Ben ik verantwoordelijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:03

Citaat:
Heb toen gezegd dat ik nooit geen kinderen meer op die pony wil.

Dáár gaat 't fout :D

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:06

Goof schreef:
SVRL schreef:
Kan aan mij liggen, maar als ik zo'n bericht krijg, dan snap ik wel wat de eigenaar wil zeggen. Ik verwacht toch zeker van een volwassen persoon, dat die zoiets begrijpt. Heb duidelijk gezegd dat ik de pineut ben en voor de kosten moet opdraaien als er iets met het kindje gebeurd wanneer zij hem op mijn pony zetten.

Sorry hoor, als je de boodschap dan nog niet begrijpt, heb je echt wel een bord voor je hoofd.


Nee.
Jij wil; 'ga niet op mijn pony'.
Jij zegt; 'doe voorzichtig'.
Moeder denkt; ok, houd ik het kindje nog beter vast'. Of;'ik zet het wel een cap op'
Als jij niet wil dat men op je pony zit, moet je zeggen dat je niet wil dat men op je pony zit. Duidelijk zijn.

_/-\o_ idd, gewoon duidelijk zeggen wat je bedoelt ipv er omheen draaien.

Zelda_Link

Berichten: 217
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:25

Heel eerlijk gezegd vind ik je erg onduidelijk in je communicatie. Zeg gewoon direct duidelijk : 'ik wil niet dat er iemand op de pony zit, ook niet je neefje ', ipv er om heen te draaien en het te hebben over voorzichtig zijn etc.
Ook 'niet op rijden' kan geïnterpreteerd worden als 'wel op zitten voor de foto ', waarbij pony stil staat.

Ik denk echt dat je gewoon te onduidelijk bent geweest in de communicatie want als ze het gewoon deden uit rebellie /niet willen luisteren dan zou ze niet zo stom geweest zijn het op Facebook te plaatsen en zichtbaar voor jou, toch?

Wees blij dat ze er eerlijk in zijn, dat is in alle gevallen beter dan een verzorgster die dingen stiekem doet. En leer ervan dat je blijkbaar niet altijd zo duidelijk communiceert als je zelf denkt en geef de dingen direct duidelijk aan. Je laatste bericht was een stuk beter +:)+ liever de volgende keer een beetje hard overkomen maar duidelijk, dan onduidelijk zijn en dat de ontvanger van je berichten vervolgens kwalijk nemen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:54

Zelda_Link schreef:
Heel eerlijk gezegd vind ik je erg onduidelijk in je communicatie. Zeg gewoon direct duidelijk : 'ik wil niet dat er iemand op de pony zit, ook niet je neefje ', ipv er om heen te draaien en het te hebben over voorzichtig zijn etc.
Ook 'niet op rijden' kan geïnterpreteerd worden als 'wel op zitten voor de foto ', waarbij pony stil staat.

Ik denk echt dat je gewoon te onduidelijk bent geweest in de communicatie want als ze het gewoon deden uit rebellie /niet willen luisteren dan zou ze niet zo stom geweest zijn het op Facebook te plaatsen en zichtbaar voor jou, toch?

Wees blij dat ze er eerlijk in zijn, dat is in alle gevallen beter dan een verzorgster die dingen stiekem doet. En leer ervan dat je blijkbaar niet altijd zo duidelijk communiceert als je zelf denkt en geef de dingen direct duidelijk aan. Je laatste bericht was een stuk beter +:)+ liever de volgende keer een beetje hard overkomen maar duidelijk, dan onduidelijk zijn en dat de ontvanger van je berichten vervolgens kwalijk nemen. :Y)


Ik heb een paar maand geleden nog tegen mijn verzorgster gezegd dat er niemand, dus ook haar neefje niet, nog op de pony mag aangezien zijn hoeven na de bevangenheid zwaar misvormd zijn. Logisch toch dat ik dan nu niet verwacht dat ik dat expliciet terug moet herhalen en dat ik schrik wanneer ik zie dat zij het toch doet.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ben ik verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:58

Weird. In je OP staat dat dat neefje er wel op mag zitten als jij erbij bent en nu mag het opeens al maanden niet meer. Wat is het nu?
Ook in je berichten hier mist duidelijkheid. Leerpuntje voor je.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:11

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag, ben je helemaal afhankelijk van dat meisje? Ik bedoel heb je je paarden in eigen beheer of staan ze op een pensionstal?
Heb je eventueel hulptroepen die je in kan schakelen? Als je hulptroepen kan inschakelen zou ik dat doen en tegen het meisje zeggen dat ze pas terug hoeft te komen als jij terug bent van vakantie.
Dat schijnbaar de boodschap van niet rijden zonder jouw toestemming en sowieso het "rijverbod" niet bij haar aan is gekomen, dat de veiligheid van haar neefje en pony zo niet gewaarborgd kunnen worden. En dat jij niet op je geweten wil hebben mocht er wat met haar neefje gebeuren...
Lijkt me dan duidelijk zat..

