen.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:24

Ik kreeg ook echt vragen. Vond sommige zelfs behoorlijk ingewikkeld.

Merel77
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-10-13

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:57

Gefeliciteerd !

Bij mij werden er 3 theorievragen gesteld. Categorieën massa/laadvermogen en kentekenpapieren. Was goed te doen.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:47

Neonlight schreef:
Bij mij werden er ook theorievragen gesteld. :j


Bij mij ook, maar alles is terug te vinden op de papieren die je krijgt bij de aanhangwagen. Je moet dus gewoon weten waar wat staat.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:21

zefiros schreef:
Neonlight schreef:
Bij mij werden er ook theorievragen gesteld. :j


Bij mij ook, maar alles is terug te vinden op de papieren die je krijgt bij de aanhangwagen. Je moet dus gewoon weten waar wat staat.

Ooo ik hoef de getallen niet uit het hoofd te kennen? Via het boekje/papieren van auto en aanhanger heb ik idd geoefend. Maar niet uit het hoofd

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:38

Merel77 schreef:
Gefeliciteerd !

Bij mij werden er 3 theorievragen gesteld. Categorieën massa/laadvermogen en kentekenpapieren. Was goed te doen.

Categorieën? Wat wordt daar dan mee bedoelt?

Hoe massa's, laadvermogen en kentekenpapieren werken, dat teken ik voor je uit, maar categorieën :?

Er veranderd wel eens wat in regeltjes land dat je niet mee krijgt als je je papieren eenmaal hebt (en dat is soms wel een tekortkoming)

Merel77
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:53

Met categorieën bedoelde hij de onderwerpen waar hij nog vragen over had.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:59

Merel77 schreef:
Met categorieën bedoelde hij de onderwerpen waar hij nog vragen over had.

:+ Het was een drukke dag, zullen we maar zeggen....

Helder :D

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:49

Ik heb vandaag mijn eerste BE les gehad, best redelijk intensief vind ik! Ging zeker niet slecht, achteruit mag nog vloeiender maar heb een paar perfecte bochtjes / inparkeren etc gedaan 8-) Volgende week vrijdag nog een les en op 2 augustus afrijden.

Overigens is mijn lesauto een VW Amarok en ik ben maar 1m58 dus dat is echt hilarisch om te zien _O-

Merel77
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:31

ikke schreef:
:+ Het was een drukke dag, zullen we maar zeggen....

Helder :D



:D

Merel77
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:36

Ghostattack schreef:
Ik heb vandaag mijn eerste BE les gehad, best redelijk intensief vind ik! Ging zeker niet slecht, achteruit mag nog vloeiender maar heb een paar perfecte bochtjes / inparkeren etc gedaan 8-) Volgende week vrijdag nog een les en op 2 augustus afrijden.

Overigens is mijn lesauto een VW Amarok en ik ben maar 1m58 dus dat is echt hilarisch om te zien _O-


Zie het zo voor me _O- ...maarre wel een stoere bak hoor! Prachtige auto´s.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:40

RenskeCeylan schreef:
Ik wil straks mijn toekomstige paarden willen vervoeren in een trailer. Dus dat wordt een E rijbewijs halen. Ik dacht eerst ik laat m’n man hem wil halen, Maarja dan zit ik nog met het probleem dat ik hem altijd nodig heb als ik op pad wil.

Nu vallen de kosten me nog wel mee, ik lees dat je voor 500/600 euro al binnen 1 dag je E kunt halen. Ik heb inmiddels 11 jaar rij ervaring en werk in de automotive en veel verschillende soorten auto’s gereden.

Maar toch zakt de moed me een beetje in de schoenen. Voor mm B heb ik namelijk 6 (!!!) keer af moeten rijden. Ja echt... 6 keer. Dus de eerste keer staatsexamen ben ik ook gezakt. Waarom ik er zo’n zooitje van maakte? Geen idee. Ik heb geen faalangst ofzo en kan prima rijden. Maar ik wordt gewoon super nerveus als er mensen op me letten tijdens het rijden.

Ben ik me voor niks aan het druk maken? Ik ben geen 20 meer, ik rij al jaren waarom stress ik?

Zijn er hier meiden die langer dan 10 jaar later nog hun E hebben gehaald? Hoe is dat gegaan? In 1 dag gelukt? In 1 keer? Of gebeurt het ook daar nog best vaak dat je zakt?



Ik herken me in jouw verhaal. Mijn E haalde ik 6 jaar na mijn B, 2 keer over gedaan, over mijn B 4 keer en na 16 jaar besloot ik voor mijn vrachtwagenrijbewijs te gaan. Meteen aangegeven dat ik faalangst heb en extra lessen genomen en ik had een hele fijne instructeur. Mijn C heb ik ook in 1 keer gehaald. Ik was dus "meer" kwijt dan het pakket, maar als ik gezakt was had het me veel meer gekost dan de 6 lessen die ik nu extra heb gehad.

