Paard verkocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oji

Berichten: 4265
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:14

Tenzij de koper natuurlijk in dat register staat, dan heeft de mentor wel degelijk recht van spreken.

Cash terugbetalen zou ik iig nooit mee akkoord gaan en mogen ze lijkt me ook niet eisen. De oorspronkelijke koop is gedaan via de bank, dan kan het terugbetalen ook via de bank.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:29

oji schreef:
Tenzij de koper natuurlijk in dat register staat, dan heeft de mentor wel degelijk recht van spreken.

Cash terugbetalen zou ik iig nooit mee akkoord gaan en mogen ze lijkt me ook niet eisen. De oorspronkelijke koop is gedaan via de bank, dan kan het terugbetalen ook via de bank.


Ze staat alleen niet in het register

Succes, TS! Nare situatie.

Schuur_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:36

Bizarre situatie. Vooral het feit dat er geld geeist wordt in contanten. Rare mentor en het maakt haar heel onbetrouwbaar. Heb je haar al eens gegoogled of er klachten zijn over haar mentorschap? Trouwens, ook geen topbegeleiding als ze er pas na een maand achter komt dat haar client een paard heeft gekocht terwijl ze daarvoor niet in staat is.

Heb je de eigenaresse zelf al eens gebeld? Om te horen wat er nu precies aan de hand is? Ik vind dat je jezelf niets kan verwijten en ook dat het echt niet jouw plicht is om het paard terug te nemen. Als je het zou terugnemen enkel met overschrijving en vermindering van 3 maanden onderhoudsgeld (voer, stalling, medische kosten zoals ontworming etc) en een contract op papier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:53

BarbaLala schreef:
Van verkoop af aan een vreemd verhaal wat mij betreft. Wie verkoopt op zo'n manier zijn dier[/b]? De gemiddelde verkoper bij de Mediamarkt doet nog meer zijn best een stofzuiger goed te plaatsen. :=
Als deze persoon onder toezicht of begeleiding staat zullen ze je via zwart op wit moeten verwittigen en je kunnen aantonen hoe en wat betreft hun cliënt, schriftelijk een eis indienen.

Persoonlijk zou ik de eerste de beste mogelijkheid aangrijpen om het paard terug te halen, je wil het beste voor het dier....Ik althans wel.

Sneu dat een dier weer de dupe is van de acties van de mens, hopelijk leer je van je fouten TS.


WAUW lekker kortzichtig :') :')

Ik weet niet hoor , maar zo vreemd is het niet om op deze manier een paard te (ver)kopen.

Je bedoelt zeker , wellicht ( mocht de situatie zo zijn ) dat DE KOOPSTER leert van haar fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:58

Jintexx schreef:
De mentor heeft een eigen bedrijfje, met site en alles over het mentor schap en welke ondersteunende taken deze meer doet.
Dus geloof wel dat deze dame echt een mentor is.

De manier van communiceren is nogal kortaf en bot.

Het weekend hebben we na eerder contact een aangetekende brief ontvangen, met daarin nogmaals de eis het paard terug te moeten nemen en in contanten te betalen.
Hier gaan wij niet op in..


Wij hebben zelf het weekend een 4 pagina lange brief geschreven met daarin iedere dag benoemd van het te koop plaatsen van het paard, het eerste contact, het bezoek, contact na verkoop en het contract met de stallen en mentor.


Ik heb wel alles gelezen maar soms is het mij ook te veel en weet ik het allemaal even niet meer.

Ik wil zeker het beste voor het paard, omdat ik weet hoe ze is en hierin onschuldig is.


Ik heb in de tussentijd de andere geïnteresseerden een berichtje gestuurd met de mogelijkheid dat het paard weer terug in de verkoop gaat komen, en hier heb ik momenteel twee redelijk geïnteresseerde voor, maar het paard is officieel niet meer van mij dus kan ook niet te veel afspraken maken..... Omdat ik niet weet hoe het verhaal gaat eindigen.