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:15

Was ook al een verhaaltje aan het typen dat neer kwam op wat Goof hierboven zegt.
Helemaal met Goof eens.
In de berichten inderdaad wel veel onduidelijkheid.
In de openingspost wordt met geen woord gerept over de zware hoefbevangenheid en de daaraan verbonden consequentie dat er nooit meer iemand op de pony mag ook het neefje niet.
Duidelijkheid is voor iedereen fijn.
En het oke van de moeder zou ik dan weer zonder bijbedoelingen opvatten als; Oke duidelijk doen we niet meer.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:23

SVRL schreef:
Er zijn nu geen afspraken gemaakt, maar als ik thuis ben mag ze haar neefje niet mee brengen zonder dat eerst aan mij te vragen. Daarnaast is de pony nog niet zo lang geleden zwaar hoefbevangen geweest. Ik heb toen gezegd dat ik geen kinderen meer op mijn pony wil. Ik ging ervan uit dat ik dit niet moest herhalen voor we op vakantie vertrokken.

Haar moeder is er trouwens altijd bij als ze naar de paarden gaat.

In dit bericht is toch duidelijk dat ze het gezegd heeft na de hoefbevangenheid? :?
Er voor mocht het (wat dus verklaart dat de verzorgster dit dus niet uit het niets doet, ik vermoed dat de TS het daarom vermeld heeft.) maar nu niet meer en dat is duidelijk gezegd en nu de kat van huis is........

Hoe is er gereageerd op je tweede appje TS?
Ik vind niet dat je te ver gegaan bent. Sterker nog. Dit zou voor mij reden zijn om haar niet meer te laten verzorgen. :)

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Ben ik verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:34

Het hoefbevangenheids bericht kwam pas na de openingspost in een vervolg bericht naar voren. En in dit bericht staat:
Er zijn nu geen afspraken gemaakt = ook weer onduidelijk.
As ik op vakante ga zou ik juist van tevoren hele duidelijke afspraken maken zodat iedereen weet waar hij aan toe is

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:52

Goof schreef:
Weird. In je OP staat dat dat neefje er wel op mag zitten als jij erbij bent en nu mag het opeens al maanden niet meer. Wat is het nu?
Ook in je berichten hier mist duidelijkheid. Leerpuntje voor je.


Ik begreep ook uit de OP dat het wel mag wanneer je er zelf bij bent... denk dat het vooral belangrijk is dat je duidelijk bent in wat nou de afspraken zijn, nu lijkt het alsof je zelf ook niet helemaal weet wat je wil.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Ben ik verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:43

Dit is inderdaad onduidelijk. Eerst zeg je mag niet wanneer je er niet bij bent en nu zeg je mag nooit meer. Kan het zijn dat je die communicatie ook naar hen toe niet duidelijk hebt gecommuniceerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:33

SVRL schreef:
Zulke verhalen vind ik verschrikkelijk om lezen. Ik ben als enige aan het werk met mijn 4 jarige en merk dat hij een 1-kennig kantje krijgt. Hij heeft weinig respect voor andere mensen, ook al heb ik echt wel moeite gedaan om hem met verschillende mensen in contact te brengen. Alleen is aaien niet hetzelfde als werken in zijn ogen, dus loopt hij gewoon, bij wijze van spreken, over iedereen over die met hem aan de slag wil.