Nancy96
Berichten: 77
Geregistreerd: 05-01-11

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:06

Ik heb 30 jaar gelden mijn rijbewijs gehaald in 1 x , 10 jaar gelden eerst een dagcursus met aansluitend examen voor de E. toen ben ik gezakt, was veel te moe om me nog te kunnen concentreren op het examen. Ook gezakt op een banketstaaf dingetje ( in mijn ogen). Ik haalde een fietser in en dat vond hij te gevaarlijk en als ik erachter was blijven rijden was het vast te voorzichtig geweest. Daarna nog een losse les en opnieuw examen en het lukte wel. Die examinator zei dat hij wel kon zien dat ik kon rijden en ik kon na een klein rondje en een bochtje achteruit weer terug en was geslaagd.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:07

Hoihoi! Ik schop het topic omhoog. Vandaag besloten dat ik asap mijn examen wil gaan doen. Het liefst als het kan in week 34 want in september is er een wedstrijd weekend waar ik aan mee wil doen :)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:20

Ik heb vorige week de introductieles gehad,ik vond het nog tegenvallen. Het rijden zelf ging prima, maar had ook een paar stoepjes in de bocht 8-) Ook werd er niets uitgelegd, dat is dan best lastig als je nog nooit met iets achter een auto hebt gereden.

Maar goed, de lessen staan ingepland en 9 september afrijden. Ik heb gekozen voor een paar blokken van 2 uur in de 2 weken voor het examen, die hele dagen zijn veelste lang. Zolang kan ik niet eens opletten :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:36

Ik wou eerst eigenlijk de kennismakingsles doen, maar ik kon veel eerder een dagcursus doen dan de kennismakingsles. Dus daar baalde ik van, maar ik denk dat ik mijzelf een schop onder mijn hol ga geven en mezelf ga vertellen dat ik niet per se die les nodig heb.

Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn :)

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:52

Ik heb in 1999 mijn B rijbewijs gehaald en in 2005 mijn E achter B via een dagcursus. Allebei in 1 keer geslaagd. Van te voren had ik 2 keer met manlief op een industrie terrein geoefend met de paardentrailer, maar zo'n lange leswagen rijd veel fijner :D

MayoNeighs

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:46

Ik heb in januari dit jaar mijn B rijbewijs gehaald (na 9 maanden met een L te rijden) en afgelopen maand mijn BE na 8 uur rijles. Het viel me echt alles mee! Op een zaterdag 4 uur rijles met manoeuvres en een uurtje de baan op, dinsdag erna nog eens 4 uur rijles en namiddag examen. Je moet vooral heel rustig blijven en niet te snel de manoeuvres willen doen! Je krijgt tijd genoeg, gewoon zelfzeker en rustig blijven!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:56

Ik ben net geslaagd voor mn E! :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:24

Ghostattack schreef:
Ik ben net geslaagd voor mn E! :D



Gefeliciteerd! *\o/*

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:02

Gefeliciteerd!
Ik moet volgende week vrijdag. Ben erg bang dat mijn zenuwen en faalangst de hoofdrol gaan spelen , net als bij mijn B rijbewijs :( Nu al zenuwachtig

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:52

Succes! Komt wel goed!

Ik heb 21 augustus de dagopleiding gepland. Zal even vragen of buurman lief wil oefenen :+

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:27

Ghostattack schreef:
Ik ben net geslaagd voor mn E! :D


Proficiat!!

Ik kom mij hier ook melden. Wij hebben een ifor Williams HB511 gekocht die wij zaterdag eindelijk kunnen ophalen maar dan hebben we toch ook een E rijbewijs nodig. 2/9 heb ik mijn eerste les 23/9 examen. Ik ben benieuwd.. heb tot nu toe maar 1x met aanhangwagen gereden. Ik ben met elke auto en bus tot nu toe de achteruit- en parkeer koningin. Ik hoop dit met de trailer ook te zijn haha :D

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:52

Selka schreef:
Ghostattack schreef:
Ik ben net geslaagd voor mn E! :D


Proficiat!!

Ik kom mij hier ook melden. Wij hebben een ifor Williams HB511 gekocht die wij zaterdag eindelijk kunnen ophalen maar dan hebben we toch ook een E rijbewijs nodig. 2/9 heb ik mijn eerste les 23/9 examen. Ik ben benieuwd.. heb tot nu toe maar 1x met aanhangwagen gereden. Ik ben met elke auto en bus tot nu toe de achteruit- en parkeer koningin. Ik hoop dit met de trailer ook te zijn haha :D


Toevallig ook bij Van Thiel? O:)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: E rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:20

Ja! Hoe was t daar? Vriend heeft 9/9 zijn examen maar die heeft al vaak met aanhanger gereden.