Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:08

Ik weet niet precies waar je paard staat, maar rond de Randstad zijn bedragen van rond de 80 euro/maand vrij normaal bij rijdbare paarden die ergens staan waar een bak is. Les is dan ook nog eens op eigen kosten, vaak zelfs bij de instructeur van de keuze van de eigenaar van het paard.
Stel dat je een verzorger/bijrijder vindt die twee keer per week in een bak wil rijden en een keer per week in het bos, dan zou die 80 euro per maand kwijt zijn aan bakhuur bij een abonnement. Dat is echt geen gek bedrag, helemaal omdat de bijrijder die kosten ook lager kan maken door vaker het bos in te gaan.
En je kunt bovendien de bijrijder verplichten/adviseren om bijvoorbeeld een keer per maand les te nemen bij jouw oude instructeur zodat die meteen de juiste knopjes te pakken heeft voor je paard en je instructeur een oogje in het zeil kan houden of er wel netjes gereden wordt en het paard niet een uur lang in galop de bak rond wordt geragd of juist 60 minuten lang met de kin op de borst een grote volte bij B moet draven. :)

LISA_L
Berichten: 150
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 16:20

GDG het is echt een goedzak en kan met alles opschieten. Hij staat momenteel met een paardje dat met pensioen is, 2 ezels een zijn beste vriendje ( een schaap !).het pensoen paardje gaat eind van de maand naar soest! Hierdoor zullen mijn ouders of een shet erbij nemen of iets dergelijks en opeens weer het hele werk op zich moeten nemen. Nu doet de eigenaresse van het andere paardje nog de helft van het werk en zo kreeg hij ook meer aandacht. Daarom zal een verzorgster echt mee moeten helpen.

Ergens voel ik mij ook bezwaard voor mijn ouders. Die moeten al het werk doen en betalen ook voor zijn onderhoud.. en ik doe nu niks met hem.

Ik kom nu elk weekend naar mijn ouders om van vrijdag tot zondag avond te mesten en voeren. En heb nu nog mijn bijbaan bij mijn ouders elk weekend dus dat is goed te doen. Maar volgend schooljaar gaat dit helaas niet meer. Nu komt er gelukkig zomervakantie aan dus heb rustig tijd een oplossing te vinden.

Eigelijk zit momenteel alles gewoon een beetje tegen. Vandaar dat ik dit topic open. Het is ook echt een goed paard dus dan ben ik zo bang dat hij wordt stuk gereden in lease. Het liefst laat ik niemand op mijn paard en komt gewoon iemand helpen met voeren en poetsen en kan ik over 2 jaar weer door met oppakken. Maar niemand die dat wilt natuurlijk, wat helemaal begrijpelijk is !


Ik ga het hele bijrijder verhaal even rustig bezinken en eens rondkijken. Mocht iemand heel leuk met hem over weg gaan zal ik het vast niet meer zo moeilijk vinden ! Er zijn wel bekende geweest die hem willen kopen. Misschien dat ook maar eens overwegen, want dat zijn wel mensen die ik goed ken en vertrouw met hem.

Sorry dat ik zo moeilijk doe hoor ! Alle input wordt wel enorm gewaardeerd !!

LISA_L
Berichten: 150
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 16:21

xyzutu2 schreef:
Ik weet niet precies waar je paard staat, maar rond de Randstad zijn bedragen van rond de 80 euro/maand vrij normaal bij rijdbare paarden die ergens staan waar een bak is. Les is dan ook nog eens op eigen kosten, vaak zelfs bij de instructeur van de keuze van de eigenaar van het paard.
Stel dat je een verzorger/bijrijder vindt die twee keer per week in een bak wil rijden en een keer per week in het bos, dan zou die 80 euro per maand kwijt zijn aan bakhuur bij een abonnement. Dat is echt geen gek bedrag, helemaal omdat de bijrijder die kosten ook lager kan maken door vaker het bos in te gaan.
En je kunt bovendien de bijrijder verplichten/adviseren om bijvoorbeeld een keer per maand les te nemen bij jouw oude instructeur zodat die meteen de juiste knopjes te pakken heeft voor je paard en je instructeur een oogje in het zeil kan houden of er wel netjes gereden wordt en het paard niet een uur lang in galop de bak rond wordt geragd of juist 60 minuten lang met de kin op de borst een grote volte bij B moet draven. :)



Dit klinkt inderdaad als een heel fijn idee ! Vooral dat instructeur er een beetje op let ! Kan je iemand verplichten les te nemen ?