Wij hebben aangeboden aan mentor en koper de eventuele geïnteresseerde door te sturen naar hen.
Of het paard voor minder terug te nemen.


Hierover gaf de mentor aan dit te willen gaan bespreken met koper.



Momenteel loopt al het contact via de mentor.



Laat je niet wegbluffen inderdaad ! Het is bangmakerij.

Geld in contanten zijn niet te traceren , ik krijg hier alleen maar een naar onderbuik gevoel van.
Zeker ook omdat de koopster zelf niet meer aan communicatie doet.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:08

Wat een naar verhaal TS.

Ik zou iig goed duidelijk maken naar deze mentor dat zij juridisch geen poot heeft om op te staan en dat je tegemoetkoming puur uit coulance is en uit bezorgdheid naar het paard. Dat ze lekker even indimt met zoveel poeha.
Persoonlijk zou ik wel kijken om te helpen bij de verkoop, maar als het voor jou niet goed voelt om het dier terug te halen dan zou ik daar niet voor kiezen. Jij hebt ook niet om deze situatie gevraagd.

Wat ik me zo voor kan stellen is dat de koper in volle overgave het paard (legaal!) heeft gekocht, maar dit uit de hand is gelopen en de mentor daarom om hulp heeft gevraagd. Die wil daarmee uiteraard zo snel mogelijk van het paard af. Maar jou overbluffen en op die manier te woord staan terwijl ze nergens recht toe heeft is natuurlijk totaal niet oke.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:39

Ik hou het topic vanaf het begin in de gaten, maar jemig wat ontzettend naar TS :(

Ik neem aan dat de mentor aangesloten moet zijn bij een bepaalde instantie. Want dan zou ik even opzoeken of je daar een melding van kan maken, omdat dit echt zeer onprofessioneel en buiten de regels is. Een aangetekende brief dat je het in contacten moet terugbetalen, kom op zeg :')

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:42

Peanutbutter schreef:
BarbaLala schreef:
Van verkoop af aan een vreemd verhaal wat mij betreft. Wie verkoopt op zo'n manier zijn dier[/b]? De gemiddelde verkoper bij de Mediamarkt doet nog meer zijn best een stofzuiger goed te plaatsen. :=
Als deze persoon onder toezicht of begeleiding staat zullen ze je via zwart op wit moeten verwittigen en je kunnen aantonen hoe en wat betreft hun cliënt, schriftelijk een eis indienen.

Persoonlijk zou ik de eerste de beste mogelijkheid aangrijpen om het paard terug te halen, je wil het beste voor het dier....Ik althans wel.

Sneu dat een dier weer de dupe is van de acties van de mens, hopelijk leer je van je fouten TS.


WAUW lekker kortzichtig :') :')

Ik weet niet hoor , maar zo vreemd is het niet om op deze manier een paard te (ver)kopen.

Je bedoelt zeker , wellicht ( mocht de situatie zo zijn ) dat DE KOOPSTER leert van haar fouten.

In dit internettijdperk is het vrij normaal een paard snel te kopen.Anders is hij weg.Als iemand komt kijken,zegt het paard te willen,en betaalt,dan is het in het algemeen geregeld. Dus ts heeft niets fout gedaan. En het paard heeft ook geen koopvernietigend gebrek. Dat de koopster allerlei problemen heeft in de persoonlijke sfeer,waardoor het nu allemaal niet goed gaat kennelijk,dat kon ts niet weten en is haar ook niet te verwijten.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:48

Nou sorry pardon maar ongezien een paard (ver-)kopen vind ik een zeer vreemde gang van zaken. Zeker omdat het om een levend wezen gaat. Daarbij ook nog eens met ophalen geen voorrijden, keuring, contract, etc. maakt dit voor mij een zeer vreemde verkoop en niet getuigen van enige liefde/ correct zorg dragen voor het dier. :\

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:50

Verkoop er vaker ongeziend en alles wat jij omschrijft wat je vreemd vind. Welkom in de echte wereld

Ts ik zou even alles afwachten ipv hier teveel neerzetten mocht het uit de hand lopem (ook al sta je volledig in je recht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:13

BarbaLala schreef:
Nou sorry pardon maar ongezien een paard (ver-)kopen vind ik een zeer vreemde gang van zaken. Zeker omdat het om een levend wezen gaat. Daarbij ook nog eens met ophalen geen voorrijden, keuring, contract, etc. maakt dit voor mij een zeer vreemde verkoop en niet getuigen van enige liefde/ correct zorg dragen voor het dier. :


Dat vind jij.

