Paard verkocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:59

Ik vind dat sommige mensen wel snel roepen paard terug nemen en zelf weer gaan verkopen. Op basis van wat TS schrijft zou ik het ook niet doen.. Er is niks mis met het paard maar wel met de huidige eigenaresse.. Ik vind dat niet het probleem van TS.. En zeker niet als de huidige eigenaresse zelf niet het fatsoen heeft om met haar contact op te nemen, maar een mentor die van alles "eist" en zegt "je moet". Ik zou zeggen "ik moet niks", en jij hebt niks met de "afspraken en verkoop tussen mij en die meid te maken" dat gaat tussen ons 2 en niet tussen ons 3.. Dat die meid een mentor heeft, heeft ze natuurlijk niet voor niks. Maar dat gaat TS eigenlijk helemaal niks aan..

Iedereen die wel eens een paard verkocht heeft, zal niet van vandaag zeggen hmm denk dat ik hem/ haar verkoop. Daar gaat meestal wel een proces aan vooraf.. (althans bij mij dan) Ik ben altijd alles tegen elkaar aan het afwegen. Juist omdat ik een weloverwogen beslissing wil nemen.. En als ik dan denk het is beter voor het paard, dan zet ik hem/ haar pas te koop..

En dan begint het volgende proces, een geschikte match vinden.. Dat deze verkoop zo gelopen is vind ik ook nog niet zo raar. Hoeveel mensen zijn wel niet op zoek en vissen zo vaak net achter het net.. Ik heb zelf ook wel eens zo een paard gekocht puur op basis van bellen, mailen met de vorige eigenaresse.. Het paard is er een uit duizenden.. En inmiddels al 16 jaar in mijn bezit..

Maar op dezelfde manier heb ik ook eens een paard verkocht, merrie met veulen aan de voet. Ik werd gebeld door een Belgische dierenarts, of ik even mijn bankrekening wou door geven. Hij wou mijn merrie kopen, op dat moment dacht ik ook ja doei.. Na 2 dagen belde hij weer waarom ik mijn bankrekening niet door mailde?? Hij maakte mij het geld over, vanwege het veulen moest de merrie nog minimaal 4 maanden bij mij blijven staan. Merrie werd opnieuw gedekt, bij ophalen werden de extra gemaakte kosten betaald. Die man kocht haar puur op basis van afstamming, hoe het paard er uitzag was hem egaal..

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:12

Wat is het beste voor het paard?
Ik zou het paard terugnemen en opnieuw te koop zetten en dan ook als verkoper wat meer mijn verantwoordelijkheid nemen. Geld werd overgemaakt nav een advertentie? Koper had paard nog nooit gezien? Koper haalt paard op na enkel een aai over het hoofd gegeven te hebben? Gekke manier van zakendoen wanneer het om een dier gaat.

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:19

Ik val even binnen, heb het topic globaal gevolgd.
Als ik de Ts was zou ik aanbieden de eigenaresse en niet de mentor in contact te brengen met de andere gegadigden voor het paard toen het te koop stond. Uiteraard als die dat ook willen en niet inmiddels voorzien zijn.
En daar zou ik het bij laten, er is al opgemerkt dat de mentor niet zo maar het paard kan verkopen aan de Ts zonder toestemming van de eigenaresse dus daar zou ik heel goed mee uitkijken.

anjali
Berichten: 15236
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:53

alex66 schreef:
Ik val even binnen, heb het topic globaal gevolgd.
Als ik de Ts was zou ik aanbieden de eigenaresse en niet de mentor in contact te brengen met de andere gegadigden voor het paard toen het te koop stond. Uiteraard als die dat ook willen en niet inmiddels voorzien zijn.
En daar zou ik het bij laten, er is al opgemerkt dat de mentor niet zo maar het paard kan verkopen aan de Ts zonder toestemming van de eigenaresse dus daar zou ik heel goed mee uitkijken.

Er zijn zelfs wel gevallen van mentoren etc. die er met het geld van mensen die zij moeten helpen vandoor gaan. Ik vind het een vreemde situatie .