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:25

Je kan ook kijken naar een paard die voor een langere periode uit de running is en die bij jouw paard neerzetten en de eigenaresse van dat paard kan dan als compensatie jouw paard rijden.

is misschien ook nog een optie

succes

LISA_L
Berichten: 150
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 16:25

Ik krijg ook een aantal erg lieve pb’s ik probeer nu even dit topic alleen bij te houden want ben erg druk. Ik zorg dat ik (voor) maandag op alles reageer in de pb!

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:28

Natuurlijk kan je iemand verplichten les te nemen met jouw paard. Bij een leaser is het nog steeds jouw paard. En zo te lezen heb je een goed opgeleid en vriendelijk paard (M2 en braaf op buitenrit) daar moet echt wel iemand voor te vinden zijn. Ik zou wel nu gaan zoeken zodat je in de zomervakantie samen met de bijrijder kan zorgen dat je paard weer lekker aan de slag is en jij in september met gerust hart naar Amsterdam kan vertrekken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15930
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:28

Gewoon lekker in de wei zetten. Daar wordt een paard niet ongelukkig van. Desnoods shetje erbij voor wat gezelschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:47

janderegelaa schreef:
Gewoon lekker in de wei zetten. Daar wordt een paard niet ongelukkig van. Desnoods shetje erbij voor wat gezelschap.


Gewoon even het topic lezen... 8-)
Zoals de TS al schreef is het hele scenario van 'gewoon een Shetje erbij voor wat gezelschap' al bekeken en houdt dat in dat haar ouders dan ineens 2 paarden moeten verzorgen. Terwijl ze nu in feite 0 paarden hoeven te verzorgen omdat de eigenaresse van het andere paard de verzorging op zich neemt.

Verder word ik zelf niet echt vrolijk van mensen die blind de optie 'gewoon lekker op de wei en desnoods een shet erbij voor gezelschap' adviseren. Hoeveel shetten van dat soort advies al niet obees, insulineresistent en hoefbevangen zijn geworden...
Tenzij je met 'gewoon' bedoelt dat je dan natuurlijk ook een paddock moet hebben voor de shet met fijnmazige slowfeeders en een track of graasmaskers of strookbegrazing om alle suikergerelateerde shetlandellende te voorkomen. Maar dat is best veel werk?
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het verschrikkelijk verstandig vind dat de TS wel verder kijkt dan gewoon een shet kopen en de rest van de ellende is voor de ouders. +:)+

Amber_anne

Berichten: 6932
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:55

anjali schreef:
Amber_anne schreef:
Ik heb momenteel een jonge onbeleerde pony in bruikleen. We hebben hier een contract voor gemaakt en deze is zeker wel rechtsgeldig zei haar rechtsbijstand. De pony blijft ook in haar eigendom.

Ik vind het een prima constructie.

Als ik jou was zou ik even zoeken of er een verzorgster in de buurt is. En anders zoeken naar iemand die hem in bruikleen wil nemen

Een offtopic vraagje: Waarom zou je een jonge onbeleerde pony in bruikleen nemen?Of is het als gezelschapspaard\weidemaatje?


Dit was de pony waar ik het meeste klik mee had. Heb ook zeker geen haast om nu iets mee te doen dus nu staat ze lekker. Zit een optie tot koop bij dus misschien dat ik dat ooit nog doe