Wij (ver)kopen zo vaak paarden op basis van niveau en afstammeling zonder dat deze gereden of gezien zijn.
En dat betekend niet dat wij geen liefde voor onze dieren hebben.
Of dat we niet goed voor ze zorgen :')

Maar daar gaat dit hele topic toch niet over ?

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:24

@Barbalala. Een beetje kort door de bocht om te zeggen omdat jij het een vreemde verkoop vind. Dat TS niet getuigd van enig respect en liefde, zorg van haar paard.
Wij weten niet de beweegredenen waarom dit zo gegaan is. Maar vooral ook wat de koopster gezegd heeft waarop TS er helemaal overtuigd van was waarom deze dame de geschikte nieuwe eigenaresse van haar paard zou worden.
Er worden veel vaker dan wat jij denkt paarden ongezien verkocht.. Wat dat aangaat sluit ik me ook helemaal bij StalNollie aan..

Zelf heb ik ook paarden ongezien gekocht en verkocht.. In jouw ogen heb ik dan ook geen hart voor mijn paarden?? Jij weet niet hoe en wat mensen aan het denken, afwegen, prakkiseren zijn geweest eer ze de beslissing maken om wel of niet te verkopen. En wat een verdriet ze misschien tijdens en na de verkoop hebben, wat jij en ik niet zien..

foxy80

Berichten: 7906
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:26

TS, laat je niet bang maken. Ik zou vertrouwen op het advies van het juridisch loket en evt rechtsbijstandsverzekering. Wat zeggen zij van het aangetekende schrijven?

foxy80

Berichten: 7906
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:30

Jintexx schreef:
De mentor heeft een eigen bedrijfje, met site en alles over het mentor schap en welke ondersteunende taken deze meer doet.
Dus geloof wel dat deze dame echt een mentor is.

.


In hoeverre is hier een keurmerk of behaald diploma vermeld?
Ik kan ook een website maken over mezelf waarop staat dat ik gediplomeerd circusartiest/taxidermist/huppeldepup ben...
Zeker met de toon van de conversatie en het feit dat je van de koper zelf niks meer hoort zou ik dit totaal niet vertrouwen.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:10

foxy80 schreef:
Jintexx schreef:
De mentor heeft een eigen bedrijfje, met site en alles over het mentor schap en welke ondersteunende taken deze meer doet.
Dus geloof wel dat deze dame echt een mentor is.

.


In hoeverre is hier een keurmerk of behaald diploma vermeld?
Ik kan ook een website maken over mezelf waarop staat dat ik gediplomeerd circusartiest/taxidermist/huppeldepup ben...
Zeker met de toon van de conversatie en het feit dat je van de koper zelf niks meer hoort zou ik dit totaal niet vertrouwen.

Misschien is het zo dat de koopster heel graag een paard wilde,want zeker voor mensen met emotionele problemen kan een dier veel ondersteuning bieden. Maar de praktische en financiele gevolgen daarvan heeft ze mogelijk niet voorzien. En een of andere mentor bemoeit zich er nu mee. Maar die mentor schijnt een bedrijf te hebben,dus verdient er mee.Vandaar dat ik het niet vertrouw en vind dat er alleen met de koopster zelf gesproken moet worden.Ts is wel mooi de dupe van de problemen van de koopster.Ts treft geen enkele schuld.