Even zo, omdat ik in dit topic kan quoten en in pb's niet: prikkels zijn niet alleen het zien van rondrennende mensen of knuffelende mensen of andere mensen die niets van het paard vragen maar wel in de buurt rondbewegen. Prikkels zijn ook opdrachten, uitdagingen, rangorde bepalen en taken vervullen. Een paard dat alleen mensen zíet, maar er nooit iets mee hoeft te doen groeit prikkelarm op. Mijn paard was niet eenkennig maar wel extreem op mij gefocust en was wat zorgelijk als andere mensen iets met hem deden; dus heb ik hem juist geleerd dat andere mensen hem ook dingen konden vragen, belonen, corrigeren, eisen en noem maar op zonder dat zijn wereld zou vergaan. Daardoor kon uiteindelijk iedereen hem overal mee naartoe nemen op stal. Als ik tevreden was geweest met 'hij ziet elke dag mensen over het erf lopen en kreeg regelmatig knuffels of wortels van voorbijgangers' dan was hij na twee jaar nog net zo zorgelijk geweest als iemand anders hem aan de hand meenam naar de wei als in het begin.

Ik weet niet precies waar het fout is gegaan, maar als je verzorgster als dertienjarige kwam en het afgelopen jaar non stop al jouw instructies over niet voeren, niet belonen en niet rijden in de wind geslagen heeft, dan wordt het echt tijd om voor je paarden op te komen. Of door haar vanaf nu wel supergoed te begeleiden en reteduidelijk te communiceren, of door met haar te stoppen en een volwassene in te schakelen als verzorger, zoals jouw buurvrouw.
Het is heel gek, maar je opent dit topic omdat je helemaal klaar bent met je onbetrouwbare en onvolwassen kinderverzorgster, maar omdat je vriend het zielig vindt om haar te ontslaan besluit je om haar te houden en dan voor de zekerheid je volwassen buurvrouw níet als verzorgster aan te nemen want stel dat een van jouw paarden op háár voet gaat staan dan zou dat straks kunnen betekenen dat jouw verzekering haar geld moet uitkeren...
Terwijl de kans A) dat jouw kinderverzorgster iets overkomt duizend keer groter is, B) jouw verzekering dan net zo goed voor haar zal moeten dokken, C) je kinderverzorgster sowieso een lange geschiedenis van niet-luisteren heeft en D) een jonge puber waar al jouw paarden opdringerig op reageren me sowieso niet de aangewezen persoon lijkt om vakantieoppas te spelen, zelfs als er een niet-paardenmoeder op de achtergrond meekijkt.
Het klinkt een beetje (maar misschien is dit te psychologisch) alsof je liever permanent een zondebokje hebt rondlopen waarop je al je dagelijkse frustreties en je boosheid op kunt projecteren (namelijk het niet functionerende verzorgstertje dat jij van je vriend moet houden), dan zelf op je strepen te gaan staan en het meisje van je erf te sturen of zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor haar her-opvoeding en van de her-opvoeding van je paarden en tegen je vriend te zeggen dat het jouw paarden zijn, dus jouw verantwoordelijkheid en dat jij dus beslist en dat alle gevolgen van jouw beslissing - goedschiks of kwaadschiks - dus ook voor jou zijn.
Soms is het makkelijker om in een foute situatie te blijven zitten omdat je dan ook in je boosheid op de wereld kunt blijven zitten, want ook al is het voor iedereen beter als je een nieuwe start maakt en voor jezelf en jouw dierbaren opkomt, het betekent ook dat je dan over al je boosheid en ontevredenheid heen moet stappen en een positieve uitweg moet vinden en jezelf hoofdverantwoordelijke moet maken voor jullie gezamelijke toekomst. En dan is gewoon boos blijven, de niet functionerende verzorgster houden omdat dat van anderen moet en juist jouw no-nonsense paardenbuurvrouw van het erf sturen 'vanwege de verzekering' ineens een heel logisch keuze, hoe onlogisch hij ook voor de buitenwereld lijkt.


Mocht je je verzorgstertje toch willen houden omdat je vriend of jij dat nou eenmaal willen, investeer dan in de veiligheid van je paarden en zet haar verplicht op wekelijkse grondwerk/nh-les zodat ze leert hoe ze op een correcte manier met de paarden om kan gaan en snapt dat paarden veel meer nodig hebben dan snoep, en zodat de paarden haar gaan zien als authority figure in plaats van als een illegale snoepdispenser.
Communiceer dus Duidelijk. Niet eens wat jij wilt, maar wat jij Eist.
Dit zijn de eisen waar jij aan moet voldoen om bij mijn paarden te mogen komen. Doe je bewust iets wat ik niet wil? Dan mag je een week niet komen. Doe je dat nog een keer? Dan is het over en uit.