Dionnevdkaal

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:10

Babootje schreef:
purny schreef:
[
Wauw, dus alle mensen die een mentor hebben of onder bewind staan zijn geestelijk beperkt?


Je hebt geen mentor als je 22 bent omdat je zo stabiel bent.


Inderdaad niet alle mensen die een mentor hebben, hebben een geestelijke beperking.

Maar als iemand zichzelf niet verzorgd dan kan hij of zij een mentor hebben ongeacht de leeftijd.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:37

Ik zou het paard terugkopen en zorgen dat hij op de juiste plek terecht komt!

BigOne
Berichten: 38527
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:49

Verkoop ging misschien wat apart maar je hoeft als verkoper toch niet te vragen of de nieuwe eigenaar ze allemaal op een rijtje heeft. Vervelend voor oude en nieuwe eigenaar deze situatie. Ts heeft de stallen gebeld, probleem ligt duidelijk bij eigenaar dus als ik ts was zou ik de koper mailen dat je het paard niet teru neemt maar dat de eigenaar beter aan de staleigenaar hulp kan vragen bij de omgang of verkoop.

Anoniem

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:17

Aangezien je het paard al eens eerder te koop hebt gezet weet je hoeveel tijd/energie het kostte om hem te verkopen. Stel dat dit twee maanden kostte, dan kun je een rekensommetje maken van hoeveel hij jou in die twee maanden gaat kosten aan stalling, hoeven, voer enzovoorts. Neem het ruim aangezien je nooit weet hoe het loopt en maak er 3 tot 4 maanden van. Ik zou dat in rekening brengen bij de koper en het paard terugnemen voor de originele verkoopprijs minus dat bedrag. Die maanden is namelijk wat hij jou extra gaat kosten als je hem straks weer verkocht krijgt, plus dat je het risico loopt dat hij qua gedrag/voedingstoestand weer wat achteruit is gegaan en extra zorg nodig heeft. Aangezien dat een vrij zakelijke berekening is die iedereen kan volgen verzand je dan niet in emotionele discussies.
Als ze hem echt kwijt willen, dan zullen ze daarmee akkoord moeten gaan. Willen ze dat niet, dan staat het ze vrij om het paard voor het originele aankoopbedrag door te verkopen.

myk_en_shant

Berichten: 3272
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:20

Ook ik denk dat het voor het paard zelf beter is om weer terug te nemen.
Echter zou ik niet het volledige bedrag terug geven.
Je geeft aan geen tijd te hebben voor een extra paard en daarnaast je Fries die nu weer opbloeit. Dus bij terugname zou je het paard ergens in pension moeten zetten, dit zijn weer extra kosten waar je uiteraard niet op zit te wachten. Dus redelijke wijs vind ik dat je een maand stallingsgeld ervan af mag halen. Dan heb je een maand de tijd om een nieuwe koper te vinden, zonder extra kosten te maken.

Zelf zou ik zoiets voorstellen, dan heeft de mentor zijn zin, jij geen stress en paard is in goede handen.

cissy

Berichten: 19866
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:23

Ik zou ook paard terugnemen en zelf weer verkopen. Maar ik zou het geld nog even houden zodat je dat zodra paard verkocht is, het geld minus gemaakte kosten weer terug geeft. Dan loop jij verder geen financieel risico, je weet nl niet hoelang het duurt tot paard weer weg is. Doen ze dat niet dan zoeken ze zelf maar een koper.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:28

Geen financieel risico is makkelijk gezegd. Paard kan natuurlijk ziek worden etc. Hoe krijg je het paard terug? Zodra je een dier koopt, in dit geval dan terug koopt, sta je natuurlijk wel weer garant voor al dat soort dingen. Kan me voorstellen dat je dat graag doet om je best te doen voor je paard om een goede plek te zoeken, maar kan me ook goed voorstellen dat je deze verantwoordelijkheid niet meer wilt. Je verkoopt immers niet voor niets. Doe waar jij je het beste bij voelt ts!

anjali
Berichten: 15236
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:49

Het paard is toch pas een maand geleden verkocht,en je had toen veel belangstellenden.Contacteer anders enkelen daarvan en vraag of ze nog geinteresseerd zijn.Maar ik zou alleen zaken doen ,ook als tussenpersoon, met de koopster zelf en niet met die mentor.