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:57

Ik heb 2 paardjes in bruikbleen via iemand in dezelfde situatie als jij.
Ze vonden ook eerst alleen maar pennymeisjes tot ik voorbij kwam, maar er lopen er meer van mij *\o/*
Zij hebben te weinig tijd maar willen niet verkopen. Hun hadden olk behoorlijke eisen maar die pastte volledig in mijn straatje. Zo moesten de paarden bitloos gereden worden en op een bepaalde manier, .... ook qua verzorging was het van belang dat de verzorger 'zijn plan kon trekken' want hun hebben de tijd ook niet om alles te controleren. Dus een pennymeisje die super leuk met ze tut maar achteraf de poort vergeet is dan geen optie haha :Y) . Ik heb zelf altijd de paarden aan huis gehad maar na het inslapen van mijn laatste merrie wil ik er zelf niet meer aan beginnen...
Nu kan ik in ruil voor verzorging (2-3x in de week doe ik alles nakijken, voeren, weiland controleren, klusjes,... in ruil daarvoor mag ik rijden. Lekker buiten wandelen hier, maar piste moet ik ook zelf huren. Onze eigen rijbak is momenteel opslag voor uitgegraven fundering }:0 :7
Dit is voor ons een ideale situatie. Er lopen zat verantwoordelijke mensen rond met voldoende ervaring die een bijrijdpaard zoeken omdat ze zelf geen paard kunnen aanhouden of ..... en dan moet meehelpen in de verzorging eigenlijk vanzelfsprekend zijn. Want voor wat, hoort wat.
Je kan hiervoor makkelijk een contract opstellen, ook wat betreft kosten ivm ongeval en schade aan paard of verzorger.
Wij doen het zonder contract omdat we mekaar vertrouwen en heel goed in contact staan en duidelijke afspraken maken. We wonen ook 5min van mekaar en de paarden staan zowat tussen ons in. Maar als je niet zelf in de buurt bent is een contract met duidelijke rechten en plichten wel handig!
Zoek iemand die betrouwbaar is met voldoende verantwoordelijkheid en waarmee het klikt. Iemand met dezelfde manier van omgang met paarden als jij of hetzelfde beeld. Kijk naar hun omgang met je paard en de klik tussen hun. De combinatie en eisen qua verzorging en rijden moet ook binnen jou plaatje vallen.


Wil je dat je paard degelijk word opgepakt, zoek dan iemand let wedstrijdambitie die een zetje in de rug nodig heeft. Zoek je iemand die meer relaxt gaat tutten en wandelen, dan richt je je focus op een 'bosruiter'. Gewoon duidelijk zijn over wat JIJ wil en de juiste persoon zal vanzelf komen.

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:12

LISA_L schreef:
Kan je iemand verplichten les te nemen ?
Ja, ik vind dat jij iemand mag verplichten om les te nemen met je paard. Ik vind dat iemand die je paard rijdt minstens 1x per week les moet nemen (op eigen kosten natuurlijk). Een piste huren voor 10 euro mag ook geen probleem zijn voor zo'n persoon. Op een manege moet je ook betalen en het is een prachtige kans voor een bijrijder om bij te leren van een ervaren en lief paardje.

Anoniem

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:32

Ik zou verplicht een keer per week lessen vrij zwaar vinden, het moet ook maar net uitkomen qua agenda van de bijrijder en de instructeur. Wel zou ik een verplichte proefles bij de instructeur die je vertrouwt doen waarna die instructeur kan bepalen of de bijrijder bij het paard past en hoeveel les er minimaal nodig is om de combinatie op de rit te helpen. Misschien is dat de eerste maand inderdaad 1x per week, maar misschien dat eens in de twee weken of eens per maand ook al prima is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:25

Ik denk dat 8 jaar een hele mooie leeftijd is om te verkopen, straks kun je er weer 2 jaar geen tijd voor vrijmaken en daarna... Een paard moet passie en ontspanning zijn, niet iets waar je even geen tijd voor kan vrijmaken. Er zijn paardenmensen met fulltime baan, huishouden, gezin, enz. Verder begrijp ik dat hij alleen staat bij je ouders, dat vind ik ook niet ideaal en de faciliteiten laten daar ook te wensen over voor een leaser.

rien10
Berichten: 14738
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:39

Riel schreef:
LISA_L schreef:
Kan je iemand verplichten les te nemen ?
Ja, ik vind dat jij iemand mag verplichten om les te nemen met je paard. Ik vind dat iemand die je paard rijdt minstens 1x per week les moet nemen (op eigen kosten natuurlijk). Een piste huren voor 10 euro mag ook geen probleem zijn voor zo'n persoon. Op een manege moet je ook betalen en het is een prachtige kans voor een bijrijder om bij te leren van een ervaren en lief paardje.

Zelf niks doen en een ander verplichten? Dat vind ik krom.