En denk nooit meer 'ze doet niet met mijn paarden wat ik wil, maar ach, het is nog maar een kind...' Want als dat kind uit kinderlijkheid jouw paard zo fout behandelt dat hij haar zelfs de wei uit begint te jagen, dan leer je jouw paard vreselijk foute dingen dingen over mensen, en weet je bijna 100% zeker dat jouw verzekering binnen nu en drie jaar een flinke claim kan verwachten omdat dat meisje plat op de grond ligt en jouw paard erbovenop staat, gewoon omdat het altijd net goed ging en vandaag toevallig net fout.
Je moet 'gewoon' keuzes maken en daar achter gaan staan. En denk zwart-wit, en niet in de grijswaarden van 'maar het is nog maar een kind en mijn vriend vind het ook prima, dus...'. Als je niet wilt dat de paarden snoep krijgen omdat ze opdringerig worden en kinderen de wei uit jagen, dan verbied je ze dus om snoep te geven aan je paarden. Willen ze de paarden toch iets leuks geven, dan zet je gewoon een emmer met borstels klaar en that's it. Dat vinden paarden ook heerlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-19 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:34

MiekeFS schreef:
Het hoefbevangenheids bericht kwam pas na de openingspost in een vervolg bericht naar voren. En in dit bericht staat:
Er zijn nu geen afspraken gemaakt = ook weer onduidelijk.
As ik op vakante ga zou ik juist van tevoren hele duidelijke afspraken maken zodat iedereen weet waar hij aan toe is

Nee, want dat moest niet, het was, of zou al duidelijk moeten zijn; er mag niet meer op gereden worden. Dus OOK niet als TS er niet is. Gewoon, NIET.

Kaetibangsi
Berichten: 53
Geregistreerd: 06-06-19

Re: Ben ik verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:01

Duidelijk zijn, maar wel gewoon vriendelijk!
Je wil natuurlijk ook niet dat ze ineens helemaal niet meer komt verzorgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:27

Goed, ik weet nu dat ik verantwoordelijk ben. Zal na de reis met mijn buurvrouw overleggen of zij het de volgende keer wil over nemen.

Buurvrouw is sowieso al betrokken bij mijn jonge paard, wat dat betreft, zal het wel goed komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:45

Top! +:)+
Het zou zonde zijn als je je buurvrouw van het erf gooit, zeker als de enige reden daarvoor is dat je door jouw ontoerekeningsvatbare kinderverzorgster bang bent geworden voor schadeclaims (maar die onberekenbare kinderverzorgster wel gewoon door laat lopen met je paarden ;)).
Het klinkt alsof je buurvrouw ze allemaal netjes op een rijtje heeft en ook no nonsense goed is met paarden: gebruik haar ook eens als klankbord voor de situatie met je tienerverzorgster. De situatie is aan de ene kant dat jij waarschijnlijk niet duidelijk en navolgbaar communiceert, even afgaande op hoe je hier op het topic schrijft en redeneert, en aan de andere kant dat jouw verzorgstertje het gat in jouw duidelijkheid waarschijnlijk opvult met dan maar dingen doen die blijkbaar niet superverboden zijn maar toch niet echt mogen maar wel leuk zijn dus doen we dat maar gewoon.
Vraag eens aan je buurvrouw waar volgens haar het probleem ligt: is het dat jij gewoon niet duidelijk/logisch communiceert, of is je tienerverzorgster echt een ongeleid projectiel? In het eerste geval is het gewoon een kwestie van dat jij aan jezelf werkt en dan heb je straks twee topverzorgers voor je paarden, in het tweede geval zou het zomaar kunnen dat je buurvrouw aanraadt om echt met dat meisje te stoppen, en dan hoef je je ook niet meer te verschuilen achter wat je vriend wil, want dan heeft een buitenstaander aangegeven dat iets echt niet kan.