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:46

anjali schreef:
Het paard is toch pas een maand geleden verkocht,en je had toen veel belangstellenden.Contacteer anders enkelen daarvan en vraag of ze nog geinteresseerd zijn.Maar ik zou alleen zaken doen ,ook als tussenpersoon, met de koopster zelf en niet met die mentor.

Dit advies gaf ik twee pagina`s geleden ook al, maar TS lijkt dit niet te willen lezen/horen...

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:06

Ik denk dat het voor TS even allemaal teveel is n.a.v. een pb die ik van haar kreeg is de mentor heel onbeschoft en maakt dit verdere communicatie lastig. Ook communicatie met de originele koopster (maar dit kan ik verkeerd begrepen hebben) wordt door de mentor geblokkeerd.
Ik hoop dat TS helder blijft kijken en zich niet gek laat maken door deze ''mentor''.

Het is immers de onkunde van de mentor dat de begeleiding van dit meisje te kort is geschoten. En deze ''mentor'' probeert haar falen nu op TS af te schuiven. Ik heb haar al geadviseerd geen contact meer op te nemen met de mentor (ook niet als de mentor zelf contact opneemt) maar pas contact legt wanneer de koopster zelf belt. De taak van de mentor is namelijk het begeleiden van het meisje, DUS moet de mentor in dit geval zorgen dat het meisje ZELF contact legt m.b.t. eventuele terug koop. Zeer onkundig van de mentor om zelf de touwtjes in handen te willen nemen, terwijl een mentor juist moet zijn ter begeleiding. Niet om zelf alles maar te gaan doen/regelen voor iemand.

Maar blijft een vervelende situatie voor TS gezien de verkoop van het paard emotioneel al lastig is. En dan nog onbeschoft gedrag van iemand (die wettelijk niets voor het zeggen heeft) er overheen.

Wanneer TS meer kan vertellen zullen we dit vast horen :)

capopjekop

Berichten: 30698
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:11

Maar is hij dan wel echt mentor als hij zich zo onbeschoft en onprofessioneel opstelt? Mss eerst eens checken bij de instantie waar hij voor zou werken.

Ik zou idd alleen een regeling willen treffen met de koper. Dus ik snap de terughoudendheid als de mentor zich zo opstelt wel

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:24

Ja dat is natuurlijk de grote vraag.
Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook wel eens mensen heb meegemaakt die eigen fouten met onbeschoft gedrag naar anderen, op deze anderen proberen af te schuiven. Gewoonweg omdat de persoon die het onbeschofte gedrag over zich heen krijgt zodanig aan zichzelf gaat twijfelen dat zij niet meer voor zichzelf durven/willen opkomen. Sommige mensen kunnen zeer manipulatief zijn om onder eigen fouten uit te komen. De kunst is dan om dat naast je te leggen en niet op te reageren.

Er hoeft niet altijd sprake te zijn van een gekoppelde instantie. Het kan ook een familiaire mentor zijn. En ik weet eigenlijk niet of er dan een overkoepelende instantie is die deze mentor begeleid.
Klachten m.b.t. de mentor moeten volgens mij direct naar de kanton rechter, maar ik kan mij voorstellen dat TS daar nu al helemaal niet aan wil denken.
de mentor is trouwens een zij als ik het juist heb begrepen.

*wijziging: grammatica foutje

capopjekop

Berichten: 30698
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:57

Maar de mentor moet iets van bewijs hebben lijkt me. Anders kan iedereen beweren mentor te zijn. Ik zou iig een document of iets dergelijks willen zien wat bewijst dat ze bevoegd is. Daar zal ook de instantie opstaan die de bevoegdheid bevestigd heeft. Daar zou je dan wellicht ook kunnen checken of deze persoon daar bekend is en een melding maken

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:06

Jintexx schreef:
Het doet mij zeker wel iets, vooral voor het paard.
Maar terug nemen is nu de meest makkelijke oplossing, waarbij ik niet in mijn recht sta.