Popstra
Berichten: 13796
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:11

Als ik alles zo lees heb ik zeer mijn bedenkingen over deze zogenaamde mentor en dan vooral het feit ze het geld in contanten eist.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:14

Zit de koopster zelf niet op Bokt? De situatie zou zeer verhelderd worden als zij zou vertellen wat er eigenlijk aan de hand is.

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:24

Super TS! Meer kun je niet doen op dit moment, hopelijk komt er een positieve reactie op je berichtje

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:31

Ts, ik vind de vraag van die mentor, als ze dat al is, zeer apart. Vooral de eis van contant geld terug is vreemd, het zal niet de eerste mentor zijn waarbij een client geplukt word. Verder doe je je best, prima dat er al geïnteresseerden zijn voor het paard, voor nu, neem even rechtstreeks contact op met de koper en vraag wat er precies aan de hand is gezien de dreigementen van de mentor en vertel haar dat er nog meer kopers voor het paard zijn maar dat ze niet contant geld moet vragen maar alles via de bank moet doen.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:36

bigone schreef:
Ts, ik vind de vraag van die mentor, als ze dat al is, zeer apart. Vooral de eis van contant geld terug is vreemd, het zal niet de eerste mentor zijn waarbij een client geplukt word. Verder doe je je best, prima dat er al geïnteresseerden zijn voor het paard, voor nu, neem even rechtstreeks contact op met de koper en vraag wat er precies aan de hand is gezien de dreigementen van de mentor en vertel haar dat er nog meer kopers voor het paard zijn maar dat ze niet contant geld moet vragen maar alles via de bank moet doen.

Goed advies.

oji

Berichten: 4265
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:41

BarbaLala schreef:
Nou sorry pardon maar ongezien een paard (ver-)kopen vind ik een zeer vreemde gang van zaken. Zeker omdat het om een levend wezen gaat. Daarbij ook nog eens met ophalen geen voorrijden, keuring, contract, etc. maakt dit voor mij een zeer vreemde verkoop en niet getuigen van enige liefde/ correct zorg dragen voor het dier. :

:j

En dat jij ze ongezien verkoopt Stalnollie, jij bent handelaar, voor jou is een paard geld. Weg is weg en voor een handelaar vind ik dat niet vreemd. Die kopers zijn waarschijnlijk ook weer handelaren of manegehouders. Een particulier die zijn maatje ongezien verkoopt vind ik echt een veel raarder verhaal.

daantjuhhh

Berichten: 26885
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:48

@ TS.
Ik ben mentor van mijn broer.
Ik heb daarvan ook een bewijs afgegeven door de rechtbank dat ik aangesteld ben. (Brief)

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:05

BarbaLala schreef:
Nou sorry pardon maar ongezien een paard (ver-)kopen vind ik een zeer vreemde gang van zaken. Zeker omdat het om een levend wezen gaat. Daarbij ook nog eens met ophalen geen voorrijden, keuring, contract, etc. maakt dit voor mij een zeer vreemde verkoop en niet getuigen van enige liefde/ correct zorg dragen voor het dier. :

:j
oji schreef:
En dat jij ze ongezien verkoopt Stalnollie, jij bent handelaar, voor jou is een paard geld. Weg is weg en voor een handelaar vind ik dat niet vreemd. Die kopers zijn waarschijnlijk ook weer handelaren of manegehouders. Een particulier die zijn maatje ongezien verkoopt vind ik echt een veel raarder verhaal.


Je haalt me de woorden uit de mond.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:13

Maar het ging niet om een alledaags paard.Als je perse een bepaald zeldzaam ras,of een bepaalde afstamming of zo,wilt hebben,snap ik dat je hem meteen koopt.Misschien zelfs zonder hem eerst gezien te hebben. Maar naar ik dacht heeft de koopster het paard toch wel eerst gezien,ze heeft hem inmmers geaaid?

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:14

Onzin en een aanname hoeveel ik er wel niet ongeziend particulier gekocht heb of andersom.
Het is kwestie van vertrouwen en goed en veel beeld materiaal.
Ook particulier ongeziend naar buitenland

(Zelfs shetjes)