TS, ik denk dat verkopen een zeer goed alternatief is voor je plannen.

hesterve

Berichten: 1928
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:51

Als je het paard echt wilt houden en het een goedzak is is het misschien een optie om m uit te lenen. Bij ons op de club wordt er geregeld geruild en uitgeleend. Hebben zelf ook een paard die uit de opfok kwam een jaar uitgeleend aan een meisje van de club die haar paard verkocht had maar nog geen andere op het oog had. Zo had zij wat te rijden ( had t paard wel al beleerd) en kon ze rustig op zoek naar een eigen paard en t voordeel voor ons was dat we er niet 1 met haast hoefden te verkopen en dit paard geregeld zagen en in de buurt stond. Vriendin van me heeft voor haar dochter een pony in bruikleen en de d pony die ze hebben staan van vriendin wordt eens per week gereden door een meisje van de club die te groot wordt voor haar pony maar nog geen grotere heeft ( en die kleine pony blijft voor haar kleinere zusje). T kan dus wel degelijk goed gaan. Hier hebben best veel mensen hun paarden/pony's aan huis waardoor er ook geen grote bedragen zijn voor pensionstalling die opgehoest moeten worden. Dat speelt allicht mee...
Als je een goed gevoel hebt bij uitlenen en bijrijders zou ik zeker overwegen het paard te verkopen. Je zorgen maken om een paard terwijl je zo druk bent met je studie is echt niet fijn!

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:59

Ts, er is ontzettend veel vraag naar een paard zoals de jouwe. Je zou bij wijze van de koper zelf kunnen uitkiezen. Twee jaar is best een lange tijd waarin van alles kan gebeuren. Het enige waar je zeker van kan zijn is wat je nu weet en dat is dat je 2 jaar lang geen tijd hebt. Pak m nog even op, tijdens de zomervakantie, dan verkopen en het zal je denk ik echt veel rust geven de komende jaren.

De optie een (geblesseerd)weidepaard er bij te zetten en die eigenaar jouw paard in bruikleen re geven vond ik overigens wel een goede tip!

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:03

Tessebes schreef:
Ik denk dat 8 jaar een hele mooie leeftijd is om te verkopen, straks kun je er weer 2 jaar geen tijd voor vrijmaken en daarna... Een paard moet passie en ontspanning zijn, niet iets waar je even geen tijd voor kan vrijmaken. Er zijn paardenmensen met fulltime baan, huishouden, gezin, enz. Verder begrijp ik dat hij alleen staat bij je ouders, dat vind ik ook niet ideaal en de faciliteiten laten daar ook te wensen over voor een leaser.

Paard staat met een andere paard, twee ezels en z'n grote vriend het schaap stond ergens hierboven.

Een fijn braaf 8 jarig paard daar is makkelijk een goed huis voor te vinden gelukkig zijn er veel zorgzame goed rijjdende mensen. En met zo'n leuk paard kun je kritisch zijn.

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:05

rien10 schreef:
Zelf niks doen en een ander verplichten? Dat vind ik krom.
Hoezo? Wat een mentaliteit is me dat nu. Je verplicht de ander toch tot niets? Jij als eigenaar hebt het recht om zelf je voorwaarden te stellen. Kunnen beiden zich vinden in de voorwaarden? Oké! Zo niet = geen deal! Niemand is tot iets verplicht, maar je moet wel de afspraak naleven!

Die bijrijder moet geen aankoopkosten en andere kosten betalen. Dan mag je als eigenaar toch verwachten dat het paard goed gereden wordt en dat die persoon actief wil werken aan zijn eigen rijvaardigheid. (Werken aan je rijvaardigheid kan uiteraard van ruiter tot ruiter verschillen. Als je een ontzettend goede ruiter treft dan kan je uiteraard je verwachtingen bijstellen.)

Zelf zou ik geen bijrijder nemen en het paard niet in bruikleen geven. Ofwel verkoop je het paard, ofwel laat je het paard genieten met zijn leven op de wei. Zo te horen heeft het paard voldoende vriendjes en voldoende ruimte!

Amber_anne

Berichten: 6932
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:36

Waarom verkopen als het niet echt hoeft. Zijn zat andere opties die eerst geprobeerd kunnen worden.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:24

Ik heb mijn paard in bruikleen gegeven voor in eerste instantie 3 maanden. Om te gebruiken voor therapie met kinderen met een beperking. Uiteindelijk is hij daar 3 jaar gebleven! Het beviel van beide kanten goed. We hadden de afspraak dat zij mijn paard gebruikt in ruil voor gratis stalling. De hoefsmid en enten /ontwormen betaalde zij en de rest van de dierenarts kosten voor mijn rekening. En als hij niet meer te gebruiken was voor therapie zou ik hem weer terug nemen.
Ik kon hem bezoeken en rijden wanneer ik wilde en ging ongeveer 1x per 2 maanden naar hem toe.
Ik vond het fijn geregeld zo en zou het zo weer doen. Nadat mijn paard bij mij terug is gekomen is hij met pensioen gegaan. Hij is inmiddels 26!