Als de mentor of de koper mij eerder en netter hadden benaderd had ik er ook zeker wel voor open gestaan.

Maar een telefoontje met u moet, en u moet voor dan, en u had. Je gaat er toch nooit van uit dat wanneer iemand je paard koopt dat er mogelijk zo iets achter aan komt.
Dit kan iedereen overkomen!

Alleen zet misschien niet iedereen het op bokt.
En ik hoop dat andere er misschien iets van kunnen leren, dat wanneer je een paard verkoopt je de nieuwe baas beter na gaat trekken of het daadwerkelijk de persoon is die ze vertellen te zijn.


Goh lijkt mijn verhaal wel... Ik had mijn pony verkocht en een halfjaar later kreeg ik ineens dreigementen via FB. Mijn pony zou niet goed zijn en zou rugproblemen hebben. Na het hele verhaal nagetrokken te hebben en ook informatie gehaald te hebben bij de DA die hem destijds heeft gekeurd, kon zij niet anders bedenken dat dit ontstaan is bij de nieuwe eigenaren.

Ik heb toen aangegeven dat zij mijn telefoonnummer hebben en als ze contact willen dit via een respectvolle manier via telefonisch contact moet. Ik heb toen nooit meer wat gehoord. Heel triest want ik weet nu niet wat er met mijn lieve pony is gebeurd.

Meer info kan ik via PB verstrekken.

Dus tsjah als je het paard terug neemt... Dan is de vraag wat krijg je terug? Eigenlijk zouden hun het paard zelf moeten verkopen... Ik zou daar heel hard in blijven. Jij kon niet weten van deze situatie. En wie is idd die mentor dan.. Beetje rare situatie dit waarin je terecht bent gekomen, echt niet fijn. Je denkt dat je je paard verkoopt aan een goed tehuisje en dan krijg je dit.

BarbaLala

Berichten: 9621
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:14

Van verkoop af aan een vreemd verhaal wat mij betreft. Wie verkoopt op zo'n manier zijn dier? De gemiddelde verkoper bij de Mediamarkt doet nog meer zijn best een stofzuiger goed te plaatsen. :=
Als deze persoon onder toezicht of begeleiding staat zullen ze je via zwart op wit moeten verwittigen en je kunnen aantonen hoe en wat betreft hun cliënt, schriftelijk een eis indienen.

Persoonlijk zou ik de eerste de beste mogelijkheid aangrijpen om het paard terug te halen, je wil het beste voor het dier....Ik althans wel.

Sneu dat een dier weer de dupe is van de acties van de mens, hopelijk leer je van je fouten TS.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:30

BarbaLala schreef:
Van verkoop af aan een vreemd verhaal wat mij betreft. Wie verkoopt op zo'n manier zijn dier? De gemiddelde verkoper bij de Mediamarkt doet nog meer zijn best een stofzuiger goed te plaatsen. :=
Als deze persoon onder toezicht of begeleiding staat zullen ze je via zwart op wit moeten verwittigen en je kunnen aantonen hoe en wat betreft hun cliënt, schriftelijk een eis indienen.

Persoonlijk zou ik de eerste de beste mogelijkheid aangrijpen om het paard terug te halen, je wil het beste voor het dier....Ik althans wel.

Sneu dat een dier weer de dupe is van de acties van de mens, hopelijk leer je van je fouten TS.


Nou zeg, ik heb stil meegelezen maar vind deze reactie wel heel bot. Hoe had TS kunnen weten dat dit zou gebeuren? Zelfs al doe je onderzoek naar je koper, dan nog kan je dingen niet weten op voorhand. Ik heb het ook ooit meegemaakt. Ik heb een heel background check gedaan naar iemand en alles was perfect. 3 jaar later bleek het net zo'n oplichter te zijn. Tja, was het mijn schuld? Als ik had geweten dat zoiets zou gebeuren, dan was paardje lief nooit weggeweest. Maar helaas kan je niet in de toekomst kijken.
Ik heb gelukkig die van mij terug. Ze hoefde destijds ook niet weg en ik deed er alles aan om haar terug te krijgen.