Wat betreft communicatie: als ik jouw (puber!)verzorgstertje ben en ik neem elke dag snoep mee naar jouw paarden en jij zegt: ik heb liever niet dat je ze snoep geeft want daar worden ze ongeduldig van... Dan hoor ik als tiener geen verbod. Alleen een soort hint dat je niet wil dat jouw paarden ongeduldig worden van mijn beloningen. Dus, als ik ervoor zorg dat ze niet opdringerig worden is er toch geen probleem...?
Als jij het voeren vervolgens zo maandenlang 'toestaat' tot een van jouw paarden zo opdringerig/agressief wordt dat hij mij de wei uit jaagt zodra hij mij aan ziet komen, en je mij dan zegt 'Nee, dat ene paard mag je écht geen snoep meer geven, want dat wordt écht te gevaarlijk' - dan hoor ik zelfs een bevestiging van dat ik alle andere paarden wél snoep mag geven.
Dus besluit ik zoals jouw verzorgstertje vrij logisch redeneerde om voortaan als ik de wei in kom dat ene paard dan maar niets meer te geven en de rest gewoon meer.
Als jij daar dan weer niets op zegt en het gewoon aankijkt, desnoods aangevuld met een 'ja, het gaat nu wel goed maar ik heb het eigenlijk liever niet want dan worden ze opdringerig....' dan is het toch logisch dat een tiener hier dan mee doorgaat? Al was het alleen maar omdat zij waarschijnlijk in haar overmoedige tienerhoofd heeft bedacht dat ze het probleem nu opgelost heeft want nu voert ze het meest opdringerige/agressieve paard niet meer en dus is er geen probleem meer...

Het kan zijn dat het meisje zelf toevallig compleet ontoerekeningsvatbaar is, maar als het inderdaad stomweg een communicatieprobleem is vanuit jouw kant dan ligt dat nu dus al een jaar onder jullie relatie te rotten, met als gevolg dat jij als eigenaar permanent ontevreden bent, je paarden allerlei wangedrag aangeleerd krijgen dat jij er steeds uit moet trainen, en wat inmiddels zo groot is dat het nu ook hun relatie met andere mensen verpest omdat ze daar nu ook geen nee meer van accepteren.
Dus ik zou de buurvrouw ook eens vragen om mee te denken over het verzorgstertje: is dat kind gewoon ontoerekeningsvatbaar zoals je in het begin van dit topic leek te claimen, of is er eigenlijk niets aan de hand maar heeft ze gewoon een normale hoeveelheid controle/sturing nodig voor een veertienjarige?
Als het dat laatste is, dan heb je straks misschien zelfs wel twee betrouwbare verzorgsters in plaats van één onbetrouwbare.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 10:58

Ayasha schreef:
SVRL schreef:
Er zijn nu geen afspraken gemaakt, maar als ik thuis ben mag ze haar neefje niet mee brengen zonder dat eerst aan mij te vragen. Daarnaast is de pony nog niet zo lang geleden zwaar hoefbevangen geweest. Ik heb toen gezegd dat ik geen kinderen meer op mijn pony wil. Ik ging ervan uit dat ik dit niet moest herhalen voor we op vakantie vertrokken.

Haar moeder is er trouwens altijd bij als ze naar de paarden gaat.

In dit bericht is toch duidelijk dat ze het gezegd heeft na de hoefbevangenheid? :?
Er voor mocht het (wat dus verklaart dat de verzorgster dit dus niet uit het niets doet, ik vermoed dat de TS het daarom vermeld heeft.) maar nu niet meer en dat is duidelijk gezegd en nu de kat van huis is........

Hoe is er gereageerd op je tweede appje TS?
Ik vind niet dat je te ver gegaan bent. Sterker nog. Dit zou voor mij reden zijn om haar niet meer te laten verzorgen. :)


Even over je vraag gelezen, sorry. Op het 2de berichtje heb ik gewoon een OK terug gekregen. Zie ook geen foto's van mijn paarden meer verschijnen.

Wat mijn communiceren betreft. Ik had vroeger altijd mijn hart op de tong, flapte er alles gewoon uit. Ben heel vaak met mijn hoofd tegen de muur gelopen, heb vaak mensen gekwetst die ik niet wilde kwetsen. Daarom dat ik ondertussen voorzichtiger geworden ben. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet direct kan zijn als voorzichtigheid niet loont.

3 dingen die ik duidelijk gezegd heeft dat ik niet wil:
1. Na de bevangenheid wil ik geen kinderen meer op mijn pony. Ze mag wel neefje en vriendinnen meebrengen om te tutten en als ik terug ben meg ze foto's trekken met haar neefje en mijn pony.
2. Ze mag mijn paarden geen snoep geven. Heb duidelijk gezegd dat ik dit niet wil. Ze blijft het doen en ik krijg iedere keer een ja maar ...
3. Ik wil mijn shet niet voor een koets. Ik heb amper verstand van aangespannen rijden en heb er ook geen interesse in. Zij kent totaal niets van aangespannen rijden. Daarnaast slaat mijn shet tilt als hij alleen op pad moet. Mijn fout, ben nooit alleen met hem gaan wandelen, altijd met een vriendje erbij. Toch blijft zij kijken naar 2de hands tuigjes en wagentjes. Spreek ik haar erover aan, is het "we kunnen het toch proberen" of "het zou toch leuk zijn als ik mee kan als jij straks met de jongste buitenritten maakt". Ik zeg echt iedere keer duidelijk dat ik het niet wil en toch blijft ze zeuren.