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:43

LISA_L schreef:
Beste bokkers ik hoop dat mijn bericht hier goed staat.

Momenteel zit ik met een dilemma en ik hoop dat jullie mij misschien nieuwe inzichten kunnen geven.
Ik hoop dat jullie door het lange verhaal heenkomen!

Ik zal even de situatie proberen te schetsen.

Het betreft mijn eigen paardje. Het aller liefste beestje dat er is!
Paardje heeft een jaar stil gestaan. Het plan om hem weer op te pakken werd steeds uitgesteld, omdat ik er maar geen tijd(door afstuderen) voor kon vinden. Ik heb in april ongeveer 7 keer gereden en dat deed hij onwijs fijn. Hij loopt als een trein! Maar niet verder uit kunnen bouwen door een te druk schema. Hij is dus totaal niet in conditie nu.
Nu blijk ik te zijn ingeloot voor een master waarbij ik al helemaal geen tijd voor hem ga hebben en ben ik ondertussen een uur van hem vandaan gaan wonen. Hij staat bij mijn ouders prima, maar ik merk dat hij de aandacht enorm mist... Het is een onwijs sociaal paard die houdt van knuffelen. Nu wil ik rond kijken naar de opties, want zo is hij niet gelukkig.

De opties die bij mij opkomen zijn: bruikleen of verkopen. Mocht iemand nog een andere optie hebben hoor ik het graag!

Heeft iemand hier ervaring met bruikleen? Dit lijk perfect en dan zou hij na mijn studie gewoon weer bij mij kunnen komen. Kan ik een paard uitbesteden doormiddel van bruikleen die dus totaal uit conditie is? En wat als er dan wat gebeurt? Zijn hier geldige contracten voor?

Verkopen hebben we ook over nagedacht, maar het liefst wil ik hem niet kwijt. Mijn vorige paardje is ook nog jaren met pensioen bij ons gebleven. Maar mocht hij het perfecte plekje vinden is dit natuurlijk wel te overwegen. Kan je een paard verkopen wat uit conditie is? Wat als het dan niet klikt onder het zadel met de nieuwe eigenaar? En is het mogelijk een soort van contract te maken zodra zij hem willen verkopen ik de eerste optie weer heb?

Het liefst vinden we een tijdelijk plek (2 jaar) voor hem waar hij aandacht krijgt de hij verdient. Is het mogelijk hem anders op een soort zorgboerderij te zetten waar gehandicapte of kinderen met hem kunnen werken? Met kinderen is hij super, ook is hij 100% verkeersmak!

Paardje is al vanaf 3 jarige leeftijd bij mij en heb ik zelf opgeleid. Momenteel is hij 8 en kan ik met hem lezen en schrijven. Vorig jaar heb ik hem nog M2 gestart en merkte ik dat hij linksom onregelmatig werd in de travers. Paard opgeladen naar de kliniek en er bleek een ontsteking te zitten in zijn voet ( zal wat het precies was even moeten opzoeken ). Hij is ingespoten en rustig mochten wij door rijden en opbouwen! Hij liep gelijk weer rad en het rijden ging erg goed. Echter na een paar weken troffen we meneer aan met een vervelende wond die door beweging steeds openging. Aangezien ik moest afstuderen dit jaar en naar Amsterdam ben verhuisd hebben we ervoor gekozen hem lekker op ons land te gooien. De wond is mooi geheeld ondertussen. Dit verhaal van de ontsteking lijkt mij wel relevant om erbij te vermelden maar is dus niet de rede dat hij zo lang stil heeft gestaan!


Een zorg boerderij zou ik niet doen! Ik wil je wel uitleggen waarom maar wel via pb!