Bij TS ging het paard met een goede reden de verkoop in. Hoeveel ellende zal ze krijgen als ze het paardje terug neemt met alle kosten en risico van dien? Ik zou in dit geval misschien meehelpen met zoeken naar een nieuwe koper, maar niet het financiële risico lopen dat het paard niet meer verkoopbaar zou kunnen zijn.

Jintexx

Berichten: 468
Geregistreerd: 14-12-10

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 11:44

De mentor heeft een eigen bedrijfje, met site en alles over het mentor schap en welke ondersteunende taken deze meer doet.
Dus geloof wel dat deze dame echt een mentor is.

De manier van communiceren is nogal kortaf en bot.

Het weekend hebben we na eerder contact een aangetekende brief ontvangen, met daarin nogmaals de eis het paard terug te moeten nemen en in contanten te betalen.
Hier gaan wij niet op in..


Wij hebben zelf het weekend een 4 pagina lange brief geschreven met daarin iedere dag benoemd van het te koop plaatsen van het paard, het eerste contact, het bezoek, contact na verkoop en het contract met de stallen en mentor.


Ik heb wel alles gelezen maar soms is het mij ook te veel en weet ik het allemaal even niet meer.

Ik wil zeker het beste voor het paard, omdat ik weet hoe ze is en hierin onschuldig is.


Ik heb in de tussentijd de andere geïnteresseerden een berichtje gestuurd met de mogelijkheid dat het paard weer terug in de verkoop gaat komen, en hier heb ik momenteel twee redelijk geïnteresseerde voor, maar het paard is officieel niet meer van mij dus kan ook niet te veel afspraken maken..... Omdat ik niet weet hoe het verhaal gaat eindigen.

Wij hebben aangeboden aan mentor en koper de eventuele geïnteresseerde door te sturen naar hen.
Of het paard voor minder terug te nemen.


Hierover gaf de mentor aan dit te willen gaan bespreken met koper.



Momenteel loopt al het contact via de mentor.

capopjekop

Berichten: 30698
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:47

Contant betalen is een vreemde eis. Doet me meteen aan een item van undercover nederland denken. Al stal die man van zijn eigen cliënten. Goed dat je daar niks mee doet.

Goed om te lezen dat je je inzet om alsnog een goed baasje te vinden. Hopelijk komen jullie er snel uit en krijgt het paard een fijne stal

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:50

TS, ik vind dat je het top doet!

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:51

Jintexx schreef:
Het weekend hebben we na eerder contact een aangetekende brief ontvangen, met daarin nogmaals de eis het paard terug te moeten nemen en in contanten te betalen.

Op basis van wat? Voor zover ik kan zien is van jouw kant de verkoop helemaal correct verlopen.
Laat je niet overbluffen. De eis om in contanten te betalen vind ik dan weer heel vreemd.
Ik zou een jurist inschakelen. Dat hoeft niet zoveel te kosten en dan heb je kans dat het probleem meteen van de baan is omdat ze dan weten dat ze er met bluf niet gaan geraken.
Best een hele nare situatie, vooral omdat het over een levend wezen gaat.

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:05

Ze heeft al contact met het juridisch loket :) die stelt haar in gelijk. Meer heeft TS voor nu niet nodig denk ik. Maar ik ben zelf pedagoge en ik ken geen 1 vakbekwame pedagoog/begeleider die dergelijke communicatie van een meerderjarige compleet overneemt. (gehandicapt of niet)
Het is onderdeel van je begeleiding om dergelijke communicatie door je client te laten volbrengen. Desnoods door iets compleet voor te kauwen. Maar de verantwoordelijkheid en communicatie volledig overnemen.... nee

Ik zie een grote pedagogische rode vlag hier XD

Maar goed, TS houdt haar ogen open :) belangrijkste is dat er een goed nieuw huisje komt.
Dat het meisje dan mogelijk wordt opgelicht is buiten TS om.
Maar TS laat zich in ieder geval niet oplichten :)