Nu moet ik wel zeggen dat ze 2 vormen van aandachtsstoornissen heeft en ik totaal geen ervaring heb met kinderen die dat hebben. Denk dat dat de situatie ook wat moeilijker maakt.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:03

Jeetje dat je daar nog energie in stopt. Fouten maken is niet erg als je er van leert. Maar zij hebben gewoon schijt aan jou krijg ik het idee. Zulke mensen vertrouw je toch niet bij je pony als ze maar wat doen?

Ik zou na de vakantie afscheid van ze nemen. Vertrouwen is het allerbelangrijkste. Het meisje kan er mss niks aan doen, maar haar moeder zou beter moeten weten

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:05

Of gewoon niet verzorgen zonder jou erbij.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:07

Heel eerlijk, wanneer je ongelukken wil zeker met dat kind doorgaan, ze luistert niet (door stoornis oid) dus is het wachten op problemen. Weg ermee, zowel voor haar bescherming als voor je pony.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:09

daffodil schreef:
Ze hoeven er niet eens op te zitten hoor, alles wat jouw paard/pony doet en daarmee schade aan iemand berokkent, kan op jouw WA verzekering worden verhaald.

Nee, niet helemaal waar :)

In onze voorwaarden staat vermeld dat alles wat jouw paard uit eigen beweging doet verzekerd is (denk aan het meest simpele voorbeeld, paard slaat op hol en sloopt daarbij een hek, dat is verzekerd via jouw aansprakelijkheidsverzekering)
Alles wat jij het dier bewust laat doen, is niet per definitie verzekerd.

Maar alles wat een ander bewust doet met jouw paard en waarvan de ander kan weten dat hier gevolgen aan zitten (bijvoorbeeld jouw paard bewust een akkerveld op sturen en het akkerland kapot rijden) valt onder de aansprakelijkheidsverzekering van de ander.

Dus het ligt wel iets anders als: De eigenaar is altijd aansprakelijk, dat is dus niet altijd zo.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:16

SVRL schreef:
Even over je vraag gelezen, sorry. Op het 2de berichtje heb ik gewoon een OK terug gekregen. Zie ook geen foto's van mijn paarden meer verschijnen.

Wat mijn communiceren betreft. Ik had vroeger altijd mijn hart op de tong, flapte er alles gewoon uit. Ben heel vaak met mijn hoofd tegen de muur gelopen, heb vaak mensen gekwetst die ik niet wilde kwetsen. Daarom dat ik ondertussen voorzichtiger geworden ben. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet direct kan zijn als voorzichtigheid niet loont.

3 dingen die ik duidelijk gezegd heeft dat ik niet wil:
1. Na de bevangenheid wil ik geen kinderen meer op mijn pony. Ze mag wel neefje en vriendinnen meebrengen om te tutten en als ik terug ben meg ze foto's trekken met haar neefje en mijn pony.
2. Ze mag mijn paarden geen snoep geven. Heb duidelijk gezegd dat ik dit niet wil. Ze blijft het doen en ik krijg iedere keer een ja maar ...
3. Ik wil mijn shet niet voor een koets. Ik heb amper verstand van aangespannen rijden en heb er ook geen interesse in. Zij kent totaal niets van aangespannen rijden. Daarnaast slaat mijn shet tilt als hij alleen op pad moet. Mijn fout, ben nooit alleen met hem gaan wandelen, altijd met een vriendje erbij. Toch blijft zij kijken naar 2de hands tuigjes en wagentjes. Spreek ik haar erover aan, is het "we kunnen het toch proberen" of "het zou toch leuk zijn als ik mee kan als jij straks met de jongste buitenritten maakt". Ik zeg echt iedere keer duidelijk dat ik het niet wil en toch blijft ze zeuren.