Bruikleen is een optie, maar dan zal je afspraken moeten maken en een contract. Wat als er iets gebeurd?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 07:20

Zelf zit ik ook met zo een dilemma, bij verkopen denken mensen echt dat die dus iets heeft met zo een verhaal. Dat terwijl het dus uitsluitend komt doordat ik en 2 jonge kinderen heb en mijn gezondheid niet optimaal is. Ik heb er dus een ander besluit voor genomen ze blijft hier maar heeft een weiland waar veel mensen langs komen en ze veel aandacht zo krijgt aaien zomaar even kijken en ze word soms verhuurd voor het ringrijden waar ze veel aandacht krijgt ook juist als ze niet loopt!.Ook doen we er stap ritjes mee voor ons eigen bedrijf voor de kinderen van camping gasten. dus ja niet ideaal maar wel een goede optie!

LISA_L
Berichten: 150
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 10:46

Kwita: het is inderdaad erg moeilijk de situatie. Je hebt wel een leuke middenweg in ieder geval ! Tja en kan je een paard verkopen dat al een jaar stilstaat? Je kan er prima nu een zadel opgooien, want hij is kipmak maar dat is natuurlijk niet eerlijk naar het paard toe.

Gizeppie zou jij als je tijd hebt mij een pb kunnen sturen? En inderdaad ik zit heel erg met de “wat als er iets gebeurt”...

En het paard zal nooit alleen komen te staan hoor! Altijd als er een paardje door wat voor reden bij ons alleen stond konden wij een oude manage pony erbij zetten!

Het is inderdaad niet helemaal zeker dat ik in de toekomst tijd voor hem heb. Ik hoop het wel natuurlijk...

Mocht er in deze zomer geen goede optie voor hem vinden dan ga ik er zeker over nadenken om toch te verkopen. Maar heb liever eerst naar alle andere mogelijkheden gekeken ! Beestje is echt goudwaard voor mij!

Het is inderdaad ook een idee een plekje aan iemand aan te bieden bij ons op het land! Paarden staat 24/7 buiten (weiland en of paddock) met schuilstal en verharding. En in ruil dan de helft van de dagen helpen met mesten en voeren. Scheelt in ieder geval mijn ouders veel tijd !


Ik heb een tijdje met hem aan de hand gewerkt en dit doet hij super ! Ook neem ik hem vaak mee aan de hand door de polder, het bos en het strand omdat hij nog niet echt conditie heeft. Nu kwam iemand ermee met hem aan de hand te werken 2 keer in de week en een dag te gaan wandelen ! Dus geen kosten van bakhuur en een gelukkig paard lijkt mij zo! Nu hopen dat dit door gaat. Mevrouw die het voorstelde twijfelt net over de afstand!

Zou toch geweldig zijn door dit topic een (tijdelijke) oplossing te vinden!

Alle pb’s ben ik aan het doornemen vandaag !
Mocht iemand in de omgeving het zelfde aanspreken ( Grondwerk, Vrijheidsdressuur, wandelen etc) mag ook altijd een berichtje worden gestuurd !

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:10

Ik lees hier zorgboerderij niet doen...
Let je op dat dit een waarde oordeel is?

Zelf volg ik dagbesteding bij een zorgboerderij.
We, mijn collega en ik, krijgen regelmatig les.
Wij zijn de zogenoemde paardenkenners en nemen dus ook samen de beslissingen met de eigenaar.
De hoodverzorgers van de cliënten zijn wij dus ook.

Elvira is nog te wispelturig dus daar worden geen stapritjes door derden op gemaakt. Kelan sporadisch en wordt het meeste bereden door mij.
Blazy is met actief pensioen en wordt verzorgd en mee gewandeld door mij.
Verzorging is dus prima en niets mee.

Dus hoezo niet evt naar een zorgboerderij?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Paard dat al een jaar stilstaat in bruikleen/verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:13

Ik ben zelf 'bruiklener' geweest en heb daarna zelfs het paard geschonken gekregen omdat het zo goed ging. Alle partijen dus happy met de constructie geweest. Maaaaaar…...er zitten wel echt risico's aan als eigenaar. Ik snap niet goed dat iemand hier schreef dat een contract rechtsgeldig zou zijn. Dan zou je dat echt bij een notaris vast moeten leggen, maar een contract gaat gewoon niet boven de Nederlandse wet. Persoonlijk zou ik zo'n constructie alleen aangaan met iemand die ik echt ken en 100% vertrouw.