Nu moet ik wel zeggen dat ze 2 vormen van aandachtsstoornissen heeft en ik totaal geen ervaring heb met kinderen die dat hebben. Denk dat dat de situatie ook wat moeilijker maakt.


Maak het aan de moeder duidelijk wat jij verwacht, geef aan dat als dit niet gerespecteerd kan worden dat jij jezelf dan niet verantwoordelijk voelt voor de kosten als er wel wat fout gaat, wellicht dat de ogen dan wel open gaan. Geef ook aan dat je het soms lastig vindt om dingen duidelijk te maken aan haar dochter, dat ze dan wel haar eigen weg blijft volgen, dat als ze dan straks ineens bijvoorbeeld wel met een tuigje aan komt zetten dat het hun eigen verantwoording is dat ze daar geld aan uitgeven maar dat het echt niet gebruikt gaat worden op jouw dieren.
Het zijn jouw dieren dus jij bepaald wat er wel en niet gebeurt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:19

Je eerste stukje snap ik en zou ik wellicht ook nog wat van kunnen leren. :D

Maar als ik het goed begrijp is het dus voor haar duidelijk dat het neefje er niet OP mag. Enkel er "bij" (dus er naast.) sinds de hoefbevangenheid. Ze weet dat ze geen snoep mag geven maar doet dat toch en voelt zich daar niet eens echt schuldig over. Ze blijft zeuren over het aangespannen rijden terwijl jij duidelijk gemaakt hebt dat dat niet, nooit gaat gebeuren.

er verschijnen nu geen foto's meer. Maar je weet dus niet zeker dat ze ook gestopt is. Hel, gezien haar "track record" weet je zelfs niet of ze de knol niet aan het inspannen is. Is dat echt wat je wil in een verzorgster? Iemand die je al niet kan vertrouwen als je er bij bent laat staan wanneer je van huis bent?
SVRL schreef:
Even over je vraag gelezen, sorry. Op het 2de berichtje heb ik gewoon een OK terug gekregen. Zie ook geen foto's van mijn paarden meer verschijnen.

Wat mijn communiceren betreft. Ik had vroeger altijd mijn hart op de tong, flapte er alles gewoon uit. Ben heel vaak met mijn hoofd tegen de muur gelopen, heb vaak mensen gekwetst die ik niet wilde kwetsen. Daarom dat ik ondertussen voorzichtiger geworden ben. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet direct kan zijn als voorzichtigheid niet loont.

3 dingen die ik duidelijk gezegd heeft dat ik niet wil:
1. Na de bevangenheid wil ik geen kinderen meer op mijn pony. Ze mag wel neefje en vriendinnen meebrengen om te tutten en als ik terug ben meg ze foto's trekken met haar neefje en mijn pony.
2. Ze mag mijn paarden geen snoep geven. Heb duidelijk gezegd dat ik dit niet wil. Ze blijft het doen en ik krijg iedere keer een ja maar ...
3. Ik wil mijn shet niet voor een koets. Ik heb amper verstand van aangespannen rijden en heb er ook geen interesse in. Zij kent totaal niets van aangespannen rijden. Daarnaast slaat mijn shet tilt als hij alleen op pad moet. Mijn fout, ben nooit alleen met hem gaan wandelen, altijd met een vriendje erbij. Toch blijft zij kijken naar 2de hands tuigjes en wagentjes. Spreek ik haar erover aan, is het "we kunnen het toch proberen" of "het zou toch leuk zijn als ik mee kan als jij straks met de jongste buitenritten maakt". Ik zeg echt iedere keer duidelijk dat ik het niet wil en toch blijft ze zeuren.

Nu moet ik wel zeggen dat ze 2 vormen van aandachtsstoornissen heeft en ik totaal geen ervaring heb met kinderen die dat hebben. Denk dat dat de situatie ook wat moeilijker maakt.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Ben ik verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:22

Persoonlijk zou ik me niet prettig voelen bij een verzorgster die jouw wil volkomen in de wind slaat. 'Ja maar...' Niks ja maar. Dan koop je toch zelf een pony? Kijken naar koets en tuig om de pony aan te spannen terwijl jij dat niet wil. Heel bijzonder en brutaal. Ik zou de moeder vragen om op zoek te gaan naar een andere verzorgpony.

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ben ik verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:45

Vanwege dit soort dingen wil ik geen verzorgers \bijrijders meer. Ze gaan je paard eigenen! En als je zegt iets niet te willen gaan ze er toch mee door.